سئو

تبلیغ بنری چیست و اهمیت آن در کسب و کار

از آنجایی که امروزه بیشتر کسب و کارها اینترنتی شده اند، دیگر بازاریابی سنتی پاسخ تبلیغات تمامی کسب و کارها را نمی دهد. برای اینکه کسب و کارهای اینترنتی به درستی تبلیغ شوند باید از بهترین روش تبلیغاتی استفاده شود. تبلیغ بنری یکی از بهترین و مناسب ترین روش های بازاریابی دیجیتال به شمار می رود. این روش تبلیغاتی دارای طرح های گرافیکی زیادی است که همراه با فرمت های متنوع به کار گرفته می شود.

هر یک از تصاویر گرافیکی در بخش های متنوع سایت در برابر دید هر یک از کاربران قرار خواهد گرفت. بعد از اینکه کاربران روی تبلیغ کلیک کنند به سایت فردی که تبلیغ کننده است وارد می شوند. هدف اصلی از تبلیغ بنری این است که به بازدیدکنندگان سایت پیام برند ارائه داده شود.

به طور معمول فردی که صاحب بنر است برخی از وب سایت هایی را برای بنر خود انتخاب می نماید که توسط مخاطبانش بازدید می شود. شکل هر یک از بنرها به طور معمول مستطیل شکل می باشد. هر یک از آنالیزها توسط این بنرها به خوبی و به بهترین شکل ثبت می شود. هرچه که بنر عریض تر باشد، دارای تاثیرگذاری بیشتری است. انتخاب کردن این مسئله که بنر متحرک و ثابت باشد به بودجه و سلیقه تان بستگی دارد.

انواع تبلیغ بنری

شما باید به خوبی بدانید که تبلیغ بنری در دسته بندی های متنوع قرار می گیرد. هر یک از تبلیغاتی که بنری هستند عبارتند از :

1. تبلیغات Rich media ads

تبلیغ به نوعی ویدئو می باشد که زمان بارگذاری کردن صفحه به صورت غیر منتظره به کاربر نشان داده خواهد شد. نوع کار پسندتر آن که برای کاربران مزاحمتی ایجاد نمی کند، پخش کردن آگاهی هایی است که تا زمان حرکت نکردن موس روی صفحه هستند. به محض اینکه موس حرکت کند آنها از روی صفحه می روند.

2. تبلیغات Overlays

برخی از تبلیغاتی که در قسمت بالای وب سایت ها ظاهر می شوند و با کلیک کردن روی آیکون بسته، می توانید آنها را ببندید. این تبلیغات را در بسیاری از وب سایت های مشاهده می کنید. این تبلیغ باید بدانید که نسبت به دیگر تبلیغات هزینه زیادی را به خود اختصاص نمی دهد.

3. تبلیغات Interstitials

برخی از تبلیغات هستند که پیش از نمایش دادن محتوای وب سایت ها، ظاهر می شوند. این آگاهی ها به صورت تمام صفحه می باشند. بین فعالیت هر یک از کاربران مانند زمانی که به صفحه دیگر وب سایت می روند، این آگاهی نشان داده می شود.

4. تبلیغات Sponsorship

این روش تبلیغ شبیه به قرار دادن یک لوگو برای طراحی وب سایت می باشد. این تبلیغ به نسبت بسیاری از دیگر تبلیغاتی که بنری هستند، هزینه اجرای بیشتری دارد. به طور کلی باید بدانید که بین انواع تبلیغات بنری، این تبلیغ از ویژگی خاص تر و منحصر به فردتری برخوردار است.

چطور تبلیغ بنری را طراحی نماییم ؟

برای طراحی نیازی نیست که شما یک حرفه ای باشید. تنها نیاز است که به وسیله ابزارهای آنلاین بتوانید بنرهایی که متحرک و ثابت هستند را بسازید. ابزارهای زیادی برای ساخت بنر وجود دارند که شما می توانید آنها را برای ساخت تبلیغات بنری مورد استفاده قرار دهید. برای تبلیغات بنری اگر به خوبی برخی از قوانین را در نظر بگیرید، می توانید بهترین بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید. برخی از اصلی ترین قوانینی که زمان طراحی تبلیغات بنری باید به آنها اهمیت دهید عبارتند از :

1. شناخت مخاطب تان

شناخت مخاطب یکی از مهمترین و اصلی ترین اقداماتی می باشد که شما باید به خوبی زمان تبلیغات بنری با آن آشنا باشید. اینکه بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و به چه مطالبی علاقه دارند بسیار مهم می باشد. اینکه شما بدانید از آنها چه درخواستی دارید بسیار مهم است. اگر به درستی مخاطب خود را بشناسید می توانید بهترین تبلیغات بنری را طراحی کنید. در این صورت می توانید یک تبلیغ که مناسب مخاطبان تان می باشد را طراحی کنید و بازخورد خوبی دریافت نمایید.

2. یک پیشنهاد ارزشمند داشته باشید

یکی از دیگر نکاتی که زمان تبلیغات بنری باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید این است که، روش تحریک کردن مخاطبان خود را بشناسید. اگر شما زمان تبلیغات بنری، یک پیشنهاد ارزشمند را به مخاطبان خود ارائه دهید، آنها را تحریک می کنید که روی تبلیغ کلیک کنند. بنابراین باید به دنبال جملاتی که ارزشمند هستند و مخاطب را تحریک می کنند باشید. در این صورت می توانید آمار کلیک روی بنر تبلیغات را بالا ببرید.

3. استاندارد بودن سایز بنر تبلیغات

از دیگر قوانین که مربوط به تبلیغ بنری می باشد و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید این است که، به استاندارد بودن سایز بنر تبلیغاتی توجه کنید. باید بنر را بر اساس استانداردهایی که برای آنها وجود دارد طراحی کنید. در این صورت بنرها در مکان مناسبی از سایت قرار می گیرند. هر یک از بنرهای تبلیغاتی اندازه متفاوتی دارند، بر اساس نوع آنها باید اندازه استاندارد شان را رعایت نمایید و سپس آنها را روی وب سایت قرار دهید.

4. از رنگ مناسب استفاده کنید

اگر شما می خواهید یک بنر حرفه ای ایجاد کنید باید به خوبی رنگ بنر را بشناسید و با دقت آن را روی وب سایت بگذارید. دقت داشته باشید که باید بنر طراحی شده تان رنگ مناسبی داشته باشد تا نظر مخاطب را جلب کند. اینکه رنگ بنر با رنگ برند شما مطابقت داشته باشد بسیار مهم است و باید به خوبی آن را در نظر بگیرید. در صورتی که رنگ بنر با رنگ برند شما مطابقت نداشته باشد، توجه مخاطب را جلب نمی کند.

5. استفاده از المان های برند

یکی از دیگر نکاتی که شما باید به خوبی زمان تبلیغ بنری به آن اهمیت دهید این است که از المان های برند خود برای طراحی بنر استفاده کنید. جدا از این مسئله که شما چیست و تا چه اندازه رشد کرده، باید از المان هایی مانند لوگو و یا نام وب سایت خود زمان طراحی برند استفاده کنید. زمانی که طراحی بنر را انجام می دهید، باید یکی از المان هایی که مخصوص برندتان می باشد را به کار بگیرید تا برند خود را در ذهن مخاطب جای دهید.

چطور تبلیغ بنری را گسترش دهیم ؟

پس از اینکه بنر را طراحی کردید باید فضای تبلیغاتی را برای تبلیغ وب سایت و بنر خود خریداری نمایید. پرداخت کردن هزینه در این نمونه از تبلیغ به دو مدل تقسیم بندی خواهد شد. نوع اول بر اساس قرارداد خاصی انجام نمی شود و به صورت مزایده ای می باشد. نوع دوم بر اساس پرداخت کلیکی است که به عنوان یکی از متداول ترین روش های شناخته می شود. این نمونه از طراحی بنر سابقه بیشتری دارد و برند شما را توسعه می بخشد.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید