سئو

نحوه ایجاد استراتژی محتوا برای کاربر و موتورهای جستجو

نکات کاربردی در مورد چگونگی ایجاد استراتژی محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو را که باعث ایجاد ترافیک در وب سایت شما می شود، بیاموزید.

اگر می خواهید شانس موفقیت شما در SERPs ها افزایش یابد، ایجاد محتوایی که هم موتورهای جستجو و هم کاربران را راضی کند الزامی است.

اما از کجا بدانیم که چه نوع محتوا و موضوعاتی می توانند به افزایش رتبه و ترافیک ارگانیک ما کمک کنند؟

در30 ژانویه، ما وبینار SEJ ThinkTank را که توسط Kristi Kellogg ، مدیرعامل و بنیانگذار ارائه شد، مدیریت کردیم.

Kellogg نکاتی را در مورد نحوه ایجاد یک استراتژی محتوا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو که باعث ایجاد ترافیک در وب سایت شما می شود، به اشتراک گذاشته. در اینجا خلاصه ای از ارائه وبینار را آورده ایم.

استراتژی محتوا چیست؟

هدف افزایش بازدید و آگاهی از طریق ترافیک است. این لزوما مربوط به تبدیل نیست، اما قطعا بخشی از قیف تبدیل کلی است.

هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا، باید کاربران و موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. یکی بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد.

شما ممکن است بهترین محتوای جهان را داشته باشید که برای خوانندگان بسیار مفید باشد، اما اگر همین محتوا در گوگل نمایش داده نشود، هیچ کس هرگز به ارزش آن پی نخواهد ببرد.

و در طرف دیگر این بردار، ممکن است محتوایی داشته باشید که برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و در بالای صفحه 1رتبه بندی شود، اما اگر برای خوانندگان مفید نباشد، بلافاصله برگشت می خورد.

اگر از استراتژی محتوا استفاده می کنید، ابتدا باید :

مخاطبان خود را بشناسید

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید. به تجزیه و تحلیل ها و داده آماری خود نگاه کنید تا ببینید چه کسانی از سایت شما دیدن می کنند. چه کاری انجام می دهند؟ و به چه چیزی علاقمند هستند؟

محتوای خود را بشناسید

به بررسی محتوای خود بپردازید تا مشخص شود چه محتوایی دارید.

• رتبه بندی چه چیزی است و چه چیزی نیست؟

• چه چیزی در صفحه 1 رتبه بندی می شود؟

• شکاف ها چه هستند؟

شما باید همه اینها را بفهمید و به صورت استراتژیک به محتوا نزدیک شوید.

امکانات خود را بشناسید

همچنین باید تشخیص دهید که بهترین نوع محتوا برای ارائه محتوا چیست. چند فرمت رایج عبارتند از :

• کتابهای الکترونیکی.

• مقالات سفید.

• مطالعات موردی.

• پست های وبلاگ (به عنوان مثال، مقالات، هم سنجی محتواها، تجدید نظر، اخبار، تفسیر و غیره)

• محتوای غیر نوشتاری (به عنوان مثال،، وبینارها).

در هر صورت، ابتدا باید ایده و سپس فرمت مطرح شود.

تبلیغات را در نظر بگیرید

استراتژی محتوا برای گوگل بات (Googlebot)

بهترین شیوه های SEO در صفحه که باعث می شود موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را خزش (crawl)، فهرست بندی و رتبه بندی کنند، در نظر بگیرید.

توضیحات متا

توضیحات متا به گوگل می گوید صفحه در مورد چیست. در حالیکه توضیحات متای شما لزوما هر بار به عنوان تکه کد در SERP نشان داده نمی شود، اما همیشه باید آن را بهینه سازی کنید، طوریکه انگار ظاهر می شوند.

در اینجا برخی از بهترین قواعد که هنگام نوشتن توضیحات متا باید در نظر داشته باشید آورده شده است :

• برای گرفتن کلیک، CTA را در انتهای توضیحات متا اضافه کنید.

• کلمه کلیدی باید تا حد امکان نزدیک به ابتدای توضیحات متا ظاهر شود.

• توضیحات متای خود را به 158 کاراکتر محدود کنید. طول تکه کدها روی دسکتاپ حداکثر 920 پیکسل و در تلفن همراه حداکثر 680 پیکسل است.

عنوان تگ ها

مانند توضیحات متا، آنچه در تگ عنوان خود می نویسید یک نشانه اصلی برای گوگل در مورد صفحه است. همچنین می تواند واقعی در SERPs ها نشان داده شود.

در اینجا برخی از بهترین قواعدی که هنگام نوشتن تگ عنوان خود باید در نظر داشته باشید آورده شده است :

• تگ عنوان خود را به 60 کاراکتر محدود کنید.

• کلمه کلیدی باید تا حد امکان نزدیک به ابتدای تگ عنوان ظاهر شود.

• از ابزار پیش نمایش تگ عنوان Moz برای بررسی سریع تگ عنوان خود استفاده کنید.

سرعنوان ها

H1 عنوانی است که در صفحه وب شما نشان داده می شود (برخلاف تگ عنوان، که در SERPs نشان داده می شود). هنگام بهینه سازی تگ های هدر، چند نکته را باید در نظر داشته باشید :

• تگ های سرعنوان باید به صورت سلسله مراتبی استفاده شوند (یعنی یک زیر عنوان باید به صورت H2 قالب بندی شود. یک زیر عنوان پایین تر از H2 با H3 قالب بندی می شود و غیره. ترتیب ها را معکوس نکنید، یا از H1 بدون گذر از H2 به H3 نروید).

• فقط باید یک H1 در هر صفحه وجود داشته باشد.

• از عنوان ها به عنوان یک انتخاب سبک استفاده نکنید. یک سر عنوان، باید بدون فونت باشد، مثلا مورب یا زیر خط دار نباشد. اگر مکان مناسبی برای استفاده از سرعنوان مشخص کرده اید، از آن استفاده کنید، استفاده از سرعنوان ها راهی عالی برای افزایش شانس شما در دریافت کادر پاسخ است.

طول محتوا

طول یک محتوا چقدر باید باشد؟ این یک سوال رایج است و پاسخ این است که، کاملا به کلمه کلیدی هدف بستگی دارد.

شما باید تعداد کلمات آنچه در حال حاضر برای یک عبارت کلیدی خاص رتبه بندی شده است را بیابید و سپس از آن به عنوان راهنما برای مدت زمانی که محتوای شخصی شما باید آن کلمه کلیدی را هدف قرار دهد، استفاده کنید.

کلمه کلیدی کاربردی

برای یافتن کلمه کلیدی کاربردی، به موارد زیر نگاه کنید :

• محتوای خود شما: از گزارش تدوین محتوا در و برای شناسایی جذب بالاترین ترافیک استفاده کنید.

• محتوای رقبای خود: از گزارش بررسی ارگانیک SEMrush استفاده کنید تا مشخص کنید رقبای شما در چه رتبه ای قرار دارند. اگر آنها برای یک دوره رتبه بندی می شوند، به احتمال زیاد سایت شما می تواند برای آن رتبه بندی کند.

استراتژی محتوا برای کاربران مختلف

نوشتن محتوای عالی و مرتبط برای کاربران باید بخش کلیدی هر استراتژی محتوا باشد. در اینجا چند ایده وجود دارد که می تواند به شما در تولید بهترین محتوایی که می توانید به مخاطبان خود ارائه دهید، کمک کند.

تقویم سرمقاله

داشتن تقویم سرمقاله بخش مهمی از استراتژی محتوا است زیرا به شما در تعیین اهداف و تعدد انتشار کمک خواهد کرد.

همچنین می توانید کلمه کلیدی کاربردی فصلی را شناسایی کرده و محتوای رویدادهای تجاری آینده (به عنوان مثال، مسابقات ، فروش، فعالیت های خیریه و غیره) را ایجاد کنید.

محتوای ثابت

از ارجاع دادن به روزها ، ماهها و سالها در محتوای خود اجتناب کنید. تنها استثنا این است که به سال جاری اشاره کنید، این واقعا مفید است، اما مطمئن شوید که محتوای خود را با تغییر سال آپدیت می کنید.

همچنین، محتوایی ننویسید که دارای تاریخ ثابت باشد، مانند :

• ‘فصل ساحل است ! ‘

• ‘تابستان نزدیک است ! ‘

• ‘بالاخره زمستان آمد ! ‘

• ‘ فصل کدو تنبل است ! ‘

به یاد داشته باشید، مردم مقالات شما را در طول سال خواهند خواند و نه در فصول خاصی از سال.

فرمت بندی محتوا در استراتژی محتوا

محتوا را فرمت بندی کنید تا خواننده بتواند روی محتوا متمرکز شود. شما در عرصه رقابت در بازار کسب و کار، زمان کمی برای جلب توجه خوانندگان خود دارید، بنابراین مطمئن شوید :

• از پاراگراف های کوتاه

• از لیست شماره گذاری شده و بولت دار

• از نقل قول ها

• از سرعنوان ها

• ترکیب تصاویر

• ویدئوها استفاده کرده اید.

3 آموزه مهم

• همیشه به موتور جستجو و کاربر فکر کنید.

• همیشه در جستجوی کلمه کلیدی کاربردی جدید باشید و از محتوای خود و رقبای خود به عنوان الهام استفاده کنید.

• صرفنظر از اندازه سایت یا وبلاگ تان، به عنوان یک نشریه حرفه ای تمام قسمتهای محتوای خود را با دقت به تمام جزئیات، تنظیم کنید.

سوالها و جوابها

بهترین ابزار برای مطالعه کلمات کلیدی رقبا یا بخش تجاری چیست؟

Kristi Kellogg ( استراتژیست برتر محتوا ) : ما از SEMrush’s Domain Overview برای بررسی رقابتی استفاده می کنیم. با این ابزار می توانید رقبای خود را شناسایی کرده و کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی شده است بیابید.

آیا باید تاریخ انتشار صفحه محتوای ثابت، هر سال آپدیت شود؟

KK : در حالیکه به روزرسانی تاریخ می تواند محتوا را تقویت کند، شما باید این کار را انجام دهید اگر مقدار قابل توجهی از محتوا واقعا به روز شده یا تغییر کرده باشد (حداقل 25 درصد آن.)

به لحاظ ساختار، چند جمله باید در هر عنوان استفاده شود؟

KK : بیش از یک جمله نباشد. سر عنوانها نیازی به جمله کامل ندارند، بندها یا حتی کلمات منفرد خوب هستند.

آیا چک لیست موارد ضروری، در بهترین حالت برای بهینه سازی SERP وجود دارد؟

KK : سعی کنید از چک لیست SEO استفاده کنید.

چگونه می توانید از محتوای نوع پادکست حداکثر استفاده را ببرید؟ آیا استراتژی خوبی برای برگردان صدا به محتوای نوشته شده است؟

آیا کادر پاسخ را نیاز دارید؟ آیا این کادر در بسیاری موارد کلیک روی سایت شما را کاهش نخواهد داد؟

KK : شما قطعا کادر پاسخ را می خواهید. بدست آوردن کادر پاسخ (رتبه صفر)، یک برد بزرگ است و نرخ کلیک شما را افزایش خواهد داد. کادر پاسخ حتی بیشتر از موقعیت شماره 1 می تواند ترافیک را هدایت کند.

در حالیکه گوگل جواب را درست در نشان می دهد، مردم اغلب به پیش زمینه بیشتری از شما نیاز دارند، بنابراین طبیعی است که آنها وارد سایت شما شوند.

سرعت سایت از لحاظ چقدر اهمیت دارد؟

KK : سرعت سایت بسیار مهم است. این یکی از عواملی است که گوگل هنگام رتبه بندی سایت به آن توجه می کند.

علاوه بر این، اگر سایت به سرعت نور دانلود نشود، مردم منصرف خواهند شد. به گفته گوگل، 53 درصد از کاربران تلفن همراه صفحه ای را که دانلود آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد، ترک می کنند.

در مورد سایت های تلفیقی که محتوای زیادی ندارند چطور؟ چگونه می توانید آنها را در رتبه بندی قرار دهید؟

KK : شما باید محتوا ایجاد کنید ! صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید ، باید بتوانید محتوایی را ایجاد کنید که مربوط به کاربران شما باشد. برای ایجاد منابع در سایت خود کار کنید و با ایجاد محتوا، شانس خود را برای رتبه بندی افزایش دهید!

چرا باید فقط یک H1 در یک صفحه وجود داشته باشد؟

KK : H1 شما سرعنوان صفحه است، داشتن دو H1 مانند داشتن دو سر تیتر خبری در یک مقاله خبری است. معنی ندارد و فقط موتورهای جستجو را زمانیکه در حال خزیدن (crawl) در صفحه شما هستند، گیج می کند.

برای وبینار بعدی با در ارتباط باشید!

افزایش ترافیک و تبدیل : 3 راز که آمازون نمی خواهد شما بدانید

آیا دوست دارید سایت تجارت الکترونیک شما دارای ترافیک بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری باشد؟ آیا می خواهید یک بازیکن نافذ در فضای خود باشید؟ به وبینار بعدی ما بپیوندید و بیاموزید که چگونه آمازون از ‘UGC Trust Stack’ برای افزایش نرخ تبدیل عظیم استفاده می کند، و اینکه در صورت به دست آوردن تعداد زیادی ترافیک ارگانیک در این روند، چگونه آن را در سایت خود اعمال خواهید کرد.

منبع:

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید