سئو

طراحی لوگو لباس چگونه انجام می شود؟

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

لوگوها را می توان به نوعی قسمتی از زندگی روزانه انسان ها دانست که در جای جای آن مانند روی ماشین ها، لباس ها، تلفن ها، وسایل الکترونیکی، حتی خیابان ها و مغازه ها و غیره دیده می شود. اما همین لوگوها به سادگی که ما میبینیم نیستند و یک پروسه ی طراحی پیچیده و زمان بر پشت آنها وجود دارد. خصوصا لوگوهایی که برای کسب و کارهای بزرگ یا محصولات و خدمات خاص و کاربردی طراحی می شوند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم ابتدا مختصری به لوگو، ویژگی های آن و نکات آن پرداخته و سپس در مورد طراحی لوگو لباس، طراحی لوگو لباس زنانه، طراحی لوگو لباس بچه گانه کمی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لوگو چیست؟

لوگو که آرم هم نامیده می شود معرف و نشان دهنده ی یک برند، شرکت، محصول، کسب و کار و غیره است که به نوعی حوزه ی کاری برند و شیوه ی فعالیت های آن را توصیف می کند. لوگو به یک یرند کمک می کند تا مخاطبان آن، آن را بهتر بشناسند و بتوانند آن محصول یا خدمات یا برند را در ذهن خود حک و ماندگار کنند. اگر لوگو به خوبی طراحی شده باشد این حس را به مخاطب خود انتقال می دهد که آن کسب و کار حرفه ای بوده و در صورت استفاده از این محصولات یا خدمات یا غیره چه مزیت های نصیب مصرف کننده می شود و در نهایت سبب اعتمادسازی خواهد شد.

یک لوگوی خوب چه مشخصه هایی دارد؟

برای طراحی لوگو لباس یا هر نوع لوگوی دیگر لازم است طراح اصول را رعایت کند و در نهایت طرح ارائه شده از سوی وی دارای چهار ویژگی مهم باشد. در ادامه به شرح و بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

ساده بودن لوگو:

عموما لوگوها را در دو رنگ سفید یا سیاه طراحی کرده و آن را طوری طراحی می کنند که در سایزهای مختلف قابل از کارت ویزیت گرفته تا بیلبوردهای تبلیغاتی قابل استفاده باشد. همچنین لوگو باید ساده و به دور از پیچیدگی باشد تا مصرف کننده بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و هنگام دیدن لوگو دقیقا آن برند برایش تداعی شود. معمولا سعی طرحان بر این است که با کمترین المان ها لوگو را طراحی کنند تا فاکتور سادگی حفظ شود.

توجه به اصول زیبایی شناسی:

لوگوها در سه دسته تقسیم بندی می شوند که عبارت هستند از: لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی. برای هر یک از این انواع لازم است تا طراح به اصول زیبایی شناسی مسلط بوده و با بهره گیری از آنها بتواند بهترین طراحی ممکن را داشته باشد.

مرتبط بودن لوگو با هدف، تفکر و هویت کسب و کار یا برند:

همانطور که گفته شد لوگو معرف هر برند و مشخصه ی آن است. لوگو باید طوری طراحی شود که کلیه ی مشخصه های آن برند را در خود جای داده و مخاطب بتواند با دیدن لوگوی برند پی به ماهیت آن ببرد و به نوعی در مورد آن کسب و کار اطلاعات به دست آورد.

به یاد ماندنی بودن لوگو:

اگر لوگو به گونه ای طراحی شود که به خوبی در ذهن مخاطب باقی بماند بسیار ارزشمند است و رسالت خود را به انجام رسانده است مانند لوگو ، و غیره

طراحی لوگو لباس چطور انجام می شود؟

پوشاکی که تولید می شود عموما در دو دسته ی زنانه و مردانه قرار می گیرد که هر یک از این ها برندهای مخصوص به خود را دارند. این برندها هر کدام برای خود دارای اصول و مشخصه هایی هستند که به کمک آنها طراحی های خود را در دنیای مد و فشن در معرض دید می گذارند و می توانند برای خود نام و عنوانی دست و پا کنند. دیده شدن شاید مهم ترین اصل در حوزه ی طراحی لباس باشد و یکی از چیزهایی که به این برندها کمک می کند تا بهتر دیده شوند و در یاد مخاطب بهتر باقی بمانند داشتن یک هویت دیداری است.

این هویت بصری چیزی نیست جز طراحی لوگو لباس به صورت کاملا حرفه ای. هر قدر این طراحی لوگو لباس چه طراحی لوگو لباس زنانه باشد یا مردانه یا طراحی لوگو لباس بچگانه حرفه ای تر و اصولی تر باشد قطعا آن برند بهتر دیده می شود و رشد بهتری خواهد داشت. اگر شما هم در حوزه ی پوشاک فعالیت دارید و کسب و کارتان فاقد لوگو است بهتر است هرچه زودتر به فکر طراحی لوگو لباس برای برند خود باشید. حتی می توانید در ابتدا با سایت ها یا نرم افزارهایی که طراحی لوگو لباس رایگان انجام می دهند و در اینترنت فراوان هستند کار کنید تا زمانی که کسب و کارتان رونق گرفت به فکر لوگو حرفه ای تری باشید.

طراحی لوگو لباس زنانه چگونه است؟

شاید بتوان گفت به علت اقبال بیشتری که خانم ها به پوشاک دارند، این صنعت بسیار مورد توجه است. هنگامی که بحث طراحی لوگو لباس آن هم از نوع زنانه به میان می آید باید در ابتدا طراح مشخص کند که اصطلاحا جامعه ی هدف این طراحی چه کسانی است و این جامعه ی هدف چه نوع پوشاک و لباس هایی را می پسندند. سپس به بررسی لباس هایی که کسب و کار مورد نظر طراحی کرده و به تولید می رساند پرداخته و در نهایت نیز با توجه به همه ی این موارد اقدام به طراحی لوگو لباس کند. عموما در طراحی لوگو لباس زنانه باید حتما روانشناسی خانم ها را دخیل کرد تا باعث تاثیرگذاری بیشتر ونیز انتقال بهتر حس شود.

طراحی لوگو لباس بچه گانه چگونه است؟

طراحی لوگو لباس بچگانه باید هماهنگ با جامعه ی هدف آن یعنی کودکان باشد. علاوه بر این باید در انتخاب رنگ ها نیز دقت ویژه ای داشت و لوگو را با رنگ های شاد و جذاب طراحی کرد تا بیشتر به چشم آمده و جذاب باشد. عموما برای طراحی لوگو لباس بچگانه از لوگوهای ترکیبی یا لوگوهای تصویری استفاده می کنند تا تاثیرگذاری آن بیشتر بوده و بهتر در ذهن مخاطب ماندگار شود. همچنین لوگو باید به گونه ای باشد که در اندازه های مختلف قابل استفاده باشد و با بزرگ شدن یا کوچک کردن آن تغییری در کیفیت و خوانایی آن حاصل نشود.

در ادامه قصد داریم تا به برخی سوالات پرتکرار که برای کاربران در حوزه ی طراحی لوگو لباس پیش آمده است پاسخ دهیم. لا ما همراه باشید چرا که ممکن است این سوالات پرسش شما نیز باشند.

پاسخ به برخی سوالات رایج در زمینه طراحی لوگو لباس

تعدادی از سوالات پرتکرار و نیز پاسخ به آنها در زمینه ی لوگو لباس و طراحی آن در زیر آورده شده است. این پرسش ها عبارت هستند از:

سوالات متداول

  • یکی از مهم ترین ویژگی ها برای طراحی لباس دیده شدن و شاید بتوان گفت بهتر دیده شدن در مقایسه با سایر رقبا است. اگر برندی که در زمینه ی طراحی لباس مشغول به فعالیت است دوست دارد تا با دیگران متفاوت بوده و بتواند چشم ها را به خود خیره کند باید لوگویی داشته باشد تا با هدف ها و ارزش های آن برند منطبق بوده و سبب ایجاد یک هویت بصری برای آن شود. برای طراحی لوگو لازم است ابتدا شیوه ی طراحی لوگو خود را انتخاب کرده و شپش در میان 3 نوع الگوی موجود مناسب ترین آنها را برگزینید. پس از این باید به فکر انتخاب رنگ مناسب و متناسب بپردازیم و در نهایت نیز اگر قرار است از لوگوی ترکیبی بهره بگیریم نوع فونت را نیز انتخاب کنیم.

  • برای طراحی لوگو لباس عروس عموما از المان مخصوص آن یعنی خود لباس عروس استفاده می کنند و آن را یا به صورت تکی یا تلفیقی با نام برند یا مزون یا طراح طراحی می کنند. معمولا در طراحی لوگو لباس عروس سعی می کنند از رنگ های فاخر مانند مشکی و بنفش که حس تجمل را منتقل میکنند بهره گرفته می شود و یا از رنگ سفید استفاده می کنند که تداعی کننده ی لباس عروس و مراسم عروسی است.

  • به صورت کلی رنگ ها در طراحی انواع لوگو اعم از لوگوی لباس بچگانه، زنانه، مردانه و غیره تاثیر بسیار زیادی دارند. هر رنگ بیانگر حسی خاص و منتقل کننده ی آن است. همچنین هر کدام از رنگ ها پیامی خاص را به مخاطب انتقال می دهند که این پیام کاملا متناسب و هماهنگ با هویت برند است. برای مثال رنگ قرمز رنگ شور و هیجان و خطر است. به همین دلیل آن را در طراحی لوگوهای ورزشی به وفور می بینیم. در حالی که رنگ بنفش بیانگر فرهیختگی و دانش و در عین حال شکوه و عظمت است. رنگ آبی نشان دهنده ی حس رقابت و رقابت طلبی است و رنگ سبز به طبیعت و آرامش اشاره می کند. برای همین است که در جاهای مربوط به طبیعت و حفظ آن یا در رابطه با محصولات تجدید پذیر که آسیبی به محیط زیست نمی زنند از رنگ سبز استفاده می کنند.

  • برندهای معروف لباس از رنگ های مختلفی برای طراحی لوگو خود بهره می گیرند که کاملا متناسب با اهداف و ارزش های آن برند و چشم انداز آینده ی آن است. برای مثال لوگوی ورساچه عموما بدون رنگ است که بیانگر این است که این برند بسیار اصیل بوده و دارای جذابیت های خاص خود است. لوگوی برند لاگوست ترکیبی از سبز و سفید و قرمز است که در عین جذابیت داشتن مفهوم شور و هیجان و نیز قدرت و توانمندی را القا می کند. برند کالوین کلین از دو رنگ طوسی و سفید برای طراحی های خود بهره می گیرد که عموما سفید برای کلکسیون های اسپرت و طوسی برای کلکسیون های مجلسی استفاده می شود. این دو رنگ نشان دهنده ی پاک و خالص بوده، استقامت، جذابیت و ظرافت می باشند.

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

طراحی لوگو لباس زنانه

طراحی لوگو لباس بچه گانه

طراحی لوگو لباس عروس

طراحی لوگو لباس رایگان

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید