سئو

رازهای طراحی بیلبورد خلاقانه +۸ نمونه از موفق ترین های جهان!

گرچه طی دوسال اخیر بر اثر همه گیری کرونا تبلیغات شهری کمی کمتر از پیش مورد استقبال قرار گرفته اند اما با ورود موج واکسیناسیون به نظر می رسد مانند سایر فعالیت های وابسته به تردد این مورد نیز به یک باره به فعالیتی پر شور تر از دوره ماقبل کرونا تبدیل شود و تا سال ۲۰۲۳ به اوج برسد. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و راز موفقیت بهترین طراحی های بیلبورد را بخوانید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: بزرگ ترین سایت های فروشگاهی دنیا و راز موفقیت آن ها!

تبلیغات بیلبورد برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و پخش کسب و کار شما (یا محصول یا کمپین) برای تعداد هرچه بیشتر افراد موثر است. از آنجا که آنها در چنین مناطق شلوغی هستند ، در مقایسه با سایر روش های بازاریابی ، بیلبوردها بیشترین تعداد بازدید و نمایش را دارند.

هزینه تبلیغات بیلبورد به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه تبلیغات بیلبورد به فاکتورهای زیادی از جمله موقعیت بیلبورد شما، میزان کل بازدید در منطقه و تعداد افرادی که تبلیغات شما را می بینند بستگی دارد. هزینه تبلیغات بیلبورد معمولاً ماهانه گرفته می شود و متغیر است.

تبلیغات بیلبورد به عنوان تبلیغات خارج از خانه (OOH) دسته بندی می شود ، یعنی هر تبلیغی که وقتی خارج از خانه باشد به دست مصرف کننده می رسد. به هر فرصت تبلیغاتی OOH (به عنوان مثال بیلبورد منفرد) درجه OOH داده می شود که در نهایت ارزش آن و هزینه بعدی را برای تبلیغ کنندگان تعیین می کند.

طبق آمار حداکثر 10 فاکتور تعیین کننده وجود دارد که رتبه OOH و بنابراین هزینه هر فرصت تبلیغات بیلبورد را تشکیل می دهد.

در اینجا سه ​​عامل اصلی وجود دارد:

تیراژ

تعداد کل افرادی است که هر هفته از کنار بیلبورد رد می شوند. این اطلاعات توسط مقامات حمل و نقل محلی جمع آوری می شود.

جمعیت شناسی

به سن ، جنس ، سطح درآمد و سایر مشخصات ترافیکی که از تابلو عبور می کند اشاره دارد. این اطلاعات از نظر سنجی سفر و مقامات حمل و نقل محلی جمع آوری شده است.

تعداد برداشت

تعداد افرادی است که بیلبورد را مشاهده می کنند. این اطلاعات براساس تیراژ بیلبورد ، اندازه بیلبورد ، فاصله نزدیک آن از جاده ، دید آن ، سرعت عبور و مرور و موارد دیگر محاسبه می شود.

هزینه تبلیغات بیلبورد با “اجاره” فضای تبلیغاتی متوقف نمی شود. همچنین باید هزینه طراحی بیلبورد و همچنین چاپ و ساخت آن را در نظر بگیرید. هزینه چاپ و ساخت بسته به اندازه و محل تابلوی تبلیغات تعیین می شود.

اگر طراحی بیلبورد خود را از خارج سپرده اید ، بسته به نوع انتخاب نمایندگی یا طراح و همچنین پیچیدگی طرح مورد نظر از شما مبالغی دریافت می شود.

به دنبال یک هویت بصری بی نظیر هستید؟

ما هویت برند شما را به بهترین شکل خلق خواهیم کرد.

طراحی بیلبورد خلاقانه را چطور انجام بدهیم؟

اگر می خواهید روی تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید که بالقوه توسط میلیون ها نفر دیده می شود ، می خواهید که به اندازه همین هزینه کار خودش را انجام دهد. در اینجا به نکاتی در طراحی بیلبورد اشاره می کنیم که باعث تاثیرگذاری بیشتر و چشم نوازی تابلو بیلبورد شما می شود.

یک داستان کوتاه بگویید.

بیلبوردهای موفق بینندگان را با خود به یک سفر کوتاه چند ثانیه ای می برند. بیشتر طراحی های بیلبورد یک داستان کامل را در دل یک تصویر و نوشته ای کوتاه جا می دهند. به این ترتیب رانندگانی که دو سه ثانیه به آن نگاه می کنند هم می توانند به راحتی مفهوم را درک کنند و به خاطر داستان گونه بودن آن را بهتر به خاطر می سپارند.

بهتر است که عبارات استفاده شده در این بیلبوردها کوتاه و اثر گذار باشند. به جای توصیف با متن سعی کنید تمام ایده ها را با تصویر نشان بدهید. چرا که در هر صورت مردم کمتر از یک سطر از نوشته شما را بیشتر نمی خوانند.

نگاهی به این بیلبورد برند سامسونیت بیندازید که بدون هیچ کلمه ای داستانی را روایت می کند. ماندگاری چمدان های سامسونیت به روایت تصویر…

طراحی بیلبورد خود را پررنگ و ساده کنید.

مخاطبان بیلبورد های شما رانندگان و عابرانی هستند که چند ثانیه فرصت دارند تا نگاهی به این تبلیغات بیندازند. برای این که بیشترین بینندگان را به دست بیاورید بایستی طراحی خود را تا حد ممکن ساده نگه دارید.

به هرحال برخی از افراد دیوانه سرعت ممکن است آن را نبینند ولی آدم های معمولی با سرعت معمولی طرح های ساده را راحت تر از طرح های شلوغ تشخیص داده و درک می کنند. از فونت های بزرگ و پررنگ در برابر رنگ زمینه های متضاد استفاده کنید و از قلم های باریک و اسکریپت خودداری کنید.

همچنین ، رنگهایی را انتخاب کنید که در بینندگان برجسته باشد. اگر تابلوی تبلیغات شما در یک منطقه روستایی است ، از سبز ، آبی و قهوه ای خودداری کنید.

مکان همیشه مساله است!

ممکن است طراحی بسیار خلاقانه و جذابی را سفارش داده باشید و در کمال تعجب با وجود داستان و

گرافیک خوبی که داشته با استقبال مواجه نشده باشد. به این دلیل که عامل مهم تر دیگر بستر فرهنگی و ارزش های محله یا شهری است که بیلبور در آن ها نصب می شود. و شما بایستی پیش از سفارش این موارد را به خوبی بررسی کنید.

یک بیلبورد در بندرعباس و مشهد با وجود بسترهای فرهنگی متفاوت می تواند برای یک برند خاص به دو صورت طراحی شود و در هر یک بازدهی خاص خود را داشته باشد.

به دنبال یک هویت بصری بی نظیر هستید؟

ما هویت برند شما را به بهترین شکل خلق خواهیم کرد.

بیلبورد خود را تعاملی کنید.

بسته به مکان بیلبورد ، ممکن است بتوانید آن را طوری طراحی کنید که با محیط اطرافش تعامل داشته باشد. این استراتژی باعث می شود تبلیغات شما در میان سر و صدا قرار بگیرد و توجه رهگذران را به خود جلب کند. به طور مثال اگر درختی کمی بالاتر از قاب بیلبورد روییده است و شما در ایام تابستان بیلبورد رزور کرده اید می توانید قسمتی از طراحی را به آن منعطف کنید و به طور مثال در تبلیغ شامپوی ارگانیک موهایی که روی سر کاراکتر روییده است را برگ های این درخت تنظیم کنید.

هشت نمونه طراحی بیلبورد خلاقانه در جهان

  1. تبلیغات همزن Siemens

ایده خیلی خوب طراحان این شرکت باعث شد که درب های گردان ورودی ساختمان شبیه به دسته های همزن جدید سیمنس به نظر برسند و توجه مخاطبان را بسیار به خود جلب کرده و باعث شده خیلی ها در جلوی این درها و در واقع تبلیغات این برند عکس بگیرند و منتشر کنند!

  1. شیر جنجالی آناندو

من اگر بچه بودم و پدرم با نشان دادن این بیلبورد به من می گفت اگر هرروز شیرکاله بخورم چنین قدرتی به دست می آورم، نوشابه را برای همیشه کنار می گذاشتم و طرفدار پر و پا قرص شیر می شدم.

این بیلبورد از شیر برند Anando نشان می دهد که خیال پردازی یک رسانه عالی برای جذابیت کودکان است. همچنین استفاده از دو بیلبورد برای رسیدن به این توهم نوری چیزی جز نبوغ ناب نبود!

  1. بیلبورد اسپرت کی اف سی

این بیلبورد جذاب گرچه از لحاظ منطقی خیلی معنای مشخصی ندارد اما بدجوری آدم را گرسنه می کند. ماشینی که از اگزوز آن مرغ سوخاری کی اف سی خارج می شود حس ۱۸ سالگی آدم را بیدار می کند و خواه ناخواه با دیدن این تبلیغ اسپورت، هرجای دیگری جز ایران زندگی کنی خیلی سریع تلفن را برمیداری و سفارش می دهی !

  1. بیلبورد معروف Spotify

چگونه می توانید به این نگاه کنید و نخندید؟ سال ۲۰۱۶ سال اوج تبلیغات اسپاتیفای بود و این هم یکی از بیلبوردهای جذاب همان سال است که رنگ های جذابش و نوشته بی نظیرش باعث توجه مردم شدند.

در متن تبلیغ این پلیر نوشته شده است: دوست عزیزی که تو روز ولنتاین ۴۲ بار پشت سرهم آهنگ «متاسفم» رو پخش کردی، آخه مگه اون چیکار کرده بود؟

  1. تبلیغات بیلبوردی جام جهانی 2006

یکی از معروف ترین و محبوب ترین بیلبوردهای جام جهانی 2006 همین بود که در تصویر مشاهده می کنید. مخاطبان خلاقیت شما را دوسست دارند و باید بدانید اصل خلاقیت همین است که دست و پای ذهنتان را با هیچ چیزی نبندید. حتی با چهارچوب مستطیلی تابلوی بیلبورد.

  1. طراحی خلاقانه بیلبورد برند میل

تا قبل از این که این بیلبورد منتشر شود جر کارمندان خود میل کسی به جزییات لوله جاروبرقی آن ها فکر نمی کرد. اما این تشخیص عالی و طراحی خارج از چهارچوب باعث شد که همه رهگذران از این مسیر به لوله جاروبرقی میل فکر کنند و تصویری که از این برند در ذهن ثبت می کنند با چنین حس هیجان انگیزی گره بخورد.

  1. بیلبورد خلاقانه قدردانی از پلیس کره

تاب بچه های کره ای روی بازوی یک پلیس سوار است! چه چیز دیگری می توانست ضرورت وجود پلیس و امنیتی که با حضورشان در شهر ایجاد می کنند را به این وضوح نشان بدهد.

  1. یک نوشیدنی خوب، یک دست پشت پرده

به احتمال زیاد پیشنهاد این طرح به کارخانه داران سنتی ایرانی با جواب « برو بچه! مگه مسخره بازیه!» مواجه خواهد شد ولی این جذاب ترین و اغوا کننده ترین تبلیغ نوشیدنی است که تا به حال دیدم! یک صفحه سبز با یک نوشیدنی سبز که بیشترین حس خواسته شدن و محبوبیت آن نوشیدنی را به تصویر می کشد.

جمع بندی

در این مطلب با ترفندهای طراحی خلاقانه بیلبورد آشنا شدید و نمونه های جهانی را نیز دیدید. اگر سوالی درباره این موضوع در ذهن دارید می توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید. فراموش نکنید که همواره و برای تمامی خدمات طراحی از جمله طراحی لوگو همواره می توانید روی تاس حساب کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید