سئو

بزرگترین روند حال حاضر در بازاریابی محتوا

همه افراد بر این باور هستند که بازاریابی محتوا که انجام می دهند قرار است دنیای دیگران را تغییر دهد. واقعیت این است که ما نیز چنین اعتقادی داریم، اما اگر شما محتوای خود را به روشی درست در معرض دید مردم قرار ندهید – که البته این راه دیگر تبلیغات تلویزیونی نیست بلکه بازاریابی پولی در رسانه های اجتماعی است، محتوای شما دیده نخواهد شد. این نکته بسیار ارزشمندی است زیرا ما فکر می کنیم محتوا به خودیِ خود می‌تواند باعث فروش شود.

این یک درس کلیدی است که برندهای مختلف هر چه در سفر بازاریابی محتوای خود به پیش می روند بیشتر یاد می‌گیرند. این تأکید بر روی توزیع پولی محتوا در حال حاضر می‌تواند بزرگترین روند تغییر در بازاریابی محتوا باشد و قطعاً مهم ترین آنها است.

بازاریابی محتوا یکی از داغ ترین روندها در طول دهه اخیر بوده است، روندی که بازاریابان زیادی بر روی آن تکیه کرده اند. تنها کافی است محتوای عالی تولید کنید، آنها شنیده خواهند شد و مخاطبان به سمت شما روانه شده و عاشقتان می‌شوند.

به طور فزاینده ای بازاریاب ها متوجه می شوند که بازاریابی محتوا الگوی به شدت جدیدی نیست. قوانین قدیمی بازاریابی و تبلیغات همچنان اِعمال می شوند. شما باید یک پیام قدرتمند بر اساس بینش مخاطبان خود تولید نموده و بعد آن پیام را معمولاً از طریق کانال های پولی در معرض دید مردم قرار دهید.

آنچه بازاریابی محتوا ارائه می دهد، شکلی که آن پیام به خود می گیرد و نحوه نمایش آن برای مردم می باشد. اگر نمی خواهید پیامتان نادیده گرفته شود، باید پیام های تبلیغاتی را با مقالات، ویدیوها و اینفوگرافیک های ارزشمند و سرگرم کننده جایگزین کنید. و اگر می خواهید به مخاطبان مورد نظر خود برسید، باید پولهایی که خرج تبلیغات تلویزیونی می کنید را صرف کانال های دیجیتال – به خصوص شبکه های اجتماعی – کنید.

بازاریاب ها باید به این موضوع توجه کنند که بزرگترین روند در حال حاضر توجه رو به رشد به محتوا است و اینکه محتوا یکی از عناصر اساسی بازاریابی است. در واقع محتوا مانند سوختی می ماند که موتور بازاریابی و تبلیغاتی شما بدون آن نمی تواند کار کند.

شما نمی توانید بدون بازاریابی کردن محتوای خود در تلاش های بازاریابی محتوای خود به موفقیت برسید اما اگر این کار را به درستی انجام دهید، تمامی رقبای خود را پشت سر خواهید گذاشت.

در اینجا شش گرایش بازاریابی محتوا که باید در مورد سال آینده بدانید آورده شده است:

  • ایجاد ارتباط بین محتوا
  • پخش زنده با ویدئو و وبینار
  • بهبود تجربه محتوا
  • تمرکز بر محصولات و خدمات
  • سئو را دو برابر کنید
  • جایگزینی محتوا در کانال ها

1. ایجاد ارتباط بین محتوا

2. پخش زنده با ویدئو و وبینار

3. بهبود تجربه محتوا

آیا تا به حال بر روی مقاله ای که می خواهید بخوانید کلیک کرده اید تا به صفحه ای پر از پنجره های بازشو و پنل های تبلیغاتی برسید؟ این وحشتناک است و بیشتر اوقات بدون خواندن چیزی صفحه را می‌بندیم. در همان زمان، من با کلیک کردن روی ابزارهایی مانند I Miss the Office به دلیل جالب بودن آنها کلیک میکنم.

4. تمرکز بر محصولات و خدمات

یکی دیگر از روندهای بازاریابی محتوا که کارشناسان انتظار دارند ادامه یابد تمرکز بیشتر بر محتوای پایین قیف مربوط به پیشنهادات اصلی است.

بخشی از این امر با محدودیت منابع یا برنامه های بازاریابی محافظه کارانه انجام می شود. پاتریک می‌گوید: ‘من می بینم که مشاغل سعی می کنند حداقل تا 6-9 ماه آینده تا حد ممکن کوچک بمانند و این در مورد بازاریابی محتوا نیز صدق می کند. بنابراین برای شروع، من فکر می کنم بازاریابان محتوا سعی خواهند کرد تا بر روی شخصیت های اصلی خریداران و موضوعات اصلی خود تمرکز لیزری داشته باشند. این زمان برای کاوش در افق های جدید نیست. ‘

5. دو برابر کردن SEO

7. جایگزینی محتوا در کانال ها

بروکلین می گوید: ‘من بسیار هیجان زده هستم که ببینم تیم های محتوا چگونه محتوا را به جای شروع از صفر، از میان شروع می کنند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید