سئو

تفاوت حصول، ایجاد تعامل و ROI محتوای بازاریابی با تبلیغات بومی-قسمت اول

مثل بازاریابی خارجی که نتیجه ی منفی داشته و موجب افول می شود بیشتر بازاریابها نگران تبلیغات بومی بوده و بازاریابی محتوا را به عنوان جایگزینهای قابل قبول برای آن به حساب می آورند. بر اساس نظرسنجی انجام شده، 72% از مشتریان از آژانس بازاریابی محتوای خودشان در مورد تبلیغات بومی سوال کرده اند.

با اینکه این دو استراتژی تشابهات بسیار زیادی با یکدیگر دارند، یکی از بزرگترین تفاوتهای آنها هزینه است. بر اساس تحقیقات جدیدی که به طور انحصاری به وسیله ی Fractle و Moz انجام شده است، این دو ناشر سطح بالا آنها نیاز داشتند که حداقل هزینه را صرف کمپینهای تبلیغات بومی برای برندها کنند:

روش شناسی

هدف ما از این پژوهش بدست آوردن یک دیدگاه داده محور برای مقایسه ی تاثیر تبلیغات بومی در مقایسه با بازاریابی محتوا بوده است. در اولین بخش از پژوهش، ما یک نظرسنجی 14 سواله برای تهیه کنندگان مطرح کردیم که همه چیز از هزینه تا سرویسهارا برای رسید به کمپین آنها مورد تحقیق و جستجو قرار می داد. دوستان ما در Relevance به ما لطف داشتند و داده های خام روی پژوهش هزینه ی تبلیغات بومی را به خوبی در اختیار ما قرار دادند، و به همین دلیل ما امکان تمرکز روی افزایش هزینه های اضافی داده ها که از سمت ناشران سطح بالایی که ما با آنها ارتباطاتی داشتیم؛ فراهم آمده بود. بعد از اینکه جواب نظرسنجی ها را از بیش از 30 آژانس بازاریابی محتوای متفاوت و هزینه ی داده ها را از نزدیک به 600 ناشر دیجیتال، بدست آوردیم، کار تجزیه و تحلیل خود را آغاز کردیم.

  • شناسایی اهداف بازاریابی و چالش های عصر دیجیتال

به همین دلیل، به گزارش State of Inbound 2014-2015 مربوط به HubSpot رجوع کردیم. چهارمین گرف از این گزارش تمامی کلید اهداف، چالش ها و موفقیتهای بازاریابی را شفاف عنوان می کند.

1. 60% ابتدایی اهداف بازاریابی روی افزایش گرایش ها، تغییرات مشتریان و دست یافتن به مخاطبین مربوطه تمرکز می کند.

2. اولین چالش گزارش بازاریابها ارتقاء ROI فعالیتهای بازاریابی آنها می باشد.

3. SEO اولین منبع تولید گرایش گزارش شده به وسیله ی بازاریابهای خارجی حرفه ای می باشد.

4. شرکتهایی که در انجام امور وبلاگ خود، تحقیقات سازمانی و تقویت محتوا بیشترین تمرکز را روی ROI داشته اند.

از اینها گذشته ما شاهد بودیم که محتوا، تحقیق سازمانی و تقویت محتوا راههایی برای هدایت بازاریابها، پوشیدن نقص های تهیه کنندگان محتوا و ترویج کنندگان رشد نمایشی است.

بنابراین چگونه محتوای بازاریابی با تبلیغات بازاریابی مقایسه می شود؟

  • چشم انداز موقعیتهای بازاریابی محتوا و تبلیغات بومی

رادیو و تلوزیون و چاپ و بقیه رویکردهای متوقف کننده بازاریابی یک طرفه که به سرعت اثر خود را از دست می دهند، موجب می شوند که محتوای بازاریابی و تبلیغات بومی وارد کار شوند و مشکلات زیر را حل کنند:

نادیده گرفتن بنرها: میانگین نرخ کلیک در تبلیغات به نمایش در آمده 0.1% می باشد.

نرخ فرسایش ایمیلهای تعاملی: رنج صنعت CTRها از 1.5%-4.79%

رد کردن و توجه نکردن به تبلیغات pre-roll: 94% مردم دکمه ی skip را می زنند.

از بین رفتن توجه مشتریان: 77% از مردم در حالی که مشغول استفاده از دستگاه دیگری هستند تلوزیون نگاه می کنند.

اما بزرگترین فاکتورهای تمایز اصلی بین محتوای بازاریابی و تبلیغات بومی چیست؟

هم محتوای بازاریابی و هم تبلیغات بومی می توانند موجب ایجاد آگاهی از برند و ایجاد تعاملات با آن شوند.در حالی که ناشران سطح بالا در دست یافته های Built-in بزرگشان را به خودشان می فروشند، محتوای حمایت شده ایجاد تعاملات را تضمین نمی کند. در زیر، ما یک تجزیه و تحلیل از 38 کمپین تبلیغات بومی buzzfeed در Buzzsumo در مقایسه با 58 کمپین محتوای بازاریابی در Fractl ایجاد کرده ایم. کمپینهای BuzzFeed با استفاده از همه ی پستهای یک صفحه ی ‘برند ناشران’ محاسباتشان را انجام داده اند در حالیکه کمپین های Fractl از کمپین های اجرا شده برای هر مشتری در سال 2014 محاسبات خود را انجام داده اند.

علاوه براین، نتایج محتوای بازاریابی به صورت مستقیم روی تحقیق تثبیت موقعیت سازمانی یک مشتری تاثیر می گذارد، درحالیکه تبلیغات بومی به راهنمایی های Google محدود می شود:

محتوای بازاریابی: ROI میتواند رتبه بندی های سازمانی افزایش یافته را به عنوان نتیجه مستقیم شنیده شدن یک لینک Portfolio با کیفیت و چندگانه، پیگیری کند.

تبلیغات بومی: دست یافته محدود می شود به تعداد شریکهای ناشری که بابت آنها هزینه پرداخت شده است و ‘لینکهای حمایت شده’ که اجازه ی تصدیق ارزش را ندارند.

آیا هزینه ی تبلیغات بومی به عنوان وسیله ای برای بهبود درآمد است، آیا هزینه ی خیلی زیاد ده ها هزار دلاری که ناشران سطح بالا دریافت می کنند درست است؟

به اعدادی که به دست آورده ای بیشتر فکر کن تا به نتایج درستی برسی.

  • هزینه ی تجزیه و تحلیل صنعت تبلیغات بومی

بر اساس گزارش HubSpot، ۹۸٪ شرکتها با بودجه ی سالیانه بین ۱ تا ۵ میلیون دلار صرف تبلیغات داخلی می کنند.

بر اساس تخمینهای BI Intelligence، هزینه ای که بابت تبلیغات بومی پرداخت می شود در سال ۲۰۱۵ به ۷.۹ بیلیون دلار رسیده است و این مقدار تا سال ۲۰۱۸ درحال رشد بوده و به ۲۱ بیلیون دلار هم می رسد که از سال ۲۰۱۳ از فقط مبلغ ۴.۷ بیلیون دلار درحال افزایش بوده است.

میانگین هزینه ی راه اندازی یک برنامه ی تبلیغات بومی با یک ناشر اخبار سطح بالا 54,014.29$ بود. بیشترین هزینه 200,000$ بود.

ارزش میانگین از هزینه ی کلی واقعی نشات گرفته است نه از میانگینهای نمایش داده شده در عکس بالا.

زمانی که همه ی ناشران و وبلاگهای پایین را که قدرت دامنه اش از ۸۰ بود،ارزیابی کردیم به این نتیجه رسیدیم که ناشران با ارزش کمتری یک کاهش هزینه ی قابل ملاحظه را پیشنهاد داده اند. برای سایتهایی با قدرت دامنه ی کمتر از ۸۰، بیشترین هزینه 20,000$ و کمترین هزینه 10$ بود.

همانطور که در بالا مشخص شد، هزینه ی تبلیغات بومی به صورت گسترده به قدرت و دستیابی مرتبط است. هرچند تعاملات تضمین محسوب نمی شوند و هزینه ها می توانند برای بیشتر برندها خیلی زیاد باشند، نیاز به سایر گزینه هایی که موجب قدرت نفوذ و تقویت محتوا می شوند وجود دارد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید