سئو

نحوه انتخاب بهترین اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی

بهترین اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی به شما کمک می کند محتوای معنادار و جذابی برای یادگیرندگان آنلاین ایجاد کنید. اما همه این ها به پلتفرم مناسب برای تیم شما بستگی دارد. آیا شهودی است؟ آیا می تواند فرایند توسعه را ساده کند و زحمت تولید محتوای شما را کاهش دهد؟ قبل از استقرار یک برنامه آموزشی آنلاین درجه یک، به یک نرم افزار قوی نیاز دارید تا چارچوبی محکم بسازید.

انتخاب گسترده ای از نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی در بازار وجود دارد که اکثر این ابزارها با در نظر گرفتن نوع خاصی از مشتری ساخته می شوند. قبل از تصمیم گیری در مورد یکی از این نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی باید موارد زیر را روشن کنید:

سهولت استفاده اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی

استفاده از نرم افزار تولید محتوا که انتخاب می کنید، باید ساده باشد. اگر کارشناسان موضوعی شما بتوانند بدون کمک توسعه دهندگان محتوا تولید کنند، زمان مورد نیاز برای کوتاه تر می شود. همچنین تعداد دوره های ایجاد شده افزایش می یابد و بازگشت سرمایه برای ابزار نویسندگی شما بیشتر می شود.

طراحی انعطاف پذیری و کنترل

برای شما نام تجاریتان مهم است، بنابراین باید کنترل زیادی روی مکان ظاهر شدن لوگوی خود و پالت های رنگی و فونت هایی که در دوره های شما استفاده می شود، داشته باشید. بهترین اپلیکیشن تولید با ایجاد تم ها یا الگوهایی که برخی از عناصر روی صفحه، از جمله آرم ها، رنگ های پس زمینه و بلوک های متن فرمت شده را در حالت قفل قرار می دهند، به این مشکل رسیدگی می کنند. این امر به نویسنده دوره اجازه می دهد تا بر دستکاری عناصر پویا، به عنوان مثال، ، تصاویر، و اجزای drag and drop تمرکز کند.

مقیاس پذیری

آیا به طور ناگهانی نیاز به تولید محتوای آموزشی برای یک پروژه بزرگ دارید؟ یک ابزار نگارش مقیاس پذیر به شما امکان می دهد از مهارت های اعضای تیم یا کارشناسان در مکان های مختلف استفاده کنید. شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند از هر کجای دنیا به ابزار نویسندگی مبتنی بر ابر شما دسترسی داشته باشند و از الگوهای مارک تجاری شما برای مشارکت در پروژه استفاده کنند.

سیستم نظرات و بازخورد

برای اطمینان از کیفیت، نویسندگان دوره شما باید سریع و دقیق با ذی نفعان، داوران و آزمایش کنندگان همکاری کنند. استفاده از اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی را در نظر بگیرید که یک سیستم آنلاین ساده را ارائه می دهد. این ویژگی به بازبینان اجازه می‌دهد نظرات یا توصیه‌هایی را درست در صفحه‌ای که در حال بررسی هستند، ارائه دهند.ا

این بدان معناست که دیگر هیچ توصیه ایمیلی از دست رفته و درخواست تغییر تکراری یا متناقض وجود ندارد. این کارایی علاوه بر کاهش ناامیدی، محتوای با کیفیت بالاتر را در زمان کمتری ارائه می دهد.با اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی آموزش سیار آماده استمحتوایی که می توان یک بار نوشت و به طور همزمان روی دسکتاپ، تبلت و دستگاه تلفن همراه نصب کرد، یک مزیت بزرگ است. این ویژگی امکان دسترسی آسان مخاطبان بالقوه شما را به محتوا از طرق مختلف افزایش می دهد.

انتشار و نگهداری سریع (در فضای ابری)

دلیل آن این است که فایل‌های منبع دوره‌های شما و خود اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی به‌طور مرکزی نگهداری می‌شوند. این باعث می شود که برای همه نویسندگان شما، در هر کجا که هستند، قابل دسترسی باشد.

بنابراین، برای مثال، اگر یک دوره نیاز به اصلاح فوری داشته باشد و نویسنده اصلی در راه باشد، نویسنده دیگری می‌تواند به سرعت تغییرات را ایجاد کند یا نویسنده اصلی می‌تواند تغییرات را از اتاق هتل یا خانه‌اش انجام دهد. تنها چیزی که نیاز است یک مرورگر وب و اتصال به اینترنت است.

بومی سازی آسان اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد دوره های خود را به چندین زبان ترجمه کنید. برای مثال ممکن است بخواهید به بازارهای خارجی دسترسی داشته باشید. در این صورت، ایده خوبی است که از ابزار تالیفی استفاده کنید که گردش کار ترجمه داخلی دارد. یک استاندارد رایج که امکان ترجمه از یک زبان به زبان دیگر را فراهم می کند XLIFF (فرمت فایل تبادل محلی سازی XML) است و توسط Elucidat پشتیبانی می شود.

انواع صفحه از پیش ساخته شده و تعاملات

بهترین اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی شما را قادر می‌سازد تا عناصر تعاملی قدرتمند و جذاب را در دوره‌های خود بگنجانید. به عنوان مثال، یک تم Elucidatحاوی ده‌ها نوع صفحه است، مانند کشیدن و رها کردن، نقاط مهم، متن و گرافیک و سوالات چند گزینه‌ای. در صورت لزوم، این انواع صفحه مکانیزم ساده ای را برای سفارشی کردن آن ها به شما ارائه می دهند (مثلا برای قرار دادن نقاط مهم یا افزودن گزینه پاسخ به صفحه سال چند گزینه ای).

تجزیه و تحلیل

اطلاعات در مورد اینکه زبان آموزان شما چه کسانی هستند و چگونه به دوره های شما دسترسی دارند و از آنها استفاده می کنند بخش مهمی از درک کسب و کار شما است. بدون آن، چگونه می دانید که دوره های آموزشی شما چقدر موثر هستند؟

داده های خوب یک بازار بالقوه جدید یا راه هایی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان فعلی نشان می دهد. برخی از این اطلاعات از طریق یک LMS مانند LearnUpon در دسترس خواهد بود. اما داده‌های جمعیت شناختی دقیق را نیز می‌توان با پیوند دادن به برنامه آموزشی خود دریافت کرد.

سوال های که باید از در زمان انتخاب اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی بپرسید

1. دوره شما چگونه به LMS شما می رسد؟

بیایید با زبان آموزان خود شروع کنیم. فراگیران شما با چه نوع LMS به تولید محتوای آموزشی شما دسترسی خواهند داشت؟ بیشتر سیستم‌های مدیریت یادگیری به شما امکان آپلود فایل‌های SCORM را می‌دهند. همچنین بیشتر ابزارهای آموزشی به شما اجازه می‌دهند تا به SCORM صادر کنید. در ابتدا این موضوع را بررسی کنید.

برخی از ابزارهای نگارش از شما می خواهند که به LMS خود صادر کنید یا ممکن است در قالبی که مناسب پلتفرم شما باشد، صادر نکنند.اگر می‌خواهید زحمت صادرات به را کاهش دهید، به دنبال اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی باشید که به شما امکان می‌دهند دوره آموزشی خود را مستقیما به LMS خود متصل کنید.

یادگیرنده شما از چه دستگاهی استفاده خواهد کرد؟

به دنبال اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی باشید که به شما امکان می‌دهد محتوای خود را در بلوک‌ها و ستون‌های واکنش‌گرا بسازید،.

در واقع به روشی که وب‌سایت‌های سازگار با موبایل طراحی می‌شوند. در نظر بگیرید که اندازه فونت باید هم در دستگاه های موبایل و هم در دستگاه های دسک تاپ قابل خواندن باشد. به دنبال ابزاری باشید که موبایل را در اولویت قرار دهد و به طور خودکار محتوایی را ایجاد کند که با هر دستگاهی سازگار باشد.

چه کسی در تیم شما از آن استفاده خواهد کرد؟

ابزارهای همکاری زیادی وجود دارد، به ویژه ابزارهای مبتنی بر ابر. یک اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی که به تیم شما امکان می دهد پروژه ها را با هم نویسندگی کنند و به کارهای یکدیگر دسترسی داشته باشند (در صورت لزوم)، تحویل محتوا و اصلاح آن را بسیار آسان تر می کند. پس نگاهی بیندازید که فضای ویرایش چقدر ساده یا پیچیده است.

محتوای شما به چه شکلی نیاز دارد؟

سخن آخر

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید