سئو

بررسی نقش و اهمیت تولید محتوا دیجی کالا

ساز و کار حرفه‌ای تولید محتوا دیجی کالا از جمله ویژگی‌ها و نقطه قوت «دیجی کالا» به عنوان پلتفرم محبوب فروش آنلاین است. اساساً دیجی کالا به دلیل همین محتوا‌ها و نگاه ویژه‌ای که به جزئیات محصولات و کالا‌ها دارد از دیگر سایت‌های فروش آنلاین متمایز شده است.

این ویژگی سبب شده است که کاربران و خریداران با اعتماد کامل به شیوه معرفی محصولات دیجی کالا، نسبت به بررسی و مقایسه و خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام کنند. لذا یکی از عناصری که در جذب کاربران به دیجی کالا نقش مؤثری داشته و از عوامل اصلی موفقیت این سایت فروش است، است که در آن تولید می‌شود.

کارخانه محتوا دیجی کالا

اگر قصد دارید سایت فروش شما نیز همچون دیجی کالا، سرشار از محتوای موثر و هدفمند باشد، باید نسبت به تولید محتوای اختصاصی برای هر محصول اقدام کنید. معرفی متنی محصولات در کنار بهره‌گیری از تصاویر، عکس و ویدئو به همراه بررسی‌ها و دیدگاه‌های کاربران خریدار و مصرف کننده، عناصری هستند که در ارتقاء رتبه سایت و بهبود فرایند بازاریابی دیجیتال نقش موثری دارند.

ویژگی‌های تولید محتوا دیجی کالا عموماً شامل موارد زیر است:

معرفی محصولات:

این معرفی به شکل دقیق است و همه جزئیات و مشخصات فنی و ظاهری کالا را شامل می‌شود. این موضوع سبب می‌گردد که کاربر بتواند محصولات مشابه را از نظر جزئیات فنی با یکدیگر مقایسه کند و در نتیجه انتخاب بهتری داشته باشد.

محتوا‌های تولیدی کاربران:

یکی از نقاط قوت تولید محتوا دیجی کالا ، مشارکت و حضور مؤثر کاربران در تولید محتوا است. الزاماً این تولید محتوا محدود به نگارش متن و معرفی محصول یا نقد و بررسی نیست. بلکه محتوا‌هایی را نیز شامل می‌شود که در قسمت نظرات کاربران درج می‌شود. هر کاربری با ادبیات و سبک نگارش خود، دیدگاه خود را درباره محصول درج می‌کند. کاربران دیگر می‌توانند نظرات درج شده را بررسی و آن را لایک کنند.

تولید محتوا و فروش خدمات

هر اندازه میزان لایک یک نظر بیشتر باشد، در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های سایر خریداران برای خرید محصول نیز موثر خواهد بود. مشارکت دادن کاربران در و فروش خدمات در دیجی کالا ، معطوف به کامنت‌گذاری نیست. کاربران می‌توانند نسبت به تولید محتوای حرفه‌ای نیز اقدام کنند. به طور مثال، از طریق تهیه ویدئو می‌توانند محصولی را معرفی کنند و آن ویدیو را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

کارخانه تولید محتوا دیجی کالا چیست؟

رویکرد حرفه‌ای و ممتاز دیجی کالا در تولید محتوای هدفمند و هوشمند، را باید مدیون تاسیس کارخانه تولید محتوا دیجی کالا دانست. این کارخانه در حقیقت بازوی اجرایی و محتوایی سایت دیجی کالا است. کارخانه تولید محتوا دیجی کالا از طریق بهره‌گیری از متخصصان تولید محتوا، نسبت به تولید محتوا در قالب‌های مختلف اقدام می‌کند. محتواها شامل عکس، محتوای متنی، محتوای ویدئویی، آنباکسینگ و محتوای ویژه مجله دیجی کالا است. فعالیت‌های اصلی و اساسی کارخانه تولید محتوا دیجی کالا شامل موارد زیر است:

  • درج مشخصات و جزئیات دقیق هر کالا در سایت فروشگاه؛

  • تهیه محتوا‌های با موضوع نقد و بررسی هر کالا؛

  • تهیه محتوا‌های بصری مناسب شامل عکس و ویدئو‌های اختصاصی از هر کالا؛

  • بهینه‌سازی محتوا‌های تولیدی از نظر و بروزرسانی محتوا بر اساس میزان کلیدواژه‌ها و جستجو‌ها و ویژگی‌های معرفی محصولات دیجی کالا.

درج مشخصات و جزئیات دقیق هر کالا در سایت فروشگاه

یکی از ویژگی‌های تولید محتوا دیجی کالا، توجه خاص به جزئیات است. جزئیات برای کاربران اهمیت فوق‌العاده‌ زیادی دارد. با دانستن جزئیات فنی و نقاط قوت و ضعف هر محصول، کاربر انتخاب‌های دقیق‌تر و بدون اشتباهی خواهد داشت و قطعاً از خرید خود بسیار راضی خواهد بود. باید اشاره کرد که نحوه درج جزئیات کالا‌ها و محصولات در سایت فروش دیجی کالا، به الگویی برای سایر سایت‌های فروش آنلاین تبدیل شده است. اطلاعاتی که درباره هر محصول درج می‌شود شامل موارد زیر است:

  • عنوان و اسامی کالا؛

  • تصاویر از همه زوایای کالا؛

  • محتوای مختصر برای معرفی محصول؛

  • جزئیات فنی، جدول مشخصات به تفکیک عناصر، درج مزایا و معایب و ویژگی‌های هر محصول،

تهیه محتوا‌های با موضوع نقد و بررسی هر کالا

یکی دیگر از ویژگی‌های تولید محتوا دیجی کالا، انتشار نقد و بررسی تخصصی برای هر محصول است. نقطه قوت این نقد‌ها و بررسی‌ها این است که اغلب حاصل تجربه و بررسی عملی هستند. لذا اطلاعات و جزئیاتی که در این نقد‌ها و بررسی‌ها منتشر می‌شود، به کاربران کمک می‌کند تا دید و درک درستی از وضعیت کالای مورد نظر خود کسب کنند.

معرفی محصول و ترغیب کاربر

نقد و بررسی‌های دیجی کالا در انتها و با جمع‌بندی به نقاط قوت و نقاط ضعف، در تصمیم‌گیری کاربران به خرید محصولات و راهنمایی برای انتخاب صحیح نقش اساسی دارد. موضوعی که در جلب اعتماد کاربران به دیجی کالا نقش اساسی داشته است.

تولید محتوا دیجی کالا، صرفاً معرفی محصول و ترغیب کاربر به خرید آن نیست؛ بلکه هدف کمک به کاربر برای انتخاب آگاهانه و رضایت بخش است. این مسأله در سایر فروشگاه‌های آنلاین کمتر به چشم می‌خورد. از سوی دیگر، نقد و بررسی محصولات در کنار سیستم امتیاز دهی به محصولات، ابزار‌هایی برای و سازگار با موتور‌های جستجو هستند.

تهیه محتوا‌های بصری مناسب شامل عکس و ویدئو‌های اختصاصی از هر کالا

عکس‌ها، ویدئو و اینفوگراف از جمله بخش‌های تولید محتوا دیجی کالا هستند. عکس یا ویدئو هر محصول به شکل اختصاصی و با بهره‌گیری ازدوربین‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری با کیفیت تولید می‌شود. از جمله ویژگی‌های عکس‌ها و ویدئوهای دیجی کالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یونیک بودن:

یعنی عکس‌ها و ویدئوها از سایر منابع اینترنتی به دست نمی‌آیند و لذا منحصر به فرد هستند.

توجه به استاندارد‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری از محصولات:

توجه به جزئیات هر کالا، تمرکز عکس و ویدئو روی کالا، اهمیت توجه به مقیاس و اندازه کالا، توجه به کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری اعم از روشنایی، کیفیت پیکسل و زوایای عکس و فیلم از این جمله است.

استفاده از تکنیک‌های مختلف عکس‌برداری و فیلم‌برداری:

شامل عکس پشت سفید، لایف استایل، تصاویر سه بعدی و بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف خلاقیت برای تهیه عکس از محصولات از این جمله است.

بهره‌گیری از استودیوهای اختصاصی فیلم‌برداری و عکس‌برداری:

از جمله ویژگی‌های تولید محتوا دیجی کالا، این است که برای تهیه عکس یا فیلم محصولات، از استودیوهای مجهز خود استفاده می‌کند. این استودیوها به تجهیزات مختلف روشنایی، نورپردازی، میز روشن و … مجهز هستند و لذا کیفیت عکس‌ها و ویدئوها در این استودیوها بسیار بالا خواهد بود.

بروزرسانی محتوا بر اساس میزان کلیدواژه‌ها و جستجو‌ها ویژگی‌های محصولات

بعد از تولید محتوا دیجی کالا، باید به سراغ از نظر مفاهیم سئو رفت. اگر اصول و چهارچوب‌های سئو در بهینه‌سازی محتواها رعایت نشود، محتواها در گوگل به خوبی بازیابی نخواهند شد. لذا هزینه‌هایی که برای تولید محتوا و معرفی محصولات تحمیل شده است، سودی به دنبال نخواهد داشت.

سئو، نقش اصلی و اساسی

بنابراین سئو، نقش اصلی و اساسی را در بازاریابی دیجیتال دارد. کاربران بیش از هر زمان دیگر برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود به موتورهای جستجو وابسته هستند. امروزه جستجوها از حالت کلیدواژه‌ای به عبارتی تغییر شکل یافته است. لذا در این بازار رقابتی، سایتهای فروشگاهی موفق خواهند بود که کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

ادامه خواندن در سایت منبع