سئو

معرفی انواع تبلیغات خلاقانه برای بهبود کسب و کار

ما هر روز تبلیغات بسیار زیادی را در شبکه‌ های اجتماعی، خیابان، تلویزیون، و … می‌بینیم. اما آیا شما به این‌ موضوع فکر کرده‌اید که چند درصد از این تبلیغات روی شما تاثیر می‌گذارند و ذهن شما را به خود مشغول می‌کنند؟ ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با انواع تبلیغات خلاقانه صحبت کنیم. خلاقیت به ‌عنوان یک سلاح بسیار تعیین ‌کننده شناخته می‌شود که می‌تواند در هر زمینه‌ای شانس موفقیت را بالاتر ببرد. اگر بیلبورد ها و تبلیغات در رسانه ‌ها با خلاقیت بیشتری به سمع و نظر مخاطبین برسند، ممکن است که نتایج بسیار مطلوب‌تری در پی آن تبلیغ به دست بیاید.

توصیه میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

درست است که اصول فنی و حرفه‌ای هنگام طراحی تبلیغات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما خلاقیت نیز می‌تواند به ‌عنوان یک افزونه شناخته شود‌. این افزونه می‌تواند به خلق ایده‌ های ناب منجر شود. تحقیقات نشان می‌دهند که درگیر کردن احساسات مخاطبین و به کار گرفتن ذهن آن ‌ها هنگام ارائه‌ی تبلیغ، می‌تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی روی مخاطب بگذارد. می‌توان با استفاده از خلاقیت کاری کرد تا بینندگان به ‌محض دیدن ایده‌ای تبلیغاتی شما مجبور شوند لحظه‌ای را به فکر کردن بپردازند. همین موضوع می‌تواند به‌ عنوان یک کارت طلایی برای شما باشد و حکم پیشرفت کسب ‌و کار شما را دقیقاً در همان لحظه امضاء کند.

روش‌ های طراحی انواع تبلیغات خلاقانه، برای پیشی گرفتن از رقبا

برای این ‌که وارد بازار شوید و خودتان را به مشتریان و سایر رقبا بشناسانید، باید از روش ‌های آگاهی‌ دهنده گوناگونی بهره ببرید‌. یکی از اقداماتی که هر کسب ‌و کار باید بعد از شروع فعالیتش آن را انجام دهد، تبلیغات می‌باشد. ممکن است بسیاری از بیزینس ها در هنگام شروع روند فعالیت خود آن ‌قدر بودجه برای ارائه تبلیغات گوناگون نداشته باشند. در این شرایط برای ارائه‌ تبلیغات می‌توان از ایده ‌های خلاقانه بهره گرفت. انواع تبلیغات خلاقانه به شما کمک می‌کنند تا هزینه ‌های خودتان را مبنی‌بر طراحی تبلیغات پایین‌تر بیاورید. در واقع شما با طراحی یک تبلیغ خلاقانه می‌توانید نتیجه مشابهی با طراحی ده تبلیغ معمولی داشته باشید. همین موضوع می‌تواند باعث موفقیت شما شود. توجه کنید که ذهن هر فرد توان ایده‌پردازی بسیار گسترده و شگفت ‌انگیزی را دارد، اما نکات تاثیرگذار در زمینه طراحی انواع تبلیغات خلاقانه نیز می‌توانند مانند همراهان متخصص به طراحان کمک کنند.

برای طراحی تبلیغ از تکنیک طنز استفاده کنید

نکته اولی که می‌تواند به شما کمک کنند به طراحی انواع تبلیغات خلاقانه بپردازید، استفاده از تکنیک طنز پردازی می‌باشد‌‌. شما می‌توانید از جملات و تصاویر طنز استفاده کنید تا مخاطب را ترغیب کنید که ادامه‌ی تبلیغ ویدیویی شما را دنبال کند، و یا به‌ دنبال دیدن تبلیغات گوناگون از شما در سطح شهر باشد. با این روش علاوه‌ بر ایجاد حس خوب و خنده در مخاطبان، شما می‌توانید مطمئن باشید که برند و نام کسب‌ و کار شما برای مدت طولانی‌تری در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. این ماندگاری شاید در مرحله اولیه نکته کاربردی به ‌نظر نیاید، اما توجه داشته باشید که اگر شما از قبل نام برند خود را در ذهن مخاطبان تثبیت کرده باشید، هنگامی ‌که مخاطب برای مثال قصد خرید محصولات گوناگونی دارد، به ‌محض دیدن نام برند شما به‌ صورت ناخودآگاه به سراغ محصول برند شما خواهد رفت.

همین موضوع باعث می‌شود فروش محصولات شما بیشتر شود و افراد راحت‌تر از خدمات شما بهره ببرند. به‌ طور کلی استفاده از تکنیک ‌های شوخی در میان انبوه زیادی از تکنیک‌ های جدی برای می‌تواند توجه افراد بیشتری را به سمت کسب‌ و کار و برند شما جلب کند. البته هنگامی ‌که شما قصد دارید از این ایده برای طراحی انواع تبلیغات خلاقانه استفاده کنید، باید یک حد و مرز مشخص را رعایت کنید. رعایت حد و مرز به شما کمک می‌کند تا از هیچ خط قرمزی عبور نکنید و در عین ‌حال از مخاطب خود خنده بگیرید.

به عناوین خود دقت و توجه زیادی داشته باشید

از دیگر نکات مهم برای طراحی انواع تبلیغات خلاقانه، استفاده از عناوین جذاب می‌باشد. در دنیای امروز تبلیغی می‌تواند مؤثر باشد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات زیادی را به مخاطب ارائه دهد. برای مثال اگر شما یک بیل‌بورد تبلیغاتی را در اتوبان اجاره کرده باشید؛ در بیشترین حالت ممکن تنها پنج ثانیه فرصت دارید تا اطلاعات مورد نیاز خودتان را به مخاطب ارائه دهید.

از زمانی ‌که چشم مخاطب به بیلبورد شما جلب می‌شود، تا زمانی‌ که ماشین از بغل بیل‌بورد رد می‌شود؛ زمان طلایی شما برای به دام انداختن او میباشد. برای این که شما بتوانید از این زمان طلایی بیشترین استفاده را ببرید، ناچار هستید تا از عنوان ‌های بسیار جذاب و در عین ‌حال کوتاه استفاده کنید. سعی کنید کلمات کلیدی تاثیر گذاری را در تبلیغ خود استفاده کنید. این ‌موضوع باعث می‌شود تا چشم و توجه مخاطب سریع‌تر به سمت شما جلب شود. هوشمندانه عمل کنید و بخشی از تبلیغ خود را بولد کنید که مطمئن هستید می‌تواند تاثیرگذاری زیادی روی مخاطب داشته باشد.

برای طراحی تبلیغ، به رنگ آن دقت داشته باشید

فرقی نمی‌کند که شما قرار است بیل‌بورد، بنر، یا ویدئو طراحی کنید. تبلیغی که شما قرار است آن را در محیطی قرار دهید و یا در بستری بارگذاری کنید، باید دارای رنگ‌ های متناسب باشد. رنگ‌ بندی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فاکتوری است که هنگام طراحی المان‌ های بصری مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما باید به محیطی که تبلیغ قرار است در آن قرار بگیرد دقت کنید. در تبلیغات ویدیویی کار زیادی از دست شما برنمی‌آید. اما در زمینه تبلیغات بنری شما میدانید که بنر شما در چه محلی قرار است نصب شود. با توجه به محل نصب بنر ها سعی کنید که بیل‌بورد خود را بر اساس رنگ محیط طراحی کنید.

علاوه ‌بر این موضوع، تلاش کنید تا تضاد رنگی خوبی در تبلیغ خود داشته باشید و زیاد بیل‌بورد خود را شلوغ نکنید. شلوغ کردن بیلبورد باعث می‌شود تا مخاطب گیج شود و هیچ‌ یک از نکات تبلیغاتی شما را متوجه نشود. ما بیل‌بورد های زیادی را در سطح شهر می‌بینیم که در یک صفحه یکدست یک‌رنگ؛ جمله‌ای برای مثال پنج کلمه‌ای نوشته ‌شده است‌. این نوع بیلبورد ها تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب می‌گذارند. پس با توجه به تاثیرگذاری این نوع بیلبورد ها، تلاش کنید تا قانون کنتراست رنگی و عدم شلوغی را رعایت کنید.

برای طراحی تبلیغ خطای دید را جدی بگیرید

خطا های دید یا به ‌عبارت ‌دیگر پارادوکس‌ های ظاهری یکی دیگر از تکنیک‌ های تاثیر گذار برای طراحی انواع تبلیغات خلاقانه می‌باشند. این پارادوکس ‌ها در نگاه اول صحیح به ‌نظر می‌رسند اما با منطق ما انسان‌ ها سازگار نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد که ذهن ما انسان ‌ها جذب معما های این‌چنینی می‌شود. یعنی هر انسانی با هر سن، جنس و سلیقه‌ای دوست دارد تا بیشتر به المان‌ های خطای دید دقت کند تا بتواند فاکتور های موجود در آن را از یکدیگر تشخیص دهد. شما می‌توانید با استفاده از خطای دید تبلیغ خود را دوست‌داشتنی‌تر جلوه بدهید. همین موضوع می‌تواند تاثیر گذاری تبلیغ شما را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. فاکتور خطای دید فاکتور بسیار تاثیر گذار و خلاقانه‌ای می‌باشد که شاید طراحی آن در دید اول کار سختی باشد. اما مطمئن باشید که اگر کمی به محیط اطراف و پیرامون کسب ‌و کار خود دقت کنید، می‌توانید از ایده‌ های خلاقانه‌ای که به ذهنتان می‌رسد بهره ببرید.

با کلمات بازی کنید

از دیگر جلوه‌ های بصری شگفت‌انگیز برای طراحی انواع تبلیغات خلاقانه، شکستن سنت‌ ها و بازی با کلمات و حروف می‌باشد. منظور ما از این ایده‌، این می‌باشد که شما تلاش کنید تا به فاکتور های تصویری موجود در حروف و کلمات دقت داشته باشید. در مرحله بعدی می‌توانید با تغییرات در این فاکتور ها، جذابیت بصری بسیار زیادی را ایجاد کنید. برای مثال اگر در زمینه تور گردشگری در تهران فعالیت می‌کنید، می‌توانید هنگام نوشتن کلمه «تهران» به‌ جای الف این کلمه، برج میلاد را قرار دهید. این مثال، یک مثال بسیار ساده و پیش ‌پا افتاده می‌باشد که می‌تواند ذهن شما را برای استفاده از این ایده کمی بازتر کند. توجه کنید که این تکنیک توسط طراحان تبلیغ در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی شرکت ‌های معروف جهانی مانند مرسدس‌بنز و مک‌دونالد نیز از این خلاقانه روش طراحی تبلیغ بهره میبرند.

داستان ‌سرایی را جدی بگیرید

یکی دیگر از ایده ‌ها برای طراحی انواع تبلیغات خلاقانه داستان‌ سرایی می‌باشد. داستان ‌سرایی باعث می‌شود تا شما خودتان را به‌ عنوان دوست مخاطبین به عموم معرفی کنید. همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد حس مثبت در مخاطبین شود. استفاده از داستان ‌گویی می‌تواند روند شروع به کار و پیشرفت برند شما را به مشتریان نشان دهد. این ‌که شما تلاش کنید تا در یک قالب دوست ‌داشتنی داستان برند خود را منتشر کنید، می‌تواند باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطبین شود. تحقیقات نشان می‌دهند که تبلیغات داستان سرایانه یک انگیزه عالی در مخاطبین برای خرید محصولات و یا استفاده از خدمات ایجاد می‌کنند. شرکت های بسیار معروفی در سراسر جهان از این روش بهره می‌برند تا بتوانند اعتماد مخاطب را جلب کنند و حس خوب را در ذهن آن ‌ها ایجاد کنند.

استفاده از تبلیغات سریالی برای طراحی تبلیغ

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا به طراحی انواع تبلیغات خلاقانه بپردازید، ایده تبلیغات سریالی می‌باشند. در این نوع تبلیغات، شما به‌ صورت هدفمند چند تبلیغ مرتبط به یکدیگر را از پیش آماده می‌کنید. در مرحله بعدی در بازه‌ های زمانی متفاوت هر بخش از این تبلیغ را منتشر می‌کنید؛ درست مانند پخش یک سریال. نکته مهمی که شما هنگام استفاده از این ایده باید آن را مد نظر داشته باشید، برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب می‌باشد.

برای مثال شما در تبلیغ اول خودتان باید از المان‌ ها و فاکتور هایی استفاده کنید که علاوه‌ بر اطلاع‌ رسانی مناسب، مخاطب شما را کنجکاو کند. هنگامی ‌که مخاطب شما کنجکاو شود که بیشتر در رابطه با کسب‌ و کار شما بداند، مطمئنا تبلیغات سریالی بعدی شما را نیز مشاهده می‌کند. به ‌همین‌ ترتیب شما می‌توانید در هر تبلیغ سریالی، فاکتور ها و المان ‌های بیشتری را استفاده کنید تا بتوانید اطلاعات گسترده‌تری را به مخاطبین ارائه دهید. در این شرایط شما مطمئن می‌شوید که مخاطبین به تبلیغ ارائه شما شده شما توجه خواهند کرد و کنجکاو هستند تا بیشتر در رابطه با برند شما بدانند. این روش تبلیغاتی اگر به‌ صورت درست و مناسب مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند به ‌شدت ضامن موفقیت برند شما باشد.

جمع‌بندی

به ‌طور کلی انواع مختلف ایده ‌ها برای طراحی انواع تبلیغات خلاقانه بسیار گسترده‌تر و بیشتر از نکاتی می‌باشند که ما در این محتوا آن ‌ها را برای شما نام بردیم. هر ذهنی مقدار متفاوتی از خلاقیت را درون خودش جای داده است. همین موضوع باعث می‌شود تا همواره ایده ‌های گوناگون خلاقانه، در حال ‌رشد و بوجود آمدن باشند. اما ما در این مطلب تلاش کردیم تا ایده‌ های تثبیت ‌شده در زمینه موفقیت تبلیغات خلاقانه را برای شما نام ببریم.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید