سئو

6 ابزار پرکاربرد در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در تولید محتوا است. در حالی که ارائه محتوای پرارزش برای مخاطبان و جلب اعتماد و وفاداری آن‌ها مطلوب است، اما این کار می‌تواند زمان و انرژی زیادی را مصرف کند.

کسب و کارهایی وجود دارند که به نیازهای تولید محتوا اندیشیده و ابزارهای مفیدی در این راستا تولید کرده‌اند. در این مقاله با لیستی از ابزارهای مورد نیاز برای شروع تولید محتوای باکیفیت آشنا خواهید شد.

BuzzSumo

در دنیای پررقابت دیجیتال امروز نمی‌توان هر محتوایی تولید و منتشر کرد و انتظار بازخورد فوق‌العاده داشت، بلکه کیفیت کار شماست که باعث برتریتان نسبت به بقیه می‌شود.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تا ویژگی که شما را متمایز و برتر می‌سازد، به منظور رقابت و تبلیغ محتوا در معرض نمایش قرار دهید.

از جمله موارد استفاده از آن می‌توان به یافتن مطالب پرطرفدار و به روز درباره یک موضوع، صفحات پربازدید در سایت‌های رقیب، محتوا های قابل اشتراک گذاری و قابل ارجاع و افراد تاثیر گذار اشاره کرد. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید محل‌های مناسب برای ترویج و انتشار محتوای خود در توییتر را نیز بیابید.

از ابزارهایی است که به شما امکان می‌دهد استراتژی محتوای درست برای شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌تان داشته باشید و بتوانید طبق آن پیش بروید. این ابزار قدرتمند کمک می‌کند تا عنوان و کلیدواژه مناسب برای محتا انتخاب کنید. در این ابزار می‌توانید برای جستجوهای خود فیلتر بگذارید.

کاربردهای بازسومو:

• یافتن ایده برای پست

• پیدا کردن نویسنده‌های جدید

• تجزیه و تحلیل محتوای رقیبان

• پیدا کردن محتوای مناسب برای اشتراک گذاری با مخاطبان

CoSchedule

یک تقویم و ابزار برنامه‌ریزی است که می‌توان از آن به عنوان تقویم محتوایی استفاده کرد.

مدیریت محتوا در وب سایت یا وبلاگ با استفاده از این تقویم محتوا به امر آسانی مبدل می‌شود. به کمک این ابزار می توانید محتوای خود را تا حد ممکن به روز و جذاب نگه دارید. این ابزار حضور در فضای مجازی و افزایش مطالعه مطالب توسط خوانندگان را افزایش می‌دهد.

به دلیل طراحی مناسب آن، پست‌های برنامه ریزی شده شما را به راحتی مرتب می‌کند. از جمله ویژگی‌های آن می توان به قابلیت drag-and-drop، قابلیت ادغام آن با وردپرس، برنامه ریزی آسان پست‌های رسانه های اجتماعی و تغییر مجدد پست های قدیمی اشاره کرد.

همچنین می‌توانید از سوالات و نظرات پست ها به منظور ایجاد گردش کار برای تیم خود استفاده کنید. سایر ویژگی های این ابزار عبارتند از:

• مدیریت محتوای Google Docs

• تبدیل محتوای Google Docs و Evernote به وردپرس

• مدیریت محتوای Evernote

• یکپارچگی به منظور ساده کردن وظایف بازاریابی محتوا

ConvertPlug

یک افزونه‌ی پاپ آپ است که می‌تواند بازدیدهای سایت شما را افازایش دهد. این افزونه با آرشیو کردن ایمیل‌های کاربران به ایمیل مارکتینگ سایت شما کمک بسزایی کند. با این پلاگین در زمان کوتاهی قادر خواهید بود پاپ آپ‌های جذاب درست کنید.

این ابزار به عنوان برترین پلاگین subscription از طرف کاربران انتخاب شده است. بجز جلوگیری از رفتن کاربران از سایت شما، این ابزار می‌تواند در دستیابی به ترافیک و مشترکین بیشتر کمک کند. پس اگر به دنبال مشترکین بیشتر برای خبرنامه‌ها و مطالبتان هستید، ConvertPlug می‌تواند به شما کمک کند.

کاربردهای ConvertPlug:

• گسترش لیست خود با سرعت بسیار زیاد

• تبدیل کردن بازدیدکنندگان به خریدار

• افزایش میزان Leads و درآمد

• افزایش درگیر شدن کاربران با وبسایت

• جمه کردن دنبال‌کننرگان بیشتر در شبکه‌های اجتماعی

MailChimp

بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ نقش کلیدی در استراتژی کلی بازاریابی محتوای کسب و کار ایفا می‌کند. می‌توانید از برای خودکار کردن ارسال ایمیل ها به مخاطبان استفاده کنید.

از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به:

• ایجاد خبرنامه شخصی با یکی از چندین قالب زیبای موجود

• هدف قرار دادن مخاطبان مختلف با جدا کردن لیست ایمیل ها براساس تنظیماتی مانند رفتار و فروش قبلی هربار که وبلاگ خود را به روز رسانی می‌کنید با استفاده از RSS می توانید خبرنامه خود را ارسال کنید.

پایه و اساس موفقیت در ایمیل مارکتینگ، داشتن یک لیست به روز از مخاطبان است. وقتی یک اکانت میل چیمپ دارید از جزئیات اطلاعات شما لیستی تهیه می‌شود و هربار با ساختن یک لیست جدید، مخاطبان جدید با ایمیل و اطلاعات آن‌ها وارد می‌شود.

Google Analytics

اگر صاحب یا نویسنده یک وب سایت هستید یکی از ابزارهایی که کمک زیادی به شما خواهد کرد گوگل آنالیتیکس است، کسب آگاهی درباره محتوایی که کاربران بیشتر با آن در تعاملند، می‌تواند به طور قابل توجهی در بازاریابی محتوای شما موثر باشد.

یک ابزار توسعه یافته توسط گوگل است که بین کاربران ایرانی معروف می‌باشد. این ابزار برای اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل دقیق آمارهای وب سایت‌ها ساخته شده است تا با آن آکار بتوان وب سایت‌ها را به بهترین شکل بهینه کرد. یکی از نقاط مثبت این ابزار رایگان بودن آن است.

با استفاده از Google Analytics می‌توانید:

• تشخیص ترافیک ورودی به وب سایت

• صفحات پر بازدید را شناسایی کنید

• پست هایی که بیشترین بازدید و اشتراک گذاری را داشته اند مشخص کنید

• نوع محتوایی که کاربران در وب سایت به دنبال آن هستند مشخص کنید

• بیشترین عناصر قابل کلیک در صفحه که کاربران با آن ها تعامل دارند بیابید

• تعیین محل بازدید کنندگان

• تشخیص کمپین های آنلاین که بیشترین میزان ترافیک و تبدیل را دارند

بازاریابی محتوا تنها در مورد چگونگی نوشتن و موضوع آن نیست. بلکه جیزی بیش از این موارد است. نه تنها باید محتوای جذاب، دقیق و قابل تعامل ایجاد کنید، بلکه باید مطمئن شوید این محتوا به دست مخاطبانتان می‌رسد و به واسطه آن ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

Trello

یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای بازاریابی محتوا و به طور کلی کار کردن است. استفاده از آن بسیار آسان و رایگان است! این نرم افزار در بازاریابی محتوایی می‌تواند کمک بسیار زیادی به ما کند. ترلو یکی از آن ابزارهای برجسته ای است که با صرف کمی وقت و کار می تواند کارهای زیادی برای تجارت شما انجام دهد. شرکت‌های سراسر دنیا مانند Buffer و Brit + Co هر روز از ترلو استفاده می کنند. ترلو روزانه 1.1 میلیون کاربر دارد.

با استفاده از ترلو، احتمالاً خواهید دید که استراتژی بازاریابی محتوای شما ساده‌تر می شود و همه چیز در یک جا خواهد بود، در نتیجه پیدا کردن محتواهای نوشته شده آسان و مدیریت آن آسان‌تر است.

برای شروع فقط نیاز به یک اکانت رایگان دارید، بعد از آن نوبت به ایجاد یک بورد و قرار دادن کارت‌هایی روی آن است و سپس روی هر کارت ایده و عنوان خود را برای یادداشت کرده، هر کارت دارای ویژگی‌هایی است برای مثال شما بعد از نوشتن محتوا در گوگل داکس خود می‌توانید آن محتوا و این کارت را به یکدیگر متصل سازید تا همه محتواها و پلن‌های شما در یک مکان قرار بگیرند.

ترلو دارای قابلیت‌های بسیار زیادی برای بازاریابی محتوا است که به یکی از این ویژگی‌ها اشاره کردیم. این کار دشوار است ما با ابزارهایی که در این مقاله معرفی شدند، می‌توانید بخش بزرگی از کار را به صورت اتوماتیک انجام دهید. شما از چه ابزارهایی غیر از مواردی که معرفی شدند استفاده می کنید؟

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید