سئو

روش هایی که توسط آنها می توانید نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب را شروع کنید

نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب می تواند یکی از بهترین راه ها برای نویسندگان علمی باشد تا بتوانند توجه مخاطبان و خوانندگان را به وبلاگ خود جلب کنند. برای نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب و موفق، قسمت زیر را مطالعه کنید.

چرا نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب بسیار عالی است؟

اینگر مبرن، مدیریت ویراستار وبلاگ نجوا کننده پایان نامه (Thesis Whisperer blog)

نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب از مزایای زیادی برخوردار می باشد:

• توسط نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب می توانید توجه مخاطبان و خوانندگان بیشتری را به سمت وبلاگ خود جلب کنید تا تحقیق شما را بخوانند.

• می توانید حرفه ای که در نوشتن دارید را توسط استخراج نکات کلیدی و مهم از مقاله تحقیقاتی خود یا توسط ایده ها و نظرات خود در یک پست وبلاگ به صورت کوتاه و مختصر تقویت کنید. (چنین حرفه ای از ارزش زیادی برخوردار است زیرا محققان برای جلب توجه مخاطبان و خوانندگان تلاش زیادی می کنند مانند توییت کردن، به اشتراک گذاشتن، لایک کردن و اشتیاق نشان دادن، تاثیر گذاشتن و نقل قول کردن.

• توسط نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب می توانید توجه مخاطبان و خوانندگان بیشتری را به سمت آخرین و جدیدترین مقاله تحقیقاتی که نوشته اید جلب کنید.

• می توانید مهارت های ارتباطی و روشی که به وسیله آن نظرات و اطلاعات خود را ارائه می دهید را تقویت کنید.

البته مخالف این نظرات نیز وجود دارد. شما برای نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب به وقت و زمان زیادی نیاز دارید، مخصوصا اگر قصد دارید خودتان به تنهایی وبلاگ را بنویسید و مدیریت کنید. اگر زمان برای شما نگران کننده است، بهتر است ایده ها و نظرات خود را در یک وبلاگی که به خوبی ایجاد کرده اید بنویسید- سعی کنید به جای نوشتن وبلاگ خود از ابتدا، یک پست شخصی بنویسید.

نمونه هایی از وبلاگ های علمی که قبل از نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب بهتر است آنها را مطالعه کنید

بهتر است قبل از اینکه نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب را شروع کنید، نمونه هایی از وبلاگ های علمی را بررسی کنید.

نمونه ای از یک وبلاگ تحقیقاتی علمی وبلاگ رفتار درمانی شناختی (Cognitive Behaviour Therapy) است که در آن از نویسنده هایی که تحقیقات خود را در ژورنال منتشر می کنند درخواست می شود که درباره مقالات تحقیقاتی خود شروع به نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب کنند. می توانید بینش ویراستار را که این ابتکار عمل را به وجود آورده مطالعه کنید.

وبلاگ نجوا کننده پایان نامه (The Thesis Whisperer)- یک وبلاگ پشتیبانی علمی است که ویراستار آن اینگر مبرن است که دارای موضوعات مختلفی در رابطه با پشتیبانی تحقیق، از ارائه راه هایی برای نوشتن عمومی تا مرحله انتشار می باشد.

وبلاگ خواندن سریع (Patter)- وبلاگ دیگری است که از تحقیقات و نوشتار علمی پشتیبانی می کند و ویراستار آن پروفسور پت تامسون می باشد.

وبلاگ اتحادیه تحقیقات منطقه ای (Regional Studies Association blog)- وبلاگی است که در آن اعضای جامعه می توانند نظرات و بصیرت های خود را از مقاله تحقیقاتیشان به اشتراک بگذارند.

چگونه می توانید نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب را شروع کنید؟

ساختار مشخصی برای یک وبلاگ علمی وجود ندارد و اگر طبیعت وبلاگی غیر رسمی باشد، می توانید شیوه نوین تری را نسبت به روشی که هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی استفاده می کنید را به کار ببرید. ایده ها و نظرات شما باید همیشه در وبلاگتان جریان داشته باشد و ساختاری که در وبلاگ خود ایجاد می کنید باید معنی دار باشد.

در اینجا شما را با ساختارهایی آشنا می کنیم که باید آنها را هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب به کار ببرید:

• در محتوا نویسی وبلاگ خود سعی کنید نکات مهم و کلیدی را زودتر از مطالب دیگر در محتوای خود بیاورید. متاسفانه تمام خوانندگانی که تا انتهای مقاله شما را می خوانند قابل اعتماد نیستند، بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید از همان ابتدا توجه آنها را جلب کنید.

• تمام وبلاگ ها به صورت آنلاین می باشند، بنابراین بهتر است برای درک بیشتر خوانندگان از پیوندها، عکس ها، ویدیوها و سایر چند رسانه ای ها در وبلاگ خود استفاده کنید.

• هنگام وبلاگ علمی، اگر در محتوای وبلاگ خود از پاراگراف های مختصر و کوتاه، لیست های گلوله ای و عناوین استفاده کنید، خواننده را بیشتر درگیر محتوای خود می کنید.

در رایاماکتینگ می تواند شما را در پیدا کردن محتوا کمک کند.

10 نکته مهم که هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب باید به آنها توجه کنید

1.موضوع و اهداف خود را مشخص کنید. قبل از اینکه نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب را شروع کنید، موضوع واضح و مشخصی را انتخاب کنید و توضیح دهید که هدفتان از نوشتن این پست وبلاگ چیست. در محتوا نویسی وبلاگ خود می توانید نکات مهم و کلیدی مطالبی را که از کنفرانسی که اخیرا در آن شرکت کرده اید را به کار ببرید، و یا می توانید از خلاصه مقاله تحقیقاتی خود که منتشر شده است استفاده کنید.

2.سکوی مناسبی را در وبلاگ خود به کار ببرید. به محض اینکه موضوع خود را انتخاب کردید و زمانی که درباره چیزهایی که قصد دارید از نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب به دست آورید، آگاهی کسب کردید، سکویی را برای وبلاگ خود انتخاب کنید که بتواند شما را به اهدافتان برساند. آیا مایل به بحث و گفتگو هستید؟ بنابراین، وبلاگی را بنویسید که بتوانید در آن نظرات خود را ارائه دهید- اگرچه ابتدا باید مطمئن شوید که قادر به پاسخگویی به تمام این موارد هستید. آیا مخاطب خاصی را برای وبلاگ خود در نظر دارید؟ پس سعی کنید پست وبلاگ خود را همراه با این خواننده خاص ایجاد کنید.

3.عنوانی را به کار ببرید که خواننده را تحت تاثیر قرار دهد. هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب، سعی کنید عنوانی جالب و جذاب برای وبلاگ خود انتخاب کنید تا خوانندگان زیادی روی وبلاگ شما کلیک کنند. اما به طور هم زمان، باید توجه کنید که عنوانی را که برای وبلاگ خود انتخاب کرده اید خواننده را گمراه نکند و باید طوری باشد که خواننده با دیدن آن بداند که تولید محتوای وبلاگ علمی شما درباره چه چیزی است. عناوینی مانند ’10 نکته درباره…’، ‘5 موردی که درباره … یاد گرفته ام’ معمولا توجه خوانندگانی را جلب می کند که فرصت و زمان کمی برای خواندن دارند.

4.نسبت به مخاطبان و خوانندگان خود شناخت پیدا کنید. دوست دارید بدانید چه کسانی جزء مخاطبان وبلاگ شما هستند؟ آیا مخاطبان شما محققانی هستند که در رشته شما مطالعه کرده اند؟ یا کسانی هستند که خارج از رشته تحصیلی شما می باشند؟ آیا مخاطبان شما مردم عادی هستند؟ آیا سیاست گذاران یا رسانه ها می باشند؟ در هر تصمیمی که می گیرید باید مخاطبان خود را در ذهنتان تجسم کنید- از عناوینی که برای وبلاگ خود در نظر گرفته اید تا عکس هایی که قصد دارید در وبلاگ خود از آنها استفاده کنید، ابتدا باید مخاطبان خود را بشناسید.

5.زبان خود را برای خوانندگان ترجمه کنید. نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب با نوشتن مقاله ژورنالی علمی متفاوت می باشد. یک پست وبلاگ علمی معمولا برای مخاطبانی در نظر گرفته می شود که جزء افراد خارج از محیط های علمی می باشند، بنابراین زبانی که هنگام نوشتن پست وبلاگ خود از آن استفاده می کنید باید طوری باشد که تمام مخاطبان بتوانند آن را درک کنند. پر کارل برینگ که یکی از ویراستارهای ژورنال و وبلاگ می باشد می گوید که ‘هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب، سعی کنید تا جایی که می توانید از به کار بردن اصطلاحات فنی که لازم نیستند دوری کنید- سعی کنید اصول سخت و پیچیده را به زبانی آسان برای خواننده توصیف کنید که انجام این کار یک هنر است’.

6.هنگام تولید محتوای وبلاگ علمی، سعی کنید محتوا را به طور مختصر توضیح دهید. معمولا وبلاگ ها نسبت به مقالات ژورنالی کوتاه تر و مختصرتر هستند. بنابراین، سعی کنید مباحث محتوای شما بیشتر شامل نکات کلیدی و مهم باشند.

در این زمینه توصیه میکنیم مقاله

را مطالعه کنید

7.وبلاگ خود را تبدیل به یک وبلاگ بصری کنید. اگر هنگام نوشتن یک پست وبلاگ علمی خوب از عکس ها یا ویدیوهای جذاب و مناسبی استفاده کنید، می توانید مخاطبان و خوانندگان زیادی را درگیر وبلاگ خود کنید. مطمئن شوید که در وبلاگ خود می توانید از هر نوع عکسی استفاده کنید، و جایی که لازم باشد می توانید باعث اعتبار هنرمند نیز شوید.

8.کل عکسی را که در وبلاگ خود از آن استفاده کرده اید را در نظر داشته باشید. پست وبلاگ شما یک انتشار می باشد، بنابراین باید آن را با تحقیقات علمی خود مطابقت دهید و مطمئن شوید که به درستی آن را نقل قول می کنید و هنگام نوشتن آن از نظرات و ایده هایی استفاده کنید که نشان دهنده ذهن پر فکر شما است. تا زمانی که تحقیقات علمی خود را منتشر نکرده اید، از ارائه اطلاعات خود دوری کنید که کاری پر خطر است.

9.شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کنید. لینک هایی را به دیگر حساب های رسانه های اجتماعی خود مانند فیس بوک، توییتر، لینکداین یا هر شبکه ای که علمی باشد پیوند دهید این کار باعث می شود تا بهتر بتوانید مشخصات تحقیق آنلاین خود را تشکیل دهید.

10.ردپای دیجیتالی خود را بشناسید. امروزه کارفرمایان به جستجوی نامزدهای با استعداد به صورت آنلاین می پردازند. بنابراین، سعی کنید که در محتوا نویسی وبلاگ خود از لحنی حرفه ای استفاده کنید و اگر قصد ندارید در تولید محتوای علمی خود از نقل قول استفاده کنید می توانید آن را به کار نبرید.

لینک منبع:

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید