سئو

آشنایی با ترتیب تگ های h

یکی از نکاتی که افراد زمان سئو سازی محتوا باید به آن دقت داشته باشند آشنایی با ترتیب تگ های h می باشد. نحوه استفاده از تگ ها و سئو کردن آنها بسیار مهم است. بدون شک شما به خوبی می دانید که در هر یک از صفحات وب سایت زبان HTML به کار گرفته شده است.

این زبان دارای چندین تگ است که هر تگ را با حروف انگلیسی مشخص شده ای نوشته اند. متن شما با کدی که در بین این تگ ها است باز و بسته می شود. تگ هایی که H هستند را به نام عنوان می شناسند. در زبان HTML شما تگی که به اسم H باشد را مشاهده نخواهید کرد. هر یک از تگ ها باید در کنار حرف انگلیسی مشخص شده ای قرار بگیرند.

تاثیر ترتیب تگ های h روی بهینه سازی و سئو سایت

تگ های هدینگ از جمله عواملی به شمار می‌ روند که روی سئو تاثیر زیادی می گذارند. ربات های گوگل برای اینکه هر یک از انواع کلمات کلیدی صفحات را متوجه شوند تگ ها را مورد بررسی قرار می‌ دهند. تگ اچ 1 به عنوان یکی از تگ هایی شناخته می شود که آن را برای عنوان صفحه به کار می‌ گیرند. این تگ در بخش بالای صفحه قرار گرفته می‌ شود.

ربات ها برای محتوای سایت تمامی کلمات به کار گرفته شده در تگ ها را زیر ذره‌ بین قرار می دهند. علاوه بر ربات های گوگل کاربران به عناوین مربوط به صفحات سایت دقت زیادی می کنند. بسیاری از کاربران پیش از اینکه شروع کنند مطلب شما را مطالعه نمایند تگ های محتوا را بررسی خواهند کرد. پس از آن تصمیم می ‌گیرند که آن متن را به صورت کامل مطالعه کنند و یا اینکه برای مطالعه مطلب شما زمان نگذارند.

به طور کلی استفاده کردن صحیح از تگ ‌های صفحات، موجب بهبود تجربه کاربری خواهد شد. عملکرد اشتباه می تواند ضربه به تجربه کاربری کاربران بزند. در واقع عملکرد اشتباه شما در مورد تگ ها موجب می گردد که رتبه سئو سایت کاهش پیدا کند. نرخ تبدیل مخاطب خریدار در سایت شما در این صورت کمتر شود. 6 تگ در سایت وجود دارد که هر یک از آنها کاربردی و مهم می باشند.

آموزش مربوط به هدینگ گذاری صفحه

بسیاری از افراد بر این باور هستند که با استفاده از تگ های اچ سئو کردن محتوا تا حدودی دشوار می شود. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که سئو کردن محتوا با استفاده از تگ ها کار آسانی است. هر صفحه شما نیاز است که دارای یک تگ باشد. هر یک از تگ های اچ 1 به کار برده شده، عنوان صفحه مقاله شما می باشند. در صورتی که تعداد تگ ها را افزایش دهید امتیاز سئو سایت شما تا حدودی کاهش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این شما باید اطمینان خاطر کسب کنید که تمامی صفحات وب سایت دارای تگ اچ هستند. بسیاری از قالب ها و سیستم های سایت، تگ ها را حذف می ‌کنند که این مسئله ضربه ‌ای به سایت آنها وارد می ‌کند. در مورد تگ های اچ 2 تا 6 شرایط فرق خواهد کرد.

تنها تگ اچ که استفاده از آن با محدودیت عددی امکان دارد که همراه باشد خواهد بود. یعنی شما محدودیتی در مورد استفاده از تگهای اچ 2 تا اچ 6 ندارید که از آنها استفاده کنید. شما نسبت به متن صفحه خود می توانید هر یک از آنها را به کار ببرید. نکاتی در مورد استفاده از ترتیب تگ های h وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

ترتیب تگ های h و نحوه استفاده از آنها در سایت

یکی از مهمترین مشکلاتی که در سئو بیشتر سایت ها مشاهده می شود، ترتیب اشتباه تگ ها می باشد. اگر می خواهید از تگ ها در وب سایت خود استفاده کنید باید به سلسله مراتب آنها دقت داشته باشید. اینکه هر یک از تگ ها را به صورت ترتیبی مورد استفاده قرار دهید اصلا اقدام اصولی نمی باشد. اگر شما بخواهید شجره نامه هر یک از افراد خانواده را بنویسید باید به ترتیب سلسله مراتب آنها دقت داشته باشید. به عنوان مثال پدر خانواده اچ 1 است، فرزند اول خانواده اچ 2 است.

به همین ترتیب پیش بروید تا بتوانید سلسله مراتب تگ بندی را متوجه شوید. اگر شما هر یک از تگ ها را به صورت اصولی در وب سایت به کار بگیرید، می توانید سئو وب سایت را بهبود ببخشد. استفاده از تگ ها به صورت اصولی در هر یک از وب سایت ها، کمک می کند که گوگل رتبه بیشتری به وب سایت تان بدهد. الگوریتم های گوگل به ترتیب تگ های h حساسیت زیادی نشان می دهند. بنابراین باید به ترتیب و به صورت اصولی تگ ها را در متن خود به کار بگیرید.

نکات مهم در مورد هدینگ گذاری

شما برای استفاده از ترتیب تگ های h باید به خوبی برخی از نکات را در نظر بگیرید. برخی از نکاتی که زمان استفاده از تگ ها اهمیت دارد و باید به خوبی آنها را در نظر داشته باشید عبارت است از :

1. هدینگ گذاری اچ

در صورتی که بخواهید تگ های اچ را برای یک گوشی بررسی کنید. تگ اچ 1 مربوط به عنوان گوشی می باشد. تگ های اچ دو را برای سرتیتر گوشی انتخاب می کنید. مابقی تگ ها در صورت گسترش مطالب باید مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که بیش از اندازه تگ ها را به کار بگیرید، سئو سازی وب سایت شما با مشکل مواجه می شود.

2. تگ های تایتل

تگ اچ 1 عنوان تمامی محتواها می باشد. اما باید بدانید که این عنوان با عنوانی که در نتایج سرچ نشان داده می شود متفاوت است. وردپرس عنوان مقاله و صفحه شما را یکی می سازد.

3. هدینگ اچ 1 و سئو

تاثیری که اچ 1 روی سئو وب سایت دارد در هیچ یک از هدینگ ها مشاهده نمی شود. بیشتر کلمات کلیدی در این هدینگ قرار می گیرند. بنابراین توصیه می کنیم که برای نوشتن این هدینگ باید از تکنیک های خاص استفاده کنید. عنوان جذابی به کار بگیرید تا بتوانید رتبه سئو سازی سایت خود را افزایش دهید.

4. سئو کلمات اضافی

تگ های اچ 2 و اچ 3 تاثیر زیادی روی سئو وب سایت می گذارد. بسیاری از کلمات کلیدی که در این نمونه از تگ ها قرار گرفته می شوند را به عنوان کلمات کلیدی اضافه معرفی می کنند. استفاده از سلسله مراتب هدینگ گذاری یکی از نکات مهمی است که باید به خوبی آن را در نظر بگیرید. هر یک از نکات مربوط به ترتیب تگ های h را باید رعایت کنید تا بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید. زیاده روی از تگ ها در عناوین اصلا گزینه مناسبی نیست و شما باید به خوبی این مورد را در نظر بگیرید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید