سئو

پادکست‌های لایو را از کجا پیدا کنم و آیا پادکست‌ها واقعا می‌توانند لایو باشند؟

پادکست‌های لایو و نقش موثری که در تبلیغ برند شما دارند!

یکی از بهترین راه‌های مارکتینگ، بخصوص مارکتینگ آنلاین و اینترنتی، انتشار پادکست‌هایی‌ست که می‌توانند برند شما را گسترش بدهند. بخصوص پادکست‌های لایو که به معنای حقیقی مانند بمب در بازاریابی شما صدا خواهند داد!

برای این‌که به طور تخصصی‌تر به شما نشان دهیم پادکست‌ها تا چه حد می‌توانند موجب پیشرفت و سهولت در ایجاد پل اعتماد میان شما و کاربران هدف برندتان شود، نتایج تحقیقات علمی-روانشناسی را برای شما ذکر می‌کنیم که تاثیر بسیار زیادی در همه‌گیری صنعت پادکست داشته و دارد.

نتایج تحقیقات روانشناسانی که بر روی تاثیر صدای ‘انسان‌ها’ بر انسان‌ها تحقیق می‌کردند، چنین نشان داد که صدای انسان برای انسان آرامش‌بخش و اعتماد زاست. همین نظریه موجب شد که در صورتی‌که شما بتوانید به نحو احسن و زبانی گویا مخاطب را به خود جلب کنید، بازار نهایی شما به طرز خارق‌العاده‌ای پیشرفت کند.

چرا که شما با تکیه بر توانایی ارتباطی خود با مخاطبین‌تان، توانسته‌اید ریشه‌ای‌ترین عامل یک بیزینس موفق را ایجاد کنید: اعتمادسازی با مخاطب!

ساخت پادکست می‌تواند کلید طلایی موفقیت برند شما باشد

یکی دیگر از دلایلی که ما اصرار داریم ساخت می‌تواند کلید طلایی موفقیت برند شما باشد، این است که مخاطب به برند شما عادت می‌کند. البته این امر یک شرط مهم و حیاتی دارد. این که صدای برند شما تداوم داشته باشد. عادت کردن مخاطب به شنیدن صدای برند شما، در کنار ساخت پادکست‌هایی مفید، موثر و کاربردی برای کاربر، رازی‌ست که بسیاری از پادکسترها موفق از شما مخفی می‌کنند. اما چرا؟

یک راز مهم که پادکسترهای موفق نمی‌خواهند شما بدانید!

وقتی شما پادکستی می‌سازید، آن را ادیت و تصحیح می‌کنید، سعی می‌کنید هرگونه افکت جذابی که گوشتان را جذب کرد، در آن پیاده کنید و به اصطلاح حسابی به شکل و روی آن برسید! اما پادکست‌های لایو چه؟ آیا پادکست‌های لایو هم می‌توانند درست به همان میزانی مخاطب داشته باشند که پادکست‌های ادیت‌شده یا به اصطلاحی یک لقمه‌ی شیک و پیک و آماده می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند؟

یک راز بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که بسیاری از پادکسترهای موفق از شما مخفی می‌کنند! این راز چیزی جز تداوم در رساندن صدای خود به مخاطبان نیست. اما چرا واقعا این موضوع تا این حد اهمیت دارد و متخصصان حسابی روی آن پافشاری می‌کنند؟

تداوم در ساخت و انتشار پادکست یا برگزاری پادکست‌های لایو، تا حد زیادی مخاطب را به شما عادت می‌دهد:

به نوعی مخاطب اهلیِ صدای شما می‌شود و از آن‌جایی‌که مغز با تکرار یک اتفاق، یک نوع نیاز را در خود نسبت به آن موضوع خاص شکل می‌دهد، بسیار مهم است که شما در تولید محتوای پادکست خود پویا و فعال باشید و این کار را با انرژی کامل انجام دهید!

قطعا هیچ کاری بدون انرژی پیش نخواهد رفت. اگر به دنبال راه فوق العاده‌ای برای ایجاد پل نهایی ارتباط با مخاطب هستید، ما به شما پادکست‌های لایو را پیشنهاد می‌کنیم. و بله پادکست می‌تواند لایو هم صورت بگیرد. چگونه؟ نگاهی به ادامه‌ی مقاله بیندازید!

پادکست‌های لایو و معجزه‌ای که با بیزینس و برند شما می‌کنند!

تا به حال پیش آمده که به یک پادکست گوش دهید یا ویدیویی را تماشا کنید که حسابی ادیت شده و بارها افکت خورده باشد و با خود فکر کرده باشید: خب آیا واقعا کسی‌که پشت این حجم ادیت و افکت نشسته واقعی‌ست؟ بله؛ اگر فکرمی‌کنید که ادیت پادکست می‌تواند فایل را حسابی شسته رفته و مرتب کند، حق با شماست.

اما گمان نمی‌کنید برای این‌که مخاطب حسِ واقعی بودن شما را بهتر و بیشتر درک کند، نیاز دارید یک گام به او نزدیک‌تر شوید؟ این گام نزدیک، همان برقراری پادکست‌های لایو است. اگر در زمینه‌ی ساخت پادکست‌های لایو تجربه‌ای ندارید، این مقاله می‌تواند اطلاعات پایه‌ی شما را در این زمینه تقویت کند.

● لایو پادکستینگ چیست؟

پادکست‌های لایو که در دنیای دیجیتال مارکتینگ به لایو پادکستینگ هم معروف هستند، برنامه‌هایی‌ هستند که بیشتر شباهت به برنامه‌های رادیویی دارند تا پادکست‌های سنتی و متداول. این برنامه‌ها از طریق پلتفرم‌های خاصی، مانند نرم‌افزارهای لایو به گوش مخاطبتان می‌رسند. در حینی که شما در حال گفتگو هستید و به بحث و تبادل نظر می‌پردازید؛ مخاطبان صدای شما را می‌شنوند و احساسات شما را درست همان‌طور که می‌خواهید حس می‌کنند.

از چه نرم‌افزارهایی برای ساخت پادکست لایو می‌تواند استفاده کرد؟ بسیاری از اپلیکیشن‌های پادکست، قابلیت استریم آنلاین و پخش پادکست‌های لایو را در اختیار شما قرار می‌دهند. از بین این پادکست‌ها، می‌توان به اپل پادکست، گوگل پادکست، اسپاتیفای، ، و اشاره کرد.

● پادکست‌های لایو چه تفاوتی با استریم پادکست دارند؟

هیچ تفاوتی میان لایو استریم یک پادکست و یک پادکستِ لایو وجود ندارد. این دو عبارت در واقع یکی هستند اما برخی از مردم گاهی یک معادل را بر دیگری ترجیح می‌دهند. البته باید دقت کنید که گاهی ‘استریم پادکست’ می‌تواند در مفهوم به پادکست‌هایی اشاره کند که محتوای ویدیویی دارند. در سایر موارد می‌توان این دو عبارت را به جای یکدیگر به کار برد.

● آیا سرهم کردن یک پادکست لایو سخت‌تر است؟

خب اگر بخواهیم صادق باشیم، چالش‌های بیشتر در برابر یک آنلاین پادکستر وجود دارد. هر چند در بسیاری از موارد، بازدهی که در مقابل برای برند کسب می‌شود، موجب می‌شود که پادکسترها تمامی این چالش‌ها را به جان شیرین می‌خرند. یکی از این چالش‌ها این است که هر مهمانی به برنامه‌ی شما دعوت می‌شود، می‌بایست از پیش کاملا آماده، حی و حاضر باشد تا بتواند بدون هیچ مشکلی در رابطه با موضوع برنامه حرف بزند؛

بدون آن‌که رشته‌ی کلام از دست وی خارج شود. در غیر این صورت ممکن است شما غیرحرفه‌ای بنظر برسید. همزمان نیاز است زمانی را برای آماده‌سازی کامل خود برای برنامه صرف کنید. چالش دوم پادکست‌های لایو این است که شما نمی‌توانید از پیش برنامه‌ی خود را ضبط کنید.

همین امر موجب می‌شود که شما از قبل نیاز داشته باشید خود را کاملا آماده کنید تا بتوانید پادکست خود را کاملا بی‌نقص نشان دهید. اگر یک پادکستر تازه‌کار باشید این کار می‌تواند اندکی انرژی بیشتری از شما ببرد. چالش سوم تکنولوژی‌ست! خودِ تکنولوژی می‌تواند مانند یک مانع در برابر شما قد علم کند.

اگر شخصا به همراه مهمان خود پادکست را ضبط می‌کنید، تنها مشکل تکنولوژی که ممکن است شما را درگیر کند این است که دستگاه شما خراب شود یا اینترنت ناگهان مشکل پیدا کند. اگرچه در صورتی‌که بتوانید پیش از شروع لایو کاملا تجهیزات خود را چک و دقیقا بررسی کنید، در حین ضبط پادکست‌های لایو شما مشکلی پیش نخواهد آمد.

● آیا از پادکست‌های لایو هم می‌توان پول درآورد و در آن تبلیغ کرد؟

پاسخ شما کوتاه است. چرا که نه! بسیاری از اسپانسرهای پادکست که حسابی دستی در کار دارند و تجربه‌ای دیرین در اسپانسرینگ پادکست، به دنبال برنامه‌هایی با پتانسیل بالا می‌گردند تا بتوانند با کمک تبلیغات در پیش، میانه و پس از پادکست، توسط مخاطبین شما دیده شوند. نکته‌ی کلیدی در این زمینه این است که شما بتوانید کیفیت لایو استریم و تعداد مخاطبان خود را چنان بالا ببرید که چنین شرکت‌هایی روی دست رد زدن به برنامه‌ی شما را هم نداشته باشند!

● اصلا ساخت پادکست‌های لایو به زحمت آن می‌ارزد؟

پادکست‌های لایو یک راه بی‌نظیر برای به رخ کشیدن و نمایش وجه‌ی کاملا واقعی برند شما به مشتریان و همکاران بالقوه هستند. چه بسیار همکارانی که در فضای آنلاین، دنبال خودِ واقعی شما می‌گردند و پادکست‌های لایو می‌تواند به طور مستقیم تمام استعداد شما و پتانسیل تجاری‌تان را نشان دهد و ثابت کند شما چه در چنته دارید؟!

منتهی یک چیز را فراموش نکنید و بگذارید باز هم تکرارش کنیم. شما برای موفقیت واقعی در عرصه‌ی پادکست‌ها، می‌بایست به کار خود تداوم بخشید، محتوای خود و توانایی‌های خود را پیشرفت بخشید و نشان دهید خودِ بی‌نقص شما یعنی چه! حال که به طور کاملا واقع‌گرایانه لایو پادکستینگ را از همه جهات سنجیدیم، بهتر است سری هم به مزایای این فرم محتواسازی بزنیم و نکات مثبت آن را بسنجیم.

فوت و فن‌های لایو پادکستینگ که شما را ترغیب می‌کند به دل آن بزنید!

پادکست سازی خود یک ماجراجویی شگفت‌انگیز است که چالش‌های بسیاری بر سر راه شما قرار می‌دهد. ما در این بخش تعدادی از فوت و فن‌های ساخت پادکست‌های لایو را برای شما تدارک دیده‌ایم که باعث می‌شود بتوانید با اطمینان و تسلط بیشتری به کار تولید محتوای پادکست بپردازید.

1- تمام تجهیزات لازم و آماده‌سازی‌های مورد نیاز را مهیا نمایید.

مشخص است که ساخت یک محتوای ویدیویی یا صوتی آنلاین کار راحتی نیست و شما می‌بایست از قبل کاملا تجهیزات مربوط به آن را آماده داشته باشید تا بتوانید با آرامش خیال بیشتری به ضبط خود بپردازید.

2- همیشه قبل از نشستن پای ضبط، کاملا در رابطه با موضوع آن اپیزود تحقیق کنید.

زمانی‌که موضوع شما کاملا آماده است، تمرین کرده‌اید و سوالات خود را مهیا دارید، برنامه با سرعت مناسب و مطلوبی پیش می‌رود. ترتیب سوالات شما باید به گونه‌ای باشد که یک زنجیره‌ی مخصوص بین سوالات شما برقرار شود. به عبارت تخصصی‌تر، یک سوال به دیگری لینک شده باشد. می‌توانید حتی سوالات را از قبل در اختیار مهمان بگذارید تا کاملا در این زمینه فکرکند و پخته‌ترین تفکر خود را در برنامه بازگو نماید.

3- ضبط را در یک محیط آرام و به دور از تنش انجام دهید.

4- حتما از اتصال مناسب اینترنت خود مطمئن شوید.

5- معمولا ویدیوکال‌ها بهتر است روش‌های دیگر ارتباطی‌ست. اگرچه به احتمال زیاد مخاطب شما ویدیو را تماشا نکند، منتهی قطعا بیشتر با عملکرد حرفه‌ای شما آشنا خواهد شد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید