سئو

بهترین تکنیک های سئو خارجی برای بهبود سریع رتبه سایت

در این مقاله قصد داریم بهترین و موثر ترین تکنیک های سئو خارجی را ذکر کنیم. با استفاده از این تکنیک ها قطعا می توانید در مدت زمان کمی جایگاه خود در نتایج گوگل و یاهو بهبود دهید. همانطور که می دانید هر چه که شما بتوانید رتبه سایت خود را بالاتر ببرید،

قبل از مطالعه این مطلب پیشنهاد میکنیم مقاله

بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. چرا که کاربران فقط چند نتیجه اول گوگل را می بینند. عمدتاً برای کسب و کارهایی که درصد خاصی از فروش و درآمد آن ها از طریق سایت می باشد، این موضوع می‌ تواند به عنوان یک روش بازاریابی و روش افزایش درآمد محسوب شود. از این رو سئو مهمترین اصل در بازاریابی دیجیتال است.

سئو چیست؟

سئو در واقع همه تکنیک ها و فعالیت هایی است که شما باید بر روی یک سایت اعمال کنید. این تکنیک ها سبب می شود که میزان بازدید از سایت شما بالاتر برود و قاعدتاً محصولات و خدماتی که به عنوان یک کسب و کار ارائه می‌دهید، مشتریان بیشتری داشته باشد. اما یکی از روش ‌ها و زیرمجموعه‌ های این تکنیک، سئو خارجی است. همانطور که از نام آن معلوم است، سئو خارجی به همه تکنیک هایی گفته می شود که شما در خارج از وبسایت خودتان باید اعمال کنید. یعنی کارهایی که در سئو خارجی انجام می دهید اصلاً ربطی به کدها یا ویژگی های خود سایتتان ندارد. بلکه تکنیک هایی است که در خارج از سایت اعمال می کنید و تاثیر آن ها را در میزان بازدید و ترافیک سایتتان می بینید.

یعنی بهینه کردن سایت برای پیمایش بهتر و سریعتر موتورهای جستجو. وقتی که موتور جستجو گوگل بتوانند سایت شما را بهتر پیمایش کند، قاعدتاً رتبه سایت شما بالاتر رفته و در نتایج گوگل و در صفحه اول آن ظاهر خواهید شد.

در ادامه به روش هایی اشاره می کنیم که به عنوان سئو خارجی می‌توانند باعث افزایش بازدید از یک وب سایت شوند. این موضوعات سبب می ‌شود تا موتور های جستجو با مشاهده بازدید بیشتر یک سایت، آن را به عنوان یک سایت معتبر بشناسند و رتبه بهتری در نتایج گوگل به آن بدهند.

روش های سئو خارجی

یکی از اصلی ترین و شاید مهمترین ابزاری که می توانید با استفاده از آن سئو خارجی را در یک وب سایت اعمال کنید، شبکه ‌های اجتماعی هستند. شبکه‌ های اجتماعی به گونه ای مکمل سایت شما محسوب می شوند. پس اگر تا به امروز سایت خود را راه اندازی کرده‌اید، اما شبکه‌ های اجتماعی کسب و کار خودتان (مخصوصاً اینستاگرام) را فعال نکرده اید و برای آن ایده ندارید، بهتر است که از همین الان وارد فضای کسب و کار از طریق شبکه ‌های اجتماعی نیز بشوید.

توصیه می کنیم متناسب با جامعه هدف خود شبکه اجتماعی مورد نظر را انتخاب کنید. مثلاً اگر محصول یا خدمت شما برای دانشجویان و اساتید مناسب است، بهترین شبکه اجتماعی، لینکدین است و شاید استفاده از توییتر در این حوزه خیلی مناسب نباشد! البته عمدتاً می‌توان گفت تمام محصولات و خدمات در دنیای تجارت را می توان با استفاده از انجام داد. به همین دلیل شما می ‌توانید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با ایجاد ویدیو کلیپ های خیلی کوتاه اما جذاب و لینک دادن به سایت خودتان از طریق آن ها، محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنید.

اهمیت استفاده از انجمن ها و فروم ها در سئو خارجی

دیگر ابزاری که شاید بتوان به عنوان مکمل های یک سایت در نظر گرفت، وبلاگ ها و انجمن ها هستند. همانطور که می دانید امروزه سایت های زیادی به عنوان وبلاگ و انجمن رایگان فعالیت می‌ کنند. این سایت ها بازدید های زیادی دارند. افراد زیادی روزانه (و مخصوصاً برای پاسخ سوالات روتین خودشان) وارد این انجمن ها و وبلاگ ها می شوند. رایگان بودن انجمن ها و وبلاگ ها ویژگی مثبت آنها است. این یعنی شما به راحتی می توانید در این فروم ها و وبلاگ ها برای خودتان صفحه ایجاد کنید و توسط آن ها مخاطب را به وب سایتی که دارید هدایت کنید.

یکی دیگر از ویژگی ‌های که اتفاقاً تاثیر بسیار زیادی در حوزه سئو خارجی دارد این است که شما سوالات مختلف در زمینه کسب و کارتان را در وب سایت هایی مانند ANSWER YAHOO پاسخ دهید و از آن طریق به سایت خودتان لینک بدهید. مطمئناً هنوز خیلی از موضوعات در فضای مجازی پاسخ داده نشده اند. یعنی شما موضوعی را در فضای مجازی جستجو می کنید، اما متاسفانه پاسخی برای آن پیدا نمی کنید. در این حالت افراد برای اینکه بهتر بتوانند جواب خود را پیدا کنند به انجمن ها و وبلاگ ها و … مراجعه می ‌کنند.

استفاده از ابزارهایی که خود موتورهای جستجو دارند

یکی دیگر از ابزارهای بسیار خوبی که ثابت شده است تاثیر قابل توجهی در افزایش میزان بازدید از یک وب سایت دارد، خود موتورهای جستجو هستند. در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو ثبت نام کنید و از ابزارهای مختلف مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. استفاده از ابزارهای خود موتور جستجو یک تکنیک سئو خارجی محسوب می شود.

ذکر منابع را فراموش نکنید

اگر که از یک سایت (مثلا سایت خارجی ) موضوعی را به دست آورده اید و می خواهید با اقتباس و یا ترجمه آن برای سایت خود تولید محتوا کنید، حتماً نام آن سایت را به عنوان منبع ذکر کنید. لینک دادن به وب سایت های معتبر باعث اعتبار به سایت خودتان می شود. پس لینک دهی خارجی برای سایت هایی که از آنها مراجع و منابع خود را به دست می آورید بسیار مناسب است. اگر گوگل بفهمد که محتوایی از یک سایت کپی شده است، مطمئن باشید که به سرعت سایت را جریمه می‌ کند.

استفاده از سایت های اشتراک عکس و ویدئو

بعضی از سایت ها مانند آپارات و یوتیوب ویدیو محور هستند و شما می توانید محصولات و خدمات خود را در آنها نیز قرار بدهید. آپارات و یوتیوب را نمی‌توان شبکه اجتماعی نامید. اما قطعاً سایت های اشتراک گذاری عکس و ویدئو بسیار پر مخاطب هستند و شما می توانید از طریق آن ها به سئو خارجی سایت خودتان کمک کنید.

شما می توانید با استفاده از پادکست ها و تبلیغات در جاهای مختلف نیز سئو خارجی سایت خودتان را بهبود دهید. این باعث می شود که اعتبار سایت شما نیز بالا برود. دوباره تاکید می کنیم که شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و استفاده از یک نرم افزار مانند InShot مکان خوبی برای تبلیغات است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید