سئو

کارگاه تیم سازی در استارتاپ

آنچه می‌آموزید

خودتان را در این دوره خواهید شناخت و اگر هم تیمی ندارید، یاد می‌گیرید که چطور و بر اساس چه مبنایی هم تیمی انتخاب کنید تا موفقیت خود را تضمین نمایید. اگر هم هم تیمی دارید باعث می‌شود تا بهتر همدیگر را درک کنید و در تقسیم وظایف بهتر عمل کنید.

  • حداقل مدرک:

  • سواد خواندن و نوشتن (دانشگاه محل یادگیری مسائل کاربردی نیست پس در این مسیر نیاز به مدرک نداریم)

  • شرایط لازم برای شرکت در دوره:

  • آشنایی با اینترنت کافی است. (برای ثبت نام نیاز به هیچ دانش اولیه ایی ندارید).

  • مدرس دوره:

  • دکتر شمس الدین یوسفیان (کارآفرین سریالی )

  • ماموریت ما:

  • آموزش هر آنچه در مورد تیم سازی برای استارتاپ یا شرکت یا استخدام باید بدانید

جهت مشاوره و رزرو عدد 19 را به شماره 09198282040 پیامک نمایید .

اهمیت کارآفرینی

کارآفرینی فرآیندی است که در آن افراد با استعداد، مسائل اجتماعی را می‌شناسند، کنترل موقعیت را به عهده می‌گیرند و مشکلات را برای ایجاد فرصت تغییر می‌دهند. کارآفرینان خلأهای اقتصادی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و راه خود را از طریق نوآوری برای توسعه محصولات یا خدماتی که سبک زندگی ما را بهبود می‌بخشد، انجام می‌دهند. کارآفرینی طرف دیگر رهبری است که هدف آن بسیار بیشتر از ایجاد تصویری از خود و تولید ثروت است.

آنها مشاغلی را ایجاد می‌کنند که به نوبه خود سناریوی شغلی کشور را افزایش می‌دهد و به بسیاری شغل می‌دهد. رقابت در بازار افزایش می‌یابد و با افزایش بهره وری، رشد اقتصادی را تحریک می‌کند. اما نقش کارآفرین در اقتصاد رو به رشد بسیار بیشتر از این است. در زیر برخی از دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه کارآفرینی باعث رشد اقتصادی می‌شود.

به درآمد ملی کمک می‌کند

کارآفرینان طرح‌های تجاری ارائه می‌کنند که محصولات و خدمات بهبود یافته را با فناوری پیشرفته به بازار می‌آورند. با افزایش تقاضا از بازارهای مختلف، محصولات یا خدمات تولید ثروت می‌کنند و درآمد ملی را افزایش می دهند. اشتغال نیز افزایش می ‌ابد، درآمد ملی نیز افزایش می‌یابد. زمانی که کارآفرینان بازارها را در دست می‌گیرند، اقتصاد کلی شکل متفاوتی می‌بیند.

چشم انداز جامعه را از طریق تغییر بهبود می‌بخشد

راهنمای کارآفرین برای تفکر بهتر به معنای کنار گذاشتن مدل کسب و کار سنتی و بهبود محصولات و خدمات است. آنها تغییر را به مطلوب‌‎ترین شکل به ارمغان می‌آورند. آنها بر روی آنچه که در اقتصاد بیشتر مورد نیاز است تمرکز می‌کنند و در نتیجه وابستگی به محصولات منسوخ را کاهش می‌دهند. جهانی شدن فناوری مردم را در سراسر جهان به هم مرتبط کرده‌است. کارآفرینان با دسترسی به محصولات پیشرفته در کشورهای در حال توسعه بیشترین بهره را از فناوری می‌برند.

شغل ایجاد می‌کند

هر گونه سرمایه گذاری جدید درهای فرصت‌هایی را برای افراد بیکار برای ایجاد درآمد و زندگی بهتر به راه می‌گشاید. مشاغل نه تنها به افراد کمک می‌کند تا امرار معاش کنند، بلکه بر بهبود سبک زندگی خود نیز تمرکز می‌کنند. برخی شرکت‌هایی که درخشش کارآفرینانی هستند که امروزه اقتصاد را تا حد زیادی پیش می‌برند.

به انجمن برمی‌گرداند

کارآفرینان نیکوکاران بزرگی هستند که به کمک به جامعه اعتقاد دارند. برندها و شرکت‌ها از طریق وابستگی‌ها و کمک‌های مالی، از بسیاری از بنیادها حمایت می‌کنند. آنان معتقد به رفع مشکلات اقشار مستضعف هستند و اهمیت بهداشت، آموزش و سبک زندگی خوب این بخش را نیز بزرگ می‌کنند.

سایر کارآفرینان را تشویق می‌کند

کسب و کارها را ادغام می‌کند

از طریق دسترسی فناوری و اینترنت، تجارت با سایر اقتصادها فقط ساده می‌شود. کارآفرینان از این فرصت برای دستیابی به چندین کشور و گسترش بازارهای خود استفاده می‌کنند. این به نوبه خود ثروت بیشتری را برای اقتصاد به ارمغان می‌آورد و کسب و کارها را یکپارچه می‌کند و آینده‌ای بهتر را پیش بینی می‌کند. همچنین بر چشم انداز اقتصاد، بهبود زیرساخت‌ها و حمل و نقل تأثیر می‌گذارد.

از طریق نوآوری، امکانات بسیار زیاد را نشان می‌دهد

با نوآوری، کارآفرینی مرزهای محدود کسب و کار را می‌شکند. آنها بعد جدیدی از تقویت و ساختار بازارهای ما را برای دستیابی به حداکثر مشتریان و ایجاد شبکه نشان می‌دهند. نمونه‌های زیادی از کارآفرینی نوآورانه وجود دارد، اما ما فقط یکی از نمونه‌های آن را در نظر می‌گیریم. همه ما می‌دانیم که چگونه برنامه‌های یادگیری آنلاین با افزودن دوره‌ها و برنامه‌هایی برای پاسخگویی به هر زبان آموزی به بهترین شکل ممکن پایه دانش آموزان را افزایش می‌دهند.

یافتن هدف

کارآفرینی همه چیز در مورد نوآوری و مدرنیته با هدف است. امروز ما به دنبال راه‌حل‌های پایداری هستیم که اقتصاد را غنی‌تر می‌کند نه اینکه آن را سنگین کند. کارآفرینان بر روی این موضوعات (مانند مبارزه با تغییرات ناگهانی آب و هوا، یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از آلودگی، استفاده از منابع تجدیدپذیر به حداکثر میزان) تمرکز می‌کنند و راه‌حل‌هایی را از طریق کسب‌وکار ارائه می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده از ابزارهای قدیمی برای ساخت دستگاه‌های جدید، تولید بیوگاز از طریق اقدامات ارگانیک و غیره.

رقابت

کارآفرینان به کسب و کارهای موجود رقابت می‌کنند و استانداردهای عملکرد را بالا می‌برند. با چنین رقابتی، مصرف کنندگان به دلیل دسترسی به محصولات با قیمت‌های پایین‌تر و تنوع گسترده سود می‌برند. این کسب و کارهای جدید را کانالیزه می‌کند و این چرخه ادامه می‌یابد. از این رو، کارآفرینان به رقابت بین مشاغل جدید و قدیمی دامن می‌زنند تا رشد اقتصادی را به سمت بالا سوق دهند.

تقویت فرهنگ کارآفرینی

دیدن اینکه چقدر کارآفرینی برای شما و جامعه شما اهمیت دارد، دیدنی است. تلاش‌ها، ایده‌ها و استراتژی‌ها تنها به شکل سودآوری به اقتصاد نیرو می‌دهند و وضعیت آن را با شکوفایی کسب‌وکار ارتقا می‌دهند. سیاست‌های صحیح، پذیرش مستمر، زیرساخت‌های مناسب برای تحقیق و توسعه می‌تواند چهره کارآفرینی را تغییر دهد. وقتی این اتفاق بیفتد، اقتصادها هرگز یک قدم به عقب برنمی‌دارند و برای ارائه بالاترین رقابت به اوج خود ادامه می‌دهند.

سخن آخر

کارآفرینی جزء ضروری توسعه اقتصادی است. کاملاً منطقی است که یک کارآفرین از طریق حداکثر استفاده کارآمد از منابع طبیعی استفاده نشده، منابع انسانی، نیروی کار و سرمایه، از روند توسعه اقتصادی جلوتر می‌رود. سرعت توسعه اقتصادی و پیشرفت صنعتی بازتاب اقتصاد است. از این رو، کارآفرینی به عنوان مبنای اساسی صنعتی شدن و توسعه اقتصادی پذیرفته شده است. در همه انواع اقتصادها، توسعه نیافته، در حال توسعه و توسعه یافته، نقش کارآفرین قابل توجه است.

تمایز این دوره با دوره‌های مشابه:

  • این دوره توسط دکتر شمس الدین یوسفیان، کارآفرین سریالی (با 12 استارتاپ موفق) تدریس می‌شود و صرفا بر پایه تئوری نیست و درک واقعی از اکوسیستم استارتاپی ایران در ورای این تدریس وجود دارد. ایشان با برگذاری بالغ بر 5000 جلسه استخدامی حضوری، تجربیات خودش را در تیم سازی در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • برای تسهیل در آموزش پکیج غیر حضوری این دوره مهیا شده است تا در زمان صرفه جویی شود و هزینه ها کاهش بیابد. از مزایای دوره غیر حضوری این است که می‌توانید چندین بار دوره را ببینید و مرور کنید.

این دوره برای چه کسانی مناسب هست؟

  • علاقه مندان به کسب درآمد اینترنتی

  • شرایط سنی برای شرکت در دوره به هیچ عنوان ملاک نیست.

  • آنهایی که ایده استارتاپی دارند و دنیال شریک و هم تیمی هستند

  • آنهایی که می‌خواهند کارآفرین اینترنتی شوند.

  • آنهایی که می‌خواهند وارد اکوسیستم استارتاپی شوند.

  • آنهایی که به صورت تیمی استارتاپی را شروع کرده‌اند، این دوره به آنها کمک می‌کند تا بهتر همدیگر را شناسایی کنند.

  • مدیرانی که می‌خواهند استخدام کارمند نمایند.

آیا با شرکت در این دوره می‌توانید هم تیمی پیدا کنید؟

خیر، شرکت در این دوره تضمین اعطای هم تیمی به شما نمی‌دهد ولی مطمئن باشید حداقل اطلاعاتی به دست می‌آورید، که به شما در آینده کمک می‌کند که ایا با فرد مورد نظر شروع به استارتاپ کنید یا خیر؟ ایا این شخصیت مکمل شما هست یا خیر؟ و این سوالات بسیار مهمی هستند.

آیا جزیره کارآفرینی به من کمک می‌کند تا هم تیمی پیدا کنم؟

بله، ابتدا فرم هم تیمی را تکمیل کنید. شرکت در این دوره باعث می‌شود تا جزیره شما در شروع استارتاپ مصمم‌تر بداند و مهمتر اینکه اطلاعات مورد نیاز را به دست آوردید.

آیا باید حتما هم تیمی داشته باشیم تا در این دوره شرکت کنیم؟

خیر، شما می‌توانید پس از آموزش دیدن به تنهایی شروع کنید یا بعد به دنبال هم تیمی باشید که مطمئنا جزیره بعد از مطالعه دوره، شرایط را برای پیداکردن هم تیمی برایتان مهیاتر می‌نماید.

سوالات متداول:

آیا می‌توانم این دوره را به صورت تکی تهیه کنم؟

بله می‌توانید این دوره را به صورت تکی تهیه کنید و پس از مشاهده دوره، دوره‌های بعدی را تهیه کنید.

سرفصل‌های دوره

  • شریک داشتن خوبه یا بد؟
  • تعریف شخصیت شناسی
  • ضرورت تیم سازی در استارتاپ
  • تست شخصیت شناسی دیسک
  • کاربرد شخصیت شناسی در تیم سازی و شراکت استارتاپ
  • کاربرد شخصیت شناسی در تعیین موقعیت شغلی هم بنیانگذاران
  • لیدر استارتاپ کدامیک از بنیانگذاران باید باشد؟
  • کدام هم بنیانگذار در استارتاپ باید حرف نهایی را بزند؟
  • نحوه پیدا کردن هم بنیانگذار یا هم موسس استارتاپ چگونه هست؟

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید