سئو

چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟ + ویژگی رپورتاژ آگهی خوب

امتیاز ۴.۳۳ از ۵ – ۲ رای

در آگهی ها قطعاً کلمه ی رپورتاژ را مشاهده کرده اید، تا به حال برای شما سوال پیش آمده که معنای این کلمه چیست؟ آیا من هم می توانم یک رپورتاژ خوب بنویسم؟

رپورتاژ خوب باعث می شود سئو سایت بهبود پیدا کند و سایت را به صفحه ی اول گوگل می آورد. در این مقاله می خواهیم معنای این کلمه، تاثیر آن بر سئو، اصول رپورتاژ نویسی، ویژگی های رپورتاژ و هدف از رپورتاژ نویسی را خدمت شما کربران گرامی ارائه دهیم تا شما نیز رپورتاژ نویسی را یاد بگیرید و در سئو سایت خود تاثیر گذار باشید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ یک نوع از تبلیغات می باشد که به صورت گزارش تنظیم می شود و نمایان می شود و خدمات یک شرکت یا اشخاص را تبلیغ می کند. شیوه ی نوشتن رپورتاژ طوری است که مخاطب به صورت غیر مستقیم با سایت شم آشنا شود و تبلیغات بی طرف شکل می گیرد.

این نوع تبلیغات یکی از بهترین روش های موجود در حوزه ی تبلیغات آنلاین می باشد که افرادی که به دنبال برند سازی هستند از این روش استفاده می کنند.

سه نوع رپورتاژ آگهی وجود دارد که در ادامه ی مطلب به آن ها می پردازیم.

خیلی اوقات درمورد موضوع رپورتاژ آگهی و نحوه سفارش آن برای شما سوال پیش می آید که چگونه آن را اجرا کنیم و چطوری می توانیم یک رپورتاژ عالی داشته باشیم برای همین پیشنهاد میکنم مطلب سفارش رپورتاژ آگهی را حتما مطالعه کنید.

انوع رپورتاژ آگهی

  • رپورتاژ آگهی تصویری

    در این نوع رپورتاژ محتوای تبلیغات در یک عکس وجود دارد. شرکت ها و سایت هایی که قصد تبلیغات و نمایش محصولات خود را دارند از این نوع رپورتاژ استفاده می کنند. تصویری که نظر کاربر را جلب کرده و او را کنجکاو می کند تا به ادامه ی مطلب برود و تبلیغ را مشاهده کند.

  • دفاعیه

    برند ها در اکثر اوقات در معرض بحران رسانه ی قرار می گیرند. برند ها و شرکت های شناخته شده سعی می کنند تا تحت تاثیر این آثار منفی قرار نگیرند و یا به نفع خود از آن بهره برداری کنند. با استفاده از رپورتاژ آگهی این کار را انجام می دهند. در فرمت رپورتاژ دفاعیه انتشار می دهند تا مخاطبین را تحت تاثیر خود قرار دهند.

  • رپورتاژ ژورنالیستی

    برخلاف دفاعیه، در این نوع رپورتاژ شرکت ها نظر رسانه ها را به خود جلب می کنند. شرکت ها می خواهند خبری به دست ژورنالیست ها برسانند و تا ژورنالیست ها درباره ی کسب و کار شرکت ها و برند مورد نظر خبری بنویسند که این گزارش ارزش خبری بالایی دارد.

 

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو دارد؟

اولین شرطی که رپورتاژ آگهی تاثیر مثبت در سئو سایت بگذارد این است که رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر منتشر شود. دومین شرط این است که اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کرده باشید و اگر اطلاعات کافی در مورد اصول رپورتاژ نویسی ندارید، نگران نباشید، در ادامه ی این مقاله ما اصول رپورتاژ نویسی را به طور مختصر و مفید توضیح می دهیم تا شما با آن آشنا شوید بتوانید رپورتاژ بنویسید. اگر این دو مورد را رعایت کنید رپورتاژ نوشته شده می تواند در سئو سایت شما تاثیر بسیار بالا و مثبتی داشته باشد.

کلمات کلیدی در سئو سایت ارزش بسیار بالایی دارد، به همین دلیل است که در رپورتاژ ها و مقالات از کلمات کلیدی استفاده ی زیادی می کنند. در ادامه ی این مقاله چند نکته درباره رپورتاژ نویسی خدمتتون قرار می دهیم تا شما نیز بتوانید اصولی و صحیح رپورتاژ بنویسید.

چند نکته درباره نوشتن رپورتاژ آگهی

  1. تیتر رپورتاژ بسیار مهم می باشد، تیتر رپورتاژ مانند یک قلاب برای شکا مخاطب می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است، قبل از این که خواننده وارد مطلب بشود باید با تیتر رپورتاژ توجهش جلب شود و برای دیدن ادامه ی رپورتاژ کنجکاو شود. تیتر رپورتاژ باید احساسات کاربران را تحریک کند.
  2. صداقت با مخاطب بهترین چیز است، نباید با نیرنگ و دروغ کاربران را فریب دهید، اطلاعات درست را در اختیار خواننده قرار دهید تا خواننده احساس راحتی کند و با خود فکر نکند که نویسنده با مخاطب صادق نیست. ادعا های پوچ و تو خالی همیشه شکست می خورند، صادق باشید و راحت بنویسید.
  3. از ابزار های مختلف استفاده کنید، در رپورتاژ نویسی دست نویسنده باز است و از هر ابزاری می تواند کمک بگیرد، بنابراین فقط به متن قانع نباشید و سعی کنید با تصاویر توجه مخاطبین را جلب کنید و با ویدئو ها ذهن مخاطب را به رپورتاژ خود درگیر کنید. همچنین می توانید از نمایش دهنده ی آمار و ارقام استفاده کنید و به رپورتاژ خود اعتبار دهید.
  4. وقت برای شما ارزشی کمتر از طلا ندارد، سعی کنید این سرمایه ی گران بها را از دست ندهید به خصو در دنیای اینترنت که رقبای بسیار زیادی دارید و هر لحظه امکان دارد که از رقبا عقب بیفتید. سعی کنید با نظم مطالب را قرار دهید و مخاطبان را برای خود حفظ کنید.
  5. از خوانندگان بخواهید کاری انجام دهند تا بیکاری در سایت باعث ترک کردن سایت توسط آن ها نشود. به عبارت دیگر می توانید لینک خرید محصول یا شماره تاس قرار بدهید و از کاربران بخواهید تا برای مشاوره باهاتون تماس بگیرند یا برای خرید محصولات به لینک مراجعه کنند، در اصل شما باید اصطلاحاً از call to action استفاده کنید و درخواست خود را به شکل یک دکمه یا لینک قرار بدهید.

در ادامه با اجزای رپورتاژ آشنا می شویم.

متن اصلی: بخشی که باید اصل مطلب را بیان کرد را متن اصلی گویند، در این بخش با توجه به صورتی که برای کل مطلب انتخاب کرده اید باید انتقال اطلاعات را نیز انجام دهید. در بخش های قبل از متن اصلی باید توانسته باشید ذهن مخاطب را برای ورود به متن اصلی آماده کرده باشید.

میان تیتر: میان تیتر ها برای راحتی خواننده نوشته می شوند، برای درک بهتر خوانندگان نویسندگان از میان تیتر استفاده می کنند و متن اصلی را به چند بخش تقسیم می کنند. میان تیتر ها باید طوری نوشته شوند که با خواندن آن ها، محتوا اصلی شناسایی شود.

رپورتاژ موثر در سایت ها چه ویژگی دارد؟

  • نه خیلی کوتاه باشند و نه خیلی بلند که حوصله ی کاربر را سر ببرد و سایت را ترک کند.
  • تمام ویژگی های محصول یکجا بیان نشود و بهتر است ویژگی های جذاب محصولات فقط قرار داده شود.
  • متن طوری باشد که کاربر تشویق شود تا از سایت بازدید کند.
  • به شیوه ی غیر مستقیم یا به اصطلاح با زبان بی زبانی تبلیغات انجام شود.
  • متن باید جذاب و روان باشد.
  • عکس ها حتماً حتما اختصاصی شده باشند.

تولید محتوا رپورتاژ آگهی

یکی از موضوعاتی که بسیار به بحث رپورتاژ شما کمک خواهد کرد و می تواند منجر به قدرت زیاد آن شود، موضوع سفارش تولید محتوا برای آن رپورتاژ شما می باشد.

هرچه بتوانید به میزان کیفیت تولید محتوای رپورتاژ خود حساس تر باشید، قطعا می توانید نتیجه بهتر و عالی را از رپورتاژ خود بگیرید.

دریافت مشاوره سئو قبل از اجرای کمپین رپورتاژ آگهی

گاهی اوقات در دوراهی قرار می گیریم که چگونه باید کمپین رپورتاژ آگهی خود را اجرا کنیم و چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم و سایت خود را به بهترین شکل ممکن رشد دهیم.

در اینجا نیاز است تا یک نفر که سابقه بیشتری در اجرا کمپین رپورتاژ دارد، به ما کمک کند و راهنمایی دهد تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن رپرتاژ را اجر کنیم.

برای همین اگر شما نیاز دارید تا یک کمپین خوب داشته باشید می توانید از خدمات مشاوره سئو از تیم ما استفاده نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم برای نوشتن یک رپورتاژ خوب شما کاربران را راهنمایی کنیم و اطلاعات شما را در این زمینه و سئو سایت بالا ببریم و کامل کنیم، امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد و در زمینه ی سئو و رپورتاژ نویسی بهره ی کافی را برده باشید. ما در دوره جامع آموزش سئو خود به طور کامل و مفصل درمورد رپورتاژ آگهی صحبت کرده ایم.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید