سئو

ارزیابی مهمترین چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا باید به شکل های مختلفی ارزیابی شود. باید مشخص شود که یک محتوا چقدر می تواند ارزش خود را افزایش دهد. در این بخش می خواهیم به طور دقیق بررسی کنیم که چک لیست چیست و چقدر می تواند در بازاریابی محتوا تأثیر داشته باشد.

پارامترهای مهم چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا در ابتدا ارزیابی می کند که چطور می توان یک محتوای خوب ساخت؟ یعنی اولین هدف این چک لیست ارزیابی ویژگی های یک محتوای خوب است. محتوای خوب خود دارای دسته بندی های مختلفی است. باید مخاطب پذیر بودن یک محتوا مشخص باشد یعنی سلیقه کاربران مختلف برای نوشتن یک محتوا بسیار مهم است و باید از ساده ترین روال های ارزیابی در این زمینه استفاده شود. مورد بعدی در چک لیست تولید محتوا جذاب بودن نوشتار است. نوشته جذاب به چه نوشته ای گفته می شود؟ چطور ممکن است یک نوشته بسیار جذاب باشد؟ اینطور که شواهد نشان می دهد عوامل زیادی برای بررسی جذاب بودن یک نوشته دیده می شود و بهتر است که همه موارد به طور دقیق ارزیابی شود. باید راز های حلق محتوای جذاب نیز ارزیابی شود.

چک لیست تولید محتوا بررسی می کند که آیا نوشته با آنچه کاربر جستجو می کند همخوانی دارد یا خیر. یعنی آنچه کاربر جستجو کرده است با آنچه سایت نشان می ده سازگار است؟ سازگاری در این مسیر بسیار مهم است. سازگاری یعنی نوشته ها دارای بهترین فضای اطلاعات رسانی باشند این بخش در چک لیست تولید محتوا بسیار مهم است و هرگز نباید نادیده گرفته شود.

چک لیست تولید محتوا باید عام پسند باشد نه خاص پسند! اینکه افراد خاصی تنها به سایت شما سر بزنند ارزش کافی ندارد در واقع شما باید طیف وسیعی از افراد را متوجه سایتتان نمایید پس نوشته ها باید عام پسند باشد این مورد نیز در شرایط چک لیست تولید محتوا بسیار مهم است.

چک لیست تولید محتوا ارزیابی می کند که آیا مردم به آنچه نوشته شده است توجه دارند؟ بارها دیده شده است که یک نوشته از دید یک فرد مهم است اما فرد دیگر آن نوشته را خوب و جذاب نمی داند پس اینکه من به عنوان یک نویسنده از یک متن خوشم آید نمی تواند دلیل بر ارزش واقعی متن مورد نظر باشد و باید فضایی بررسی شود که به ارزش کار اضافه نماید. در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی در این اصل می تواند یک کمک کننده بی نظیر باشد. ارزش کلمات کلیدی به کار رفته بسیار مهم است. یعنی باید مشخص شود که یک کلمه کلیدی در چه وضعیت جستجویی قرار دارد. یعنی باید بررسی کنید که اگر یک کلمه کلیدی زیاد جستجو شده است چرا مردم دوست دارند این عبارت را جستجو کنند؟ چون کوتاه است؟ چون آسان است؟ چون پیشنهاد گوگل است؟ همه این موارد باید به طور دقیق ارزیابی شود.

نکات کلیدی چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا چطور ذهن مخاطب را می خواند؟ پاسخ به این سوال خیلی ساده است. در نظر داشته باشید که مخاطب یک عنوان را جستجو می کند عبارت جستجو شده توسط او به طور کلی می تواند یک بخشی، دو بخشی و سه بخشی باشد البته مخاطبان جمله را نیز جستجو می کنند اما هدف اصلی ما جامعه آماری پرتکرار است.در این روش باید بدانیم که مردم وقتی دو کلمه را پشت هم جستجو می کنند به دنبال چه هستند.

فرض می کنیم یک کلمه کلیدی جستجو شده باغ بارانی است. باغ بارانی به طور کلی به باغی گفته می شود که از آب باران برای آبیاری آن استفاده می شود. حال سوال اینجاست که آیا مردم به دنبال این هستند که چنین باغی چه گیاهانی دارد که می توانند توسط باران به رشد خوبی برسند و یا به دنبال روش های کنترلی برای رشد گیاهان یک باغ هستند هر صورت در قوانین چک لیست تولید محتوا به طور دقیق قید شده است که باید هر دو مورد در متن نوشته شده باشد. مردم اغلب سعی می کنند از کوتاه ترین کلمات جستجو شده با طولانی ترین مطالبی که در ذهنشان است برسند. در نظر داشته باشید که محتوایی ارزشمند است که بتواند این مسائل را به طور دقیق پوشش دهد. یعنی اینکه تنها به یک بخش بپردازد نمی تواند انتخاب خوبی باشد

رتبه بندی از نظر چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا به خاص بودن یک مطلب بسیار اشاره دارد. اما خاص بودن چه معنی دارد؟ فرض کنید که یک عنوان سرتیتر بسیاری از سایت هایی است که با سایت شما در رقابت هستند. در این روش شما باید در مورد همان سرتیتر مطلب بنویسید در صورتی که این کار را نکنید مخاطبان خود را از دست می دهید. سرتیترر نوشته شده باید عیناً تکرار شود اما آنچه داخل متن است باید خاص باشد. پس یکبار برای همیشه بدانیم که خاص بودن یعنی مطالب داخل سایت. کلمه کلیدی، تیترها و زیر تیترها باید عیناً همان موارد تکراری باشد که با جستجوی کاربر سایت شما بالا آمده و او بتواند به مطلب اصلی دسترسی داشته باشد. فرض کنید شما یک سایت سرگرم کننده دارید، در عصر امروز موسیقی یک بهش بسیار مهم سرگرم کننده است،

اگر در سایت شما صحبت از آخرین موسیتی ها نشود یعنی سایت شما ناقص است، حال اگر در این سایت صحبت سیاسی شود یعنی سایت شما بی ربط و بی معنی است. در نظر داشته باشید که مخاطبان به سراغ سایت هایی می روند که وجه اشتراک بسیار زیادی با آنچه در ذهنشان است دارد و سایت هایی که حاشیه زیادی دارند عموماً در رتبه بندی ها به نتیجه خوبی نمی رسند. شایان ذکر است که نوشته ها همیشه آنطور که ما فکر می کنیم نیستند و باید بخش زیادی از سلیقه ها برای یک نوشته ارزیابی شود. چک لیست تولید محتوا را جدی بگیرید، وقتی یک چک لیست کامل از قواننی لازم برای نوشتن محتوای خوب داشته باشید با یک بررسی سریع و همیشگی می توانید به نتیجه خوبی دست یابید به این ترتیب مشخص می شود که نوشته ها چقدر اعتبار دارند و آیا مورد تأیید مخاطبان هستند یا خیر. چک لیست تولید محتوا تهیه شده است تا افراد بتوانند سرعت و کیفیت را به اندازه پیش ببرند.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا

محتوای سئو شده

تعرفه تولید محتوا

مهمترین چک لیست تولید محتوا

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید