سئو

سه دلیل برای اهمیت نوشتن پست مهمان

این روزها من دیوانه وار در حال نوشتن پست مهمان هستم. در واقع بیشتر از هر زمان دیگری در این شش سال وبلاگ نویسی، در حال نوشتن هستم. به غیر از تعهدی که خودم برای نوشتن منظم در این وبلاگ دارم، بقیه اش مربوط به سرمایه گذاری زمانی است. پس چرا به خودم زحمت می دهم؟

من بر این باور هستم که نوشتن پست مهمان تنها استراتژی بسیار مهمی است که می توانید برای افزایش خوانندگان و مخاطبان وبلاگ خود در پیش بگیرید. بگذارید برایتان توضیح بدهم…

نوشتن پست مهمان یعنی چه؟

اول از همه بگذارید اصطلاحاتی را که به کار می بریم، تعریف کنیم. «پست مهمان» یعنی نوشتن و انتشار مقاله و محتوایی در سایت یا وبلاگ یک نفر دیگر.

من خودم گاهی در سایت خودم پست مهمان می گذارم و اغلب اوقات وقتی می خواهم با مخاطبین سایت های دیگر صحبت کرده و ارتباط برقرار کنم، برای آنها پست مهمان می نویسم. تولید محتوای پست مهمان یک روش عالی برای ارتباط گرفتن با خوانندگان جدید و به دست آوردن شهرت و اعتبار برای خود است.

مقاله می تواند برای شما مفید باشد

اما من مدتی طولانی این امر مهم و اساسی را برای رشد و پیشرفت یکی از وبلاگ های محبوبم نادیده گرفتم. ای کاش چنین کاری را نمی کردم و البته که امیدوارم شما چنین کاری را نکنید.

برای اینکه ایجاد پست مهمان یک استراتژی اساسی برای هر وبلاگ نویسی است تا بتواند به صورت آنلاین نفوذ خود را افزایش دهد، سه دلیل دارم:

نوشتن پست مهمان می تواند باعث ایجاد روابط شود

وبلاگ نویسان به مطالب خوب احتیاج دارند. اگر یک وبلاگ نویس خوب باشید که با نوشته های خود بر ارزش وبلاگ دیگران اضافه می کنید، می توانید با دیگر وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کنید.

وبلاگ نویسان بسیاری از گفتگوهای خود را از طریق اینترنت و به خصوص از طریق سایت های رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر انجام می دهند. این امر باعث می شود که بسیار تاثیرگذار باشند و البته همین تاثیرگذاری آنها را تبدیل به دوستان خوبی می کند که باید داشته باشید.

با دوست شدن با سایر وبلاگ نویسان از طریق نوشتن پست مهمان، نفوذ خود را در قلمرو رسانه های اجتماعی افزایش خواهید داد که در نهایت منجر به مشترکان بیشتری برای وبلاگ شما خواهد شد.

تهیه و تولید پست مهمان برای موتورهای جستجو بسیار عالی است

یکی از موارد غیرقابل مذاکره ای که باید برای نوشتن پست مهمان لحاظ کنید، این است که:

وبلاگ نویس میزبان باید حتما در جایی از پست که معمولا اول یا آخر پست است، لینکی به وبلاگ شما بدهد.

به مرور این بک لینک ها ارزش وبلاگ شما را در موتورهای جستجو بالا می برد و به این ترتیب پیدا کردن مطالب شما برای دیگران از طریق موتورهای جستجویی مثل بینگ()، یاهو ()، گوگل() و غیره آسان تر می شود.

نوشتن پست مهمان باعث آشنایی شما با افراد جدید می شود

اگر ارزشی به بحث اضافه کنید خواهید دید که به مرور تعداد خوانندگان، طرفداران و دنبال کنندگانتان بیشتر خواهد شد. برعکس اگر فقط می خواهید که کارتان را نشان دهید، فقط مشهور می شوید، اما شهرتی که آن را نمی خواهید (یعنی تبدیل به آن «یارویی» می شوید که فقط کارش را نمایش می دهد).

ارزشی به کارها اضافه کنید. به افراد کمک کنید. صبور باشید. و با گذر زمان خواهید دید که شما برنده هستید.

در مورد وبلاگ نویسان پست مهمان برای سایت خودتان

من خودم طرفدار این هستم که هر از گاهی هم اجازه انتشار پست مهمان دیگران در سایت خودم را بدهم. شما هم اگر تا به حال اجازه انتشار پست مهمان در وبلاگ خود را نداده اید، باید چنین کاری را بکنید.

اگر می خواهید دیگران به شما فرصت نوشتن پست مهمان در وبلاگشان را بدهند، کاملا منطقی است که این رابطه دو طرفه باشد و شما هم به ایشان اجازه تولید محتوای پست مهمان را بدهید.

بعضی از وبلاگ نویسان حتی در وبلاگ خودشان درباره پست مهمانی که نوشته اند، پستی می نویسند و به وبلاگ شما لینک می دهند و این یعنی یک عالی. بالشخصه من خودم طرفدار چنین کاری هستم.

اولین قانون برای اینکه نویسنده پست مهمان باشید

وقتی من نویسنده پست مهمان می شوم، این کارها را می کنم:

• از وبلاگ خود به پست لینک می دهم

• چندین بار آن پست را در توییتر تبلیغ می کنم

• پست مهمان خود را در فیس بوک به اشتراک می‌گذارم

• از وبلاگ نویس میزبان تشکر می کنم

• به نظرات مربوط به پست پاسخ می دهم

با اینکه همه این کارها را انجام نمی دهند، اما اصلا ایده بدی نیست. نکته مهم به هر حال این است: اگر مجبور هستید بین این دو یکی را انتخاب کنید؛ یعنی بین پذیرفتن یک نویسنده پست مهمان در سایت خود و یا نوشتن یک پست مهمان در سایت دیگران، مورد دوم را انتخاب کنید. همیشه اینکه نام خود را وارد جوامع جدید کنید اهمیت بیشتری دارد.

نوشتن پست مهمان اهمیت دارد

طبق گفته دوستم مایک از موتور جستجوی گورو، وقتی که پای سئو نویسی به میان می آید، نوشتن پست مهمان برای سایت های دیگر 5 برابر ارزشمندتر از آن است که در سایت خودتان تولید محتوا داشته باشید، البته تا زمانی که بک لینک بگیرید.

اینکه این موضوع کاملا درست باشد یا نه، برای من اهمیتی ندارد. (هرچند از آنجا که مایک پسر درست و حسابی است، احتمالا این حرف درست است). اما نکته این است که ایجاد پست مهمان یک استراتژی عالی برای این است که دسترسی تان را بیشتر کنید و اعتبارتان را افزایش دهید.

گذشته از همه اینها، اگر شما از آن دسته نویسنده هایی هستید که علاقه مند هستید فرصت های چاپ و نشر نوشته هایتان به صورت «سنتی» را به دست آورید، یکی از اولین قدم های خیلی خوبی که می توانید بردارید همین است که به عنوان نویسنده پست مهمان در سایت های خبری، مجلات و نشریات مختلف مطرح شوید.

اگر از آمار بازدید وبلاگ خودتان راضی نیستید و به عنوان نویسنده پست مهمان هم چیزی به دیگران ارائه نمی کنید، حق شکایت هم ندارید. همین امروز نوشتن پست مهمان را شروع کنید و ببینید چگونه نفوذتان افزایش پیدا می کند.

حالا چه کنیم؟

در حال حاضر احتمالا می گویید « خب من حرفت را قبول دارم، ولی برای نوشتن پست مهمان چه کار باید بکنم؟»

لینک منبع:

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید