سئو

بهینه سازی برای گوگل دیسکاور یا Google Discover و حوزه های کلیدی که باید روی آن تمرکز کرد

گوگل دیسکاور ویژگی جدیدی نیست بلکه نشانگر شروع دهه جدیدی در SEO یا همان سرچ در موتورهای جستجو بدون نیاز به سرچ است.

اپلیکیشن موبایلی گوگل کروم

با این حال، این نوع نتایج در مقایسه با نتایج غنی خیلی کمتر اتفاق می افتند. اساسا گوگل دیسکاور یک فید اطلاعاتی حاوی موارد زیر است:

  • اخبار

  • مقالات

  • ویدیو

  • تبلیغات

  • نتایج غنی مختص گوگل مثل نتایج زنده مسابقات ورزشی

نشان دادن محتوا در فید خبری

این حالت مشابه با فید رسانه های اجتماعی با توجه به مواردی که سرچ می کنید (از طریق همان شیوه قدیمی سرچ) و ویدیوهایی که در و آپارات مشاهده می کنید، کاملا شخصی سازی می شود – تمامی این موارد با هوش مصنوعی گوگل ترکیب شده تا تازگی داشته و گوگل هم معتقد است مرتبط با سرچ های قبلی بوده و جذابیت دارند را به او نشان دهد.

سابقا در مقایسه با بازاریابی موتورهای جستجو یا ، منشأ مشترکی وجود داشت – معمولا یک کلمه کلیدی یا

زیر مجموعه ای از کلمات کلیدی

با گوگل دیسکاور، منشأ مشترکی وجود ندارد.

در ادامه به برخی از بهینه سازی هایی که انجام داده ایم اشاره می کنیم که ارتباط قوی با بهبود عملکرد مشاهده کرده ایم.

سئو تکنیکال (سئو فنی) برای دیسکاور

وقتی صحبت از ارتباطات فنی و عملکرد عالی در گوگل دیسکاور می شود، موردی جدید یا بی سابقه ای وجود ندارد. در عوض، تأکید مجدد روی حوزه هایی وجود دارد که گاهی اوقات یا آنها را بدیهی تلقی می کنند یا نسبت به آن بی توجه هستند.

سازگاری با موبایل

برای اینکه در رقابت باقی بمانید و امید به کسب بازدید زیاد در گوگل دیسکاور داشته باشید، باید تجربه موبایلی خوب همانند نسخه دسکتاپ داشته باشید و این یعنی مطمئن باشید که:

  • تجربه موبایلی که ایجاد می کنید پر از تبلیغات یا پاپ آپ های مزاحم نیست

  • هر تصویر یا عوامل بصری که در مقاله قرار می دهید قابل دسترسی و خواندن باشند اگر چنین نیست، حتما کاری کنید که وقتی کاربر روی تصویر شما کلیک می کند باز شده و بتوان روی آن زوم کرد.

قرارگیری محتوا

قطعا ارتباطی بین محتوایی که سریع لود شده و در فید گوگل دیسکاور نشان داده می شود وجود دارد ضمن اینکه ارتباطی هم با اخبار و وب سایت های روزنامه ای وجود دارد که از بستر AMP (صفحات موبایلی پر شتاب یا Accelerated Mobile Pages) استفاده می کنند.

بهینه سازی تصویر

طبق تأیید Brodie Clark در مطالعه موردی خود در رابطه با تصاویر و تأثیر آنها روی گوگل دیسکاور، تصاویر نقش محوری در دریافت ترافیک از دیسکاور دارند و تصویرسازی ذهنی مناسب هم مرتبط با قرار گرفتن در فید است.تجربه هم نشان می دهد که وقتی محتوایی تولید می کنید یا از تصویرسازی یونیک استفاده می کنید و آن را در محتوا هم نشان می دهید، عملکرد بهتری دارد (و شانس بیشتری برای قرار گرفتن و ظاهر شدن در فید دیسکاور).

ضمنا استفاده کردن از بهترین روش های کردن تصویر اهمیت زیادی دارد و مطمئن باشید که:

  • سایز فایل تصویر تا جایی که امکان داشته و بدون ضربه دیدن به کیفیت آن، فشرده شده (فقط روی CDN برای بهبود سرعت سایت خود متکی نباشید)

  • اسم فایل توصیفی مناسبی برای تصویر انتخاب کنید

  • متن alt (جایگزین) مناسب انتخاب کرده اید

  • کپشن توصیفی هم قرار داده اید

محتوای خود را برای گوگل دیسکاور هم بهینه سازی کنید

استراتژی محتوا: محتوای چند رسانه ای، حالت قدیم در مقایسه با جدید

در کنار استفاده از نوشتارهای برجسته و سایر ویژگی های محتوایی مختص گوگل (مثل نتایج زنده و اطلاعات مسابقات ورزشی)، یوتیوب هم بخش مهمی از گوگل دیسکاور شده است.

هر چقدر کاربران در گوگل بیشتر سرچ می کنند و با دیسکاور ارتباط بیشتری می گیرند، گوگل دیسکاور بیشتر شما را می شناسد و در مورد علایق شما بیشتر می فهمد و تلاش می کند محتوایی را نشان دهد که معتقد است شما قبلا در مورد آن سرچ نکرده اید.

محتواهای مفید

این فرایند یادگیری مقداری زمان می برد. مثلا، وقتی در مورد تیم های ورزشی زیادی سرچ می کنید تا نتایج را پیدا کنید، لیستی از علایق کلی ایجاد می کند. گوگل از طریق دیسکاور این موارد را اینگونه توصیف کرده که شما به این تیم ها علاقه مند هستید.

برای اینکه در استراتژی خود در رابطه با گوگل دیسکاور موفق شوید، محتوای شما باید ترکیبی از:

  • اطلاعاتی باشد که همیشه نظر و سلیقه خواننده را به خود جذب کند (آپدیت شده باید تا همیشه اطلاعات دقیقی را به مخاطب بدهد)

  • آخرین ترندهای صنعت مورد فعالیت شما باشد

  • اخبار مرتبط با موضوعات مرتبط بوده و نظرات آموزنده و آگاهی بخشی پیرامون این موضوعات داشته باشد

مورد مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که گوگل دیسکاور رخدادهای کنونی و آپدیت شده امروزی را نشان می دهد.

علاقه و سرگرمی

لذا باید این مورد را در استراتژی خود قرار دهید چون احتمال اینکه کاربران چند علاقه و سرگرمی داشته باشند هست.همپوشانی بین این علایق و محتوای شما تنها بخش کوچکی از طیف کلی علاقه آنهاست. این یعنی شناخت مخاطب خود و اینکه سایر علاقه و سرگرمی آنها چه مواردی هستند اهمیت دارد.

تدوین کردن لیستی از انتظارات مشتری

همانطور از نمودارهای مرتبطی که در ابتدای این مطلب قرار دادیم مشخص است، میزان بازدید تبلیغات و مطالب و تعداد کلیکی که روی آنها انجام می گیرد.

تکنیک های قدیمی سئو

قله ها و دره های غیر قابل پیش بینی در این نمودارها هستند و منحنی رشد دائمی که از تکنیک های قدیمی سئو، تبلیغات پولی یا حتی رسانه های اجتماعی، انتظار داریم یا تمایل داریم که چنین منحنی به ما بدهد، نخواهند بود.طبق تجربیات تیم ما، میانگین طول عمر یک پست در فید گوگل دیسکاور بین 2 تا 3 روز بود و این مورد با یافته های Brodie Clark در مورد اهمیت تصویر در گوگل دیسکاور مطابقت دارد.-

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید