سئو

گوگل ادوردز چیست و چگونه کار می کند؟

یکی از اهداف صاحب هر سایتی این است که بتواند ترافیک سایت خود را افزایش دهد تا مطالبی که تولید می کند را در اختیار افراد قرار دهد. پس اگر در میان 2 میلیارد سایتی که در حال فعالیت هستند، شما در حال مطالعه مطلب سایت ما هستید، یعنی موفقیت و خوش شانسی ما! بسیاری از افراد تصور می کنند تولید محتوا برای سایت و یا شبکه‌های اجتماعی کار ساده ای است در حالی که برای موفقیت در هر چیزی نیاز به یک استراتژی است. اما چگونه می توان مسیر تولید محتوای هدفمند را تعیین کرد؟ برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد که یکی از موثرترین آن‌ها استفاده از گوگل ادوردز که تحت عنوان گوگل ادز نیز شناخته می شود. حال گوگل ادوردز چیست ؟ اگر شما اطلاعات مفیدی در رابطه با چگونگی عملکرد این پلتفرم نداشته باشید، نمی توانید به درستی از آن استفاده کنید. اما جای نگرانی نیست زیرا در این مقاله گروه افراک، فعال در زمینه انجام ، شبکه های اجتماعی، یوتیوب و … هر آنچه که باید در این رابطه بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کرد؟

پس از اینکه به سوال گوگل ادوردز چیست پاسخ دادیم باید درک درستی از چگونگی عملکرد این پلتفرم داشته باشید، بهتر است که دلیل اهمیت استفاده از آن را در کسب و کار خود بدانید. همان طور که حتما می‌دانید برای معرفی سایت خود به گوگل و اینکه این موتور جستجو، مطالب شما را به کاربران با استفاده از تکنیک‌های سئو پیشنهاد دهد، احتمالا چند ماه زمان نیاز است. در حالی که با استفاده از گوگل ادوردز این زمان کاهش یافته و شما را سریع‌تر به آنچه که مد نظر دارید می رساند. چرا که با انتخاب کلمات پیشنهادی گوگل ادوردز می توانید مطمئن باشید که مطلب شما در یکی از صفحات گوگل جایگاهی خواهد داشت. علاوه بر کسب جایگاه خوب در گوگل، از گوگل ادورز می توانید برای نیز استفاده کنید و مشتریان خود را افزایش دهید.

علاوه بر تمام مزیت هایی که این سرویس در اختیار شما قرار می دهد، باید به مقرون به صرفه بودن آن برای هر کسب و کاری با هر بودجه ای اشاره کرد. طرح های مختلفی در این سرویس وجود دارد که برخی رایگان و برخی غیر رایگان هستند. با این وجود گستردگی آن ها به اندازه ای است که نیاز شما را در همه حالت ها برطرف نماید.

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

هنگامی که شما قصد تبلیغ و یا تولید محتوا برای سایت خود را دارید، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، است. برای این که شما بتوانید این کار را انجام دهید، قبل از آن باید بودجه ای برایش در نظر بگیرید که البته در طول زمان می توانید آن را تغییر دهید!

بعد از آن شما می توانید کلمه کلیدی که مد نظر دارید و می خواهید با استفاده از آن گوگل شما را به کاربران پیشنهاد دهد را وارد می کنید. این کلمه می تواند یک عبارت کامل یا تک کلمه باشد. بنابراین محدودیتی برای انتخاب آن نخواهید داشت. بعد از آن گوگل عبارت های مشابهی که حول کلمه کلیدی شما استفاده شده است را به شما نمایش می دهد. توجه کنید در این قسمت هر کلمه کلیدی بر اساس میزان محبوبیتی که دارد، قیمت مختلفی نیز خواهد داشت. به عنوان مثال تصور کنید شما می خواهید تبلیغات برای رستوران خود انجام دهید. مسلما زمانی که عبارت “رستوران ایرانی” را وارد می کنید با هزینه بیشتری نسبت به “رستوران ایرانی سنتی” رو به رو می شوید، چرا که دامنه مواردی که در عبارت اول جای داده می شوند، بیشتر است و در نتیجه رقابت سخت تر! پارامتر دیگری که در تعیین قیمت هنگام استفاده از گوگل ادوردز نقش دارد، موقعیت تبلیغ شما است. این که ابتدای صفحه باشد، یا آخر صفحه.

از امکانات گوگل ادز علاوه بر تبلیغات کلیکی (تبلیغ در شبکه جستجو گوگل) می‌توان به تبلیغات بنری گوگل اشاره کرد. با تبلیغات بنری، تبلیغ خود را در بیش از دو میلیون وب سایت نشان خواهید داد و میزان آگاهی از برند شما افزایش پیدا می‌کند.

مهمترین نکات هنگام استفاده از گوگل ادوردز :

اگر می خواهید مطمئن باشید که در کمپین تبلیغاتی شما همه چیز به خوبی پیش می‌رود، می‌توانید از راهنمایی‌های زیر استفاده نمایید :

  • یکی از بهترین امکاناتی که گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می دهد این است که شما بر اساس نتیجه ای که دریافت می کنید، هزینه می پردازید. به عبارت دیگر به ازای افزایش تعداد خریدی که داشتید، میزان تماس هایی که دریافت کرده اید، تعداد کلیک هایی که روی تبلیغ شما خورده است، تعداد افرادی که از طریق تبلیغ به سایت شما آمده اند و … باید هزینه را پرداخت نمایید.
  • به محض این که کمپین تبلیغاتی شما فعالیت خود را آغاز کرد، باید با استفاده از ابزار آنالیز مختلفی که وجود دارد میزان تاثیر آن را بررسی کنید.
  • بودجه ای که برای تبلیغات در گوگل ادوردز در نظر می گیرید می تواند تغییر کند. پس هر زمان که نیاز داشتید می توانید برای کسب نتیجه بهتر آن را کم یا زیاد کنید.

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

همراهان عزیز با در نظر گرفتن همین نکات ساده شما می‌توانید تبلیغات خود را در گوگل انجام دهید. با این وجود اگر هنگام استفاده از دچار سردرگمی شدید، می توانید انجام این کار را به ما بسپارید. ما با بررسی شرایط رقابتی کلمه کلیدی مورد نظر شما و سایر پارامترهای مهم، بهترین تبلیغ را برای شما انجام می دهیم تا ترافیک سایت خود را به صورت ارگانیک افزایش دهید و شاهد افزایش میزان فروش خود باشید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید