سئو

کلاهبرداران گوگل ادز : روایتی واقعی از کلیک های تقلبی

هدف شما از تبلیغات در گوگل، جذب مشتریان جدید و در نهایت افزایش فروش است. اما اگر بفهمید کلیک‌هایی که از این تبلیغات دریافت کرده‌اید تقلبی و ساختگی هستند، مسلما از گوگل ادز ناامید و حتی متنفر می‌شوید! چرا که کلیک های تقلبی گوگل ادز، هزینه و زمان گرانبهای شما را هدر داده اند!

اما آیا راهی هست که بتوانیم کلیک‌های ساختگی تبلیغات در گوگل را تشخیص دهیم و هیچ هزینه‌ای بابت آنها نپردازیم؟ در این مطلب ۳ قسمتی به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

در قسمت اول با انواع روش‌های کلاهبرداری در پلتفرم گوگل ادز آشنا می‌شویم و در قسمت‌های بعدی، راهکارهای مقابله با کلیک های تقلبی گوگل ادز را شرح می‌دهیم. با افراک همراه باشید.

کلاهبرداران در کمین اند! اما چرا در گوگل ادز؟

تبلیغات در گوگل، از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است. در واقع آن چیزی که این استراتژی را برای تبلیغ‌دهندگان جذاب می‌کند، نمایش تبلیغات مرتبط به کاربران درست در زمانی است که به آن احتیاج دارند. بنابراین، تبلیغ‌دهندگان با مشاهده میزان نمایش یا کلیک‌های بالای تبلیغات گوگل ادز خود ذوق‌زده می‌شوند! چرا که این موضوع نمایانگر آن است که افراد زیادی با کالا یا خدمات کسب‌وکارشان آشنا شده‌اند و احتمالا میزان فروش کسب‌وکار افزایش می‌یابد.

اما هرچه روشی کارآمدتر و جذاب‌تر باشد، توجه بیشتری از کلاهبرداران را به خود جلب می‌کند! گوگل ادز هم از این قضیه مستثنی نیست. در واقع نیت کلاهبرداران گوگل ادز را می‌توانیم این موارد بدانیم:

۱. کلیک بی‌وقفه بر تبلیغات گوگل ادز رقبا با این هدف که بودجه تبلیغاتی آنها تمام شود.

۲. کلیک‌های تقلبی نمایش‌دهندگان بر تبلیغاتی که در وب‌سایتشان نمایش داده می‌شود؛ با این هدف که درآمد بیشتری از نمایش تبلیغات گوگل داشته باشند.

انواع روش‌های کلاهبرداری در گوگل ادز

پیش از این که به روش های کلاهبرداری در گوگل ادز بپردازیم، بهتر است ابتدا به صورت دقیق‌تر مفهوم «کلاهبرداری در گوگل ادز» را تعریف کنیم:

فعالیت‌های کلاهبرداری در گوگل ادز، کلیک‌ها یا تعاملاتی است که از سمت کاربر واقعی با علاقه واقعی به تبلیغات نمایش داده شده، نباشد.

این فعالیت‌ها تجربه بدی را تبلیغ‌دهندگان رقم می‌زند؛ به همین دلیل همه تلاش گوگل و آژانس‌های تبلیغات گوگل ادز این است که چنین فعالیت‌هایی موجب هدر رفت هزینه برای تبلیغ‌دهندگان نباشد. در ادامه به روش‌های کلاهبرداران گوگل ادز می‌پردازیم:

۱. نمایش‌دهندگان مکار!

هرچه میزان نمایش یا کلیک‌های تبلیغات گوگل ادز در وب‌سایتی بیشتر باشد، صاحب آن وب‌سایت (که آن را نمایش‌دهنده می‌نامیم) درآمد بیشتری از گوگل بابت نمایش تبلیغات در وب‌سایت خود دریافت می‌کند. در این میان نمایش‌دهندگان فریبکار تلاش می‌کنند از روش‌هایی استفاده کنند که میزان نمایش یا کلیک تبلیغات گوگل ادز در وب‌سایتشان افزایش پیدا کند. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • استخدام افراد برای کلیک کردن بر تبلیغات
  • اجرای مرورگر پنهان در سیستم کاربران که به صورت اتوماتیک از تبلیغات بازدید می‌کند.
  • اجرای ربات‌هایی که به صورت اتوماتیک بر تبلیغات کلیک می‌کند و سعی می‌کند رفتار کاربران واقعی را شبیه‌سازی کند.
  • نمایش اجباری تبلیغاتی که مبتنی بر میزان نمایش (ایمپرشن) هستند.

۲. کلیک‌کنندگان مکار!

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، هزینه‌های تبلیغات گوگل ادز بر اساس کلیک یا میزان نمایش کمپین‌های تبلیغاتی است. این موضوع به این معناست که اگر کسب‌وکاری، کلیک‌های ساختگی روانه تبلیغات رقبا کند؛ باعث تمام شدن بودجه تبلیغات گوگل ادز آنها می‌شود. بدون این که هیچ نتیجه‌ای از تبلیغات خود دریافت کرده باشند!

در واقع کلیک‌کنندگان مکار (!) از روش‌هایی برای افزایش کلیک‌های ساختگی بر تبلیغات رقبا استفاده می‌کنند. این روش‌ها مشابه روش‌هایی هستند که در قسمت قبلی به آنها پرداختیم و می‌تواند از سوی اشخاص واقعی یا ربات‌ها و نرم‌افزارهایی باشند که با این هدف ساخته شده‌اند.

مقابله با کلیک های تقلبی گوگل ادز

بیش از هشتاد درصد درآمد شرکت گوگل از تبلیغات است! (منبع) بنابراین غول تکنولوژی دنیا، اهمیت بسیار زیادی برای کارکرد صحیح گوگل ادز قائل است. این اهمیت در درجه دوم برای آژانس‌های تبلیغات گوگل ادز مانند افراک مطرح است.

تاکنون روش‌ها و الگوریتم‌های بسیار دقیق و کارآمدی برای مقابله کلیک‌ های ساختگی و سایر روش‌های کلاهبرداری در تبلیغات گوگل توسعه پیدا کرده‌اند و این همان موضوعی است که در قسمت‌های بعدی این مطلب، به صورت مفصل به آن می‌پردازیم. بنابراین با افراک همراه باشید و قسمت‌های بعدی این مطلب را از دست ندهید:

تجربه شما از کلیک های تقلبی چیست؟ آیا تا کنون موفق به تشخیص آنها در کمپین‌های تبلیغات گوگل ادز شده‌اید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید