عمومی

از ایده پردازی تا تولید محتوا

دلیل این امر این است که هرشکل نوشتن، سبک خاص منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال اخبار با لحن رسمی نوشته می شود. وبلاگ نویسی شخصی، معمولا دوستانه است. متن تبلیغاتی کوتاه و قانع کننده است. اوراق سفید طولانی هستند و معمولا مشکلی را توصیف می کنند و راه حل آن را ارائه می دهند. اما هر یک از انواع نوشته که معرفی شد، یک محتوا هستند و نویسنده موفق در هر کدام از این سبک ها، می تواند آن محتوا را با ارزش تر و محبوب تر سازد.

ایده پردازی خلاقانه برای تولید محتوا را یاد بگیرید

«ایده» یک کلمه کلیدی در صنعت بازاریابی است که روند خلاقانه یافتن یک موضوع، عنوان و کشف یک زاویه برای نوشتن درباره آن را توصیف می کند و کمک به نوشتن یک محتوای ارزشمند می نماید. ایده با تجزیه و تحلیل آغاز می شود. بیشتر ایده پردازی ها در یک تیم انجام می شود، به همین دلیل شناخت چگونگی تولید ایده در تیم های بازاریابی بسیار مفید است. قبل از انجام این کار، نویسندگان محتوای موفق باید:

مخاطبان محتوا خود را درک کنند

بازاریابان آن را ایجاد شخصیت خریدار (طراحی پرسونای مشتری) می نامند. چنانچه شما می دانید که خوانندگان شما چه کسانی هستند، می توانید آنچه را که می خواهند بخوانند را بنویسید. شما باید برای مخاطبان خود بنویسید.

پیش از تولید محتوا «تحقیق کلمات کلیدی» یا Keyword Research انجام دهید.

Buzzsumo.com نشان داد که ‘نوشتن محتوا’ کلمه کلیدی بهتری نسبت به ‘نویسنده محتوا’ است، و این همان چیزی است که منجر به تغییر عنوان شده است. این سایت همینطور فاش کرده است که نوشتن پست ها چگونه می تواند به محبوبیت زیادی دست یابد.

رقابت محتوایی را مورد بررسی قرار دهید

چه محتوایی دیگران را ترغیب می کند تا صنعت شما را به اشتراک بگذارند؟ بررسی رقابتی محتوا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که این اطلاعات فقط در مورد آنچه رقبای شما به اشتراک می گذارند نیست، بلکه این بررسی اطلاعات دیگری نظیر این که چه کسانی بیشتر با محتوای رقبای شما ارتباط برقرار میکنند را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

نویسندگان محتوای موفق دارای نوشته های ابتکاری هستند

هر نوشته ای که نام شما به عنوان نویسنده روی آن باشد، باید اوریجینال باشد. این رویکرد به شما اعتبار میبخشد و نوشته شما را تبدیل به یک محتوای ارزشمند می نماید. با وجود ده ها هزار نفری که در مورد موضوعات مشابه می نویسند شاید این موضوع برایتان کمی پیچیده به نظر برسد، اما از آنچه که تصور می کنید ساده تر است. هر نویسنده با استعداد میتواند صدایی بی نظیر، دیدگاهی متفاوت و یا نور جدیدی را برای یک موضوع خاص به همراه آورد.

چه کسانی می توانند تبدیل به یک نویسنده محتوا موفق شوند؟

برای اینکه نویسنده خوبی باشید باید مطیع باشید در واقع یک نویسنده موفق باید مهارت های زیادی را در خود تقویت نماید.

زندگی بدون محتوا چگونه خواهد بود؟ فقط آن را تصور کنید …. اگر هیچ محتوایی وجود نداشت، چه اتفاقی برای تمام وب سایت های موجود در وب می افتاد ؟ اگر کمپین های بازاریابی بدون محتوای ارزشمند اجرا می شدند چه می کردند؟ چه می شود اگر روزنامه ها فقط با اخبار تصویری شروع به کار کنند؟ و از همه مهم تر، گوگل در مورد مشروعیت وب سایت ها چه چیزی را مورد ارزیابی قرار می دهد؟ می دانم، هضم آن دشوار است. علاوه بر همه این ها، اگر هیچ نویسنده محتوایی در این سیاره وجود نداشته باشد، چه می شود؟ چه کسی قادر به نوشتن مطالب و تاثیر گذاری با ترکیبی از کلمات خواهد بود؟

واقعیت این است که محتوا و نویسندگان محتوا به هم وابسته اند و باهم در ارتباط هستند و برای ما ضروری است که با هر چیزی مانند وبلاگ، وب سایت، کمپین بازاریابی ، اخبار و غیره ارتباط برقرار نماییم. نوشتن محتوا و تبدیل شدن به یک نویسنده موفق کار ساده ای نیست. قبل از اینکه ادعا کنید که نویسنده موفقی هستید، به تمرین زیادی نیاز دارید. من شخصا احساس می کنم هر چیزی بدون محتوا مانند ماشین بدون راننده است و اگر راننده ای وجود نداشته باشد، نمی توان ماشین را در جهت صحیح هدایت نمود. من مطمئن هستم که از این نظر شما نیز کاملا با من موافق هستید.

نویسنده محتوای واقعی کیست؟

یک نویسنده محتوای ارزشمند کسی است که می تواند هر نوع محتوا با ماهیت منحصر به فرد و جذاب را نوشته و در اختیار شما قرار دهد. نوشتن به خودی خود، مبحث گسترده ای است و شما برای اینکه یک نویسنده ی محتوای موفق شوید مهارت های اساسی زیادی را باید فرا بگیرید.

چرا باید به موضوع محتوا مسلط باشید؟

برای نویسندگان بسیار راحت است که بدانند در واقع چه چیزی می خواهند بگویند. این آگاهی سبب ایجاد یک موضوع جالب شده و نویسنده را با مطالب خوب و جذاب روبرو می نماید. هنگامی که می دانید خوانندگان شما چه کسانی هستند، تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید بگویید بسیار راحت تر است. به عنوان مثال اگر مخاطب اصلی شما مرد باشد، نمی توانید در مورد موضوعی که مربوط به زیبایی طبیعی می شود بنویسید. به همین ترتیب زمانی که مخاطب شما خانم ها هستند، نمی توانید بنویسید’ چگونه می توان جان سینا را شکست داد’ من مطمئن هستم که شما هم این موضوع را درک می کنید. اینجا جایی است که شما تصمیم می گیرید چه چیزی را بگویید و در مقابل چه کسی آن را بگویید. اگر هنگام نوشتن پاراگراف گیر کرده و دچار مشکل شدید، احتمالا شما نمی دانید که چه می خواهید بگویید. اگر گیج شده اید و قادر به بیان جمله ای نیستید، مطمئن باشید که به احتمال زیاد هنوز هم نمی دانید که در مورد چه چیزی می نویسید. برای غلبه بر این مشکل و تولید یک محتوای ارزشمند، شما باید بدانید که چگونه می توانید ایده ها را در ذهن خود حمل و ارتباط بین آن ها را توضیح دهید. همچنین باید در مهارت های تحلیلی و ارتباطی که در شکل زیر چند مورد از آن را مشاهده می کنید، قوی باشید.

چرا نویسنده باید از اصل خوانایی در نوشتن محتوا پیروی کند؟

محتوای شما باید با خواننده به شکلی صحبت کند که به راحتی قابل درک باشد. خوانایی و قابل درک بودن محتوا کار ساده ای نیست اما برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق لازم و ضروری است. چهار فرمول برای خوانایی محتوا وجود دارد که عبارتند از :

1) با مخاطبان محتوا با لحن مستقیم صحبت کنید

همانند مکالمه، با مخاطبان خود صحبت کنید. این کار تضمین می کند که شما مستقیما با خوانندگان خود صحبت می کنید و همه اتفاقات با لحن مستقیم گفتاری صورت می گیرد. همچنین به خواننده این امکان را می دهد که به طور مداوم و پایدار مطالب شما را بخواند.

2) محتوای خود را بهینه و ساده نگه دارید

شاید شما هم بارها شنیده باشید که هر چه ساده تر بهتر است. در هر کجا ساده باشید، اما زیاد از حد در محتوا صحبت نکنید یا به بیان دیگر موضوع را بیش از اندازه کش ندهید. خوانندگان از نوشته های طولانی لذت می برند اما اگر تشخیص دهند که شما در حال کش دادن موضوع خود هستید، به سرعت محتوای شما را رها نموده و به سراغ محتوای دیگری می روند.

3) به یک ایده واحد در محتوا متعهد باشید

در تولید یک محتوای ارزشمند، سازگار بودن با موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید یک هنر مطلق محسوب می شود. به عنوان مثال شما در حال حاضر می دانید که ما در مورد مهارت های لازم و اساسی برای نویسنده موفق صحبت می کنیم. لذا شما به عنوان یک نویسنده باید یک ایده را طوری سازمان دهی نمایید که خواننده با ایده های نامربوط دیگر دچار سردرگمی نشده و محتوای شما پیچیده نگردد.

4) محتوای خود را تصحیح نمایید

بعد از اتمام مطالب، آن ها را به عنوان یک خواننده بی طرف تصحیح کنید.

چرا نویسنده موفق باید در محتوای خود پرسش ایجاد نماید؟

ایجاد سوال در محتوا و ارائه ­ی پاسخ های فوری و مناسب برای خوانندگان یک روش عالی برای نگه داشتن مخاطب در محتوای شما است. همانطور که می دانید هدف نهایی محتوا، افزایش دانایی کسانی است که آن را می خوانند. شما به عنوان یک خواننده آگاه هستید که من با استفاده از چند پاراگراف اول در مقدمه، این هدف را با محتوای فعلی خود پیوند دادم. و اصلی ترین دلیلی که شما به عنوان یک خواننده هنوز در اینجا هستید و به مطالعه این محتوا ادامه می دهید نیز همین است.

از طرف دیگر فراموش نکنیدکه خوانندگان فقط تا زمانی که اطلاعات صحیح و درست به آن ها ارائه می­دهید، مطالب شما را باور خواهند کرد لذا ضروری است که شما به اندازه کافی شجاع باشید تا بتوانید محتوای خود را با منابع اصلی آن پیوند داده و در هر کجا که لازم باشد آن ها را ذکر کنید. این منابع می­توانند شامل منابع خارجی نیز باشند. در واقع شما با پیوند دادن محتوای خود به منابع عالی، به موتورهای جستجو اعلام می کنید که محتوای ارزشمند و بی نظیری برای نمایش دادن دارید.

استفاده از منابع مناسب و ایجاد پرسش و سایر نکات گفته شده، نوعی مهارت محسوب می شوند، اگر صبر و حوصله زیادی در کسب مهارت های تحلیلی دارید، شانس شما برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق افزایش می یابد. در نوشتن محتوا عنصر تحقیق بسیار اهمیت دارد. فرقی نمی کند که شما مشغول تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا تحقیقات موضوعی هستید و یا هر نوع تحقیق دیگر، چیزی که اهمیت دارد این است که شما بدون اینکه بیش از حد فعال باشید باید صبور باشید چرا که انجام تحقیقات در وب کار ساده ای نیست و گاهی از اوقات می تواند شما را ناامید و افسرده نماید.

ادامه خواندن در سایت منبع