سئو

سمینار آنلاین یا وبینار چیست؟ | معرفی بهترین سرویس‌های وبینار ایرانی

شاید پیش از این وقتی اسم سمینار به گوشمان می‌خورد یک اتاق کنفرانس با میکروفون و تشکیلات را تصور می‌کردیم که عده‌ای در آن مشغول بحث اند. اما در سال اخیر، تصویر تازه‌ای به این کلمه اضافه شد: یک لپ‌تاب با وبکم یا حتی گوشی‌تلفن همراه با یک هنذفری و صفحه ای با چند تصویر و نام کاربری! حتی اگر در یک سمینار آنلاین یا وبینار شرکت نکرده باشیم، نام آن را زیاد شنیده‌ایم و آگهی‌هایش را زیاد دیده‌ایم. اما کاربرد این سمینارها در دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا در این جا به آن‌ می‌پردازیم؟ تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و درباره وبینارها بخوانید:

  • سمینار آنلاین یا وبینار چیست؟
  • کاربرد وبینار در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • چطور سمینار آنلاین برگزار کنیم؟
  • بهترین سرویس‌های سمینار آنلاین یا وبینار در ایران کدام‌اند؟

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

آزمون AB چیست و چطور کسب و کارها را متحول می‌کند؟

سمینار آنلاین یا وبینار چیست؟

سمینار آنلاین دقیقا همان سمینار معمولی است که به بستر اینترنت آورده شده. یعنی یک یا چند نفر برگزار کننده از عده‌ای دعوت می‌کنند تا در جلسه‌ای با موضوع مشخص حضور پیدا کنند. افراد به جای سالن‌های کنفرانس در فضاهای مجازی گردهم می‌آیند. سخنرانان صحبت می‌کنند و در نهایت باقی حضار سوالات خود را می‌پرسند و درباره موضوعات بحث می‌کنند.

کاربرد وبینار در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تمرکز دیجیتال مارکتینگ همواره روی تولید محتوا براساس نیاز مخاطب و در جهت رساندن او به پاسخ سوالاتش است. این محتوا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. اما در تمام انواع آن در خلال پاسخ دادن به سوالات مشتریان احتمالی، معرفی برند یا محصول وخدمات آن صورت می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهند که دریافتی بیشتر افراد از طریق محتوای تصویری و صوتی بسیار بیشتر از محتوای متنی است. بنابراین منطقی است که درصد بیشتری از تولید محتوا روی بسترهای ویدیویی و صوتی متمرکز شود.

علاوه بر این وبینارها فرصتی هستند تا بتوانیم در کنار آموزش و دادن اطلاعات به معرفی کسب و کار نیز بپردازیم. در این فرصت مخاطبان شما خواهند داد که چقدر حرفه‌ای هستید و به کسب و کار شما جذب می‌شوند. بنابراین سرنخ‌های بیشتری ایجاد می‌شود.

مزیت دیگر وبینارها این است که هزینه بر نیستند. اگر در دنیای واقعی قصد برگزار کردن سمینار را داشته باشید، هزینه‌های جانبی زیادی مثل اجاره سالن کنفرانس، پذیرایی و… را بایستی متحمل شوید. در دنیای آنلاین همه چیز کم هزینه‌تر است.

دلیل دیگری که باید از فرصت برگزاری سمینار آنلاین استفاده کنید این است که برگزاری وبینار بسیار ساده‌تر است. و برای شرکت‌کنندگان نیز دسترسی به آن آسان است. شما می‌توانید به راحتی درباره موضوعات جنجالی روز در طی زمان کوتاه برای وبینار برنامه ریزی کنید. همچنین کاربران شما به این دلیل که درگیر پروسه رفت و آمد و حاضر شدن نمی‌شوند، به احتمال بیشتری در این وبینارها شرکت می‌کنند. چه کسی نمی‌خواهد از اتاق شخصی‌اش تخصصصی ترین مسائل را از خبره ترین افراد بیاموزد؟

سمینار آنلاین یا وبینار راهی مطمئن است. و عوامل بیرونی مثل بیماری، برودت هوا، کنسل شدن مجوز و… نمی‌توانند تاثیری بر برگزاری آن‌ها بگذارند. مگر آن که واقعا بدشانس باشید و با مشکلات اینترنت رو به رو شوید‍!

چطور سمینار آنلاین یا وبینار برگزار کنیم؟

برگزار کردن وبینار در محیط مجازی با فاکتورها و سخت گیری‌های دنیای واقعی رو به رو نیست. شما می‌توانید درباره هر موضوعی که به آن تسلط کافی دارید وبینار برگزار کنید. کافی است مراحل زیر را طی کنید:

تعیین موضوع و هدف

اول از همه بایستی موضوعی را برای برگزاری وبینار انتخاب کنید که مخاطبان سوالات زیادی درباره آن داشته باشند و شما یا یکی از افراد تیم‌تان به آن کاملا مسلط باشد. یادتان نرود که هدف از برگزاری وبینار دو چیز است: برطرف کردن دغدغه‌های مخاطبان با استفاده از دانش شما و جلب اعتماد مشتریان به میزان حرفه‌ای بودنتان! پس بایستی موضوعی را انتخاب کنید که هردوی این موارد را در بگیرد. سوالی که در اینجا بایستی از خود بپرسید این است که هدفتان از برگزاری این سمینار چیست؟ چطور و با انتخاب چه موضوعی می‌توانید به این اهداف برسید؟

تعیین نوع سمینار

در مرحله بعد بایستی تصمیم بگیرید که چطور قرار است وبینار را برگزار کنید. آیا می‌خواهید یک وبینار تخصصی ترتیب بدهید و در یک کلاس دوساعته مطالبی را آموزش بدهید؟ یا قصد دارید وبینار پرسش و پاسخ برگزار کنید و به سوالات حاضران جواب بدهید؟ تصمیم گیری در این مورد به شما و هدف تان از برگزاری وبینار بستگی دارد.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

انتخاب سرویس

بعد از این مراحل نوبت به انتخاب محل برگزاری وبینار می‌رسد. بایستی یکی از سرویس‌های برگزاری سمینار آنلاین را با توجه به متغییرهایی مثل جمعیت شرکت‌کنندگان انتخاب کنید. برخی نرم‌افزارهای غیر ایرانی مثل ادوبی کانکت و اسکای روم برای این کار وجود دارند که برای استفاده از سرویس‌های سمینار بایستی از آن‌ها کمک بگیرید. در قسمت بعد به معرفی بهترین سرویس‌های وبینار ایرانی خواهیم پرداخت.

بهترین سرویس‌های سمینار آنلاین یا وبینار چیست؟

ایسمینار

برای استفاده از خدمات ایسمینار بایستی نرم‌افزار ادوبی کانکت را ترجیحا روی دسکتاپ نصب کنید. ایسمینار یکی از گزینه‌هایی است که خدمات برگزاری جلسات کاری و سمینارهای آنلاین را با هزینه پایین انجام می‌‌دهد. برای استفاده از این سرویس نیازی به داشتن سایت نیست. می‌توانید اشتراک‌های ماهانه و سالانه خریداری کرده و به فعالیت مشغول شوید. این سرویس تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری سمینار آنلاین مثل نرم‌افزارها را در اختیارتان خواهد گذاشت. علاوه بر این خدماتی مثل مدیریت کاربرها، بسته‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، بسته‌های مکمل برگزاری و سامانه فروش فیلم وبینار را نیز ارائه می‌کند.

ایوند

می‌توانید به سادگی رویدادتان را در ایوند ایجاد کرده و -ضمن دریافت یک صفحه با آدرس اختصاصی- اطلاعات مختلفی مثل زمان برگزاری، مکان رویداد همراه با نقشه‌ی گوگل، قیمت بلیت‌ها و سایر مشخصات رویداد را در معرض دید مخاطبین قرار دهید. نکته جالب دیگری که درباره ایوند وجود دارد این است که لیستی از تمام رویدادهای دانشگاه‌های برتر ایران را روی وبسایت قرار داده است. شما می‌توانید به عنوان شرکت‌کننده نیز از تمام وبینارهای دانشگاه‌های تهران، شریف، علم وصنعت و… مطلع شوید.

Webynar

وب سایت وبینار فعالیت خود را در قالب یک مجموعه فناور از سال ۱۳۹۱ در مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرد. این مجموعه با نگاهی نو به فناوری، اقدامات گسترده ای در رابطه با بومی سازی نرم افزارهای تخصصی داشته است. در حال حاضر خدمات وب سایت وبینار، بر پایه بهترین نرم افزارهای بین المللی و بر روی سرورهای پرسرعت این مجموعه در داخل کشور ارائه می گردد. سرعت و دسترسی آسان کاربران یکی از ویژگی های کاربردی سامانه وبینار است. این وبسایت از نرم‌افزار بیگ بلو باتن نیز استفاده می‌کند که مزایای آن به شرح زیر است:

  • تخته وایت برد
  • پشتیبانی از HTML۵
  • اشتراک گذاری صدا و تصویر برای مدرس و کاربران
  • مدیریت کلاس توسط مدیر و مدرس
  • تبدیل یک کلاس به چند کلاس همزمان برای برگزاری کلاس کارگاهی
  • ضبط کلاس
  • قابل استفاده بر روی رایانه و موبایل
  • قابلیت اتصال به سایر سیستمها مانند مودل، جوملا و وردپرس و …

وبرنو

وبرنو یک سرویس پیشرفته برگزاری رویدادهای آنلاین است. شما می‌توانید برای برگزاری موفق یک وبینار (webinar)، وب‌کنفرانس یا کلاس آنلاین در حوزه کاری خود از این سرویس استفاده کنید. وبرنو اولین وبسایتی در ایران است که امکان میزبانی هم‌زمان بیش از ۱۰۰۰ نفر در یک رویداد آنلاین را فراهم نموده است. تجربه خوب برگزاری موفق یک رویداد آنلاین، شما را به یکی از مشتریان دائمی وبرنو تبدیل می‌کند.

سرویس وبینار آنلاین

وبینار، وب کنفرانس یاکلاس آنلاین ابزاری جهت آموزش الکترونیکی و وب کنفرانس (Web Conferencing) و دوره ها و نشستهای آنلاین برای سازمانها، ادارات، دانشگاه ها و موسسات آموزشی می باشد. وبینار آنلاین، با در اختیار داشتن زیرساخت و ابزارهای ارایه سرویسهای کلاس آنلاین و وبینار، خدمات خود را بصورت ابری به متقاضیان ارایه مینماید و سرویس مورد درخواست، بلافاصله پس از پرداخت در اختیار شما قرار میگیرد.

درحال حاضر سرویسها با استفاده از نرم‌افزار قدرتمند BigBlueButton و بصورت قانونی، بدون استفاده از نسخه های قفل شکسته ابزارهایی مانند AdobeConnect ارائه می‌گردد. سرویس های کلاس آنلاین و آموزش مجازی و وب کنفرانس وبینار آنلاین، با بهره‌گیری از تکنولوژی HTML5 تقریبا بر روی تمامی مرورگر ها بدون نیاز به نصب هر برنامه جانبی دیگری قابل اجرا و بارگزاری است.برای خرید هریک از سرویسهای کلاس آنلاین یا وب کنفرانس، شما میتوانید به سادگی در سایت وبینار آنلاین عضو شده و با انتخاب و پرداخت هزینه ها، سرویس خود را بلافاصله فعال نموده و مورد استفاده قرار دهید.

جمع‌بندی

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید