سئو

تسخیر سرچِ گوگل با 67 نکته ی ساده – قسمت دوم

7. عبارت خاص را بیرون بکشید(Exclude specific terms)

همان طور که مشاهده می کنید یافته ی اول نشان می دهد که تسلا نام یک گروه موسیقی راک اند رول بوده و یافته ی سوم نشان از این دارد که واحدی به نام تسلا نیز وجود دارد. این تکنیک جست و جو را ‘negative keywords’ هم می نامند.

8. چند عبارت را همزمان بیرون بکشید

تنها نکته این است که مد نظر داشته باشید که هر منفی باید با یک کلمه بیاید.

9. یک عبارت کاملا مشخص را بیرون بکشید

ترکیبی از آن چه تا به حال انجام داده ایم را در این قسمت تمرین می کنیم. دو عبارت را از متن جست و جوی خود کم می کنیم(موتور) و یکی از آن ها را کوت کرده ایم(بند موزیک که راک اند رول بوده اند). نتایج را نگاه کنید.

10. طیف وسیع تری را انتخاب کنید

توجه داشته باشید که این کار باید حتما برای کلمات صورت بگیرد و نمی توان برای دو حرف از این تکنیک استفاده کرد.

11. عبارت های نزدیک به هم را بیابید

با این تنیک مثلا ‘Tesla vs. Thomas Edison’ یافت می شود اما اگر متنی در گوگل موجود باشد که تسلا را در یک پاراگراف و ادیسون را در پاراگرافی دیگر داشته باشد این امکان فراهم نیست.

12. مشخص کنید که دقیقا حوالی چه عبارتی بچرخد

ذکر یک نکته در این قسمت ضروری است؛ توجه داشته باشید که این تکنیک زمانی جواب می دهد که عبارت ها در تیتر و بالای متن موجود در گوگل به کار گرفته شده باشند در نتیجه برای آن چه در دل محتوا کار شده تکنیک های دیگر و جایگزین را باید به کار بگیرید.

13. سراغ محتوا در سایتی مشخص بروید

این یکی کمی تکنیکی است. قرار دادن عبارت سایت(Site) دومینی که شما می خواهید در آن جست و جو کنید را مشخص می کند. معمولا این اقدام را در زمره ی تکنیک های سئو طبقه بندی می کنند اما حقیقت این است که کاربرد دم دستی اش بهینه سازی یافتن و جست و جوی محتوا است. فرض کنید که سایتی را روی PBS خوانده اید اما الان لینک دقیق را به خاطر نمی آورید، راه چاره کاری است که در بالا کرده ایم.

14. محتوا را روی یک TLD خاص بیابید

با این تکنیک در واقع دامنه ی جست و جو را افزایش داده و تمامی فضای وب را هدف جست و جو قرار می دهید.

15. محتوا را در فضای چندگانه ی TLD جست و جو کنید

می دانیم که سرچ یگانه و ساده به مراتب معقول و سر راست تر است اما بیان چنین تکنیکی صرفا به خاطر نمایش قابلیت جست و جوهای عمیق و پیشرفته است.

16. روی دریایی وسیع پا بگذارید

خبر خوب اینکه گوگل روز به روز در ارتباط با مترادف ها و عبارت های هم معنی بهتر می شود. اما همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید هنوز هم راه بسیار است تا رسیدن به آن چیزی که باید؛ کاملا مشخص است که مطالب به دست آمده آن چنان تطابقی با موضوع مد نظر ما ندارند.

17. مترادف را کوت کنید

همان طور که مشاهده می کنید هنوز هم عبارت های ناهمخوان و دور از ارتباط نزدیک وجود دارد اما نکته اینجاست که تعداد آن ها کم تر است و به واقع می توان انتظار متنی را داشت که ‘discount airfare’ به همین شکل در آن استفاده شده است.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید