سئو

آشنایی با طراحی لوگو نوشتاری آنلاین

طراحی لوگو نوشتاری آنلاین فراتر از ایجاد یک نماد بصری ساده برای یک شرکت است. همچنین استفاده از نام یک شرکت و قرار دادن آن در یک قالب مستطیل شکل، به شما در طراحی لوگو نوشتاری آنلاین ، کمکی نخواهد کرد.

کارآفرینان و طراحان باهوش نیز هرگز جنبه بصری یک لوگو را از جنبه مفهومی آن جدا نمی کنند. یک آرم در بسیاری از موارد، اولین موردی است که مخاطب در رابطه با شرکت شما مشاهده می کند و به راحتی میتواند در چند ثانیه جذب آن شود.

یک طراحی لوگو نوشتاری آنلاین خوب، ترکیبی منحصر به فرد از نماد تجاری و هنر است که دستیابی به آن بسیار دشوار است. طراحی لوگو نوشتاری آنلاین در صورت استفاده هوشمندانه، می تواند تعادل دلخواه را بین همه زمینه های خلق یک لوگو، ایجاد کند.به نظر می رسد ساخت تایپوگرافی آنلاین ، ساده ترین روش طراحی آرم است و خلاقیت مناسبی در آن به کار می رود.

طراحی آرم و لوگو حرفه ای و خلاقانه می تواند برند شما را نه تنها به یاد ماندنی، بلکه مورد اعتماد و محبوب نیز بکند. همچنین شما میتوانید با تهیه کردن آموزش طراحی لوگو و آشنا شدن با طراحی لوگو نوشتاری آنلاین ، مسیر خلق یک لوگوی نوشتاری را آغاز کنید.

سفارش طراحی لوگو آنلاین بصورت نوشتاری، بهترین انتخاب برای شما است؛ چرا که با استفاده از فونت های با ارزش و مناسب، میتوانید ماندگاری و محبوبیت برند خود را بسیار افزایش دهید.

فونتی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید می تواند به حروفی تبدیل شود که افراد یک شرکت یا یک محصول را با آن شناسایی می کنند. فقط کافی است به تمام حروف کوکاکولا ، دیزنی یا حتی eBay فکر کنید. حتی اگر آن گروه از حروف را بدون نام تجاری آنها مشاهده کنید، باز هم فورا یاد آنها خواهید افتاد.

در ادامه به نکات ضروری در طراحی لوگو نوشتاری پرداخته ایم؛ پس با ما همراه باشید.

آموزش نکات ضروری در طراحی لوگو نوشتاری آنلاین

ابتدا پیش از معرفی نکات ضروری، بگذارید کمی درمورد طراحی لوگو آنلاین نوشتاری صحبت کنیم.

یک تصور غلط و رایج وجود دارد که تصویر های تایپی به سادگی و توسط یک قلم زیبا طراحی می شوند و نمیتوانند به عنوان یک لوگو و نماد شناخته شوند؛ این باور کاملا اشتباه است!

هنگام طراحی یک آرم تایپوگرافی، باید فونت حروف را انتخاب کنید و سپس پیگیری های لازم را انجام دهید تا هسته و فرم حروف را بصورت مجزا ویرایش کنید تا یک طراحی کاملاً خاص و ماندگار ایجاد شود.

در ادامه به برخی از نکات ضروری در طراحی لوگو نوشتاری آنلاین ، پرداخته ایم:

• برند خود را کامل بشناسید

بهترین ایده این نیست که قبل از اینکه مدت زیادی از راه اندازی کسب و کارتان گذشت، به طراحی لوگو بپردازید.

شناختن برند خود و ارزشی که برای مشتریان دارد حتی مهمتر از پیروزی در بین رقیبان تجارت شما است.

پیش از طراحی لوگو به این سوالات فکر کنید که سعی دارید چه پیامی را ارائه دهید؟ آیا نام تجاری شما مردم را به خرید ترغیب می کند یا بیشتر در جذب آنها موثر است؟ چه عاملی باعث می شود تا مشتریان بار دیگر از خدمات شما استفاده کنند؟

بعد از اینکه برند خود را به اندازه کافی درک کرده و شناختید، می توانید مفهوم درست و کاملی را از طریق لوگوی خود ارائه دهید.

خوب است بخوانید:

این نکته را فراموش نکنید که آرم تایپوگرافی بر مشهور شدن نام تجاری شرکت شما تأثیر فراوانی می گذارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نام تجارت شما به اندازه کافی توضیح داده شود؛ چرا که زیاد توضیح دادن آن، موجب خسته و گمراه شدن مشتری و کاهش محبوبیت شما خواهد شد.

• مخاطبان برند شما بسیار با ارزش هستند

مرحله بعدی در طراحی لوگو نوشتاری آنلاین ، شناخت مخاطبان است.

در واقع بین آنچه که شما قصد دارید از طریق لوگوی خود به دیگران منتقل کنید و آنچه که مشتریان شما خواهان آن هستند، تفاوت بسیاری وجود دارد که با شناخت کامل مخاطبان تجارت خود، میتوانید تا حد زیادی این مشکل را رفع کنید.

برای شناخت بیشتر مخاطبان خود، بهتر است سوالات زیر را پیش از طراحی لوگو نوشتاری آنلاین ، از خود بپرسید:

o آنها چه افرادی هستند ؟ سن ، جنسیت و ملیت مشتری های شما به همان اندازه دانستن شغل ، سرگرمی و علایق آن ها، مهم و حیاتی است.

o آنها لوگوی شما را در چه مکانی مشاهده کرده اند؟ ممکن است از یک وب سایت، بنر تبلیغاتی، بیلبورد یا تی شرت همسایه خود، دیده باشند؛ سعی کنید هر شرایط و مکانی را در نظر بگیرید!

o آیا آنها مفهوم لوگوی شما را درک خواهند کرد؟ سعی کنید به همه گروه هایی فکر کنید که با دیدن آرم شما می توانند فورا تجارت شما را به یاد بیاورند؛ بهتر است برای آشنا شدن با اینگونه افراد، بصورت مستقیم با آن ها صحبت کنید.

• اطمینان حاصل کنید که اصول طراحی را می دانید

براساس نتایجی که از صحبت با دیگران بدست آورده اید و درک عمیق خودتان از نام برندتان، مجبورید چند انتخاب مرتبط با ظاهر تجارت خود انجام دهید. اول از همه، باید فونتی مناسب برای طراحی لوگو نوشتاری آنلاین خود انتخاب کنید.

امروزه هزاران فونت در اینترنت در دسترس شما است که این مورد، انتخاب یک گزینه مناسب را برای طراحان دشوارتر می کند.

البته تمام فونت های اساسی را می توان به چند نوع تقسیم کرد و هر یک از آنها می توانند لحن احساسی خود را داشته باشند:

o Serif: قابل احترام، سنتی، قابل اعتماد، آرامش بخش.

o Sans Serif (بدون serif): مدرن، عینی، تمیز.

o متن دستنویس: زیبا، خلاق، دوست داشتنی.

o تزئینی : رسا، بی نظیر.

همانطور که می بینید هر قلم روحیه و شخصیت خاص خود را دارد که به برند شما نیز، منتقل می کند. می تواند جدی، بی دقت، بازیگوش یا منظم باشد.

در اصل شما باید تعیین کنید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید با استفاده از فونت لوگوی خود به بیننده منتقل کنید و آیا فونت انتخابی متناسب با طرح شما است؟

فونتی را انتخاب کنید که براساس احساسات شخصی نباشد و به جای آن روح و ویژگی های کسب و کار خود را اولویت انتخاب ها قرار دهید. رنگ ها نیز نقش مهمی در طراحی لوگو دارند. هر رنگ دارای معنا و مفهوم خاص خود است و با استفاده از آنها میتوانید مفاهیم خود را منتقل کنید.

بنابراین در انتخاب پالت های رنگی بکار رفته در لوگوی نوشتاری آنلاین خود، نهایت حساسیت را داشته باشید تا پیام های نادرستی را به مشتریان خود منتقل نکنید.

• از تطبیق پذیری آرم خود اطمینان حاصل کنید

طراحی آرم در برنامه های کاربردی مانند بهترین انتخاب است. فتوشاپ بهترین انتخاب برای طراحی لوگو نوشتاری آنلاین نیست زیرا یک آرم نوشتاری باید بدون کاهش کیفیت، مقیاس پذیر باشد.

رنگ های لوگو تایپ را با منابع CMYK یا Pantone مشخص کنید تا مطمئن شوید پس از چاپ آرم، رنگ ها به درستی نشان داده خواهند شد و موجب جذب مشتری می شوند.

• مراقب اشتباهات رایج در طراحی باشید

استفاده از تعداد زیادی قلم و رنگ کاملا اشتباه است. فراموش نکنید که شرکت های برتر تمایل دارند فقط از یک فونت و یک رنگ استفاده کنند؛ چرا که هرچه تعداد قلم ها بیشتر شود، لوگو تایپ نامناسب تر طراحی خواهد شد.

استفاده از دو فونت در صورتی قابل قبول است که نام شرکت و شعار متفاوت باشند.

از فونت های محبوب استفاده کنید؛ چرا که فونت های جدید و امروزی در کوتاه مدت فراموش خواهند شد و آنچه امروز محبوب است ممکن است فردا جذابیتی نداشته باشد و مضحک به نظر برسد.

سوالات متداول

انواع فونت برای طراحی لوگو نوشتاری آنلاین کدام است؟

• فونت‌های سریف (Serif)

• فونت‌های نوشتاری (script)

• فونت‌های مدرن (Modern)

• فونت‌های نمایشی (Display)

بهترین سایت دریافت عکس برای طراحی لوگو نوشتاری آنلاین چیست؟

• Pexels

• StockSnap

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید