سئو

معجزه لینک سازی خارجی در سئو چطور اتفاق می افتد؟

شاید مسخره به نظر برسد اما گوگل به شدت از سعدی در زمینه « تو اول بگو با کیان دوستی، من آن گه بگویم که تو کیستی» پیروی می کند. و هنوز به آن چه که سایت های دیگر درباره شما تایید می کنند اهمیت زیادی می دهد. و به زبان لینک ها سعی می کند اهمیت و اعتبار سایت شما را بسنجد. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و درباره لینک سازی خارجی در سئو و روش های آن بخوانید.

منظور از لینک سازی خارجی چیست؟

سایت شما مقر مجازی شماست و در این مقر شما با استفاده از قدرت هایی که به دست آورده اید و اعتباری که نزد گوگل دارید می توانید روی اعتبار سایت های دیگر نیز تاثیر بگذارید. یعنی می توانید لینک این سایت ها را به مخاطبان خود ارائه بدهید. به این ترتیب گوگل متوجه می شود که سایتی که معرفی کرده اید را تایید می کنید و با توجه به آتوریتی و ارزش و اعتبار سایت شما به این سایت امتیازاتی می دهد.

به همین دلیل است که همه در حوزه سئو به دنبال دریافت بک لینک های ارزشمند هستند. لینک سازی خارجی در واقع قرار دادن دامنه یک سایت در سایت دیگر است که به طور معمول باعث رشد می شود.

چند لینک خارجی در هر صفحه بگذاریم؟

در پاسخ به این سوال ممکن است با توصیه های زیادی مواجه شوید که بسیاری از آن ها قابل اعتماد نیستند. درگذشته گوگل بیش از ۱۰۰ لینک را نمی توانست جستجو کند اما در حال حاضر چنین نیست.

اما قراردادن لینک خروجی زیادی در محتوا هم راه خوبی نیست چرا که می تواند مخاطبان را کلافه کند. تحقیقاتی که موسسات بزرگ سئویی دنیا انجام دادند به نتیجه نسبتا مشترکی رسیدند. بهترین و تاثیرگذارترین حالتی که می توانید لینک های خارجی را در صفحات خود بگذارید این است که بین هر ۴۰۰-۵۰۰ کلمه یک لینک را قرار بدهید.

به این ترتیب لینک های شما نه آن قدر کم هستند که تاثیری در سئو نگذارند و نه آن قدر زیاد هستند که مخاطبان را خسته کنند.

توجه داشته باشید که بسیار بهتر است که سایت هایی که معرفی می کنید به طور مشخص در حوزه کسب و کار خودتان فعالیت داشته باشند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

چطور لینک های خارجی را در یک وب سایت پیدا کنیم؟

اگر یک استراتژی قوی سئو می خواهید بایستی لینک سازی خارجی را به آن اضافه کنید. یعنی بتوانید لینک های ارزشمندی دریافت کنید. لینک های خارجی همیشه هم سودمند نیستند و ممکن است بسیاری از اوقات به صورت ناخواسته لینک های غیر مفید دریافت کنید.

بنابراین همواره بایستی این لینک ها و کیفیت شان را بررسی کنید. خود گوگل ابزارهای زیادی را برای انجام این کار به شما ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل پیوندهای این شرکت به شما امکان می دهد تعداد پیوندهای خارجی را در وب سایت خود پیگیری کنید ، مکان آن ها را به شما نشان می دهد و کمک می کند تا میزان مفید بودن آنها برای رتبه بندی موتور جستجو را تعیین کنید. این ابزارها حتی به شما نشان می دهند که چند درصد از لینک های شما خارجی است ، آیا انکر تکست مورد استفاده شما مفید است و …

به یاد داشته باشید ، طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوند در بازار وجود دارد که برخی از آن ها رایگان و برخی دیگر نیاز به خرید اشتراک دارند.

اگر از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می کنید ، حتی می توانید از یک افزونه معروف مانند Link Checker برای ردیابی همزمان لینکهای داخلی و خارجی خود استفاده کنید.

روش لینک سازی خارجی با HTML

وب سایت ها ، از جمله پیوندهایی که به آنها اضافه می کنید ، با استفاده از زبان های برنامه نویسی و برنامه نویسی ایجاد می شوند. اغلب ، آنها ترکیبی از HTML ، CSS و موارد دیگر را شامل می شوند. HTML یا زبان علامت گذاری متن به شما کمک می کند تصاویر ، متن های سبک شده و موارد دیگر را به وب سایت خود اضافه کنید. در واقع ، هنوز هم یک روش محبوب برای اضافه کردن پیوندهای خارجی به وب سایت شما است.

روش استفاده از HTML اغلب تغییر می کند، اما روش هایی که برای ایجاد پیوند خارجی با زبان برنامه نویسی استفاده می کنید در کل ثابت مانده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قطعه کد را کپی و جایگذاری کنید در جایی که می خواهید یک پیوند خارجی ظاهر شود ، و قسمت های بزرگ را با اطلاعات خود پر کنید.

<a href=”HTTP URL اینجا “> متن انتخابی شما </a>

به عنوان مثال ، اگر وبلاگ حیوان خانگی شما می خواست به یک وب سایت غذای سگ متصل شود ، می توانید URL کامل وب سایت غذای سگ (از جمله HTTP) را بین علامت های نقل قول اضافه کنید و متن انکر تکست خود را (مانند نام محصول یا نام شرکت ) جایی در فرمول که نوشته ایم “متن انتخابی شما ” اضافه کنید. در صورت لزوم می توانید ویژگی های dofollow یا nofollow را نیز در این قسمت اضافه کنید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

روش افزودن لینک های خارجی در وردپرس

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن طریق یک لینک خارجی به وردپرس اضافه کنید. می توانید ابزارک های متنی ایجاد کنید ، منوهای ناوبری جدیدی ایجاد کنید ، پیوندهای دکمه طراحی و موارد دیگر را بسازید. با این حال ، به منظور سادگی ، شما فقط باید بدانید که چگونه پیوندها را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید.

چگونه لینک خارجی شکسته را پیدا و برطرف کنیم؟

وقتی پیوندها در صفحات شما در جایی که قرار است قرار نگیرند ، باعث یک تجربه بد کاربر می شوند. افرادی که احساس می کنند وب سایت شما غیرحرفه ای به نظر می رسد و دسترسی به آن دشوار است ، کمتر خرید محصولات یا خدمات شما را ادامه می دهند ، وبلاگ شما را ادامه می دهند یا شما را به سایر افراد خود توصیه می کنند. حداقل با حل یک بار در ماه پیوندهای خود اطمینان حاصل کنید که این اتفاق برای شما نمی افتد.

ده ها ابزار موجود برای کمک به شما در یافتن و رفع پیوندهای خراب وجود دارد ، اما Google Analytics هنوز هم طلایه دار آن ها است. این ابزار به شما اجازه می دهد تا تصمیم بگیرید که چند بار می خواهید از پیوندهای احتمالاً خراب مطلع شوید و سپس به شما کمک می کند تا دقیقاً مکان های موجود در صفحه خود را پیدا کنید تا بتوانید آنها را برطرف کنید. هنگامی که از لینک خارجی خراب مطلع شدید ، می توانید برای تغییر HTML به صورت دستی ، خود به صفحه بروید و یا می توانید از گزینه های پیوند در سیستم مدیریت محتوای خود استفاده کنید. گزینه های ویرایش پست ها ، صفحات و پیوندها را معمولاً در پانل های مدیریت CMS می توانید پیدا کنید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

روش ساخت لینک های خارجی برای سئو

هنگام ایجاد پیوندهای خارجی برای کمک به شما در بهینه سازی موتور جستجو و رتبه بندی صفحه نتایج ، در نظر گرفتن چندین فاکتور مهم است. مثلا شما نمی خواهید به هیچ وب سایت قدیمی لینک بدهید زیرا بسیاری از آن ها هیچ ارزشی برای وب سایت شما ندارند.

بهتر است دامنه های قوی، معتبر و محبوب را در حوزه فعالیت خود شناسایی کنید. و جز در مواردی که با سئوی محلی رو به رو هستید به سراغ سایت های کوچک و معمولی نروید.

صرف نظر از این که سایتی که از خارج به آن پیوند می دهید بزرگ یا محبوب است ، باید اطمینان حاصل کنید که با محتوای شما مرتبط باشد. مثلا اگر در حوزه فروش آهن و پروفیل فعال هستید، سایت های فروش دست سازه های هنری به کارتان نمی آیند. به یاد داشته باشید ، کیفیت محتوای شما و محتوای صفحه ای که به آن پیوند می دهید واقعاً حتی از محبوبیت هر دو صفحه مهمتر است.

جمع بندی

در این مقاله مفهوم کاربرد و روش های لینک سازی خارجی را بررسی کردیم. اگر درباره هریک از موارد سوالی در ذهن دارید می توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید. فراموش نکنید که همواره و برای تمامی خدمات سئو از جمله سئو در مشهد می توانید روی همکاری تاس حساب کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید