سئو

آیا گوگل سایت های جدید را قرنطینه می کند؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

یکی از مسائلی که سایت های نوپا و تازه تاسیس ممکن است با آن رو به رو شوند، کم بودن ترافیک و ورودی ها به وبسایت است. نکته قابل توجه آن است که این مساله کاملا طبیعی بوده و در تمام سایت هایی که عمر زیادی از تاسیس آنها نمی گذارد، مشاهده می شود.

یکی از فیلترهایی که گوگل برای وبسایت های تازه متولد شده اعمال می کند، Google sandbox است. این فیلتر، از رتبه گرفتن یک باره سایت ها جلوگیری کرده و بنابراین رنک و رتبه گرفتن توسط گوگل ممکن است کمی طولانی شود.

حتی اگر شما به کمک سئو توانسته باشید سایت را در شرایط خوب و نرمالی قرار دهید، باز هم ممکن است قلاب های گوگل سندباکس، شما را به دام انداخته و مانع از آن شوند که خیلی سریع خود را به صفحات اول در این موتور جستجو برسانید. اگر با چنین شرایطی مواجه شدید تنها باید اندکی صبوری به خرج دهید و نگران نشوید و اقدام شتاب زده ای نیز از خود نشان ندهید؛ زیرا ممکن است تبعات بدتری به دنبال داشته باشد.

چه عواملی باعث قرنطینه سایت ها می شود؟

گوگل همواره برای آنکه بتواند رضایت صد در صد کاربرانش را فراهم کند، الگوریتم هایی را ارائه می کند. کسانی که به عنوان یک وب مستر تعهد انجام سئو وب سایت را بر عهده دارند، باید به خوبی به تمام این الگوریتم ها و مواردی که حساسیت آنها را بر می انگیزد، توجه داشته باشند.

شرکتی که سئو و وضعیت سایت را به بهترین شکل ممکن بهبود می بخشد، به تمام مواردی که باعث گوگل پسند شدن و جلوگیری از قرنطینه وبسایت می شود، اشراف داشته و سعی می کند تمام هم و غم و تلاش خود را به کار گرفته و بدون هیچ سختی و دشواری، سایت را به صفحات اول برسانند.

یکی از الگوریتم های گوگل که به طور حتم با آن آشنایی کافی دارید، الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم اگر مشاهده کند که شما به یک باره حجم بالایی از محتوا و یا لینک را در وب سایت خود قرار می دهید، به شما مشکوک شده و ممکن است شما را وارد لیست قرنطینه کند.

برای آنکه سئو بتواند به صورت بسیار کاراتر و موثرتر وبسایت را رتبه دار کرده و جایگاه آن را ارتقاء دهد، بهتر است به صورت کاملا طبیعی رفتار شود. این باور که بارگذاری یک باره حجم زیادی از محتوا می تواند به شما در افزایش رتبه تان کمک کند، فراموش کنید.

چه کنیم تا سایت نوپای ما داخل لیست قرنطینه گوگل وارد نشود

در این بخش قصد داریم به شما چند راهکار نشان دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید سئو وبسایت را بهبود دهید. کسانی که به عنوان سئوکار در حال فعالیتند، از این راهکارها به خوبی اطلاع دارند. اما دانستن آنها برای کسانی که مالک یک سایت هستند نیز بی فایده نخواهد بود.

تیترهایی چالشی و جذاب بنوسید

یکی از مهم ترین راهکارهایی که می تواند سیل کاربران را به سمت سایت شما روانه کند، تیترهای جذاب و چالشی است. شک نکنید با استفاده از این مورد شما خواهید توانست رتبه سایت خود را افزایش دهید و به آن چیزی که مد نظرتان بوده است، دست پیدا کنید.

در کنار این تیتر جذاب باید به دو نکته دیگر نیز توجه کنید. از نوشتن محتواهایی که بسیار طولانی هستند و یا محتواهایی که هیچ ارتباطی با عنوان ندارند به شدت خودداری کنید.

در اینکه محتواهای طولانی می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر قرار دهد، هیچ شکی نیست اما گاهی کسی که از سایت شما بازدید می کند، از دیدن این محتوای طولانی وحشت کرده و به سرعت سایت را ترک می کند. گوگل با دیدن این موضوع، شما را دارای صلاحیت برای باقی ماندن در رتبه های برتر نمی بیند و رتبه شما را کاهش می دهد.

نکته بعدی، ارتباط عنوان با محتوایی است که داخل وب سایت قرار گرفته است. اگر کاربر ببیند که شما تنها با یک تیتر جذاب قصد فریب او را داشتید و نمی خواهید اطلاعات خوبی را در اختیارش قرار دهید، باز هم سایت را ترک کرده و رتبه تان کاهش پیدا می کند.

نوشتن تیترهای جذاب را حتما در زمانی که سفارش تولید محتوا می دهید رعایت کنید، زیرا با همین نکته می توانید ورودی خیلی خوبی را از سمت گوگل برای سایت خود ایجاد کنید.

به سایت هایی که اعتبار قابل قبولی دارند، لینک دهید

لینک دادن به سایت هایی که اعتبار دارند، می تواند باعث افزایش رتبه شما شود. همان طور که بک لینک دادن در جای خود می تواند بسیار مفید و موثر ظاهر شود، قبول لینک از سایت هایی که غیر مجاز هستند نیز در کاهش رتبه بی تاثیر نخواهد بود. برای آنکه بتوانید از مزایای استفاده از لینک بهره ببرید خوب است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سعی کنید تا جایی که برایتان امکان پذیر است، از لینک سایت های غیر مجاز استفاده نکنید.
  • به دیگر سایت ها بک لینک ندهید؛ زیرا گاهی این کار تبعات جبران ناپذیری برای شما به همراه خواهد داشت.
  • اگر قصد دارید از یک سایت بک لینک بگیرید، بدون بررسی این کار را انجام ندهید.
  • بک لینک هایتان را به صورت دوره ای و منظم وارسی کنید.

اگر تمایل دارید در رقابتی که سایت های زیادی در آن وجود دارند، شرکت کنید، بهتر است هر یک از این نکات گفته شده را به خوبی عمل کنید و بیشترین سعی و تلاش را در رعایت آنها به کار گیرید.

دریافت مشاوره

گاهی اوقات لازم است تا برای مشکلات سایت خود در زمینه سئو، از یک نفر دیگر مشاوره دریافت کنیم. ما در تیم seoedu با ارائه خدمات مشاوره سئو می توانیم به شما کمک کنیم تا مشکلات سایت خود را به بهترین شکل ممکن رفع کرده و به شما تمامی مواردی که می تواند منجر به رشد سایت شما در حوزه کاریتان شود و شما را به شماره یک کسب و کارتان تبدیل کند بگوییم.

نکته آخر

اگر شما صاحب یک سایت هستید و قصد دارید سئو سایت را به فرد یا شرکتی که در این زمینه فعالیت می کند، بسپارید به کسانی که به شما قول می دهند به سرعت به خط یک گوگل برسید، اصلا اعتماد نکنید.

سئو، فرآیندی است زمان بر و نیاز است تا ابزارها و ترفندهای مختلف به کار گرفته شود تا بتوانید رنک و رتبه سایت را افزایش دهد. بنابراین کسانی که ادعا دارند می توانند شما را در یک بازه زمانی کوتاه به صفحه اول گوگل ببرند، یا از پروسه کار اطلاعی ندارند و یا قصد دارند از سئوی کلاه سیاه استفاده کرده و متوسل به روش های غیر قانونی از نظر گوگل شوند.

بنابراین به سراغ کسانی بروید که در بهبود سئو سایت تجربه عملی کافی دارند و قادرند بسیار واقع بینانه و در نهایت صداقت با شما سخن بگویند.