سئو

شاخص کلیدی عملکرد محتوا؛ آیا شما کاربردی بودن محتوای خود را بررسی می کنید؟

هم اکنون زمان آن رسیده که ببینیم آیا محتوای شما موثر است یا خیر. در این بخش میخواهیم شما را با شاخص کلیدی عملکرد محتوا آشنا کنیم که می توانید از آنها در وبلاگ خود، پادکست ها، موضوعات تحقیقی و وبینارها استفاده کنید.

شاخص کلیدی عملکرد

بیشتر اوقات، ما در حال پرداخت مبالغ هنگفت برای ایجاد یک محتوای خوب هستیم بدون اینکه بدانیم هدف از ایجاد این. اگر شما در حال تولید یک هستید و تا بحال از خود نپرسیده اید که چرا میخواهید این محتوا را تولید کنید پس با ما همراه باشید.

شروع اعمال شاخص کلیدی عملکرد محتوا

زمانی که روی محتوای خود کار می کنید، از خود سوالات زیر را بپرسید:

  • این محتوا برای رسیدن برند من به هدف خود چه کمکی خواهد کرد؟

  • آیا این محتوا، چیزی را در زمینه رسیدن برند من به اهدافم خواهد داشت؟

  • چه کسی علاقه مند به این محتوا خواهد شد؟ آیا آن ها به اندازه کافی به این محتوا علاقه نشان می دهند؟

  • چگونه تشخیص دهم که این رسیده است؟

  • کدام یک از راه هایی که برای تولید این محتوا به کار خواهم گرفت بهترین خواهند بود؟

اینکه شما یک محتوا را تولید کنید کافی نخواهد بود!

آیا پاسخ هایی که به این سوالات دادید را با توجه به اهداف مجموعه خود، استراتژی ها و همچنین بودجه خود انتخاب کرده اید؟ آنچه که باید بدانید این است که باید اینطور باشد و اگر که با توجه به این نکات جواب نداده اید پاسخ شما قابل قبول نخواهد بود.

اینکه شما یک محتوا را تولید کنید کافی نخواهد بود. به طور حتم، 88 درصد از ی مورد نظر را برای مارکتینگ بررسی می کنند، اما بیش از نیمی از بازاریاب ها، محتوایی که تولید می کنند را بررسی نمی کنند.

در نتیجه ما چگونه بدانیم که محتوایی که تولید کرده ایم واقعا موثر است؟

در این بخش می خواهیم نگاهی به شاخص کلیدی عملکرد محتوا بیندازیم که توسط آن شما می توانید پست های وبلاگ خود، پادکست ها، کیس های تحقیقاتی را بررسی کنید و ببینید که آیا واقعا محتوایی که تولید کرده اید اثرگذار است یا خیر.

معیارهای شاخص کلیدی عملکرد محتوا در وبلاگ

1. زمان استفاده از پیج

نکته اولی که باید به آن دقت کنید این است که کاربران چه میزان زمانی را روی وبلاگ شما می گذارند؟ آیا در حد ثانیه است یا به دقیقه هم می کشد؟ این نکته دقیقا می تواند به میزان اندازه وبلاگ شما بستگی داشته باشد.

اگر میزان متوسط زمان سپری شده روی هر کلمه بین 1.140 تا 1.285، شما می خواهید که روی وبلاگ شما چیزی بین 5 تا 10 ثانیه زمان صرف شود. به زمان بندی خود دقت کنید و ببینید که چقدر طول می کشد که پست وبلاگ خود را بخوانید. پس از این، مجددا به خود زمان بدهید و پست ها را به دقت بررسی کنید.

2. آنالیز ترافیک وب سایت

ترافیک یک وبسایت از کجا می آید؟ آیا بیشتر کاربران به دنبال کلمات کلیدی در متن شما نمی گردند؟ آیا آن ها از وب سایت های دیگر وارد وبسایت شما می شوند؟ همه این ها در واقع جز شاخص کلیدی عملکرد محتوا می شوند. اینکه کاربران چه مقدار زمانی را روی وبلاگ شما می گذارند از جمله مهم ترین نکات است. در نتیجه می توان گفت که این نکته باعث می شود شما بدانید که:

  • اگر بلک لینک دارید، چه دامنه ای از آنها حمایت می کند.

  • اگر کلمات کلیدی روی صفحه شما و روی هدلاین های شما به صورت مربوطه با آن چیزی هستند که کاربر در موتورهای جست و جو به دنبال آن است.

  • چه میزان ترافیکی را به دست می آورید.

شاخص کلیدی عملکرد محتوا در پادکست

1. کاربران جدید

زمانی که شما یک محتوای حاوی پادکست دارید، شاید به دست آوردن کاربران جدید از جمله سخت ترین کارها باشد. این کاربران جدید این پیام را به شما می رسانند که دارید کار خود را درست انجام می دهید. در واقع این نکته نشان می دهد که آن ها علاقه مند به گوش دادن و سابسکرایب کردن پیج شما هستند تا بخش های بعدی را از دست ندهند.

به علاوه، زمانی که یک شنونده، پیج شما را سابسکرایب می کند، در واقع به های شما بسیار وفادار خواهد بود. میزان متوسط افرادی که به پادکست ها گوش می دهند در واقع پنج نفر در هر هفته هستند که البته این مقدار در سابسکرایب به عدد 6 هم می رسد. زمانی که یک شنونده یک پادکست را می شنود که از آن لذت می برد، دیگر آن را رها نخواهد کرد.

در واقع در شاخص کلیدی عملکرد محتوا آنچه که مهم است این است که چرا سابسکرایب ها علاقه مند به پادکست ها شده اند. شما می توانید این میزان را روی خود چک کنید. این میزان برای دریافت درست شاخص کلیدی عملکرد محتوا باید هر زمانی که یک پادکست جدید میدهید مورد بررسی قرار بگیرد.

2. دانلودها

بخش دیگری که در این حوزه و در شاخص کلیدی عملکرد محتوا باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که چه تعداد افرادی پادکست شما را دانلود کرده اند. در این بخش می توان گفت که در واقع افرادی که به پادکست ها گوش می دهند شاید نخواهند که پیج را سابسکرایب کنند اما باز هم بخواهند که به اپیزودهای بعدی گوش دهند.

افرادی که پادکست تولید می کنند از شاخص کلیدی عملکرد محتوا در اندازه گیری دانلودها استفاده می کنند تا ببینند که چه میزان حمایت را دریافت خواهند کرد که همین هم باعث می شود که آن ها یک ساختار جدید داشته باشند.

شما همچنین می توانید این متریک ها را توسط نرم افزارهای مختلف اندازه گیری کنید که از جمله آن ها می توان به RawVoice Media Statistics و اشاره کرد.

شاخص کلیدی عملکرد محتوا در موضوع تحقیق

1. به اشتراک گذاشتن و درگیر کردن

آیا کیس تحقیقاتی شما روی رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است؟ آیا تمامی دقتی که لایق آن است را دریافت می کند؟ آنچه که باید بدانید این است که طبق شاخص کلیدی عملکرد محتوا همه موضوعات تحقیق نباید بازخورد مثبتی داشته باشند. ببینید که کدام یک از این کیس ها در واقع توانسته اند که نتایجی جنجال برانگیز داشته باشند چرا که این کار باعث می شود که شما بتوانید محتوایی که تولید می کنید را هر دفعه ارتقا دهید.

2. نام بردن از برندها

زمانی که صحبت از کیس های تحقیقاتی می شود، شما باید ببینید که چه تعداد افرادی از این مقاله تشکر کرده اند. اگر یک کیس تحقیقاتی کاملا محبوب باشد، برند شما در پس این معروفیت و با توجه به شاخص کلیدی عملکرد می تواند جایگاه خوبی داشته باشد.

3. ترافیک وب سایت

این مورد کاملا شبیه به پست های وبلاگ است و با ترافیک هم سروکار دارد. این بخش ها همانند پست های وبلاگ عمل خواهند کرد و باعث می شوند که شما بتوانید به ترافیک خوبی برای وبسایت خود دست پیدا کنید. در این زمینه شاخص کلیدی عملکرد محتوا می تواند به شما نشان دهد که با توجه به ترافیک، محتوای شما تا چه حد موفق بوده است.

وبینارها

1. ثبت نام در وبینار

یکی از نکاتی که می توانید از شاخص کلیدی عملکرد با توجه به آن استفاده کنید این است که چه تعداد افرادی در وبینار شما ثبت نام کرده اند و تا چه میزان این وبینار موفق بوده است. اگر تنها 5 تا 10 نفر ثبت نام کرده اند اما وبینار شما نمره صد گرفته است نشان دهنده یک شاخص کلیدی عملکرد خوب نیست.

تعداد افراد کمی که ثبت نام کرده اند اما می تواند به شما راه های برای ارتقا کارتان بدهد. بهتر است که استفاده از وبینار را توسط چندین شبکه اجتماعی، روزنامه ها و همچنین بلاگ ها نشر دهید. شما در این زمینه می توانید از سوشیال مدیاهای پولی نیز استفاده کنید.

این نکته همچنین می تواند نتیجه یک پیج ثبت نامی باشد. اگر تعداد افرادی که پیج شما را میبینند زیاد هستند اما تعداد افرادی که ثبت نام می کنند کم هستند، این نشان دهنده این است که پیج فرود شما کار خود را به درستی انجام نمی دهد. بهتر است که در این زمینه، میزان موفقیت خود را در وبینار با توجه به نتیجه هایی که از گفت و گوهای مختلف توسط بازدیدکنندگان پیج انجام گرفته است مورد بررسی قرار دهید.

2. تعداد شرکت کنندگان واقعی

اینکه تعداد افرادی که ثبت نام کرده اند زیاد هستند، نشانه این نیست که تعداد افرادی که در وبینار شرکت می کنند نیز زیاد هستند. شما می توانید به آسانی در وبینارها ثبت نام کنید و به این دلیل است که عده بسیاری این کار را انجام می دهند. آنچه که باید بدانید این است که با توجه به شاخص کلیدی عملکرد، تعداد افرادی که در وبینار شرکت می کنند چیزی بین 30 تا 40 درصد افرادی است که در وبینار ثبت نام می کنند.

هزاران دلیل وجود دارد که چرا تعداد کسانی که واقعا در وبینار شرکت می کنند کمتر از تعداد افرادی است که ثبت نام می کنند. بعضی از افراد، فراموش می کنند که ثبت نام کرده اند و عده ای دیگر برای وبینارهای زیادی در طول هفته ثبت نام می کنند و این چندین برنامه بودن باعث می شود که نتوانند در آن ها شرکت کنند.

به طور حتم که شما تمامی اطلاعاتی که در این زمینه لازم است را دارید اما اینکه بتوانید با یک لیدر عالی و خوب وبینار خود را مدیریت کنید باعث می شود که تعداد افرادی که در آن شرکت می کنند بیشتر شود.

3. کسانی که وبینار را ترک می کنند!

اینکه بدانید در کدام نقطه افراد تصمیم به ترک وبینار شما می کنند در واقع شما را از این نکته مطلع خواهد کرد که وبینار شما باید چند دقیقه باشد. شرکت کنندگانی که تنها برای پنج دقیقه اول در وبینار حضور دارند و سپس آن را ترک می کنند

نشان می دهند که اطلاعاتی که در این وبینار در اختیار آنها قرار گرفته است مناسب آن ها نیست و یا چیزی نیست که آن ها انتظارش را داشته اند. اگر هم آن ها تا نصفه وبینار شما در صحنه حضور داشته اند و سپس آن را ترک می کنند باید بدانید که زمانی که برای وبینار خود گذاشته اید بسیار زیاد است و یا سعی دارید که اطلاعات بسیاری را در یک جلسه بگنجانید.

منبع:

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید