سئو

تنها با 5 گام به اکسپلور اینستاگرام بروید!

به دنبال آموزش برای ورود به اکسپلور اینستاگرام می‌گردید؟ جای درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید! این روزها، شبکه‌های اجتماعی به بخشی جداناپذیر از زندگی‌مان تبدیل شده ‌است. یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان افراد، اینستاگرام است. حتما دیده‌اید که افراد زیادی در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. اینستاگرام، موجب تحول در کسب و کارها شده است. تمامی افرادی که در حال کسب درآمد از این شبکه اجتماعی محبوب هستند به دنبال راه‌حلی برای دیده شدن هر چه بیشتر کسب و کار خود هستند؛ راه‌حل آن، ورود به اکسپلور اینستاگرام است. بنابراین اگر اینجایید تا بدانید:

  • اکسپلور اینستاگرام چیست؟
  • اکسپلور اینستاگرام چه محتوایی را نمایش می دهد؟
  • نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام به چه صورت است؟

به خواندن ادامه دهید و آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید:

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام، مجموعه‌ای متشکل از عکس‌ها، ویدئوها، استوری‎‌ها می‌باشد که محتواهای داخل این صفحه براساس اکانت‌هایی که هر فرد دنبال کرده و پست‌هایی که دوست دارد به او نمایش داده می‌شود.

اکسپلور اینستاگرام به جهت اینکه به دیده شدن پست‌های شما کمک شایانی می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. بررسی‌ها، حاکی از آن است که اکسپلور اینستاگرام توسط بیش از نیمی از کاربران این شبکه اجتماعی به صورت ماهیانه، بررسی می‌گردد.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

اکسپلور اینستاگرام چه محتوایی را نمایش می دهد؟

همانطور که در تعریف اکسپلور اینستاگرام نیز به آن اشاره نمودیم، محتوایی که در اکسپلور اینستاگرام به کاربران نمایش داده می‌شود، معمولا مختص خود همان کاربر است. اما چگونه؟ در واقع اینستاگرام براساس الگوریتم‌هایی که دارد، صفحاتی را که هر فرد، دنبال کرده و پست‌هایی را که مورد پسند وی است و با لایک خود این موضوع را مشخص می‌کند، بررسی کرده و سپس براساس آن‌ها، محتوایی را در اکسپلور اینستاگرام به وی نمایش می‌دهد.

البته نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام درخصوص انتخاب محتوا برای نمایش در صفحه اکسپلور اینستاگرام، هنوز به طور دقیق برای کسی مشخص نیست، اما طبق بررسی‌هایی که در این رابطه صورت گرفته است، معمولا محتوایی که در این صفحه به هر کاربر نمایش داده می‌شود، براساس پست‌هایی است که قبلا، کاربر آن‌ها را لایک کرده و یا در زیر آن محتوا و پست، کامنت گذاشته است، پست‌هایی که دنبال‌کننده زیادی دارد و هم‌چنیت تعداد لایک‌ها آن زیاد است و پست‌هایی که در صفحاتی که توسط کاربر، دنبال می‌شود، است.

وب‌سایت Wiredدر این رابطه اینگونه اظهار نظر کرده است:

“نمایش پست‌های مرتبط با فعالیت کاربر، نیازمند جمع‌آوری حجم عظیمی از محتواست. هرچه داده‌های شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید الگوی مدنظرتان را طراحی کنید. هرچه کاربران بیشتری جذب کنید و داده‌ها و الگوهای بیشتری داشته باشید، بهتر و بیشتر می‌توانید محتواها را ترکیب کرده و به افراد نشان دهید.”

نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام به چه صورت است؟

برای ورود به اکسپلور اینستاگرام، لازم است که 5 گام طلایی را رعایت کنید. این 5 گام عبارتند از:

افزایش فالوور

منظور از افزایش فالوور برای ورود به اینستاگرام، افرادی هستند که مخاطب محتوای شما باشند، زیرا اینستاگرام برای نمایش محتوا در اکسپور، علایق و نیازهای فالوور هر کاربر را بررسی می‌کند. بنابراین ابتدا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و سپس متناسب با علایق آن‌ها، پست و محتوا تولید نمایید.

لایو (پخش زنده) در اینستاگرام

یکی از راه‌های کاربردی برای جذب کاربران و به ویژه جوانان در اینستاگرام، پخش زنده در آن است. می‌توانید فعالیت‌های خود را در یک ویدئوی زنده و کوتاه به کاربران خود نمایش دهید.

به هیچ عنوان اهمیت پخش زنده در اینستاگرام را نادیده نگیرید، زیرا اینستاگرام، ویدئوهای زنده و جذاب را در اکسپلور، هایلایت می‌کند و این امر به دیده شدن هر چه بیشتر فعالیت‌های شما، کمک شایانی می‌کند.

می‌توانید برای پخش ویدئوی زنده در اینستاگرام، جلسات پرسش و پاسخ بگذارید و یا اینکه از جذابیت‌های پشت صحنه استفاده کرده و اطلاعیه‌هایی را جهت فعالیت خود در آینده به کاربران دهید.

استفاده از هشتگ‌های مناسب

هشتگ در اینستاگرام بسیار کاربردی است، زیرا با استفاده از هشتگ‌های مناسب پست خود، می‌توانید به دیگر افرادی هم که دنبال‌کننده شما در این شبکه اجتماعی نیستند، دسترسی دهید تا پست‌های شما را ببینند.

خوب است بدانید که کاربران اینستاگرام از هشتگ برای یافتن محتوایی که مدنظر دارند، استفاده می‌کنند.

با استفاده از هشتگ و دسترسی دادن به دیگر افراد برای دیدن پست‌ها درواقع به مشارکت بیشتری دست خواهید یافت و این امر نکته مثبتی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام است.

اشتراک‌گذاری محتوای مناسب در زمان مناسب

تولید محتوای مناسب برای ورود به اکسپلور اینستاگرام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.لازمه تولید محتوای مناسب، شناخت مخاطبان هدف‌تان است تا بتوانید متناسب با علایق مخاطبان خود، محتوایی مناسب تولید کنید.

علاوه بر محتوای مناسب، زمانی را که برای به اشتراک‌گذاری محتوای خود در اینستاگرام انتخاب می‌کنید نیز بسیار اهمیت دارد. برای یافتن زمان مناسب برای ارسال پست خود به صفحه Insights اکانت خود مراجعه نمایید و از طریق آن، زمان فعالیت بیشتر فالورهای خود را مشاهده نمایید و سپس در همان زمان، اقدام به انتشار محتوای خود کنید.

برقراری ارتباط با فالوورها

یکی از اصلی‌ترین نکات برای ورود به اکسپلور اینستاگرام، این است که بتوانید با فالوورهای خود، ارتباط برقرار نمایید. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که نظر خود را زیر پست شما، بیان کنند و از آن‌ها بازخورد بگیرید. هم‌چنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که دوستان خود را زیر پست شما، تگ کنند؛ این امر موجب دیده شدن پست شما توسط افرادی غیر از فالوورهایتان خواهد شد.

لازم به ذکر است که هر چه تعداد لایک‌ها و کامنت (نظرات) پست شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای ورود به اکسپلور اینستاگرام خواهید داشت.

و در نهایت …

و در نهایت، این هم از اکسپلور اینستاگرام!

سعی کردیم در این مطلب، سیر تا پیاز اکسپلور اینستاگرام و نحوه ورود به آن را ساده، کاربردی و خلاصه معرفی کنیم. اکنون به راحتی می‌توانید از آن برای تحول در کسب و کار خود استفاده کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید