سئو

دلیل دانلود نشدن پادکست‌ چیست؛ رفع مشکلات مربوط به دانلود پادکست و ریشه‌یابی آن‌ها!

مشکلات مربوط به دانلود پادکست‌ها؛ چرا پادکست من دانلود نمی‌شود؟

در دنیایی که پادکست‌ها () روز به روز بیشتر رشد می‌کنند و فضای بیشتری در دنیای اطراف به خود اختصاص می‌دهند؛ گوش دادن به پادکست‌ها و دنبال نمودن برنامه‌های مربوط به پادکست‌ها، کاری‌ست که اکثر مردم امروزه به آن روی آورده‌اند؛ تا از پیشرفت تکنولوژی و امکانات جدید بی‌بهره نمانند. اگرچه مشکلات مربوط به دانلود پادکست‌ها، مانند دانلود نشدن می‌تواند گاهی به شدت کاسه‌ی صبر شما را لبریز نماید.

بخصوص اگر یک برنامه‌ی پادکست را با وفاداری و علاقه‌ی خاطر بسیار دنبال کنید و ناگهان متوجه دانلود نشدن پادکست‌های این برنامه شوید؛ حسابی حال‌تان گرفته می‌شود. بسیارخب، در چنین مواقعی باید چه کرد؟ چرا هر چه سعی می‌کنید؛ برنامه‌ی مدنظر دانلود نمی‌شود؟ برای این‌که بتوانید مشکلات مربوط به دانلود نشدن پادکست را ریشه‌یابی کرده و آن را حل کنید؛

ابتدا لازم است بدانید که چه دلایلی ممکن است منجر به دانلود نشدن پادکست‌ها گردند؛ علت بروز این مشکلات چیست و چگونه می‌توان برای حل آن اقدام نمود؟ در این مقاله همراه ما باشید تا یک به یک این دلایل را زیر ذره‌بین نقد و بررسی کشیده و برای حل آن آستین بالا بزنیم!

پیش تر در مقاله ای در رابطه با حرف زدیم، در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه کنید.

دانلود نشدن پادکست، می‌تواند به دلیل عدم هم‌گام‌ سازی آن با تلفن همراه شما باشد!

قبل از این‌که بخواهیم به مشکلات عمیق‌تر شما بپردازیم، بهتر است به نزدیک‌ترین گزینه دست درازی کرده و آن را بررسی نماییم. حتما می‌دانید که پیش از گوش دادن به هر پادکستی، می‌بایست هم‌گام‌ سازی آن را با تلفن همراه خود بررسی نماییم. ممکن است مشکل دانلود نشدن پادکست شما، ریشه در عدم روشن بودنِ قابلیت هم‌گام سازی آن با تلفن همراه‌تان داشته باشد.

بنابراین، شرط احتیاط حکم می‌کند که ابتدا قابلیت هم‌گام سازی پادکست را درون تنظیمات تلفن همراه خود فعال نموده باشید. این قابلیت برای کاربران ، درون تنظیمات و در گام بعدی، بخش پادکست‌ها قابل دسترسی خواهد بود. حالا که وارد بخش پادکست‌ها در تنظیمات خود شده‌اید؛

می‌توانید با فعال کردن Sync Podcasts (که گزینه را به رنگ سبز در می‌آورد)، پادکست مربوطه را دانلود کنید. اگر دیدید این گزینه سبز رنگ نیست؛ می‌توانید با کلیک بر روی آن، آن را فعال نمایید. حال که این قابلیت را بررسی کرده و از روشن بودن آن مطمئن شدید، به سراغ گام بعدی می‌رویم.

سایر دلایل دانلود نشدن پادکست‌ها و حل مشکلات مربوط به آن در iOS و اندروید

• در اکثر مواقع، دلیل دانلود نشدن پادکست ریشه در عدم اتصال وای‌فای و اینترنت شما دارد.

بنابراین بهتر است در گام دوم، اتصال وای‌فای خود را بررسی کرده و از ارتباط دو طرفه‌ی خود با اینترنت مطمئن شوید. اگر موارد مربوط به وای‌فای را بررسی کردید و به هیچ نتیجه‌ای نرسیدید؛ می‌توانید به سمت دیتای سیم‌کارت گوشی روی بیاورید. کاربران آیفون می‌توانند با ورود به تنظیمات و خاموش نمودن قابلیت دانلود تنها در صورت اتصال به وای‌فای؛ فایل پادکست خود را از طریق دیتای شخصی دانلود نمایند.

برای انجام این‌کار، می‌توانید به تنظیمات رجوع نموده، گزینه‌ی Podcasts را انتخاب نموده و Only Download On Wi-Fi را غیرفعال نمایید. حواستان باشد که در صورتی‌که قابلیت دانلود، آن هم تنها از طریق وای‌فای را غیرفعال کنید؛ می‌بایست مطمئن گردید که دانلود اتوماتیک پادکست‌های شما فعال نباشد.

چون در این صورت، تمامی اپیزودهای جدید با دیتای شخصی شما دانلود خواهند شد و ممکن است متحمل هزینه‌های بسیار بیشتری شوید. به همین دلیل است که کاربران پادکست‌ها و اکثر پادکسترها، پیشنهاد می‌کنند در صورت تمایل به دانلود پادکست‌ها، اتصال به وای‌فای بسیار بهتر از دیتای شخصی‌ست.

• قرار داشتن تلفن همراه شما در حالت هواپیما

دقت کنید که یکی از مشکلات دیگر دانلود نشدن پادکست‌ها، ممکن است مربوط به قرار داشتن تلفن همراه شما در حالت هواپیما باشد. بنابراین، بهتر است نگاهی به حالت هواپیما یا Airplane Mode بیندازید و از غیر فعال بودن آن مطمئن شوید. حتما می‌دانید که برای پیدا کردن حالت هواپیما، می‌توانید به نوار ابزار سریع گوشی یا تنظیمات خود سری بزنید و آن را در آن‌جا پیدا کنید.

اگر دیدید حالت هواپیما خاموش است اما هم‌چنان پادکست‌های شما دانلود نمی‌شوند؛ می‌توانید محض اطمینان یک‌بار حالت هواپیمای خود را روشن کرده و سپس مجددا آن را خاموش نمایید.

• خاموش و روشن کردن وای‌فای، راه دیگری‌ست که می‌تواند مشکل شما را حل کند.

گاهی اوقات مشکلات نرم‌افزار خاص موجب اختلال در ارتباط صحیح وای‎فای دستگاه شما می‌گردد. ممکن است به دلیل اختلالات مربوط به وای‌فای، تلفن همراه شما نتواند پادکست‌ها را دانلود کند. ساده‌ترین راه برای حل کردن این اختلالات کوچک، این‌ست که یک‌بار وای‌فای را روشن نموده و مجددا خاموش کنید.

• شبکه‌ی کنونی وای‌فای خود را از روی وای‌فای گوشی همراه خود بردارید

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کرده‌اید و هنوز موفق به دانلود پادکست‌های خود نشده‌اید؛ از سویی دل در دل‌تان نیست که سریع‌تر به پادکست محبوب خود گوش دهید؛ می‌توانید شبکه‌ی کنونی وای‌فای خود را از روی وای‌فای گوشی همراه خود بردارید. به این کار اصطلاحا ‘فراموش کردن یک شبکه‌ی وای‌فای’ می‌گویند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا بتوانید پس از فراموش نمودن یک شبکه‌ی وای‌فای، اختلالات مربوط به آن را برطرف نموده و مجددا به شبکه‌ی اینترنت وای‌فای وصل شوید.

در این قدم، بر روی دکمه‌ی ‘فراموش کردن’ یا Forget بزنید. به محض این‌که کاملا شبکه‌ی وای‌فای را از حافظه‌ی دستگاه خود پاک کردید؛ مجددا انتخاب شبکه یا Choose A Network را بزنید. این‌کار شما را به شبکه‌ی وای‌فای مدنظر متصل می‌سازد. حالا مجددا رمز شبکه‌ی وای‌فای را وارد نموده و به شبکه وصل کنید. در قدم بعدی، می‌بایست امتحان کنید که آیا پادکست شما دانلود می‌شود یا خیر!

• کاربران آیفون می‌توانند برای بررسی دانلود اپیزودهای پادکست‌ها، سری به تنظیمات و بخش دانلود اپیزودهای پادکست بزنند.

در این بخش، شما می‌توانید از میان گزینه‌های ‘دانلود تمامی قسمت‌های پخش‌نشده’ و یا حتی ‘تنها اپیزودهای جدید’؛ یکی را انتخاب کنید. به محض این‌که اپیزودهای پادکست‌های شما در دسترس قرار بگیرند، می‌توانید از آن‌ها استفاده نموده و دانلودشان نمایید. اگرچه اگر دانلود اپیزودهای جدید را ببندید و آن را خاموش نگه دارید؛ هیچ اپیزود جدیدی دانلود نمی‌گردد و به بیان دیگر، دانلود اتوماتیک اپیزودهای جدید در دستگاه شما خاموش خواهد ماند.

• گاهی دلیل دانلود نشدن پادکست‌های شما، ریشه در قوانین حفاظتی و اختیارات نظارتی والدین در دستگاه شما دارد.

بنابراین اگر ناگهان دانلود پادکست‌های شما خاموش می‌شود و نمی‌توانید قسمت‌های جدید و قدیمی را دانلود کنید؛ احتمالا این قابلیت در دستگاه شما فعال باشد. کاربران آیفون می‌توانند با مراجعه به Screen Time، انتخاب Content & Privacy Restrictions و در نهایت Allowed Apps؛ مطمئن شوند که پادکست‌ در لیست برنامه‌های مورد اعتماد دستگاه قرار دارد.

بنابراین، دیگر در حین دانلود اپیزودهای جدید برنامه‌های پادکست محبوب‌تان، با وقفه و مشکل مواجه این‌چنینی مواجه نخواهید شد. اگر هم قصد دانلود محتوای خاصی را دارید که ممکن است گاهی به دلیل حساسیت‌های دستگاه، در دسته‌ی محتواهای ممنوعه‌ی پادکست‌ها قرار گرفته باشد؛

می‌توانید مسیر قبلی را رفته و پس از انتخاب Content & Privacy Restrictions، بر روی Content Restrictions را انتخاب کنید. حالا با انتخاب Explicit برای موسیقی، پادکست‌ها و اخبار، کاری کنید که درست مثل قبل بتوانید برنامه‌های پادکست خود را دانلود نمایید.

• مشکلات نرم افزاری عمیق‌تر نیز می‌تواند یکی از دلایل عدم توانایی برای دانلود پادکست‌ها گردد.

گاهی می‌توانید با حذف نصب و نصب مجددا برنامه‌ی پادکست در دستگاه خود، این مشکلات را رفع نمایید. اگر کاربر آیفون هستید و نگران از دست دادن پادکست‌های خود با پاک کردن برنامه هستید؛ بهتر است بدانید که هیچ کدام از پادکست‌های خود را با حذف نصب برنامه از دست نخواهید داد؛

پس برای انجام این‌کار، کاملا آزاد و راحت باشید. گاهی نیز می‌توانید با دست‌کاری و تعمیر شبکه‌ی وای‌فای و اینترنت محل خود، این مشکل را رفع کنید. عموما وجود باگ‌های متعدد در نرم‌افزارها و خرابی اتصال اینترنت می‌تواند موجب توقف دانلود پادکست‌های شما گردد.

این کار در دستگاه‌های آیفون نیز گاهی جواب می‌دهد. گاهی نیز با بررسی روند عملکرد و وضعیت سیستم، در صورت وقوع مشکل می‌توانید آن را ریشه‌یابی نموده و حل کنید. برخی کارشناسان ری‌استارت کردن دستگاه را پاسخ احتمالی برای حل دانلود نشدن پادکست‌ها می‌دانند. در صورتی که هیچ یک از روش‌های بالا نتوانست مشکل دانلود پادکست‌های شما را رفع کنید؛ دستگاه خود را ری‌استارت کنید و دوباره برای دانلود پادکست‌های خود اقدام نمایید.

حالا دوباره اقدام به دانلود پادکست‌های خود نمایید!

خوش‌بختانه در اکثر مواقع با کمک روش‌های بالا، مشکل دانلود نشدن پادکست‌های شما حل می‌شود و می‎توانید دوباره از نو پادکست‌های خود را دانلود نمایید. دقت کنید که تمامی برنامه‌ها احتمال اختلال و حتی باگ را دارند. اگر فکرمی‌کنید دستگاه شما از مشکلات نرم‌افزاری جدی‌ترین رنج می‌برد؛ شاید بهتر باشد که آن را به یک متخصص نرم‌افزار نشان داده و با وی مشورت نمایید!

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید