سئو

نگاهی تمثیلی به رپورتاژ

تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.

کاری که در این نوشته انجام گرفته ارائه ی تمثیل است. در صورتی که قصد آشنایی و ایجاد درک و شناخت بهتری نسبت به رپورتاژ را در سر می پرورانید مطالعه ی مطلب حاضر می تواند کمک شایانی به حساب بیاید.

رپورتاژ چیست؟

نکته ی اخر در این قسمت ضرورت توجه به اصل اساسی رپورتاژ ها است. یک رپورتاژ قوی است به شرطی که Native باشد. این مفهوم باید در تمامی Advertorial ساخته شده جاری و ساری باشد. دوباره از تمثیل بهره می گیریم؛ تا به حال شده چهره ی کسی به چشمتان آشنا باشد و مدام از خود بپرسید: ‘فلانی را کجا دیده ام’؟ یک رپورتاژ خوب باید این ویژگی را در خود داشته باشد و مخاطب با دیدنش احساس کند که سال هاست با این گفته ها و قالب آشنا است. در ادامه بیشتر به این مولفه خواهیم پرداخت.

مثال های رپورتاژ، فرمت و المان

گفته ایم و شنیده اید که یک رپورتاژ شبیه به مقاله های انتشاراتی است که در آن منتشر می شود. برای مثال اگر برندی معطوف به غذا بخواهد رپورتاژ کار کند باید سراغ یک مجله ی غذا برود و همانند سایر مطالب آن، دستور غذای یک وعده ی سالم را منتشر کند. چنین کاری استاندارد است، زیرا مانند تمامی مطالب آن مجله دستور غذایی ارائه شده(در چشم مخاطب عادی است) اما در باطن هدف ترویج دستور غذاهایی است که برند مورد نظر ارائه می دهد. از این هوشمندانه تر هم می توان عمل کرد. یک برند لبس زنانه می تواند قبل از تابستان مقاله هایی با عنوان چه چیزی مناسبِ تابستان و هوای گرم است منتشر کند و در آن ها ویژگی های برند خود را معرفی کند. سپس تابستان که بیاید هر تبلیغی راجع به آن برند موفقیت آمیز خواهد بود. زیرا ذهن مخاطب اینگونه آماده شده که تابستان پیش رو باید لباسی با این ویژگی ها بخرد. این سری از مطالب را بسته به حوزه ی کاری خود به صورت مقاله در روزنامه، مجله و سایت، مستند در تلویزیون و شبکه ها اجتماعی، پادکست در رادیو و سایر فرمت های امروزی در تمامی رسانه های ارتباط جمعی می توانید منشر سازید.

یک توصیه

علاوه بر انتشارات قدرتمند، سراغ نویسنده های توانمند در حوزه ی رپورتاژ بروید. توجه داشته باشید که رپورتاژ پدیده ای است خاص که تولید آن از عهده ی هر کسی ساخته نیست. در نتیجه در اختیار داشتن فردی استراتژیست که از قضا تجربه و تخصص قلم زدن و ایده پردازی هم دارد می تواند کاری باشد، کارستان.

شفاف سازی

هرچند ذیل عنوان مثال های رپورتاژ ، فرمت و المان اظهار کردیم هر قالبی می تواند لباس رپورتاژ بپوشد، اما در این قسمت تاکید می کنیم که واقعا همین گونه است. به عنوان مثال حتی می توانید رپورتاژ خود را به شکل اخبار هم ارائه دهید. تنها مساله این است که ایده های خلاقانه ی خود را در قالبی تکینک و تخصص محور، فرم دهید.

یک مثال چاپی

مثال زیر از سایت rentmywords.com برداشت شده است و نمونه ای است از رپورتاژ هایی که در فضای کاغذی ارائه می شوند. به طور مشابه می توانید با گوگل کردن واژه ی advertorial مثال هایی بهتر و حرفه ای تر را مشاهده کنید.

تصویر بالا به این علت انتخال شده تا نشان دهد واقعا یک رپورتاژ قدرتمند چیزی کم از یک مقاله ی واقعی ندارد.

برای سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

ریپورتاژ

آگهی تبلیغاتی

بازاریابی اینترنتی

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید