سئو

جلوگیری از کلیک تقلبی در سه مرحله

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین راه های افزایش آگاهی از برند و دست یابی به مشتریان جدید است. اگر به این نتیجه رسیدید که بهتر است برای مدت طولانی از استفاده کنید بهتر است با مشکلاتی که ممکن است بر سر راه شما باشد آشنا باشید و روش های بر طرف کردن این مشکلات را بدانید. یکی از مسائلی که در حال حاضر مطرح می شود است. در این مقاله خواهیم گفت که کلیک تقلبی ادوردز چیست و جلوگیری از کلیک تقلبی به چه صورت است؟

کلیک تقلبی چیست؟

کیلک هایی است که به هدف کاهش بودجه رقبا در ادوردز انجام می شود. این یک روش تعمدی برای بالا بردن هزینه های تبلیغات است و از جمله فعالیت های اسپم در گوگل محسوب می شود. گوگل در سال های اخیر الگوریتم های زیادی برای تشخیص این کلیک های تقلبی در نظر گرفته است اما به هر حال هر تبلیغ کننده خود نیز باید روش های جلوگیری از کلیک تقلبی را بداند و بر تبلیغات نظارت کند.

انواع کلیک های تقلبی

به صورت کلی دو نوع کلیک تقلبی داریم، دستی و اتوماتیک.

کلیک تقلبی دستی توسط افرادی انجام می شود که قصد ضربه زدن به یک بیزینس را دارند. کسی که اقدام به این کار می کند ممکن است یک نفر باشد یا یک مجموعه ای از افراد باشند که به آن ها پول داده شده تا بر روی لینک تبلیغات کلیک کنند.

کلیک تقلبی اتوماتیک با استفاده از نرم افزار های خاصی انجام می شود. به این نرم افزارها click bot می گویند. کار این نرم افزار ها این است که از برخی از سایت ها بازدید کنند و بر روی تبلیغات کلیک کنند. کلیک بات ها از اسکریپت های ساده تا برنامه های خیلی پیشرفته که رفتار انسان ها را بازسازی می کند وجود دارد. بخش زیادی از کلیک های تقلبی توسط botnet ها انجام می گیرد. شبکه ی بزرگی از کامپیوتر ها که نرم افزار های کلیک تقلبی را پشتیبانی می کند. این botnet ها ممکن است هزاران یا ملیون ها کامپیوتر باشند که خطر حملات کلیکی را بالا می برد.

چگونه کلیک های تقلبی را شناسایی کنیم؟

اولین قدم برای جلوگیری از کلیک تلقبی، توانایی شناسایی آن است. اکثر این کلیک ها طبیعی به نطر می رسد و تشخیصشان سخت است اما در هر صورت دو روش معمول برای شناسایی این کلیک ها وجود دارد:

افزایش ترافیک غیر معمول

به صورت مداوم آنالیز وب سایت را مشاهده کنید و ببینید به تازگی بازدید کنندگان بیشتری دریافت کرده اید؟ آیا این بازدید کنندگان از یک آدرس ip هستند؟ اگر این چنین است ممکن از مورد حمله کلیک تقلبی قرار گرفته باشید. مخصوصا اگر موقعیت مکانی این ip ها جایی بود که شما قبلا هدف گذاری نکرده اید به این کلیک ها شک داشته باشید.

داشتن CTR یا نرخ کلیک بالا و نرخ تبدیل کم

ممکن است متوجه شوید که CTR شما رو به افزایش است اما conversion rate رو به کاهش است. این نیز خود نشانه ای برای کلیک تقلبی است. اگر به صورت مداوم عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید بدون شک این تغییرات را متوجه خواهید شد.

مقالات مرتبط:

بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

جلوگیری از کلیک تقلبی چگونه است؟

در این قسمت روش هایی برای جلوگیری از کلیک تقلبی را برای شما شرح می دهیم:

۱. فعال باشید

بهترین راه برای جلوگیری از کلیک تقلبی فکر کردن درباره ی ابعاد این مساله قبل از اتفاق افتادن است. برای جلوگیری از کلیک های تقلبی باید فعال باشید و به صورت مداوم وب سایت خود را بررسی نمایید. باید از قبل از حملات آمادگی های لازم را داشته باشید تا بتوانید آن ها را پیش بینی کنید و پیش از این که آسیب های جدی وارد شود شما اقداماتی انجام دهید.

اگر از گوگل ادوردز استفاده می کنید می توانید از طریق داشبورد کلیک های نامعتبر را بررسی کنید.

اگر در گزارشات خود این اطلاعات را ندارید باید به قسمت Campaigns > Modify columns for campaigns بروید و سپس گزینه های Invalid clicks و Invalid click rate و Invalid Interactions و Invalid Interaction rate را بررسی کنید. اگر این گزینه ها را فعال کنید در گزارش های بعدی به شما نمایش داده می شوند.

۲.برخی از IP ها را جدا کنید

اگر شک کردید که برخی از IP ها مشکوک به انجام کلیک تقلبی هستند. شما می توانید از اینکه تبلیغاتتان به این کاربران نمایش داده شود جلوگیری کنید. برای اینکار باید آن IP ها را جدا کنید.

برای انجام این کار به to Settings > IP Exclusions میروید و IP های مد نظرتان را برای جداسازی وارد می کنید. هر زمان این تنظیمات را انجام دادید تبلیغات شما بر روی هیچ دستگاهی با این IP نمایش داده نمی شود.

۳.هدف گزاری کنید

اگر هدف گزاری های شما دقیق باشد می توانید تا جایی که ممکن است از کلیک های تقلبی جلوگیری کنید. مثلا ممکن است شما متوجه شوید که کلیک های نا معتبر شما در داشبورد گوگل ادز در یک زمان های نشخص و از یک مکان مشخص است. در چنین موقعیتی می توانید از تنظیمات موقعیت مکانی برای جداسازی آن مکان استفاده کنید. کافیست شما به Settings > Locations بروید و نام آن محل را بنویسید. و بر روی گزینه ی exclude بزنید.

در این مقاله با اصطلاح کلیک های تقلبی و روش جلوگیری از کلیک تقلبی آشنا شدید. اگر به تازگی کار با گوگل ادوردز را فرا گرفته اید بهتر است با این اصطلاحات آشنایی کامل داشته باشید. به دلیل بالا بودن هزینه های تبلیغ در گوگل نمی توان به صورت آزمون خطا کمپین ها را شروع کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما از مشاوره رایگان تیم افراک بهرمند شوید و برای آشنایی با تعرفه های تبلیغات گوگل به این سایت مراجعه کنید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید