سئو

چگونه می توان یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق داشت؟

یکی از بهترین شیوه‌های بازاریابی برای رسیدن به تعداد زیادی مخاطب بازاریابی محتوا می‌باشد. استراتژی خوب برای بازاریابی محتوا کلید موفقیت هر سایتی است، اما به شرطی که به درستی اجرا شود. بازاریابی محتوا این قابلیت را دارد که مخاطبین جدیدی جذب نموده و بازدیدکنندگان قبلی را حفظ کند. با این حال، بسیاری از افراد و شرکت‌هایی که سعی می‌کنند این نوع استراتژی را اجرا نمایند در عمل شکست می‌خورند. از این رو، در اینجا سعی می‌کنیم روش‌هایی را برای اجرای صحیح بازاریابی محتوا بیان کنیم.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا به فرایند تولید محتوا جهت نگه‌داشتن یا جذب مشتری بیشتر گفته می‌شود.

جواب همه این سوالات در استراتژی محتوا است. اگر شما استراتژی مناسب و دقیقی داشته باشید و از همه مهمتر آن را اجرا کنید می‌توانید به نقطه مناسبی از تولید محتوا برسید.

زمان صحیح استفاده از استراتژی محتوا

استراتژی محتوا مناسب چه کسب و کارهایی است

همه کسب و کارهایی که به ورود به فضای اینترنت کمک می‌کنند باید قبل از شکست در زمینه بازاریابی دیجیتال به فکر استراتژی خود باشند چه بهتر که با تولید محتوا مخاطبان را جذب کنند و از استراتژی محتوا استفاده کنند.

ابزارهای مورد استفاده از استراتژی محتوا

در مقاله 6 ابزار پرکاربرد در بازاریابی محتوا به ابزارهای مورد نیاز برای بازاریابی محتوا پرداختیم در این مقاله قصد داریم به چند ابزار ساده برای استراتژی محتوا اشاره کنیم

ترلو یا Trello

یکی از ابزارهای مناسب برای بازاریابی و استراتژی محتوا استفاده از نرم افزار است. شما با داشتن یک برد شخصی و یک برد با همکاران خود میتوانید استراتژی مناسب بچینید و سپس آن را اجرا کنید.

بازسومو یا Buzzsumo

از ابزارهایی است که به شما امکان می‌دهد استراتژی محتوای درست برای شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌تان داشته باشید و بتوانید طبق آن پیش بروید. این ابزار قدرتمند کمک می‌کند تا عنوان و کلیدواژه مناسب برای محتوای خود انتخاب کنید.

درست برنامه‌ریزی کنید

قبل از هر کاری باید در مورد فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید دست به تحقیق و پژوهش بزنید. مخاطبین هدف را به خوبی ارزیابی کنید تا محتوای تولیدی شما نیازهای آن‌ها را برطرف کند. آنگاه این سؤالات را از خود بپرسید: برای اجرای این استراتژی از کدام پلتفرم یا بستر استفاده کنم؟ چه نوع محتوایی تولید کنم؟ این محتوا را چگونه تولید کنم؟ محتوای جدید را با چه تناوبی ایجاد کنم؟ اینها از مهمترین مسائلی هستند که هر تولید کننده محتوایی قبل از هر چیز باید به آنها توجه نموده و استراتژی خود را بر آن اساس بنا کند.

پلتفرم صحیح را انتخاب کنید

تفاوت بازاریابی در پلتفرم‌های مختلف

یکی از نکات دیگری که باید ب آن توجه زیادی داشته باشید تفاوت بازاریابی در هر شبکه ‌اجتماعی است. برای مثال توییتر نیاز به بازاریابی محتوای متنی است اما اینستاگرام نیاز به محتوای تصویری و ویدیویی و در کنار آن متن دارد.

مخاطبین خود را درک کنید

اگر بدانید برای چه کسانی محتوا می‌نویسد، احتمالاً محتوای مؤثرتری ایجاد خواهید نمود. این محتوا باید بر حسب نیاز مشتری بالقوه شما و با توجه به علاقمندی‌های او باشد. اگر می‌خواهید محتوای خاص تولید کنید، ابتدا هدف خود را مشخص نمایید و بعد بررسی کنید که این محتوا تا چه حد شما را به هدف نزدیک می کند. سعی کنید محتوای تولیدی شما نیازها و علایق مشتریان بالقوه را مد نظر قرار دهد، و در نهایت آن‌ها را به مرحله بعدی یعنی تکمیل سفارش هدایت کند. به طور کلی، تولید کننده محتوا باید شناخت و درک مناسبی از مخاطب داشته باشد. این نکته برای شروعی موفق در هر استراتژی محتوایی لازم می‌باشد.

محتوای خود را در فرمت‌های متنوع استفاده کنید

بعد از تولید یک محتوای ارزشمند و باکیفیت، به انتشار آن در وب سایت خود بسنده نکنید، بلکه این محتوا را برای مقاصد گوناگون و در فرمتهای متنوع نشر دهید. انواع فرمت‌های رایجی که بدین منظور می توانید استفاده کنید عبارتند از: ویدئو، صوت (audio)، تصویر و اینفوگرافیک‌. اینها برای کاربران آنلاین بسیار رایج بوده و به راحتی قابلیت اشتراک‌گذاری دارند. از این محتواها می‌توانید در سایت، بلاگ‌ها، و با فرمت مورد نیاز آن پلتفرم استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود که افراد بیشتری بتوانند کسب و کار و برند شما را ببیننند.

نتیجه‌گیری

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید