سئو

رپورتاژ در عصر دیجیتال مارکتینگ

تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.

نگاهی به مقاله ی Chad Pollitt در relevance.com

واژه ی رپورتاژ یا Advertorial در واقع حاصل ادغام دو کلمه ی Advertisement و Editorial است(تبلیغ و مقاله). Merriam-Webster تولد این پدیده ی خاص و جادویی را سال 1946 معرفی می کند. پس از این تاریخ است که روزنامه، مجلات، رادیو و تلویزیون تحت سیطره ی رپورتاژهای تبلیغاتی در می آیند.

رپورتاژ در ظاهر متفاوت از هرگونه تبلیغی است به این دلیل که در قالب مقاله/مستند ارائه می شود اما به واقع در خدمت فروش و مارکتینگ قرار دارد زیرا به صورت پنهان در جسم و جان مخاطب رخنه می کند و ذهن او را در خدمت اهداف برند قرار می دهد.

از David Ogilvy که به پدر تبلیغات شهرت دارد نقل شده:

“It has been found that the less an advertisement looks like an advertisement and the more it looks like an editorial, the more readers stop, look and read.”

به قطع می توان گفت که صحت و سقمِ نظر Ogilvy در عمل به اثبات رسیده و به همین خاطر است که امروزه علی رغم پیشرفت های عظیم تکنولوژیک پای رپورتاژهای سنتی به دنیای دیجیتال مارکتینگ هم باز شده است.

نوشته ی فوق کوشید تا از خلال یک سری کلمات درک روشن تری از رپورتاژ و چالش های امروزی این پدیده در عصر دیجیتال مارکتینگ ارائه دهد.

برای سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

رپرتاژ

آگهی تبلیغاتی

سئو

بازاریابی اینترنتی

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید