سئو

کلاهبرداران گوگل ادز : روایتی واقعی از کلیک های تقلبی (قسمت دوم)

هدف شما از تبلیغات در گوگل، جذب مشتریان جدید و در نهایت افزایش فروش است. اما اگر بفهمید کلیک‌هایی که از این تبلیغات دریافت کرده‌اید تقلبی و ساختگی هستند، مسلما از گوگل ادز ناامید و حتی متنفر می‌شوید! چرا که کلیک های تقلبی گوگل ادز، هزینه و زمان گرانبهای شما را هدر داده اند!

اما آیا راهی هست که بتوانیم کلیک‌های ساختگی تبلیغات در گوگل را تشخیص دهیم و هیچ هزینه‌ای بابت آنها نپردازیم؟ در این مطلب سه قسمتی به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

در قسمت اول با انواع روش‌های کلاهبرداری در پلتفرم گوگل ادز آشنا شدیم. در این قسمت، راهکارهای مقابله گوگل با کلیک های تقلبی تبلیغات در گوگل را شرح می‌دهیم و در قسمت سوم، به راهکارهایی می‌پردازیم که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به منظور جلوگیری از کلیک‌های تقلبی انجام دهند. با افراک همراه باشید.

گوگل چگونه کلیک های تقلبی را تشخیص می‌دهد؟

بیش از هشتاد درصد درآمد شرکت گوگل از تبلیغات مانند تبلیغ در یوتیوب است؛ بنابراین غول تکنولوژی دنیا، اهمیت بسیار زیادی برای کارکرد صحیح گوگل ادز قائل است. این اهمیت در درجه دوم برای آژانس‌های تبلیغات گوگل ادز مانند افراک مطرح است.

تاکنون روش‌ها و الگوریتم‌های بسیار دقیق و کارآمدی برای مقابله کلیک‌ های ساختگی و سایر روش‌های کلاهبرداری در تبلیغات گوگل توسعه پیدا کرده‌اند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

۱. فیلترهای هوشمند

گوگل بیش از ۱۸۰ فیلتر اتوماتیک و هوشمند را به منظور تشخیص و جلوگیری از ترافیک تقلبی به کار می‌گیرد. این فیلترها می‌توانند در همان لحظه یا پس از گذشت زمان کمی، کلیک ها و ترافیک تقلبی را تشخیص دهند. با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تکمیل داده‌ها، این فیلترها در گذر زمان هوشمندتر هم می‌شوند! همچنین تیمی از متخصصان همواره عملکرد این فیلترها را تحت نظر می‌گیرند و با بروزرسانی آنها مطمئن می‌شوند که حداکثر کارایی را دارند.

فیلترهای هوشمند سیستم تبلیغات گوگل، درصد زیادی از ترافیک تقلبی را در همان لحظه شکار می‌کنند. این فعالیت‌های مشکوک با لیست سیاهی از آی‌پی‌ها، یوزرها و نمایش‌دهندگان متقلب مقایسه می‌شوند و اگر مرتبط باشند، سریعا جلوی آن گرفته می‌شود؛ حتی پیش از آن که هزینه‌ای از تبلیغ‌کننده بابت آن کسر شود!

اما برخی از ترافیک‌ها و کلیک های تقلبی، زمان بیشتری برای تشخیص نیاز دارند. اگر فعالیتی مشکوک به نظر برسد، گوگل آن را تحت نظر می‌گیرد تا از غیرموجه بودن آن مطمئن شود؛ این فرایند ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا سرانجام گوگل الگوی تقلبی این فعالیت‌ها را تشخیص دهد.

۲. نظارت انسانی

از آنجایی که هیچ فیلتر هوشمندی، کامل نیست؛ تیمی از متخصصان گوگل، به صورت مستمر نتایج فیلترینگ تبلیغات را بررسی می‌کند تا مطمئن شوند همه‌چیز همان‌طوری است که باید باشد. در صورت مغایرت، داده‌های کاملی جمع‌آوری شده و از این داده‌ها برای اصلاح و بهبود فیلترها استفاده می‌شود.

در این فرایند فیلترها فعالیت‌های مشکوکی که مطمئن نیستند غیرموجه است را علامت‌گذاری می‌کنند. سپس تیم ناظر، این فعالیت‌های علامت‌گذاری شده را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که در نهایت چه اقدامی در قبال آنها انجام دهد. در این بررسی، روش‌هایی که کاربران با تبلیغات تعامل می‌کنند به دقت بازبینی شده تا تشخیص داده شود که این تعاملات عمدی است یا تصادفی. اگر عمدی باشد، در مرحله بعدی تیم ناظر تلاش می‌کند الگوهای مخرب را تشخیص دهد.

در نهایت از داده‌های تمامی الگوهای مخرب تشخیص‌ داده شده، به منظور اصلاح و بهبود فیلترها استفاده می‌شود.

۳. تحقیق و توسعه

علاوه بر نظارت مستقیم و غیرمستقیم (اتوماتیک) بر تبلیغات، تیمی از متخصصان داده و مهندسان هوش مصنوعی به صورت مستمر در تلاش اند تا ربات‌ها و روش‌های غیرقانونی جدید در این زمینه را شناسایی کنند. آنها همواره در حال پژوهش‌ و بررسی‌اند تا الگوهایی که هنوز توسط فیلترها تشخیص داده نمی‌شوند را شناسایی کنند.

۴. بستن اکانت‌های مشکوک

گاهی بهترین راه برای این که حق تبلیغ‌دهندگان پایمال نشود، این است که اکانت‌های نمایش‌دهندگان متقلب بسته شود. اگر نمایش‌دهنده‌ای ترافیک یا کلیک تقلبی ایجاد کند، گوگل بلافاصله اکانت او را می‌بندد. از طرفی، اگر این کلیک تقلبی غیرعمد یا تصادفی باشد؛ اکانت نمایش‌دهنده تا برطرف شدن مشکل محدود می‌شود.

نمایش‌دهندگانی که به این موضوع بی‌توجه باشند و فعالیت غیرموجه خود را تکرار کنند، برای همیشه از سیستم تبلیغات گوگل حذف می‌شوند. با این وجود، همچنان حق اعتراض برای نمایش‌دهندگان محفوظ است و گوگل اعتراض‌های آنها را به دقت بررسی کرده و اگر حق با آنها باشد، اکانتشان بازگردانی خواهد شد.

کلام آخر

کلیک های تقلبی گوگل ادز، یک ضدحال به معنای واقعی است! این را گوگل نیز می‌داند. به همین دلیل برای آن که کاربران وفادار گوگل ادز را ناامید نکند، همواره در تلاش است تا سیستم‌های نظارتی تبلیغات گوگل را بهبود دهد.

علاوه بر روش‌های نظارتی گوگل ادز، تبلیغ‌کنندگان نیز می‌توانند اقداماتی به منظور جلوگیری از کلیک های تقلبی انجام دهند که در قسمت بعدی به صورت مفصل به این موضوع می‌پردازیم. پس با افراک همراه باشید!

تجربه شما از کلیک های تقلبی گوگل ادز چیست؟ آیا تا کنون موفق به تشخیص آنها در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل شده‌اید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید