سئو

طراحی کارت ویزیت جواهری و تحلیل آن ها

چرا کارت ویزیت مهم است؟

داشتن کارت ویزیت یک راه عالی برای تقویت کسب و کار شما و افزایش آگاهی از برند شما است. کارت‌های ویزیت مقرون‌به‌صرفه هستند و می‌توان آن‌ها را به همه جا برد مثلا به نمایشگاه‌های صنایع دستی یا به مغازه‌های محلی می توان تحویل داد یا برای آشنایی بیشتر دوستان و خانواده با برند شما مفید است.

کارت ویزیت اولین برداشت از برند شما و شانس شما برای ارتباط با کسی است که به تازگی ملاقات کرده اید. همچنین به دیگران نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما حرفه‌ای است و وقتی کارت ویزیت را برای معرفی برند خود به دیگران می دهید آن ها شما را جدی میگیرند و در نهایت می‌تواند شما را به فروش برساند.

طراحی کارت ویزیت جواهری

دیدن انواع جواهری جهان درست مانند خواندن کتاب‌های مختلف است. در واقع شما هرچه قدر که کتاب می‌خوانید می‌توانید درک بهتری نسبت به کتاب‌های دیگر پیدا کنید و اگر نویسنده باشید می‌توانید نوشته‌های زیباتری بنویسید. دیدن اولین مرحله از آموزش است. بنابراین وقتی شما می خواهید بهترین نوع طراحی کارت ویزیت جواهری یا هر نوع طراحی دیگر مانند کارت ویزیت مزون را داشته باشید باید این طراحی‌ها را نگاه کنید و آن‌ها را تحلیل کنید. اینگونه می‌توانید رازهای جالبی پیدا کنید که هر کدام از آن‌ها می‌تواند شما را در جهت رسیدن به طراحی کارت ویزیت جواهری مناسب و عالی راهنمایی کند. با ما در این مسیر همراه باشید که می‌خواهیم با تحلیل جواهری جهانی و داخلی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های مهم کارت ویزیت جواهری

کارت ویزیت جواهری خود را ساده نگه دارید

یکی از رایج ترین اشتباهات در طراحی کارت ویزیت جواهری، پیچیدگی بیش از حد طرح، استفاده از رنگ ها، متن و عکس های زیاد است. حداقل نگه داشتن این موارد، خواندن و اقدام را برای مشتریان آسان تر می کند. رایج ترین توصیه جواهرسازان، ساده نگه داشتن کارت ویزیت جواهری است!

هدف کارت ویزیت جواهری خود را بدانید

آیا می خواهید با کارت ویزیت جواهری خود آگاهی از برند را افزایش دهید؟ فروش بیشتری را به دست آورید؟ یا شاید می خواهید مردم را به تعامل با تجارت شما در رسانه های اجتماعی سوق دهید؟ فکر کنید که می خواهید از کارت ویزیت خود برای چه چیزی استفاده کنید و آن را به چه کسی می دهید.

نام تجاری خود را حفظ کنید

ایجاد یک نام تجاری برای کسب و کار شما بسیار مهم است زیرا تمام پلتفرم های شما را از نظر سبک و سیاق ثابت نگه می دارد و باعث می شود برند شما قابل تشخیص باشد. بنابراین، هنگام طراحی کارت ویزیت خود باید برند خود را با ثابت نگه داشتن رنگ ها، فونت ها، لوگو و سبک در نظر بگیرید.

اطلاعات مهم را در طراحی کارت جواهری درج کنید

مهمترین اطلاعاتی که باید درج شود نام کسب و کار، وب سایت یا آدرس فروشگاه و اطلاعات تماس مرتبط مانند ایمیل شما است. این اطلاعات باید واضح و قابل خواندن باشد تا بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند یا به سرعت از فروشگاه شما بازدید کنند. اگر اطلاعات زیادی روی کارت های خود دارید، پیدا کردن اطلاعات مورد نظر برای مشتریان ممکن است سخت باشد.

مشخص کنید چه چیزی شما را از بین رقبا متمایز می کند.

چه چیزی شما را از سایر رقبای خود متمایز می کند؟ این نکته را در کارت ویزیت جواهری خود بگنجانید. این موارد نکات بسیار خوبی برای جلب علاقه به کسب و کار شما هستند، به خصوص اگر کسی هنوز اطلاعات زیادی درباره کسب و کار شما نداشته باشد.

خلاق بودن در طراحی کارت ویزیت جواهری

به عنوان یک کسب و کار خلاق، شما می خواهید که کارت ویزیت شما منعکس کننده این موضوع باشد. هنگام ساخت کارت ویزیت، گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد: جنس کارت که می تواند از فویل، گلاسه، کاغذ بازیافتی تا کارت های لمسی باشد و غیره. اما مطمئن شوید که ویژگی های کارت ویزیت شما مناسب برند شما باشد. افزودن فویل نقره ای می تواند جالب باشد، اما آیا این مورد به معرفی برند شما کمکی می کند؟

کارت ویزیت را دو طرفه کنید

داشتن طرح هایی در دو طرف کارت یک انتخاب عالی است. اگر شخصی کارت ویزیت شما را روی میز بگذارد، وقتی آن را ببیند، کسب و کار شما را به یاد می آورد و فقط به یک کارت خالی نگاه نمی کند که احتمالاً به سطل زباله ختم می شود!

در ادامه به تحلیل نمونه هایی از طراحی کارت ویزیت جواهری میپردازیم:

اولین طراحی کارت ویزیت جواهری

با نگاه به تصویر این طراحی کارت ویزیت جواهری اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ به نظر اولین نقطه نگاه ما سمت جواهرهای بسیار براق دو انگشتر می‌رود. این دو انگشتر به عنوان نمادی از جواهر فروشی به کار رفته است. یعنی ما که افرادی ایرانی هستیم و آشنایی چندانی با انگلیسی نداریم به راحتی با نگاه به این دو انگشتر می‌توانیم حدس بزنیم که این طراحی متعلق به یک جواهر فروشی است. این همان اصل ساده سازی است که در این جا به خوبی رعایت شده است. در واقع طراح این کارت ویزیت از بهترین راه برای انتقال مهمترین مفهوم کارت استفاده کرده است. به جای این که این کارت به نوعی بنویسد یا نام و لوگوی برند را بولد کند، تصویر دو انگشتر جواهر نشان را قرار داده است. این گونه به سادگی و البته به سرعت مخاطب درک می‌کند که داستان از چه قرار است. این بهترین نوع ساده سازی در نوع خود می‌باشد.

خوب است بخوانید:

اما مهمترین سوال این است که چرا از دو انگشتر در سایزهای مختلف اما با یک شکل و طرح انتخاب کرده است؟ اولین پاسخی که می‌توانیم به این سوال داشته باشیم این می‌تواند باشد که عملا با انتخاب دو انگشتر موضوع کثرت یا تعداد را بیان می‌کند. در واقع اگر یک انگشتر استفاده می‌کرد ذهن مخاطب چندان راضی به جواهر فروشی بودن آن نبود و ممکن بود به نوعی در این موضوع شک داشته باشد. اما انتخاب دو انگشتر این شک را برطرف می‌کند. از طرف دیگر هم شکل و در سایزهای مختلف بودن باعث می‌شود که این گونه برداشت شود این جواهر فروشی تنوع خوبی از نظر راضی کردن هر نوع فیزیک بدنی دارد. یعنی انگشت شما کوچک یا بزرگ باشد ما بهترین انگشتر جواهر نشان را در اختیار شما قرار می‌دهیم. در مورد انتخاب رنگ ها نیز می‌توانیم بگوییم که استفاده از رنگ های خنثی عملا بهترین انتخاب این طراحی بود که در کنار یکدیگر مکمل جذابی را ایجاد کرده است.

طراحی کارت ویزیت جواهری، دومین طراحی

در این طراحی در ابتدا ما با چیز چندان خاصی رو به رو نیستیم. کارت ویزیتی ساده و سیاه که هیچ طرح و نشان و خاصی ندارد. اما اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، نام صاحب کسب و کار است. در واقع همانطور که در مقالات دیگر نیز گفته‌ایم، کسب و کارهای محلی و کوچک و آن دسته از کسب و کارهایی که مشتریان ثابتی دارند باید سعی کنند از نام شخصی خودشان به عنوان برند استفاده کنند. از این رو همانطور که مشاهده می‌کنید، طراحی کارت ویزیت جواهری مذکور عملا بیشتر روی نام فرد تمرکز کرده است و حرف D را به شکل خاصی و با رنگ طوسی مات در دل طراحی چرخانده است. این موضوع عملا ما را یاد شب‌های تار می اندازد که از روح می‌ترسیدیم.

گویی حرف D در اینجا چیزی مانند یک روح یا یک پیام آور روشنایی صبح است. در واقع همانطور که می‌بینید از نقطه ضعف‌های بارز این طراحی کارت ویزیت جواهری این است که ربط چندانی میان آن و یک جواهر فروشی پیدا نمی کنیم. هیچ اطلاعات تصویری خاصی وجود ندارد. اما به جز این عملا طراحی زیبا و جالبی دارد. استفاده از رنگ سیاه و رنگ طوسی در دل هم طراحی جالبی را رقم زده است. این طراحی می‌تواند حس مرموز بودن را به مخاطب منتقل کند.

در کلام ساده تر به نظر می رسد طراح با استفاده از یک فرم جذاب و ایجاد یک نقطه ضعف اساسی سعی کرده است که طراحی را مرموز جلوه دهد. به جهت این که مخاطب نسبت به معماها و چیزهای مرموز حساسیت دارد و دوست دارد که از همه چیزهای مرموز سر در بیاورد توجه بیشتری به طراحی کارت ویزیت جواهری می‌کند. بنابراین اطلاعات با دقت بالا به ذهن مخاطب می‌رود. در کلام ساده تر طراح با استفاده از یک فریب سنتی سعی کرد که ذهن غیر منطقی مخاطب را قلقلک بدهد و این قلقلک باعث می‌شود که توجه و تمرکز ذهن منطقی جلب شود و این یعنی یک پیروزی بزرگ!

سومین طرح از طراحی کارت ویزیت جواهری

شما در هیچ پرچمی نمی‌توانید رنگ بنفش پیدا کنید، الی یک پرچم آن هم مربوط به یکی از کشورهای نه چندان مطرح دنیاست. اما چرا بنفش به این اندازه کم استفاده می‌شد؟ علت اصلی این موضوع این است که عملا پیدا کردن و ساختن رنگ بنفش به شکل طبیعی تقریبا غیر ممکن بود و تنها یک کشور در دنیا توانست این کار را انجام دهد و این خود نشانه قدرت و بزرگی بود.

بنفش در دل خود همیشه این قدرت، بزرگی و البته زیبایی را به همراه دارد. از طرف دیگر گران قیمت ترین گل‌های جهان به رنگ بنفش هستند. پس عملا ما با رنگی رو به رو هستیم که نه تنها زیباست، بلکه می‌تواند نمادی از ثروت نیز باشد. دقیقا همان چیزی که یک طراحی کارت ویزیت جواهری می‌خواهد نشان دهد.

از طرف دیگر رنگ بنفش مخلوطی از رنگ های متناقض قرمز و آبی است. قرمز و آبی در هر کجای این کره خاکی دو رنگ کاملا روبه روی هم محسوب می‌شوند و به طبع طرفداران خاص خودش را دارد. اما بنفش مخلوطی از این دو می‌باشد، پس می‌توان گفت که عملا بنفش نقطه تلاقی اختلاف‌ها و شروع دوستی‌ها می‌توان باشد. چیزی که یک طراح دوست دارد این است که همه طرح او را بپسندد، این چیزی است که با رنگ بنفش تا حدودی به دست می آید.

نکته مهم دیگر در این طراحی نوشته بزرگ روی آن است. این نوشته دقیقا ذهن غیر منطقی انسان را هدف گرفته است. در واقع طراحی می‌خواهد چشم و ذهن را مجبور به توجه کند و چون این توجه به یک کلمه است عملا چند ثانیه زمان برای این توجه هزینه می‌شود و این زمان کافی برای انتقال مفهوم به ذهن ناخودآگاه مخاطب خواهد بود.

طرح چهارم

در واقع طراح در این طرح سعی داشته است که گروه مشتریانی را مورد هدف قرار دهد که آن‌ها را معمولا خانم‌ها تشکیل داده است. نوع بستن موها در پشت سر نیز نشان می دهد که این خانم‌ها در سن بعد از جوانی و نزدیک به میانسالی قرار دارند. یعنی چیزی حدود 25 تا 30 سال!

استفاده از رنگ زرد و کرمی با طرحی که از سمت سر زن شروع می‌شود نیز به خوبی مسئله آفرینش و خاک را به ذهن انسان می‌آورد. البته توجه داشته باشید که جواهر و طلا و اینگونه زیورآلات از خاستگاه خاک بیرون آمده اند و این نقطه مشترک انسان‌ها و طلا و جواهر است. از این رو به نظر می رسد طراح با استفاده از ایجاد خطوطی با نقطه مشترک سعی کرده است که عملا کاری کند که نشان دهد جواهر و انسان از یک نقطه مشترک با هم شروع به درخشش کرده اند. نکته جالب‌تر این است که انتهای این خط در منتهی الیه سمت چپ به نام و نشان و برند تجاری می رسد. این طراحی را می‌توان در نوع خود یک طراحی کاملا موفق بدانیم.

پایان سخن از طراحی کارت ویزیت جواهری

مسئله کلی که می‌توانیم در این جا به آن بپردازیم این است که عملا طراحی کارت ویزیت جواهری بیشتر بستگی به نوع مشتریان شما دارد. اما اگر بخواهیم آن چیزی را که در این چهار طرح آموختیم مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که عملا رنگ در این طراحی نقش تعیین کننده‌ای بازی می‌کند.

نکته پایانی این است که همه این ها به خوبی نشان می دهد یک طرح یا یک روش خاص برای هیچ طرحی از پیش تعیین شده وجود ندارد. این خود شما هستید که باید تلاش کنید تا بر اساس کسب و کار خودتان و نوع مشتریانی که دارید دست به طراحی بزنید.

ادامه مقاله در سایت منبع