سئو

روش تولید محتوا برای مجله

اگر کسی از من درباره تولید محتوا برای مجله بپرسد و اینکه چه نوع مقاله ای دوست دارم ، صددرصد خواهم گفت مقاله مصاحبه محور. چون نحوه نوشتن مقاله مصاحبه محور، به این خاطر که کمی از اطلاعات فردی در آن وجود دارد و در حالی که کنجکاوی مرا بر می انگیزد ، اطلاعات مناسبی درباره فرد به ما می دهد.

نوشتن این نوع مقاله ، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ، بنابراین در اینجا نکات مهم نوشتن مقاله مصاحبه محور برای مجلات آورده شده است . البته این موارد تنها راه های ممکن نیستند ، اما جزو بهترین روش ها هستند .

نکات مهم نوشتن مقاله مصاحبه محور

1. سوالات خود را عاقلانه انتخاب کنید

در برای مجله این مورد احتمالا یکی از مهم ترین موارد در نحوه نوشتن محسوب شود ، که مشکل از زمان نوشتن سوالات مناسب آغاز می شود .ابتدا ، باید تا حد ممکن اطلاعات کافی درباره مصاحبه شونده داشته باشید و از قبل درباره او تحقیق کنید.

همچنین می توانید زندگینامه او را خوانده و یا مصاحبه های قبلی که از او موجود است را بررسی کنید . این کار شاید نتواند به شما اطلاعات کاملی از گذشته وی بدهد ، اما می تواند به شما نشان دهد که چه مواردی قبلا از او پرسیده شده و شما می توانید سراغ مطالب جدیدتر و تازه بروید

هیچکس دوست ندارد همیشه اطلاعات تکراری درباره یک نفر را بخواند . به همین خاطر پیدا کردن موضوعات و اطلاعات جدید در تولید محتوا برای مجله بسیار مهم به نظر می رسد . درباره مکالمه در مصاحبه ، سعی کنید یک موضوع متمرکز پیدا کنید.

زندگی مصاحبه شونده

نکته ای که گفته شد ، می توانید از آن پیروی نکنید ، اما بهتر آن است که یک موضوع واحد و اصلی داشته باشید و زیاد سوالات خود را پراکنده نکنید . جنبه ای از زندگی مصاحبه شونده را انتخاب کنید که هم قابل توجه باشد و هم مورد علاقه ی خوانندگان باشد و یا موضوعی انتخاب کنید که ارزش بررسی داشته باشد و بتوان سوالاتی پیرامون آن مطرح کرد .

2. ساختار مقاله

در یکی دیگر از نکات مهم نوشتن مقاله مصاحبه محور بعد از اینکه سوالات خود را نوشتید و مصاحبه را انجام دادید ، مرحله بعدی در تولید محتوا برای مجله این است که واقعا مقاله را بنویسید ! اینجا دقیقا همانجایی است که می توانید از خلاقیت خود برای نحوه نوشتن مقاله مصاحبه محور بهترین استفاده را ببرید ، چون گزینه های بی پایانی برای شکل دادن به مقاله دارید.

اگر اصول خاصی را نباید دنبال کنید ، باید بگویم این روزها ، هیچ روش برنده ای وجود ندارد و هر راهی ، مزایا و معایب خاص خود را دارد .بیشتر نویسندگان ، این نیاز را حس می کنند که باید تصاویر و پرسش و پاسخ ها را به یک ترتیب منطقی پشت سر هم قرار دهند . که این روش اصلا بد نیست ، اما بعدا این احتمال وجود دارد که این مقاله بسیار خسته کننده شود . قبل از هر چیزی ، باید تصمیم بگیرید که می خواهید مصاحبه را از چه زاویه مصاحبه بنویسید .

در اینجا سه نوع زاویه مصاحبه و جنبه برای یک مقاله مصاحبه محور آورده شده است :

  • لفظی : سوالات نوشته می شوند و در ادامه ی آنها پاسخ ها آورده می شوند ( روش پرسش و پاسخ )

  • روایی : گفته های مصاحبه شونده از زاویه مصاحبه سوم شخص نوشته می شود .

  • دوگانه : سوالات را نوشته و سپس نقل قول های مستقیمی که فرد گفته نوشته می شود .

در تولید محتوا برای مجله شما می توانید یکی از دو دیدگاه اول را برای کل مقاله انتخاب کنید و یا می توانید از نوع دوگانه با توجه به لحنی که می خواهید به مقاله بدهید استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که متن شما ، آغاز و پایانی قدرتمند دارد ، چون این دو مورد ، ستون های ساختار مقاله ی شما می باشند .

وقتی صحبت از بازنویسی می شود ، یک نکته را به یاد داشته باشید

تا جایی که می توانید بازنویسی کنید ، اما پیام و مفهوم آن را تغییر ندهید !

تصاویر و نقل قول های مرتبط به متن اضافه کنید و بگذارید احساساتتان شما را راهنمایی کند . به یاد داشته باشید ، همه چیز تحت کنترل است !

همچنین بخوانید :

3. استفاده از دیگر مجلات برای ایده گرفتن از آن ها

آیا خلاق بودن را سخت می دانید ؟ نگران نباشید . این اتفاق برای همه ی ما خواهد افتاد . خوشبختانه ، اگر در این مورد موفق نشدید ، نمونه های مقالات مصاحبه محور بسیاری در مجلات مختلف بر روی اینترنت وجود دارد که می توانید از آنها در تولید محتوا برای مجله الهام بگیرید .

من آن دسته از مصاحبه هایی با خواندن آنها لذت بردم و در یادم مانده اند را انتخاب کرده ام ، گرچه شما قرار نیست شما همیشه با افراد بسیار مشهور مصاحبه کنید ، اما مصاحبه هایی از این دست ، میتوانند چراغی در ذهن شما روشن کرده و ایده ای نو به شما بدهند.

این ایده می تواند در هر چیزی باشد ، از عنوان مصاحبه و ساختار متن گرفته ، تا سوالات و زاویه مصاحبه و دیدگاه ها را می توان از این طریق بدست آورد . مصاحبه های افراد مشهور و محبوبی مثل ( ادل : خواننده ) و ( سرنا ویلیامز ) ، از این دست مصاحبه های الهام بخش هستند که بسیار تاثیر گذار بوده و توانستند با روش های مناسبی ، اینگونه افراد را بیشتر به خوانندگان و مخاطبین نزدیک کنند و اطلاعات مناسبی از آنها ارائه دهند .

نحوه نوشتن مقاله مصاحبه محور

نحوه نوشتن مقاله مصاحبه محور ، می تواند در عین حال هم چالش برانگیز و هم غافلگیر کننده باشد ، اما تا وقتی که شما نکات مهم نوشتن مقاله مصاحبه محور را به یاد داشته باشید ، می توان گفت در مسیر درستی قرار دارید ، ولی به یاد داشته باشید ، هیچگاه نمیتوان یک قانون را برای همه به کار برد . شما می توانید یک مصاحبه را بسیار شاد یا بسیار جدی بنویسید . فقط در آخر کار ، از خود بپرسید که آیا از این متن لذت بردید یا خیر

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید