سئو

طراحی سایت گالری، تلفیقی از هنر گرافیک و تخصص طراحی سایت

طراحی سایت گالری یکی از روش های اثر گذاری است که از طریق آن می توان فعالیت های هنری و تجاری یک گالری را به نمایش گذاشت. گالری ها معمولا فعالیت های هنری انجام می دهند و به همین دلیل گالری می تواند به آن ها در اشتراک این آثار با سایر افراد کمک کند. ویژگی مهم در طراحی سایت گالری مربوط به زیبایی های گرافیکی در طراحی سایت است. از آن جا که مخاطبان این سایت ها معمولا افرادی هستند که با هنر در ارتباط بوده و دارای دیدگاهی هنری هستند باید به اصول گرافیکی در طراحی سایت گالری توجه ویژه ای نمود.

بخش های اصلی در طراحی سایت گالری

برای انجام طراحی سایت گالری باید بخش های اصلی سایت را پیش از آغاز طراحی مشخص نمود و پس از آن نسبت به امکانات هر بخش و نحوه طراحی آن ها تصمیم گیری های لازم انجام شود. اولین بخش در طراحی سایت گالری بخشی است که در آن به معرفی فعالیت های گالری پرداخته خواهد شد. این بخش بسیار مهم است و می توان از آن طریق اطلاعات کاملی از گالری به مخاطبان ارائه کرد. علاوه بر ثبت اطلاعات می توان تصاویری از محیط گالری در این بخش به نمایش گذاشت تا اگر کسی علاقه مند به برگزاری رویدادی در محب گالری باشد با دیدی باز تر بتواند تصمیم گیری نماید.

بخش دیگری که در طراحی سایت گالری باید قرار گیرد بخش تماس با ما می باشد. این بخش شامل اطلاعات تماس و آدرس گالری است. علاوه بر این می توان در این بخش فرمی را قرار داد تا افراد بتوانند از طریق آن با مدیر سایت ارتباط بر قرار کنند. استفاده از نقشه گوگل برای نمایش آدرس گالری نیز می تواند به افراد در یافتن محل دقیق گالری کمک شایانی کند. در بخش تماس با ما می توان بخشی را قرار داد که افراد بتوانند با هنرمندانی که با گالری فعالیت می کنند ارتباط بر قرار کنند. همچنین می توان رزومه کوتاهی از این افراد و توانایی های آن ها در اختیار مخاطبان قرار داد.

با توجه به اینکه طراحی سایت گالری بر نمایش آثار هنر تکیه دارد بخش مهم و اصلی در این سایت ها قرار دادن گالری های تصاویر است. در این بخش باید دسته بندی مناسبی برای رویداد هایی که در گالری روی می دهد قرار داد این دسته بندی می تواند بر اساس موضوعات رویداد های برگزار شده در گالری یا بر اساس تاریخ این رویداد ها باشد. نمایش مناسب آثار هنری در این بخش نیاز به دقتی ویژه داد. به طور کلی ماژول های مختلفی برای نمایش تصاویر در سایت ها وجود دارد و انتخاب آن ها با توجه به امکانات هر کدام و نوع طراحی سایت گالری باید انجام شود. برای افزایش تعامل بازدید کنندگان با مدیران سایت می توان در بخش گالری سایت برای هر عکس با آلبومی امکان ثبت نظر را در نظر گرفت. به این ترتیب از طریق باز خوردی که از آلبوم ها و عکس ها به دست می آید می توان رویداد های بعدی و موضوعات فعالیت را بر اساس علایق بازدید کنندگان برنامه ریزی نمود.

بخش دیگری که در طراحی سایت گالری می تواند مورد استفاده قرار گیرد بخشی است که برای اطلاع رسانی رویداد هایی که در محل گالری برگزار می گردد مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان برای این اطلاع رسانی های از بنر های موجود در سایت نیز بهره برد. به این ترتیب علاوه بر توجه بیشتر مخاطبان امکان ساخت لینک های داخلی در سایت نیز فراهم می شود.

رعایت اصول گرافیکی در طراحی سایت گالری

طراحی سایت گالری باید بر اساس اصول گرافیکی انجام شود. انتخاب رنگ بندی های مناسب برای سایت گالری موضوع بسیار مهم است. همچنین طراحی اختصاصی سایت گالری را نمی توان در نظر نداشت. استفاده از قالب های آماده به جای طراحی اختصاصی سایت گالری می توان موجب ضرر و زیان های فراوانی شود. این گونه قالب ها دارای محدودیت های فراوانی بوده و از طرفی خلاقیت و نو آوری چندانی در آن ها وجود ندارد.

طراحی سایت گالری باید دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی باشد تا بتواند نظر مخاطبان که اغلب افرادی آشنا به هنر هستند تامین نماید. استفاده از رنگ های سنگین و به قول معروف رنگ های شیک و لوکس می تواند انتخاب های مناسبی برای طراحی سایت گالری باشد. ترکیب رنگ هایی مثل مشکی و بنفش و یا مشکی و طلایی می تواند جذابیت فوق العاده ای به سایت بدهد. در طراحی سایت گالری باید عنصر سادگی را مد نظر قرار داد. سایت های شلوغ و پیچیده معمولا طرفداران چندانی ندارند و می توانند اثرات منفی بر بازدید سایت داشته باشد.

استفاده از محتوا برای بهبود وضعیت سئو در طراحی سایت گالری

طراحی سایت گالری بر پایه تصاویر است و همین امر تا حدی ممکن است دست مدیران سایت را برای بهبود وضعیت سایت ببندد. به همین دلیل باید روش های دیگری برای موضوع مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این روش ها استفاده از بخش برای انتشار محتوا هایی با تکیه بر کلمات کلیدی مورد نیاز است. در میان منو های موجود در طراحی سایت گالری می توان از بخش مقالات یا بخشی برای انتشار اخبار استفاده برد. در این بخش ها محتوا هایی با هدف بهبود سئو سایت و همچنین جلب مخاطبان برای مطالعه استفاده نمود.

در بخش اخبار می توان قابلیت خبرنامه را نیز فعال نمود. به این ترتیب افراد با ورود آدرس ایمیل در خبرنامه ثبت نام می کنند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید