سئو

بهبود سئو سایت ؛ فرشته نجات تبلیغات گوگل !

تصمیم گرفته‌اید که در گوگل تبلیغ کنید؟ تصمیم بسیار خوبی گرفته‌اید. اما … قبل از این که به فکر کنید، آیا خود را مورد ارزیابی قرار داده‌اید؟ شاید می‌پرسید چه ارتباطی دارد؟ به شما می‌گوییم. در این مطلب به این نکته می‌پردازیم که بهبود سئو سایت (SEO) چگونه به تبلیغات شما در گوگل کمک می‌کند. با همراه باشید.

بهبود سئو سایت ؛ اقدامی مهم در افزایش کیفیت تبلیغات گوگل

صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل (SERP)

وقتی از گوگل برای جست‌وجو استفاده می‌کنید، گوگل از الگوریتم‌های جست‌وجوی خود استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را نمایش دهد. این نتایج در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل (SERP) نمایش داده می‌شوند. نکته کلیدی در این زمینه این است که گوگل این نتایج را بر اساس مرتبط بودن مرتب می‌کند؛ به این شکل که مطالب مرتبط‌تر را در جایگاه بالاتری نشان می‌دهد. تصور کنید چقدر آزاردهنده است اگر نتایجی که برای جست‌وجوی خود می‌بینید مرتبط نباشند! حالا این موضوع چه ارتباطی با بهبود سئو سایت و تبلیغات گوگل ادز دارد؟ برای پاسخ به این سوال، به دانستن پروسه گوگل در پردازش تبلیغاتش نیاز داریم.

شارژ گوگل ادز

شروع کنید

مزایده‌ای که گوگل در نمایش تبلیغات در نظر می‌گیرد

وقتی از حساب کاربری گوگل ادز خود برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی استفاده می‌کنید باید کلمات کلیدی، متن، تیتر و مقصد لینک تبلیغ خود را مشخص کنید. وقتی این اطلاعات تایید شدند، شما مبلغی به گوگل برای کلمات کلیدی خود پیشنهاد می‌دهید. این هزینه‌ای است که حاضرید برای هر کلیک بر روی تبلیغات‌تان به گوگل بپردازید و اصطلاحا «هزینه به ازاء هر کلیک» یا CPC نام دارد.

معمولا برای کلمات کلیدی، رقابت وجود دارد. یعنی رقبای شما هم برای کلمات کلیدی مدنظر شما، به گوگل CPC خود را پیشنهاد داده‌اند. در این صورت گوگل باید برای کلمات کلیدی، اولویت تبلیغات را مشخص کند. پیشنهاد ما این است که انتخاب کلمه کلیدی برای تبلیغات خود مانند: تبلیغ در گوگل و را به افراد متخصص بسپارید تا از سرمایه‌گذاری خود، بهترین نتیجه را بگیرید. در اولین مرحله، گوگل تبلیغات را بر اساس CPC های پیشنهادی اولویت‌بندی می‌کند. این منطقی به نظر می‌رسد. اما این همه ماجرا نیست! بهبود سئو سایت نیز در نهایت نقش مهمی در اولویت‌بندی تبلیغات گوگل ایفا می‌کند.

بهبود سئو سایت وارد می‌شود

یادتان هست درباره سازوکار SERP صحبت کردیم؟‌ در آنجا نتایج بر اساس میزان مرتبط بودنشان نمایش داده می‌شوند. آیا مفهوم مشابهی برای تبلیغات گوگل ادز نیز وجود دارد؟ بله.

درست است که اولویت‌بندی اولیه گوگل برای نمایش تبلیغات بر اساس هزینه‌های پیشنهادی است؛ اما عامل مهم دیگری نیز در این اولویت‌بندی در نظر گرفته می‌شود. این مفهوم نام دارد. امتیاز کیفی، امتیازی است که گوگل پس از چند روز به تبلیغات گوگل ادز می‌دهد و هرچه تبلیغی امتیاز کیفی بالاتری داشته باشد، در نظر گوگل تبلیغ بهتری است! پس در جایگاه بهتری نمایش داده می‌شود.

یکی از فاکتورهایی که گوگل در محاسبه امتیاز کیفی تبلیغات در نظر می‌گیرد، سئوی مقصد لینک تبلیغ شما است که اصطلاحا صفحه فرود (landing page) تبلیغ نام دارد. چرا مهم است؟‌ تصور کنید مخاطب بر تبلیغ شما کلیک کند و به لندینگ پیج شما هدایت شود؛ اگر این صفحه سئوی خوبی در کلمه کلیدی مورد استفاده در تبلیغ شما نداشته باشد، نمی‌تواند رضایت مخاطب تبلیغ را جلب کند.

به عنوان مثال تصور کنید، تبلیغ شما درباره «خرید کفش مجلسی مردانه» است. وقتی مخاطب بر این تبلیغ کلیک می‌کند، انتظار دارد به صفحه‌ای هدایت شود که در آن انواع مدل‌های کفش مجلسی مردانه را ببیند و بتواند از میان آنها انتخاب کند و سفارش دهد. اگر چنین نباشد و به عبارتی بهبود سئو سایت در این صفحه در نظر گرفته نشده باشد، مخاطب سریعا آن را ترک می‌کند و گوگل نتیجه می‌گیرد سئوی لندینگ پیج تبلیغ شما، خوب نیست. در نتیجه، امتیاز کیفی تبلیغ شما پایین می‌آید.

بالا رفتن امتیاز کیفی ( Quality Score ) چه سودی دارد؟

بالا رفتن امتیاز کیفی تبلیغات، یک معادله برد – برد – برد است! از طرفی کاربران گوگل، نتایج مرتبط‌تری برای تبلیغات خود می‌یابند و از این موضوع خوشحال می‌شوند. خوشحالی و رضایت کاربران به نفع گوگل نیز هست؛ چرا که در نظر آنها گوگل خدمات بهتری به آنها داده است.

این موضوع برای شما نیز سودآور است. چرا که با بالا رفتن امتیاز کیفی تبلیغ، گوگل هزینه کمتری بابت هر کلیک از شما می‌گیرد و همچنین تبلیغ شما را در جایگاه بهتری نمایش می‌دهد. نمایش تبلیغ در جایگاه بهتر نیز به معنی افزایش ترافیک وب‌سایت شما است. اکنون می‌دانید چرا بهبود سئو سایت ، دوست صمیمی شما و تبلیغات شما در گوگل است.

کلام آخر

چناچه برای سفارش تبلیغات گوگل تصمیمتان جدی است، حتما بهبود سئو سایت را در برنامه خود بگنجانید. حتی اگر برای تبلیغ در گوگل نیز تصمیمی ندارید، باز هم بهبود سئو سایت را در نظر داشته باشید! بهبود سئو سایت به رضایت بیشتر کاربران منجر می‌شود و مطمئن باشید این مورد همان چیزی است که شما در دنیای دیجیتال کسب‌وکار خود به آن نیاز دارید.

شما چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ آیا تاکنون شاهد تاثیر مثبت بهبود سئو سایت بر بهبود کیفیت تبلیغات گوگلی بوده‌اید؟

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید