سئو

معرفی چند ابزار کاربردی در پیدا کردن ایده های جدید برای تولید محتوا

پیدا کردن ایده های جدید برای همواره برای نویسندگان چالشی بزرگ محسوب می شود و می توان گفت یکی از سخت ترین بخش های کار نویسندگی محتوا به حساب می آید. با گذشت زمان و پیشرفت وب سایت و یا وبلاگ خود پس از مدتی خواهید دید که همه ی اصول اولیه را پوشش داده اید، محتوا های خود را توسعه داده اید، در مورد موضوعات مورد علاقه ی خود نوشته اید و سوالات مخاطبان خود را نیز پاسخ داده اید. در واقع هر آنچه لازمه ی مدیریت یک وبلاگ و یا وب سایت خوب است را انجام داده اید. از آن جهت که با جلو رفتن زمان کسب و کار دیجیتال شما نیز نیاز به توسعه و پیشرفت دارد، چالش بزرگ شغل شما از این جا آغاز می شود.

اگر هر روز برای وبلاگ یا وب سایت خود مطلب می نویسید، باید با این حقیقت روبرو شوید که روزی می رسد که ممکن است برای نوشتن ایده ای نداشته باشید. نه تنها شما بلکه اکثر وبلاگ نویسان و وب مستران با این مشکل مواجه هستند. اما خوشبختانه در دنیای دیجیتال راه های زیادی برای فرار از این مشکل وجود دارد که می تواند بسیار کاربردی باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه چند ابزار قدرتمند برای برطرف کردن این چالش بزرگ و پیدا کردن ایده های جدید برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

ابزار های کاربردی در مدیریت ایده های جدید برای تولید محتوا:

1. HubSpot Topic Generator

این ابزار یک وب سایت است که شما می توانید با ورود و عضویت در آن به صورت رایگان ایده های جدید برای تولید محتوا را بدست آورید. برای این کار کافی است 3یا5 تا از کلید واژه هایی که در ذهن دارید و یا حتی کلمات پیرامون آن را تایپ کنید. این ابزار سوالات و موضوعات مربوط را به شما نشان می دهد.

2. Title Tool

این ابزار نیز مانند قبلی برای به دست آوردن ایده های جدید برای تولید محتوا به شما کمک می کند اما تفاوت آن با قبلی این است که به جای نوشتن 3 عبارت کلیدی فقط کافی است یک عبارت یا کلمه ی کلیدی را در نوار جستجوی آن سرچ کنید و تعداد بیشتری از عناوین مرتبط و کاربردی را از آن دریافت کنید. اما دقت کنید که عناوین و ایده هایی که این ابزار ها در اختیار شما قرار می دهند نباید قبلا در وب استفاده شده باشد. گاهی وقت ها نیاز است آن ها را تغییر بدهید تا همان ایده ی ناب مورد نظر خود را از آن استخراج کنید.

3. Portent’s Content Idea Generator

این ابزار کمی پیشرفته تر است. زیرا شما در آن همان یک کلمه یا عبارت کلیدی را جستجو می کنید اما لیستی از راهنمایی ها و ایده هایی را دریافت می کنید که به شما در بهبود محتوا های تان کمک می کند. به طور مثال ممکن است یک راهنمایی ها ای در مورد منابعی که می توانید از آن ها برای نوشتن محتوا استفاده کنید و اعتبار متن خود را افزایش دهید، از این سایت دریافت کنید. البته احتمالا همه ی این راهنمایی ها برای شما کاربردی نیست. اما اگر هر از گاهی برای راه های بهبود بخشیدن به سئو ی محتوای خود نیاز به یاد آوری داشته باشید می توانید از این ابزار کمک بگیرید.

هر صفحه ی این سایت تنها یک ایده ی عنوان و مجموعه ای از توصیه های نوشتاری را به شما می دهد، اما اگر صفحه را مرتبا رفرش کنید نگه، می توانید تا 20 عدد از ایده های جدید برای تولید محتوا را دریافت کنید.

4. WP Swipe & Deploy

این ابزار یک افزونه ی وردپرسی است و به همین دلیل قدرتمند تر عمل کرده و برای هر کلید واژه ای که شما در آن تایپ می کنید بیشتر از 500 ایده ی جدید به شما می دهد. چون این ابزار یک افزونه است ایده هایی که به شما می دهد در داشبورد شما قابل مشاهده هستند. با ادامه دادن کلیک های خود روی کلید next می توانید ایده های جدید برای تولید محتوا را مشاهده کنید تا جایی که به ایده ی جالب مورد نظر خود برسید.

5. Quora

وب سایت Quora مانند یک شبکه ی اجتماعی پرسش و پاسخ عمل می کند. در این سایت کاربران می توانند با ایجاد یک پروفایل سوالات خود را مطرح کنند و پاسخ آن را دریافت کند. هم چنین این ابزار این قابلیت را دارد که پاسخ ها را رتبه بندی کرده و هر پاسخ که بیشترین رای را از مخاطبان دریافت کند در صدر پاسخ ها نمایش دهد.

شما در این سایت می توانید افراد، سوالات و موضوعات مورد علاقه ی خود را دنبال کنید. و حتی می توانید نظر خود را درباره ی پاسخ های داده شده عنوان کنید. یکی از قابلیت های فوق العاده ی این سایت که در پیدا کردن ایده های جدید برای تولید محتوا به کمک شما می آید این است که می توانید با جستجو کردن کلمات کلیدی مورد نظر خودتان در قسمت جستجو سوالاتی که مردم درباره ی آن موضوع پرسیده اند را ببینید. با استفاده از این قابلیت می توانید بفهمید مردم برای دانستن چه موضوعاتی پیرامون موضوع مورد نظر شما مشتاق هستند و راجع به آن مقاله ای در سایت خود بنویسید و یک بک لینک از سوال پرسیده شده در سایت Quora نیز در مقاله ی خود قرار دهید تا به این صورت کاربرانی که برای دانستن آن موضوع مشتاق هستند را به بازدید از سایت خود دعوت کنید.

6. Evernote

از این ابزار بیشتر برای سازماندهی مقالات آنلاین استفاده می کنند. شما می توانید با استفاده از این قابلیت محتواها ای را که به صورت آنلاین مطالعه می کنید در اکانت Evernote خود ذخیره کنید و هر زمان که برای نوشتن ایده کم آوردید از آن ها برای گرفتن ایده های جدید برای تولید محتوا استفاده کنید. حتی گاهی اوقات می توانید با ترکیب کردن چند محتوا که در این ابزار ذخیره کرده اید یک محتوای جدید تولید کنید.

7. SocialMention

اگرچه هدف این ابزار در حقیقت نظارت بر رسانه های اجتماعی است اما با جستجوی موضوعاتی که برای تولید محتوا در ذهن دارید می توانید ببینید که امروزه در زمینه ی موضوع مورد نظر شما چه بحث هایی بین کاربران دنیای دیجیتال مطرح است. علاوه براین این می توانید برای خود نتایج جستجو را فقط به سوالات پرسیده شده محدود کنید. با این کار به سادگی می توانید مشکلات و درگیری های ذهنی کاربران را درباره ی موضوعی که جستجو کردید مشاهده کنید و برای نوشتن محتوا های خود از آن ایده بگیرید. این ابزار نیز مانند Quora در پیدا کردن ایده های جدید برای تولید محتوا کمی هوشمندانه تر عمل می کند و با استفاده از آن می توانید محتوا های موثر تری ایجاد کنید.

8. Polls and Surveys

این ابزار برای رای گیری و نظرسنجی کاربران گوگل به کار می رود. با این حال هرگونه نظر سنجی و رای گیری می تواند در گرفتن ایده های جدید برای تولید محتوا بسیار مفید و کاربردی باشد. هنگامی که همه ی راه های گرفتن ایده برایتان نا امید کننده بود این ابزار می تواند به کمک شما بی آید. با استفاده از این پلتفرم می توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و ساختن ایده های جدید برای تولید محتوا را به عهده ی آن ها بگذارید.

جمع بندی

به یاد داشته باشید که وقتی به سراغ استفاده از این ابزار می روید فقط ایده های جدید برای تولید محتوا را دریافت می کنید. لازم نیست در همان ابتدای مشاهده ی ایده ها به نوشتن مقاله، سر فصل ها، سئو و یا حتی ارتباط آن با موضوع مورد نظر خود فکر کنید. بلکه باید تا جایی که می توانید از این منابع ایده های خوب را جمع آوری کرده و در آخر آن ها را به شکلی که مورد پسند خودتان و کاربران است در بیاورید. قسمت سخت این کار پیدا کردن ایده از اولین منبعی است که به سراغ آن می روید. زیرا در اولین جستجوی خود هنوز درباره ی موضوع خود مطمئن نیستید اما اگر این مرحله را پشت سر بگذارید خواهید دید که از سایر راه هایی که پیش رو دارید چقدر ایده های جدید برای تولید محتوا می توانید استخراج کنید.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا

بازاریابی محتوا

هزینه تولید محتوا

تولید محتوای سئو شده

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید