نباید پستها و عناوین دقیق را از کسی کپی کنید.
۱. پستهای موفق وبلاگ رقبای خود را بیابید
این یک استراتژی تولید محتوا وبلاگ بسیار مهم است که بررسی کنید کدام نوع از پستهای وبلاگ برای دیگر وبلاگنویسهای موفق در نیچ محتوای شما محبوب هستند(از طریق لایک، به اشتراکگذاری و بحثها) و سپس سعی کنید محتوایی مشابه آن اما بهتر یا با یک دیدگاه جدید برای وبلاگ خودتان بنویسید. با این حال، بررسی به اشتراکگذاریهای هر پست وبلاگ در شبکههای اجتماعی به صورت دستی، کارآمدترین روش برای جمعآوری این دادهها نیست.
در این استراتژی تولید محتوا وبلاگ، من به علاقهمند هستم، که یک ابزار تحلیل بکلینک و جستجوی رقیب برای سئو و بازاریابی است. این ابزار ویژگیهای زیادی دارد که هر چیزی را که لازم است در مورد وبلاگ خود و رقبای خود بدانید، به شما نشان میدهد.
زبانه Site Explorer
زبانه ‘Best by links’ تحت ‘Pages'(در ستون سمت چپ) نشان میدهد که کدام محتواها لینکها را جذب میکنند. هرچه تعداد بکلینکهای وبسایت شما بیشتر باشد، شانس بیشتری خواهید داشت تا در بالای نتایج جستجو ظاهر شوید.
Best by shares
ابزار Ahrefs
از این ابزار برای بررسی وبلاگ خود و نیز وبلاگهای برتر در نیچ محتوای خود استفاده کنید. اگرچه Ahrefs یک سرویس پولی است، اما یک نسخه آزمایشی رایگان ۱۴ روزه دارد که قطعا برای برنامهریزی استراتژی تولید محتوا وبلاگ شما برای پستهای وبلاگ برای چند ماه آینده کافی است.
۲. وبلاگها را برای خبرهای نیچ محتوای خود بررسی کنید
من در این زمینه از استراتژی تولید محتوا وبلاگ به استفاده از Feedly برای دنبال کردن اخبار از بلاگهای برتر در نیچ محتوای خود علاقه دارم. شما میتوانید از بخش جستجو برای پیدا کردن یک وبلاگ یا موضوع خاص برای دنبال کردن، استفاده کنید.
Google Trends
شما میتوانید فید خود را در دستههای مختلف ذخیره و سازماندهی کنید تا به راحتی آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. این ابزار همچنین به شما این امکان را میدهد که یادآورهایی تنظیم کنید تا بفهمید چه زمانی کسی نام وبلاگ یا نام تجاری شما را در هر بخشی از شبکه به کار میبرد.
همچنین میتوانید از ، یک ابزار مفید دیگر در این حوزه از استراتژی تولید محتوا وبلاگ، برای جستجوی هر موضوعی استفاده کنید و ببینید که پست مورد نظر شما، چه نوع ترافیکی دریافت میکند. همچنین یک گزینه برای جستجو در یک کشور یا منطقه خاص نیز وجود دارد.
Keyhole
Keyhole یک ابزار دیگر در این حوزه از استراتژی تولید محتوا وبلاگ است که میتوانید از آن برای دنبال کردن آخرین موضوعات پرمخاطب استفاده کنید. این ابزار هشتگهای توییتر، اینستاگرام و فیسبوک را ردیابی میکند. تنها یک کلمه کلیدی وارد کنید تا موضوعات بلادرنگ را مشاهده کنید. همچنین میتوانید از آن برای مشاهده ذکر نام تجاری خود در رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
۳. شبکههای اجتماعی و جوامع آنلاین را مورد بررسی قرار دهید
یک استراتژی تولید محتوا وبلاگ دیگر این است که از شبکههای اجتماعی استفاده کنید. برای اینکه مخاطبین هدف خود و نیازهای آنها را بهتر بشناسید باید به وبسایتهای ارتباط جمعی بروید. برای مثال، توییتر موضوعات پرمخاطب جهانی فعلی را در صفحه اصلی و صفحات پروفایل خود لیست میکند. همانطور که میبینید، موضوعات پرمخاطب فعلی در ستون کناری سمت چپ لیست شدهاند:
لیست موضوعات پرمخاطب در توییتر
برای پیدا کردن subreddit هایی که با نیچ محتوای شما مرتبط هستند، از نوار جستجو استفاده کنید. برای مثال، اگر موضوع شما ‘بازاریابی محتوا’ باشد، در این صورت subreddit شما /r/content_marketing خواهد بود.
استفاده از subreddit مربوط به صنعت شما
سوالات و موضوعاتی را که مردم درباره آنها در subreddit شما صحبت میکنند را بیابید تا برای پستهای جدید وبلاگ ایده بگیرید. همچنین، نگاهی به مطالب با لایکهای زیاد بیندازید تا ببینید چه چیزهایی مخاطب بیشتری دارد.
۴. با استفاده از Keyword Planner گوگل و Ubersuggest ایدههایی برای برنامهریزی استراتژی تولید محتوا وبلاگ خود به دست بیاورید
در حوزه کلمات کلیدی در استراتژی تولید محتوا وبلاگ، شما احتمالا نام گوگل که یک سرویس رایگان برای کاربران AdWords گوگل است، شنیدهاید. شما میتوانید هر کلمه کلیدی مرتبط با صنعت خود را جستجو کنید و معمولا بیش از ۸۰۰ کلمه کلیدی و عبارت همراه با میانگین جستجوی ماهانه آنها به دست آورید. وقتی من به دنبال ‘بازاریابی شبکههای اجتماعی’ گشتم، این نتایج به دست آمد:
از ابزار Keyword Planner در Google AdWords استفاده کنید.
Ubersuggest یکی دیگر از ابزارهای عالی در زمینه کلمه کلیدی برای ایجاد یک استراتژی تولید محتوا وبلاگ است که کلمات کلیدی را از Google Trends نشان میدهد. این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتب شده به ترتیب الفبا را به شما نشان میدهد که میتوانید آنها را به صورت یک صفحه گسترده کاربردی دانلود کنید.
۵. پیدا کردن محتواهایی با بیشترین نظرات، بازدیدها و دانلودها
فراتر از به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی، نظرات، بازدیدها و دانلودهایی وجود دارند که محبوبیت هر موضوعی را نشان میدهند. Impactana میتواند در این بخش از استراتژی تولید محتوا وبلاگ به شما کمک کند تا پستهای دارای بیشترین نظرات را بیابید. تنها کلمه کلیدی خود را به همراه ‘comment>20’ تایپ کنید تا پستهای یک موضوع خاص را که بیش از ۱۰۰ نظر دارند، ببینید:
استفاده از ابزار کاربردی Impactana برای یافتن پستهای دارای بیشترین نظر
همچنین، مطمئن شوید که با تایپ کلمه کلیدی خود به همراه ‘views>100000-site:[name of website]’ صفحات با بیشترین بازدید را نیز بررسی کنید:
استفاده از ابزار Impactana برای یافتن پستهای دارای بیشترین بازدید
برای فهمیدن اینکه کدام راهنماها و کتابهای الکترونیکی محبوبتر هستند، میتوانید با تایپ کلمه کلیدی خود به همراه ‘download>100’ صفحاتی با بیشترین دانلود را جستجو کنید:
استفاده از ابزار Impactana برای یافتن پستهای دارای بیشترین دانلود
همانطور که دیدید، Impactana به شما کمک میکند تا متریکهای سئوی محتوا بسیار متفاوتی فراتر از به اشتراکگذاریها در صفحات اجتماعی پیدا کنید و محتوای دارای محبوبیت را شناسایی کنید. به این ترتیب میتوانید با در نظر گرفتن نتیجهای که میخواهید به آن برسید(که میتواند تعداد دانلودها و یا بازدیدها باشد)، تعیین استراتژی تولید محتوا وبلاگ خود را انجام دهید.
۶. در Quora و Yahoo Answers به سوالات پاسخ دهید
سایتهایی مانند که دارای پرسش و پاسخ هستند، میتوانند با استفاده از سوالاتی که مردم میپرسند، به شما کمک کنند تا بفهمید آنها چه مشکلاتی دارند و آنها را در استراتژی تولید محتوا وبلاگ خود مورد استفاده قرار دهید. Quora موضوعات مختلفی مانند بازاریابی محتوا را پوشش میدهد:
از Quora برای یافتن موضوعات مورد سوال کاربران استفاده کنید.
شما میتوانید موضوعات، بحثهای بوکمارک را در Quora دنبال کنید و حتی ببینید کدام موضوعات بیشترین بازدیدها و نظرات را دارند.
نیز یک پلتفرم اجتماعی دیگر است که به افراد اجازه میدهد تا سوالات خود را ثبت کنند و کاربران دیگر به آنها پاسخ دهند. موضوعات جدید نیچ محتوای خود را دنبال کنید تا مجبور نباشید هر روز به وبسایت بروید.
۷. از خوانندگان خود بپرسید
پلتفرم شبکههای اجتماعی بهترین مکانها برای این هستند که از دنبالکنندگان خود بپرسید که میخواهند چه موضوعی را در پست بعدی شما ببینند. شما میتوانید با استفاده از توییتر از آنها بپرسید:
از مخاطبین خود سوال کنید علاقه دارند چه موضوعاتی مورد بررسی قرار بگیرد.
یا یک ویجت بر روی وبسایت خود فعال کنید تا از بازدیدکنندگان سایت بپرسید که دوست دارند در مورد چه چیز دیگری صحبت کنید. برای مثال، زمانی که به Single Grain بروید، یک پنجره چت ساده از مدیر سایت ظاهر میشود که از خوانندگان میپرسد که به چه موضوعات بازاریابی دیگری علاقه دارند.