سئو

مساله ی پیچیده ی رپورتاژِ فارسی

تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.

یک بار برای همیشه چالش را حل کنیم

ما بنا به حرفه ای که داریم همواره منابع خود را از سایت های دست اول و انگلیسی زبان دریافت می کنیم. اما این بار بنا به یک کنجکاوی، واژه ی ‘رپورتاژ‘ را در نوار گوگل قرار دادیم و جست و جو را آغاز کردیم. جالب است بدانید که با مطالعه ی نتایج به دست آمده در صفحه ی اول، همان چیزهایی که از قبل می دانستیم هم از یادمان رفت. می دانید چرا؟ چون هنوز مشخص نیست وقتی می گوییم ‘رپورتاژ’، منظورمان دقیقا چیست. در صورتی که شما هم دوست دارید مساله ی پیچیده ی رپورتاژِ فارسی را یک بار برای همیشه حل کنیم، نیاز است در سطرهای آینده با ما همراه و همگام باشید.

طرح مساله، رپورتاژِ فارسی کدام محتوای انگلیسی است؟

بی تعارف باید گفت، آن چه تحت عنوان تبلیغات و اصول مارکیتنگ در فضای ایران وجود دارد، به صورت یک پکیج از غرب وارد شده، در نتیجه باید دقیق دانست که کدام المان و مولفه، اشاره به کدام بحث و موضوع دارد. مثلا وقتی می گوییم رپورتاژ، قاعدتا منظور باید Advertorial باشد، اما جالب اینکه اخیرا متوجه شده ایم خیر، وبلاگ نویس های فارسی زبان، عینا سراغ Reportage رفته اند و با ترجمه کلمه به کلمه آن چه دربابِ لغت انگلیسی رپورتاژ وجود داشته را فارسی کرده اند.

بگذارید مساله را اینگونه باز کنیم، از اول خوب بود به جای اینکه برای کلمه ی Advertorial واژه ی رپورتاژ را استفاده کنیم، یا خودش را می گفتیم(اَدوِرتُریال) یا یک معادل بهتر برایش می ساختیم. معادلِ اشتباهه فارسی همه چیز را به هم ریخته است. از آن جا که نمی شود باور جمعی را به صورت ناگهانی تغییر داد، برای افرادی که علاقه دارند، قضیه را کاملا باز می کنیم تا بهتر متوجه مشکلات و چالش های به وجود آمده، ناشی از همین ترجمه و بازگردانی اشتباه باشند.

Advertorial که ما به اشتباه می خوانیمش رپورتاژ، چیست؟

این گونه ی مارکتینگ اگر صحیح در اختیار استراتژی های کلان تبلیغاتی قرار بگیرد می تواند یک کسب و کار مشخص را به کلی زیر و رو کند. اما متاسفانه افراد با عدم آگاهی فکر می کنند، رپورتاژ عینا تبلیغی است که از یک برند در لینکی دیگر منتشر شود، یا حتی بدتر، گاهی با افرادی مواجه می شویم که آن لینکِ پایین سایت ها را رپورتاژ می پندارند.

Reportage که فارسیِ آن ‘رپورتاژ ‘خوانده و نوشته می شود چیست؟

ما Advertorial را به اشتباه رپورتاژ معنی کرده ایم، از آن جا که واژه ای به نام Reportage در انگلیسی واقعا وجود دارد، وقتی نویسنده های فارسی خواسته اند درباره ی رپورتاژ مطلب بنویسند، به جای آن که جست و جوی خود را وقفِ Advertorial سازند، عینا کلمه را انگلیسی کرده اند و Reportage را مد نظر قرار داده اند.

اشتباه رایج را استفاده کنیم، اما منظورمان صحیح باشد

ما درباره ی رپورتاژ فراوان نوشته ایم، باز هم خواهیم نوشت، اما همواره به خاطر داشته باشید، منظور از رپورتاژ یک ابزار قدرتمندِ تبلیغاتی است که در قالبی مستند، با مخاطب ارتباط می گیرد، به مرور در جان و جهانش رسوخ می کند و در نهایت پیوندی نا گسستنی بین مخاطب و برند، از طریق یک سلسله رپورتاژ شکل می گیرد.

برای سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

رپورتاژ

رپورتاژ فارسی

بازاریابی محتوا

Reportage

هزینه بازاریابی محتوا

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید