سئو

دریافت گواهی سئو – معرفی 6 آکادمی رایگان و پولی برای دریافت گواهی سئو

شما در هر حوزه ای که فعالیت داشته باشید، موظفید که دانش خود را به صورت دائمی بهبود بخشیده و آن را به روز رسانی کنید. این موضوع به ویژه در خصوص مشاغل حوزه تکنولوژی مانند سئو اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر علاقه مند به یادگیری جدید ترین مطالب سئو از طریق دوره های آنلاین و دریافت گواهی مربوط به آن هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

گواهی های سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

گواهی های سئو توسط پلتفرم ها یا برندهای آموزشی ارائه می شود. به طور معمول شما یک دوره می گذرانید، در انتهاب دوره یک ارزیابی یا تکلیف را تکمیل کرده و پس از اتمام موفقیت آمیز، گواهینامه ای برای نشان دادن کار خود دریافت می کنید. در خصوص گواهی های سئو باید بدانید که گوگل هرگز این گواهی را صادر نمی کند. بنابرین اگر مجموعه ای ادعای داشتن گواهی گوگل کرد، مطمئن باشید که کاسه ای زیر نیم کاسه است!

گوگل برای گوگل ادز، نمایش، ادسنس، گوگل آنالیتیکس و لیستی از دوره های آموزشی گواهینامه ارائه می دهد. تکمیل برخی از این موارد به عنوان سئو مفید است.

اگر به تازگی حرفه سئوی خود را شروع کرده اید، دوره ها و آموزش راه بسیار خوبی برای ورود به صنعت و رشد کسب و کار شما هستند. شما باید بر مهارت ها و تاکتیک ها تسلط داشته باشید تا بتوانید نتایج را به مشتریان خود ارائه دهید.

این 5 دوره که در ادامه معرفی خواهیم کرد؛ به شما کمک می کند تا مهارت های سئوی خود را ارتقا دهید. به علاوه، تعدادی از آنها دارای گواهی برای کمک به افزایش اعتبار آژانس شما هستند.

5 بهترین دوره ها و گواهی های سئو:

تعداد زیادی دوره‌های سئو و محتوای ارزشمند به صورت آنلاین و کاملا در دسترس هستند. برخی از دوره ها ممکن است 100 دلار با بیشتر هزینه داشته باشند، اما برای کسانی که داخل ایران فعالیت دارند احتمالا امکان استفاده از خدمات پرداخت بین المللی برایشان وجود ندارد. به همین خاطر توصیه می کنیم که به گواهی های رایگان اکتفا کنید.

HubSpot Academy

بررسی اجمالی: دوره SEO Hubspot شامل سه درس است که در 15 ویدیوی یکساعته منتشر شده است، در انتها شما می توانید دانش خود را با انجام 2 آزمون ارزیابی کنید.

ویژگی های کلیدی و نکات فروش: دوره آموزشی سئو Hubspot شامل جزئیاتی در مورد توسعه استراتژی سئو، نحوه افزایش تلاش های لینک سازی، نحوه ایجاد اعتبار و انتخاب موضوعات برای محتوا، و نحوه استفاده از وبلاگ نویسی برای افزایش رتبه خود در جستجوی گوگل است. HubSpot همچنین گواهینامه هایی در زمینه بازاریابی محتوا و بازاریابی ورودی ارائه می دهد.

چطور برای سایت خود گواهینامه SSL دریافت کنیم؟

قیمت و ارزش: این دوره آموزشی SEO به صورت رایگان در دسترس است. ممکن است تصور کنید که دوره های رایگان ارزش زیادی ندارند اما شما یک نمای کلی مناسب از SEO و مقدمه ای بر مفاهیم سطح بالا دریافت خواهید کرد.

Moz SEO

بررسی اجمالی: این دوره آموزشی SEO شامل شش ماژول ویدیویی مختلف با مجموع بیش از 6 ساعت محتوا است. شما باید حدود 8 ساعت را صرف مشاهده مطالب درسی و تکمیل پنج امتحان کنید تا مدرک Moz SEO Essentials را دریافت کنید.

ویژگی‌های کلیدی و نکات فروش: این دوره به جزئیات اصول سئو می‌پردازد و هنرجویان را با دانش لازم برای شروع کمپین‌های خود ارائه می‌دهد. ماژول‌های دوره به شما اصول سئو، نحوه توسعه استراتژی کلمات کلیدی، نحوه بهینه‌سازی صفحات وب فردی برای جستجو، نحوه ایجاد پیوندها و نحوه گزارش کارآمد نتایج با استفاده از Google Analytics را به شما آموزش می‌دهند.

قیمت و ارزش: برای شروع به دست آوردن گواهینامه SEO Essentials خود، باید ۵۹۵ دلار هزینه ثبت نام بپردازید. که فقط شش ساعت محتوای دوره دریافت می کنید. بیشتر ارزش این گواهی از نام و شهرت Moz ناشی می شود . نه از خود دوره.

Directive Institute

بررسی اجمالی: موسسه Directive دوره های بازاریابی دیجیتال را برای صاحبان مشاغل، دانشجویان، آژانس ها و بازاریاب های داخلی و مبتدیان بازاریابی که به دنبال گسترش مهارت های بازاریابی آنلاین خود هستند ارائه می دهد.

ویژگی‌های کلیدی و نکات فروش: سازندگان دوره در مؤسسه Directive متوجه شدند که در حالی که دوره‌های سئو به‌صورت آنلاین در دسترس هستند، اکثر آنها بر مفاهیم نظری سطح بالا تمرکز کرده‌اند و فرصت کافی برای هنرجویان ایجاد نمی‌کنند تا مهارت‌ها را تمرین کنند و آنچه را که یاد دارند به صورت عملی به کار بگیرند.

با در نظر گرفتن این موضوع، موسسه Directive دوره SEO خود را برای کمک به هنرجویان در توسعه مهارت‌ها و دانش بازاریابی واقعی با ترکیب آموزش‌های نظری با تمرین‌های عملی توسعه داد. این دوره آموزشی سئو ساعت‌ها آموزش را در ده ماژول ارائه می‌دهد که به بازاریابان مبتدی یا با تجربه کمک می‌کند تا نتایج سئو و بازاریابی آنلاین خود را بهبود بخشند.

قیمت و ارزش: هنرجویان در موسسه Directive می‌توانند از دسترسی نامحدود به تمام مواد درسی در چهار ماژول – SEO، PPC، CRO، و تجزیه و تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی – برای ثبت‌نام دوره یک‌باره 99 دلاری لذت ببرند. دسترسی مداوم به ابزارها و قالب‌ها، آزمون‌های تعاملی، گواهی‌نامه موسسه Directive و توسعه مهارت‌های عملی، این دوره را به یکی از بهترین دوره‌های آموزشی SEO در دسترس تبدیل کرده است.

Google Digital Garage

بررسی اجمالی: Google Digital Garage یک برنامه صدور گواهینامه در “مبانی بازاریابی دیجیتال” با 26 ماژول است که بیش از 40 ساعت محتوای دوره ارائه می دهد.

ویژگی‌های کلیدی و نکات فروش: این دوره آموزشی اصولی برای مبتدیان طراحی شده است و هدف آن توصیف طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها و مفاهیم بازاریابی دیجیتال بدون عمیق شدن در موضوعات است. موضوعات تحت پوشش عبارتند از: طراحی وب سایت، استراتژی کسب و کار آنلاین، بازاریابی جستجوی ارگانیک و پولی، بازاریابی جستجوی محلی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی تلفن همراه، بازاریابی محتوا، تبلیغات نمایشی، تجزیه و تحلیل و تجارت الکترونیک.

قیمت و ارزش: این دوره کاملاً رایگان در دسترس است. Digital Garage اطلاعات با ارزش و باکیفیتی را برای مبتدیان ارائه می دهد، اما متخصصان سئو پیشرفته باید دوره ای را با تمرکز محدودتر و تاکتیک ها و روش های سئوی خاص تر انتخاب کنند.

Yoast Academy

گواهی yoast seo

بررسی اجمالی: Yoast همان طور که می دانید، یواست محبوب ترین افزونه SEO را برای پلتفرم وردپرس ایجاد می کند. Yoast همچنین مجموعه ای از دوره های SEO را برای بازاریابان ارائه می دهد که امیدوارند مهارت های خود را در بهینه سازی موتور جستجو بهبود بخشند.

ویژگی های کلیدی و نکات فروش: Yoast در حال حاضر نه دوره آموزشی مختلف SEO را برای بازاریابان دیجیتال ارائه می دهد:

• آموزش جامع سئو

• آموزش ساختار سایت

• آموزش تحقیق کلمات کلیدی

• آموزش افزونه Yoast SEO for WordPress

• آموزش فنی سئو

• آموزش سئو بین المللی

• آموزش رایگان سئو برای مبتدیان

• آموزش داده های ساختاریافته

قیمت و ارزش: دوره های سئو فردی Yoast برای اشتراک یک ساله 299 دلار هزینه دارد، اما معمولاً فقط 8 تا 16 ساعت محتوا در هر دوره وجود دارد. هزینه اشتراکی آموزش یواست برای یک 499 دلار است و شامل تمام نه دوره آموزشی SEO است. شما این فرصت را خواهید داشت که هر نه دوره را تکمیل کنید، نشان ها و گواهینامه های مربوطه را به دست آورید و به دوره های تازه منتشر شده دسترسی داشته باشید.

SEMrush Academy

بررسی اجمالی: SEMrush در ابزارهای نرم افزار بازاریابی موتورهای جستجو پیشرو است. از طریق آکادمی SEMrush، بازاریابان مشتاق می توانند در بیش از 25 دوره رایگان بازاریابی ثبت نام کنند و با شرکت در آزمون های رایگان گواهینامه کسب کنند.

ویژگی‌های کلیدی و نکات فروش: آکادمی SEMrush موضوعات مختلفی را که برای بازاریابان دیجیتال در سئو مهم هستند، از جمله ردیابی رتبه، ساخت لینک، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی فنی و موارد دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد. بسیاری از دوره‌ها فقط یک ساعت طول می‌کشند، اما تعدادی از آنها 4 تا 5 ساعت یا بیشتر هستند و دارای آموزش‌هایی از سوی کارشناسان سئوی شناخته‌شده مانند گرگ گیفورد هستند.

قیمت و ارزش: تمام دوره ها و گواهینامه های ارائه شده در آکادمی SEMrush رایگان هستند! کیفیت اطلاعات عالی است، اما بازاریابان باید بدانند که این دوره ها برای مبتدیان طراحی شده است و تمرکز زیادی بر دانش نظری در مقابل تجربه عملی دارد. با این حال، SEMrush یکی از بهترین دوره‌های آموزشی رایگان و برنامه‌های صدور گواهینامه را که امروزه به صورت آنلاین موجود است، ارائه می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی کامل دوره هایی پرداختیم که برای دریافت گواهی سئو می توانید از آن ها بهره بگیرید. برخی از این دوره ها رایگان و برخی پولی است که به دلیل محدودیت های پرداخت بین المللی در ایران رایگان ها توصیه می شود. برای آموزش و بهبود سئوی سایت خود می توانید از خدمات تاس بهره بگیرید.

ادامه مطلب