سئو

چگونگی طراحی بنر با ورد

ورد یکی از نرم افزار های مهم و کاربردی است که در بیشتر اداره ها مورد استفاده واقع می شود. این نرم افزار با داشتن قابلیت نوشتاری و تایپ توانسته بسیار مورد پسند واقع شود تا حدی که تمامی افراد از این نرم افزار در راستای انواعی از طراحی ها و تایپ ها استفاده می نمایند. بهتر است که بگوییم نرم افزار ورد یک نرم افزار همگانی است. طراحی بنر با ورد اگر چه غیر ممکن به نظر می رسد اما این امر غیر ممکن نیست.

شاید دلیل این تعجب این باشد که طراحی کردن با ورد زیاد رایج نیست. در زبان انگلیسی واژه ی ورد به معنای کلمه است. زیرا این نرم افزار با کلمات سر و کار دارد. اگر بخواهیم در تعریفی ساده نرم افزار ورد را تعریف نماییم باید بگوییم که ورد یک نرم افزار است که توسط شرکت مایکروسافت در راستای تایپ و نگارش کلمات تولید شده است.

طراحی بنر با ورد

قابلیت تایپ

قابلیت نگارش

ایجاد جدول

ایجاد تصاویر

ایجاد اشکال هندسی

و غیره.

به خاطر وجود برخی از شرح های آماده، طراحی بنر با ورد کار چندان دشواری نیست. استفاده از نرم افزار ورد علاوه بر کاربرد هایی که دارد، دارای مزیتی چون ویرایش هست که اهمیت آن را دو چندان می نماید.

نحوه ی طراحی بنر با ورد:

از این رو اگر در اینچنین شرایطی گرفتار شدید خیلی راحت می توانید به طراحی بنر با ورد بپردازید. نرم افزار ورد همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد دارای الگوریتم های آماده ای است که دیگر شما نیازی به طراحی کردن آن ها نیستید چرا که این الگوریتم ها به رایگان در اختیار شما قرار داده شده اند. شاید برای شما جالب باشد که طراحی بنر با ورد یکی از ساده و آسان ترین روش های ساخت بنر است.

گام اول

در اولین مرحله باید یک صفحه ی جدید ایجاد نمایید. این صفحه را از بخش new می توانید ایجاد کنید. در نوار اصلی بالای نرم افزار ورد گزینه ای به نام فایل وجود دارد که شما می توانید new را در آن قسمت بیابید. بعد از اینکه گزینه ی new را انتخاب کردید پنجره ی دیگری باز خواهد شد که محل تعیین کردن ذخیره ی این فایل ورد و نام آن است.

گام دوم:

در مرحله ی دوم قرار دادن عکس است. شما باید اول یک عکس زیبا و مناسب را از اینترنت دانلود کنید سپس آن را در دسکتاپ قرار دهید. برای قرار دادن عکس در صفحه ی جدید بایستی پنجره ی نرم افزار ورد را کمی کوچک نموده و یک کلیک روی عکس بکنید سپس کلیک را نگه داشته و آن را در پنجره ی نرم افزار ورد بیندازید. حال می توانید عکس را در صفحه مشاهده نمایید.

گام سوم:

حال باید متن الگو را تغییر دهید. از قسمت نوار بالای صفحه ی ورد می توان علاوه بر تغییر متن، تغییر فونت و رنگ را نیز داشته باشیم.

گام چهارم:

گام چهارم حذف لوگو است. مسلما نود درصد بنر ها دارای لوگوی مخصوص به خود هستند. شما باید این لوگو را حذف نموده و لوگوی جدید را در صورت تمایل قرار دهید. برای قرار دادن لوگوی جدید بایستی از همان راهی بروید که در مرحله ی دوم الگو را قرار دادید.

بعد از این که تمامی این مراحل را طی کردی می توانید یک بنر زیبا و با کیفیت داشته باشید. نکته ی مهم در طراحی بنر با ورد این است که کیفیت بنر نهایی با کیفیت الگو مطابقت دارد در واقع هر چقدر الگو با کیفیت تر باشد، طراحی بنر با ورد و نیز با کیفیت تر خواهد شد.

تنظیم سایز پوستر در طراحی بنر با ورد:

تنظیم سایز پوستر می تواند در نرم افزار های مختلف، متفاوت باشد. شما نمی توانید برای طراحی بنر با ورد از همان فرمولی استفاده کنید که در نرم افزار فتوشاپ استفاده می شود. برای تنظیم سایز پوستر در طراحی بنر با ورد باید این نکته را بدانید که بنر شما دارای سایزی مطابق با همان سایز الگو است. اگر به دنبال سایز خاصی هستید پس بهتر است که دنبال الگویی با همان سایز باشید.

البته باید گفت که می توان سایز بنر را در نرم افزار ورد تغییر داد اما این امر می تواند موجب کاهش کیفیت بنر نهایی شما شود. مسلما هیچکس خواستار یک بنر با کیفیت پایین نیست به همین دلیل می توان گفت مهم ترین مرحله ی طراحی بنر با ورد انتخاب الگوی اولیه برای آن است. طراحی بنر با ورد زمان زیادی را از شما نمی گیرد اما ممکن است که انتخاب الگو کمی زمان بر باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید