سئو

چگونه بین محتوای بازاریابی و محتوای فروش تعادل ایجاد کنیم؟

به عنوان یک برند، اگر محتوای بازاریابی شما قوی باشد و کار افسون کردن مشتریان را به خوبی انجام داده باشید، محتوای فروش نیاز به قوی بودن زیاد یا تعریف کردن زیاد از خود ندارد.

نکاتی برای بازدهی بهتر

بهتر است نظرات و دیدگاههای بازدیدکنندگان وب سایت را بررسی کنیم و متناسب با نیاز و استقبال آنها موضوعات و ایده‌های جدید خلق کنیم. یکی از راههای جذب مخاطب این است که در کنار متن از تصاویر مفهومی و ابزارهای گرافیکی استفاده کنیم تا محیط وب سایت برای بینندگان کاملا جذاب باشد.

یک وب مستر یا کسی که محتوا را بارگذاری میکند باید در زمینه‌های مختلف اطلاعات جامع و گسترده‌ای داشته باشد تا بتواند منظور خود را بهتر به خوانندگان خود منتقل کند؛ بنابراین با مطالعات بیشتر میتوان در این زمینه به موفقیت چشمگیری رسید

به طور خلاصه، محتوای بازاریابی درباره این است که بتوانید برند خود، دیدگاه خود، نگاه خود و محصول یا خدمات خود را به مردم بفروشید. این محتوا باید نشان دهد که شما چه کسی هستید، و منحصر به فرد بودن شما را به طور غیر مستقیم نمایش دهد. محتوای فروش باید به مخاطبین بگوید که چرا آنها باید در نهایت کسب و کار خود را به دست شما بسپارند و نه رقیبان شما. باید به مردم کمک کند تا تصمیمات خرید خود را راحت تر بگیرند.

تولید محتوا با کیفیت

با توجه به اینکه محتوای شما به صورت آنلاین اعتبار بیشتری کسب می کند، ممکن است وبلاگ های دیگر به صفحه وب شما مراجعه کنند. هر بار شخصی به عنوان منبع به سایت شما رجوع می کند، موتور های جستجوگر مانند گوگل برای اطمینان از این امر اعتبار شما را در نظر می گیرند. اگر به تولید محتوای اصلی و با کیفیت ادامه دهید، می توانید برخی از بک لینک های بسیار با ارزش را در وب سایت های معتبر بدست آورید. این کار می تواند در بالا قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو کمک کند. شاید این کار زمانبر باشد. اما با داشتن محتوای مناسب و استراتژی می توانید شروع به گذاشتن محتوای عالی کنید. همچنین با این کار اعتبار آنلاین شما افزایش می یابد. اگر تازه کار هستید نگران نباشید. روش های بسیار زیادی برای گرفتن وجود دارد که همه آن ها با تلاش و پیگیری قابل انجام است.

چه زمانی از هر یک از این محتواها استفاده کنیم؟

از زمانی استفاده کنید که مردم هنوز در مراحل اولیه بازاریابی هستند. این همان زمانی است که مخاطب شما به دنبال پاسخ هایی برای پرسشهای خود بوده یا نیاز به توصیه درباره مشکلاتی دارد که به دنبال حل کردن شان است اما نمی داند آنها را با چه کسی مطرح کند. محتوای بازاریابی به شما کمک می کند تا رابطه خود با آنها را در این مرحله پرورش دهید.

از محتوای فروش زمانی استفاده کنید که مخاطبین شما در مراحل فروش سفر خود بوده و نزدیک به انجام خرید می‌باشند. محتوای فروش در اینجا وسیله ای برای فروش مکمل و تبدیل مخاطب به مشتری می باشد.

استفاده از محتوای فروش درون محتوای بازاریابی

مهمترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که رابطه بین محتوای بازاریابی و محتوای فروش وابسته به این است که شما توالی بین این دو را رعایت کنید. بازاریابی کنید وقتی که آنها در مراحل بازاریابی سفر خود هستند و بفروشید وقتی که آنها آماده خرید هستند.

در واقع وقتی محتوای شما به جستجوی آنلاین کاربران پاسخ می دهد، مثلا تصور کنید مشتری میخواهد شیر آب سینک ظرفشویی را تعمیر کند در اولین قدم، هزینه ها و جزئیات مربوط به آن را به صورت آنلاین جستجو می کنند. سپس آن ها یک وبلاگ خوب را در مورد این موضوع پیدا می کنند. به طوری که کاملا آن ها را در مورد آنچه که انتظار دارند آگاه کند پس اینجا شما اگر نیاز مخاطب را برطرف کنید میتوانید یک امتیاز مثبت به خود بدهید!

هدف همواره ایجاد یک تجربه خرید لذت بخش است. تجربه ای که در آن مردم مجبور به خرید محصولات یا خدمات نمی شود. محتوا یک ابزار عالی است که در انجام این کار به شما کمک می کند.

به خاطر داشته باشید یک معتبر، برای شما اقدام به تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، تولید محتوا صوتی، اینفوگرافیک، پادکست و… می‌کند تا کسب و کار شما، در کمترین زمان ممکن، پیشرفت کند و بازدیدهای موثری را از و دیگر موتورهای جستجوگر، دریافت کند.

هر چه از دل برآید بر دل می‌نشیند!

شما می توانید از بازاریابی خود برای نمایش اینکه چه کسی هستید و طرفدار چه چیزی هستید استفاده کنید. و مشتریان بالقوه را که علاقه مند به کار کردن با شما هستند جذب کنید. در اینجا فروش می تواند تبدیل به یک روند طبیعی شود.

نتیجه نهایی

مخاطبین را با محتوای بازاریابی جذب کنید و با محتوای فروش تبدیل به مشتری کنید. در واقع برای موفق شدن در این کار باید زمانی را برای ارتباط واقعی با مخاطبین خود در مراحل اولیه بازاریابی صرف کنید. شما باید آن‌ها را قادر نمایید تا از شما حمایت کنند.

آیا محتوای فروش تاکنون می توانست این‌قدر در محتوای بازاریابی استفاده شود؟ شاید، اما توصیه می‌شود از این رویکرد زیاد استفاده نکنید. قبل از اینکه افراد مشتری شوند برای آنها بازاریابی کنید. به محض اینکه آنها مشتری شدند آزادی بیشتری برای ارسال محتوای بازاریابی و فروش به صورت پشت سر هم و بی وقفه به آنها خواهید داشت. می توان گفت شما این فرصت را دارید تا از محتوای فروش خود در تلاش های بازاریابی تان برای مشتریان موجود استفاده کنید.

به طور خلاصه، اگر مخاطبین پیش از این مشتریان شما بوده اند، شما از مرحله ی تلاش برای افسون کردن و متقاعد کردن آنها عبور کرده اید. بنابراین لازم نیست از صفر شروع کنید. با مشتریان موجود شما می توانید اندکی سریعتر به سر اصل مطلب بروید، اما مراقب باشید که آنها را به طور پیوسته تشویق به خرید بیشتر نکنید. در عوض، بر روی ایجاد محتوای بازاریابی تمرکز کنید که به آنها یادآوری می کند چرا از ابتدا به شما مراجعه کردند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید