سئو

9 اشتباه رایج در تولید محتوا که باعث شکست بازاریابی دیجیتال می شوند

برای تولید محتوا به شکل درست و اثر بخش ابتدا باید دریابید که چه چیزی باعث می شود افراد از محتوای شما غافل شوند، یا حتی به راحتی آن را نادیده بگیرند. باید این سوال را از خود بپرسید که چگونه خوانندگان خود را به محتوا علاقمند کنید و آن ها را با پیام آن درگیر سازید.

آخرین باری که یک محتوا را از ابتدا تا انتهای خواندید کی بود؟

مطالعاتی دیگر نشان می دهد که 59 درصد از محتوا هایی که در به اشتراک گذاشته می شود، هرگز خوانده نمی شود. این سرنوشتی نیست که بازاریان خوش نیت برای ما متصور هستند.

آیا محتوای شما باعث از دست رفتن مخاطبانتان می شود؟

ما زمان زیادی را صرف تولید محتوا می کنیم؛ به این امید که کسی یا در حالت ایده آل کسانی ارزش مورد نظر خود را در این محتوا پیدا کنند و اقدامی انجام دهند( خرید کالا یا خدمات). نکات زیادی در مورد محتوای خوب وجود دارد. اما چه نوع محتوایی افراد را نسبت آن بی تفاوت می کند؟ چه چیزی باعث می شود محتوا نادیده گرفته شود؟ دلایل ساده ای وجود دارد که باعث می شود محتوای شما مورد استقبال مخاطبان قرار نگیرد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله را از دست ندهید

در ادامه برخی از مواردی که حین نگارش محتوا باید از آن اجتناب کنید را بررسی خواهیم کرد:

9 اشتباه رایج در تولید محتوا

1. محتوای شما خسته کننده است

لازم نیست هر بار که اقدام به تولید محتوا می کنید، حماسه ای با ارزش اسکار بنویسید. تنها کافیست به محتوا از دید خوانندگان بنگرید. از خود بپرسید که آیا آنها به آنچه شما می گویید علاقه مند هستند؟ اگر محتوا بدون استفاده از علائم نگارشی نوشته شود و یا دقت کافی در استفاده از علائم نشود، مخاطب نمی تواند به درستی با محتوا ارتباط برقرار کند و شما را به مقصد دیگری تکر خواهد کرد. اگر خلاقیت به طور طبیعی برای شما به وجود نمی آید ، اما تخصص کافی در زمینه تولید محتوا دارید ، افکار خود را یادداشت کنید و به آنچه در پایان نوشتید بازگردید.

عنوان و مقدمه برای جذب خواننده بسیار مهم است. از خودتان بپرسید:

• نقل قول: مراقب باشید تا بیش از اندازه از نقل قول ها استفاده نکنید، اما مواقعی وجود دارد که به کار بردن نقل قول ها برای فروش در نقطه ای خاص واقعا مفید هستند.

2. محتوای شما توهین آمیز است

تولید محتوا به شکل توهین آمیز به مراتب بدتر از این است که مخاطبان از محتوای شما خسته شوند. هر چند وقت یکبار برخی از شرکت ها برای اظهارنظرهای توهین آمیز خود در ایمیل ها ، پست وبلاگ و به ویژه رسانه های اجتماعی خبرساز می شوند. یکی از مشهورترین نمونه ها، حادثه توییتر دی جیورنو است. آنها از هشتگ #whyistayed ، که در یکی از تالارهای گفتگوی توییتر راه اندازی شده بود برای خشونت خانگی و شوخی درباره پیتزا سوء استفاده کردند.

3. محتوای شما فقط درباره شما است

یکی از راه هایی که به سرعت باعث از دست رفتن خوانندگان خواهد شد این است که موضوعی که برای تولید محتوا انتخاب می کنید، شما باشید. هیچ کس از شنیدن صحبت های دیگران در مورد خودش بیشتر از 15 دقیقه لذت نمی برد. تولید محتوا برای نام تجاری نیز همین گونه است. راه حل اما تولید محتوای مشتری محور است. تولید محتوا باید بر مزایای مشتریان شما متمرکز باشد؛ نه بر ویژگی های محصول یا خدمات شما. با تمرکز بر چرا ها و پاسخ به آن ها می توانید برای کسب و کار خود ارزش آفرینی کنید و به مشتریان کمک کنید تا به راحتی نتایج و تجربیات مثبت خود را تجسم کنند.

4. هدف از تولید محتوا به درستی درک نشده است

همچنین می توانید نقشه سفر خریدار را برای پرسونای هر یک از مشتریان ترسیم کنید ، بنابراین اهداف ، سوالات، نگرانی ها و نیازمندی های مهم خریداران احتمالی خود را در این راه درک می کنید. به این ترتیب ، می توانید فرآیند تولید محتوا را بر مبنای این اطلاعات پیش ببرید

5. محتوای شما برای ربات ها نوشته شده است، نه مخاطب

کاملا قابل درک است که به عنوان یک بازاریاب می بایست به بسیاری از جنبه ها برای تولید محتوا توجه داشته باشید:

• افراد را برای خرید کردن از خود علاقه مند کنید.

اگر هنوز در حال انتخاب کلمات کلیدی یا نوشتن gobbledygook (اصطلاح فنی) تنها به منظور رتبه بندی هستید، مخاطبان خود را از دست خواهید داد که باعث اتلاف وقت هر دو طرف می شود. بهتر است به خوانندگان و خودتان لطف کنید و ابتدا برای آن ها بنویسید، سپس محتوای خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید.

6. محتوای شما فاقد ارزش است

می توانید برای جذابیت بیشتر و درک بهتر محتوا، این اطلاعات را همراه با نمودارها، جداول، اینفوگرافی به مخاطبان ارائه کنید. استفاده از این موارد باعث می شود تا مخاطب با محتوا ارتباط برقرار کند و پیگیر مطالب شما شود.

7. محتوای شما صرفا جنبه فروش دارد

همه ما مشتاق درآمد بیشتر هستیم و هرکسی که در زمینه بازاریابی آموزش های مقدماتی را سپری کرده است می داند که شما باید در پایان محتوا یک فراخوان مناسب برای خرید محصولات در نظر داشته باشید؛ که به انتقال مخاطب به مرحله بعدی کمک کند. با این حال ، این بدان معنا نیست که کل وبلاگ شما بر مبنای فروشندگی پیش رود. اگر وبلاگ شما تنها فروش محور باشد خوانندگان خود را اذیت خواهید کرد. به جای تولید محتوا بر مبنای فروش، بهتر است اولویت خود را بر رفع نیازمندی های مخاطبان قرار دهید. حمایت واقعی از مخاطبان به جای تمرکز بر رویکرد فروش تهاجمی مطمئناً مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب خواهید کرد.

8. محتوای شما طولانی و پر جزییات است

در صورت امکان تولید محتوا برای وب سایت را با اطلاعات کوتاه و قابل هضم، سرفصل ها و نقاط مهم انجام دهید. این موضوع باعث می شود که دسترسی خوانندگان به مطالب و پیگیری آنها را آسان تر شود. یک مطالعه نشان داد که کاربران فقط حدود 20 درصد از متن صفحه شما را می خوانند. استفاده از قالب بندی ساده مفید است. خوانندگان شما علاقه به نتایج تحقیقات علمی و کتاب های تاریخ 1000 صفحه ای ندارند. تولید محتوا را به گونه ای انجام دهید که جذب مخاطبان آسان باشد.در این صورت است که مخاطبان شما در کنار هم خواهند بود و به خواندن ادامه می دهند.

9. محتوای شما بیش از حد مختصر است

تولید محتوا در یک قالب ساده برای جذب مخاطب لزوما به این معنا نیست که حجم کلی محتوا باید بیش از اندازه کوتاه باشد. در سال های اخیر، چیزهای زیادی در مورد اینکه محتوای طولانی تر وب سایت شما را در موتورهای جستجو در جایگاه بهتری قرار می دهد ، شنیده ایم. با این حال ، ایجاد محتوای طولانی تنها به خاطر طولانی بودن آن، یک اشتباه بزرگ است. مخاطبان شما از دریچه محتوا به شما نگاه می کنند. در عین حال ، اگر به سوالات احتمالی که برای خوانندگان ایجاد می شود پاسخ ندهید، آنها را نا امید خواهید کرد و آنها برای یافتن پاسخ به جایی دیگری رجوع خواهند کرد. بهتر است که اجازه دهید نیازهای مخاطب طول محتوای شما را تعیین کند.

• محتوایی تهیه کنید که به آنها در تصمیم گیری کمک کند.

مفید بودن محتوا یک دستور العمل ساده و جادویی برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان است. با اطمینان از درک عمیق مخاطبان خود، اقدام به تولید محتوا کنید.. هنگامی که می دانید چه چیزی برای مخاطبان شما مهم است می توانید مطالبی بنویسید که برای مخاطبان انگیزه عمل شود. اگر مراحلی که پیشتر برای تولید محتوا گفته شد را نادیده بگیرید، به احتمال زیاد مخاطبان خود را از دست می دهید. استفاده از محتوای با کیفیت برای وب سایت و پست ها در شبکه های اجتماعی، مطمئناً به شما کمک می کند تا به اهداف خود در بازاریابی دیجیتال برسید.

لینک منبع:

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید