سئو

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از روش های رایج برای تبلیغات و معرفی برند در جهان امروز محسوب میشود.باتوجه به اینکه امروزه در سراسر دنیا ساعات استفاده ی کاربران از اینترنت و شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کرده و کاربران بیشتر وقت خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی میگذرانند و بازاریابی اینترنتی هم وابسته به شبکه های اجتماعی میباشداز این جهت یک تکنیک مناسب و اثر بخش برای رونق بخشیدن به کسب و کار شما در فضای مجازی محسوب میشود.به طور کلی به مجموعه فعالیت هایی که از طریق ابزارهای اینترنتی و شبکه های مجازی برای تبلیغات و معرفی یک برند اطلاق میشود را بازاریابی دیجیتالی میگوییم.اگر شما هم میخواهید در زمینه ی بازاریابی اینترنتی موفق باشید و حضور فعال در اینترنت داشته باشید و کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید در مرحله ی اول باید یک سایت با طراحی و کاربری مناسب داشته باشید.

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتالی

اولین سوالی که معمولا در ذهن تاجران و کارآفرینان و کسانی که به دنبال رونق بخشیدن به کسب و کار خود در اینترنت هستند پیش می آید این است که کدام روش آن ها را در سرمایه گذاری های خود به موفقیت نزدیک تر میکند. بازاریابی به طور کلی به دو دسته ی بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی سنتی تقسیم بندی میشود که در ادامه به تفاوت های موجود و استراتژی های به کارگرفته شده در این روش میپردازیم.

  • بازاریابی دیجیتالی یا سنتی؟؟؟

بازاریابی سنتی از گذشته های دور برای جذب مخاطب بیشتر و افزایش مشتری مورد استفاده قرار میگرفته و قدمت آن به چندین دهه میرسد.در بازاریابی سنتی هم مثل بازاریابی اینترنتی از یکسری استراتژی های استفاده میشود مثل تبلیغات با استفاده از بیلبورد تبلیغات داخل تلویزیون و رادیو چاپ تراکت و کارت پوسترو…با وجود تفاوت هایی که بین بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی سنتی وجود دارد ولی هر دو در نهایت یک هدف مشخص را دنبال میکنند هدف هر دو هم رونق بخشیدن به کسب و کار شما و جذب مشتری بیشتر و بالابردن رتبه ی کسب و کار شما به درجات بالاتر است.

درواقع تفاوت اصلی میان بازاریابی سنتی و دیجیتالی در استراتژی های به کار رفته در هر روش است . در بازاریابی اینترتی از روش هایی مثل تبلیغات از طریق ارسال پیام کوتاه و ایمیل به کاربران ,بهینه سازی موتورهای جستجو ,تبلیغات به وسیله ی محتوا گذاری و دیسک نوری و……که این استراتژی های به کاربرده شده میتواند نقش مهمی در تعامل با مشتری و معرفی و آگاهی از برند داشته باشد.طبق بررسی های انجام شده و تحقیقات صورت گرفته در بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتالی ,بازاریابی اینترنتی به دلایل فراوانی که در ادامه مطرح میکنیم از هر جهت از بازاریابی سنتی مفید تر و زود بازده تر خواهد بود.

به دلیل استراتژی هایی که در بازاریابی سنتی استفاده میشود این بازاریابی زمان بر بوده و هزینه های قابل توجهی را شامل میشود . اما تکنیک های به کار رفته در بازاریابی دیجیتالی از نطر اقتصادی و هزینه به صرفه بوده و سریع تر انجام میگیرد.و همچنین میتوان بازاریابی دیجیتالی را برای کسب و کارهای کوچک هم به کار برد.

با توجه به این که امروزه کاربران زیادی در سرتاسر دنیا بیشتر ساعات شبانه روز را با اینترنت و شبکه های مجازی کارمیکنند این موضوع در دیده شدن شما در بازاریابی دیجیتالی نقش بسیار مهمی رادارامیباشد.تبلیغات شما محدودیت زمانی نداردو شما میتوانید تبلیغات خود را در 24 ساعت شبانه روز انجام دهید.سرعت دیده شدن با بازاریابی سنتی بسیار پایین تر و زمان بر تر از بازاریابی دیجیتالی است و همین امر باعث محبوبیت و برتری بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی شده است.

در واقع این ویژگی از بازاریابی دیجیتالی مربوط به ماندگاری آن است یعنی بازاریابی دیجیتالی نسبت به سنتی ماندگار تر است .مثلا در بازاریابی سنتی تراکت یا کارت به سرعت ممکن است از بین برود و فراموش شود و ماندگار نباشد.اما در بازاریابی دیجیتالی تبلیغات وقتی پست میشود تا زمانی که آن را پاک نکنید ماندگار میماند و به راحتی میتوان محتوارا منتشر کرد و نام برند را به گوش همگان رساند.

برای هر کسی بازخورد و نتیجه ی کاری که انجام میدهد مهم و قابل توجه است در زمینه ی بازاریابی و تبلیغات هم به همین صورت است که فرد میخواهد بداند که بازاریابی و تبلیغات وی چقدر تاثیر گزار بوده و چه مقدار نتایجی را در بر داشته است . که این کار در روش بازاریابی دیجیتالی از طریق گوگل به راحتی و در کوتاه ترین زمان صورت میگیرد.یعنی فرد به راحتی میتواند تعدادکسانی را از سایت بازدید کرده اند و مدت زمانی را که در سایت سپری کردند را بررسی نماید.ولی در بازاریابی سنتی این کار زمان بر بوده و در بیشتر موارد غیر ممکن خواهد بود.

همه ی ما تقریبا با پیامک های ناخواسته و اسپم و ایمیل های نا خواسته مواجه شدیم . که معمولا این تبلیغات ناخواسته باعث آزار و اذیت مخاطبان میشود.تمامی این تبلیغات از زیرمجموعه های بازاریابی سنتی یا همان بازاریابی درونگرا میباشد .ولی در بازاریابی دیجیتال کاربر به میل خود و با توجه به نیاز و خواسته ی خود یا با عضویت در خبرنامه سایت شما و یا با دنبال کردن شما در صفحات اجتماعی جذب شما میشوند .این گونه تبلیغات معمولا هیچ گونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمیکند.

ابزار های مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی

1-بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی در بین مردم و دسترسی آسان آن با هزینه ی کم اهمیت بازاریابی دیجیتالی به وسیله ی شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. در واقع با استفاده از شبکه های اجتماعی باتوجه به نیاز مخاطبین و شناخت رفتار آن ها میتوان به راحتی به شناسایی یک برند و کسب و کار پرداخت . وقتی یک برند در شبکه های اجتماعی تبلیغ میشود در صورتی که مورد علاقه ی کاربران باشدآن ها با اشتراک گذاشتن , نام برند را مثل یک ویروس تکثیر میکنند و به گوش همگان میرسانند.در واقع میتوان گفت در این روش شاهد کاهش چشمگیر هزینه های تبلیغاتی هم هستیم.

شبکه های اجتماعی زیادی از قبیل توییتر , اینستاگرام , تلگرام وفیسبوک و….برای بازاریابی دیجیتالی وجود دارند.یکی از ترفندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی بالابردن تعداد اعضای کانال میباشد.یکی از شبکه های پرطرفدار و تاثیرگذار در شناساندن برند شبکه ی محبوب اینستاگرام میباشد که با افزایش فالوورهای اینستاگرام صفحه ی شما در پیج اول اینسناگرام قرار میگیرد و به همین صورت در معرض دید مخاطبان زیادی قرار میگیرید و میتوانید تعداد کثیری از مخاطبین را به سمت صفحه ی خود جذب کنید.

از آنجایی که تعداد کاربرانی که از شبکه ی اجتماعی تلگرام استفاده میکنند روز به روز در حال افزایش است و از این جهت که استفاده از آن رایگان میباشد و میتوان به راحتی در آن پیامی را در سطح گسترده ای انتشار داد یکی از ابزار های مهم و تاثیر گذار در بازاریابی دیجیتالی در شبکه های اجتماعی محسوب میشود.شما میتوانید در تلگرام با راه اندازی یک کانال با استراتژی های هوشمندانه و حرفه ای و با افزایش تعداد اعضای کانال خودبا استفاده از تکنیک های خاص پس از کسب جلب اطمینان آن ها یک فروشگاه آنلاین داشته باشید و با معرفی خدمات خود به مخاطبین هدف ,محصولات خودتان را بر روی تلگرام به فروش برسانید . و از همین طریق به درآمد های میلیونی دست پیدا کنید.

خدمات تیم مهندسین سه سوت وب در شبکه های اجتماعی که با استفاده ازاستراتژی های فوق حرفه ای انجام میشود:

  • بالابردن فالوور های اینستاگرام ( 100%حقیقی و ایرانی)
  • افزایش تعداد لایک پست های پیج اینستاگرام(100%حقیقی )
  • افزایش تعداد کامنت ها در پیج اینستاگرام
  • بالابردن تعداداعضای کانال تلگرام(تمام کاربران حقیقی هستند)
  • افزایش تعداد بازدید پست ها در پیج تلگرام(view)
  • طراحی حرفه ای ربات تلگرام
  • ایجاد کانال تلگرامی ک تمامی ویژگی های یک وب سایت را دارا میباشد(درگاه اینترنتی.فروش آنلاین و…)

قابل ذکر است که در صورت خارج شدن اعضا پس از ورود به کانال به هر دلیلی اعضای فیک جایگزین آن خواهد شد.

2- بهینه سازی موتور های جستجو(seo)

یکی از استراتژی های مهم و تاثیر گذار در مبحث بازاریابی دیجیتالی سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو میباشد در واقع هرچقدر سایت شما در رتبه ی بالاتری قرار داشته باشید قطعا در زمینه ی خدمات خود بیشتر در معرض دید کاربران قرار خواهید گرفت و بازدید کنندگان سایت شما چندین برابر میشوند و بسیاری از بازدید کنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند. که همین موضوع یک تکنیک بسیار مهم در این زمینه محسوب میشود.در واقع میتوان گفت که برخی از ابزار های دیجیتال مارکتینگ مثل بازاریابی از طریق محتوا گذاری بر پایه ی سئو سایت گردش میکنند. یعنی شما باید درقدم اول یک سایت با محتوای مناسب و کاربرپسند داشته باشید.پس میتوان گفت که بهینه سازی موتور های جستجو در مرکز ابزار های دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته و یکی از تکنیک های مهم در این زمینه محسوب میشود.

3-بازاریابی ایمیلی(email marketing)

بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از ابزار های بازاریابی اینترنتی است به این صورت که ایمیلی برای کاربرجهت اطلاع رسانی و تبلیغات ارسال میکنید که این روش در تعامل و برقراری ارتباط با مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در این روش حتما باید در نظر داشته باشید که قبل از ارسال ایمیل به کاربر حتما یک عنوان مناسب برای آن انتخاب کنید .در واقع شما باید باعث ایجاد انگیزه و رغبت کاربر در خواندن ایمیل شوید.

برخی از مزایای ایمیل مارکتینگ عبارتست از :

  • هزینه ی کم و به صرفه بودن از نظر اقتصادی
  • دسته بندی مخاطبین و امکان ارسال پیام برای علاقمندان همان موضوع
  • ایمیل مارکتینگ محدودیت مکانی ندارد
  • یکی از روش های زود بازده در بازاریابی دیجیتالی محسوب میشود
  • بازگشت فوق العاده ی سرمایه
  • امکان سریع و آسان بررسی نتایج

4-بازاریابی از طریق محتوا(content marketing)

در بازاریابی اینترنتی (دیجیتالی) نیازی نیست که شما به دنبال مشتری بروید و با او ساعت ها مذاکره کنید و آن ها را قانع کنید که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند .در اصل شما با استفاده از محتوا گذاری و ایجاد محتوا مناسب میتوانید به مقصود خود برسیدکه با استفاده از یک محتوای کامل وکاربرپسند میتوانید روابط طولانی مدتی با کاربران خود داشته باشید . بازاریابی محتوایی باعث افزایش ارزش و اعتبار کسب و کار شما میشود و ترافیک سایت شما را بالا میبرد.در واقع در این روش این مشتری است که مطابق با نیاز خود به سمت شما جدب میشود البته باید محتوای شما کامل و در برگیرنده ی تمام نیازهای مشتری در زمینه ی خدمات شما باشد.تا بتواند کاربران زیادی را به سایت شما جدب کند .

خدمات گروه مهندسین سه سوت وب در زمینه بازاریابی دیجیتالی:

  • بازاریابی اینترنتی و کلیکی
  • انجام بازاریابی از طریق محتوا گذاری قوی و اثر بخش
  • بازاریابی حرفه ای در شبکه های اجتماعی (استراژی برندینگ و تبلیغات)
  • آماده ی ارایه هرگونه مشاوره ی تخصصی در زمینه ی بازاریابی دیجیتال
  • طراحی سایت(فروشگاهی.شرکتی.شخصی و پزشکی)
  • مشاوره ی تخصصی و ارایه ی راه حل کاربردی به شرکت هایی که از نظر مالی دچار مشکل شده اند
پانوشت: دیجیتال مارکتینگ,کسب و کار اینترنتی,بازاریابی اینترنتی,افزایش فالوور اینستاگرام,خرید ممبر تلگرام,بازاریابی دیجیتالی,طراحی سایت(شرکتی,پزشکی,فروشگاهی ,شخصی)

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید