سئو

چگونه یک تولید محتوا ایجاد کنیم که کار کند

در حالیکه 89 درصد از شرکتهای B2B به نوعی از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، اما تنها 37 درصد از آنها یک استراتژی مدون و مستند درباره آن دارند. این استراتژی حاوی نحوه ایجاد و توزیع محتوا می‌باشد.

یک تولید محتوای عملی تدوین کنید

ایجاد این نوع استراتژی مانند تعیین هدف برای خودتان است: اگر اهداف خودتان را بر روی کاغذ آورده و آنها را به گام‌های عملی کوچکتری تقسیم کنید احتمال دستیابی به اهداف بیشتر است. تا اینکه بخواهید در لحظه تصمیم گرفته و امیدوار به کسب بهترین نتایج باشید. همین موضوع در مورد تولید محتوا نیز صادق است. شما باید به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید و نحوه‌ی رسیدن به آن را بر روی کاغذ بیاورید.

به طور خاص، مهمترین قسمت ماجرا چگونگی رسیدن شما به این اهداف است. می‌توانید همه‌ی وقت خود را صرف نوشتن و مستندسازی استراتژی خود کنید، اما اگر این همراه با یک برنامه اجرایی پیوسته نباشد، کمک چندانی به شما نمی‌کند. بنابراین، اهدافی مانند مأموریت کلی، افراد مخاطب، ترکیب محتوا و تاکتیک‌های تبلیغ را مشخص کنید. آنگاه با حفظ ثبات در محتوا آن را عملی نمایید.

برای در گام اول باید هدف خود را از تولید محتوا مشخص کرد و سپس سراغ پرسونا خود بروید و همه چیز را کامل و با دقت ارزیابی کنید. پرسونا شامل سن، جنسیت، تحصیلات، شغل، علائق، اهداف، نیازها و … مخاطب است.

گام دوم در تولید محتوا تهیه و برنامه ریزی برای استراتژی محتوا یا استفاده از تقویم محتوایی است.

در ادامه مقاله ب شرح و توضیح کامل این مرحله می‌پردازیم.

گام سوم شروع تولید محتوا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

در گام چهارم نوبت به بررسی و سنجش محتوای تولید شده از طریق بازخوردهای دریافت شده، ترافیک سایت، نرخ تعمل و رشد بعد از انتشار محتوا است.

و مرحله آخر مربوط به پرگردن خلا‌های محتوایی و رفع اشکلاتی است که در مرحله قبل از آن‌ها مطلع شده‌ایم.

استراتژی محتوا چیست؟

احتمالا بعد از آشنایی با تولید محتوا کلمه استراتژی محتوا را زیاد شنیده باشید و از خود بپرسید استراتژی محتوا چیست و به چه دردی می‌خورد؟

در اینجا من می‌خواهم به این سوال شما پاسخ دهم.

استراتژی محتوا یا Content Strategy یعنی برنامه ریزی بر اساس پرسونای مخاطب برای تولید محتوای ارزشمند و تاثیرگذار.

استراتژی محتوا برپایه نظم است، شما با برنامه ریزی و اجرای مستمر تولید محتوا می‌توانید خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید به هدف خود برسید.

بدون استراتژی محتوا و یک پلن ذهنی شما نمی‌توانید دقیق در یک مسیر حرکت کنید، هر محتوای شما ممکن است به سمت متفاوتی حرکت کند و بازخوری متغییر داشته باشید.

فواید استراتژی محتوا:

• متمایز شدن کسب و کار شما از دیگران.

• پیشرفت بهتر و راحت‌تر.

• تولید محتوای مناسب پرسونای مخاطب.

• جذب مشتریان بیشتر.

• جلوگیری از هدر رفت سرمایه، انرژی و زمان.

تقویم محتوایی

تقویم محتوایی برنامه ریزی و زمان بندی دقیق برای تولید و انتشار محتوای ماست که باعث هدفمندی بیشتر تولید محتوا می‌شود.

در واقع تقویم محتوایی به اجرای استراتژی محتوا کمک می‌کند.

در تقویم محتوایی شما ستون‌هایی با عنوان تاریخ، روز هفته، مناسبت، موضوع یا عنوان محتوا و اطلاعات دقیق انتشار محتوا مانند زمان دارید که بر اساس آن پیش می‌روید.

رابطه تولید محتوا و سئو

نکته دیگری که در تولید محتوا مهم است تاثیر آن روی سئو سایت شماست. با پیشرفت موتورهای جستجو و الگوریتم‌های آن‌ها همه چیز مهم است از عنوان محتوا تا تاریخ و ساعت انتشار محتوا.

شما با داشتن یک برنامه مدون می‌توانید روی تک تک این نکات تمرکز کنید و تصمیم بگیرید با چه روندی به سوی جلو حرکت کنید تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید.

از بانک دانش در تولید محتوا استفاده کنید

یکی از بزرگترین چالش‌های ذاتی در ایجاد محتواهای سنگین، پیگیری آن و سازماندهی همه‌ی بینش هایی که درباره مشتریان و صنعت خود آموخته اید و بعد استفاده از این بینش ها به منظور تولید چیزی بیشتر از یک تکه محتوا می باشد.

وارد بانک دانش شوید، که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات کلیدی درباره شرکت خود، محتوای خود، و مشتریان خود را ذخیره و سازماندهی کنید. بانک دانش ایجاد تکه ها و انواع مختلف محتوا را بسیار راحت‌تر می کند. محتوایی که به طور مستقیم درباره نیازها و خواسته های مخاطبین شما حرف می زند. لازم به ذکر نیست که این کار به حفظ ثبات محتوا نیز کمک می کند. چرا که هر چقدر فرآیند ایجاد، یافتن و مدیریت محتوای شما بدون مشکلی باشد، انجام این کار به شکلی سریع‌تر و با ثبات‌تر خواهد بود.

بهترین تیمی که می توانید پیدا کنید را ایجاد نمایید

شما احتمالاً می‌توانید همه‌ی محتوای مورد نیاز را خودتان نوشته و تبلیغ کنید، البته اگر واقعاً بخواهید که این کار را انجام دهید. اما انجام کار در این مقیاس دشوار است. شما با ده ها کار دیگر مشغول هستید. لذا احتمالاً نمی خواهید کیفیت یا ثبات محتوای خود را قربانی کنید.

این همان جایی است که یک تیم عالی از بازاریاب های محتوا و یک شبکه از نویسندگان آزاد وارد میدان می شوند. وقتی که هر یک از اعضای تیم بر روی توانایی های خود متمرکز باشند، محتوای شما خواهد درخشید. و خواهید دید که چگونه با ثبات بیشتری نسبت به آنچه خودتان می خواستید انجام دهید منتشر می‌شود و باز خوردهای دو چندان خواهید گرفت.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید