سئو

طراحی سایت اشتراک ویدئو آپارات

آپارات بزرگترین وب سایت اشتراک گذاری ویدئو در ایران است. قطعاً در نتایج جستجو نام این وب سایت را مشاهده کرده‌اید. علاقه به این وب سایت از آن جا آغاز شد که با فیلتر شدن یوتیوب کاربران ایرانی توانایی اشتراک گذاری و استفاده از ویدئو ها در فضای مجازی را از دست دادند. در این بین آپارات به همراه چند وب سایت دیگر توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا طراحی و معرفی شد تا بتواند نیاز کاربران ایرانی در اشتراک گذاری و مشاهده ویدئو را برآوده سازد. آپارات در حال حاضر رتبه دوم سیمیلار وب در ایران و رتبه 158 جهانی را دارد. در این مقاله به بررسی طراحی سایت آپارات و دلایل موفقیت آن می‌پردازیم.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

گرافیک و طراحی سایت

وب سایت آپارات با ایجاد فضایی گرم و دوستانه باعث شده است کاربران نسب به این وب سایت علاقه زیادی نشان داده و مدت زمان زیادی را در این وب سایت سپری کنند. از ویژگی‌های بارز طراحی سایت آپارات می‌توان به سادگی در عین کارآمد بودن و امکان دسترسی آسان به بخش های سایت بدون کوچکترین تلاش اضافه ای اشاره کرد. با ورود به سایت لیستی از پیشنهادها آپارات به کاربران ارائه می شود که بهترین راه برای برانگیختن انگیزه افراد به وقت گذرانی در این سایت است.

یکی از نکات مهم در طراحی سایت آپارات استفاده از infinite scroll در صفحات حاوی ویدئو آن است که این ویژگی تجربه استفاده از آپارات را جذابتر و دل پذیر تر کرده است.

ویژگی‌های آپارات

برای بارگذاری ویدئو در آپارات محدودیت حجمی 1500 مگابایتی وجود دارد و در صورتی که قصد آپلود ویدئوهایی با حجم بیش از 1500 مگابایت را دارید، باید از اکانت تایید شده استفاده کنید.

آپارات کودک سرویس جدیدی است که در سال 94 افزوده شد. آپارات کودک برای کودکان ایجاد شد تا به والدین آن ها اطمینان داده شود که محتوای نامناسبی در اختیار کودکان قرار نمی‌گیرد.

آمار جالب وب سایت آپارات

  • تعداد نمایش ویدئوهای آپارات در حال حاضر از مرز 10.5 میلیون فراتر رفته و این رقم همچنان در حال افزایش است.

  • در سال به طور میانگین 7.6 میلیارد بازدید از سایت آپارات انجام می‌گیرد.

  • آپارات بیش از 63 میلیون دقیقه نمایش ویدئو در روز داشته است.

  • این وب سایت در بین 200 سایت پر بازدید جهان قرار دارد.

  • تعداد کاربران فعال آپارات 29 میلیون نفر است

  • ویدئوهایی با موضوع طنز پر بازدیدترین ویدئوها در آپارات هستند.

  • کاربران آپارات در رده سنی 25 تا 34 سال هستند.

برای ساخت یک وب سایت ویدیویی مانند YouTube به چه مواردی نیاز دارید؟

اگر مشاغل شما به نوعی می تواند از محتوای ویدئویی بهره‌مند شود، ایجاد وب سایتی مانند مزایای زیادی به شما می رساند. بریم به کسب و کار برسیم.

روی یک منطقه منحصر به فرد تمرکز کنید

نگران نباشید YouTube یا Vimeo از قبل وجود دارد. همیشه چیزی برای شما وجود دارد. شما می‌توانید بر روی یک صنعت خاص و منحصر به فرد تمرکز کنید که هنوز توسط رقبای خود مشغول نشده است. به عنوان مثال، شما می توانید یک وب سایت مانند YouTube برای فیلمهایی که هدف آنها صاحبان رستورانها یا سایتهای دیگر است، راه‌اندازی کنید.

سایت خود را تبلیغ کنید

ساخت وب سایت شما تنها نیمی از تلاش است. قسمت دیگر تبلیغ آن است. پس از ایجاد وب سایتی مانند YouTube، باید تا آنجا که می توانید برای محبوبیت آن سرمایه گذاری کنید. یک سرمایه گذاری موفق نه تنها شامل پول می‌شود، بلکه شامل زمان نیز می‌شود.

انتخاب بستر مناسب برای ارائه خدمات ویدیویی

اگر تصمیم دارید وب سایتی داشته باشید که فیلم های زیادی باید در آن ذخیره شو، باید سرویس میزبانی داشته باشید. ما به شما توصیه می کنیم بسته به رشد سیستم عامل، نوع میزبانی خود را انتخاب و تغییر دهید. برای مبتدیان، می توانید هاست های مشترک ارزان قیمت را انتخاب کرده و با گذشت زمان آن را گسترش دهید.

مراحل اصلی ایجاد یک وب سایت مانند YouTube

برای ایجاد یک سایت ویدیویی، به 2 عنصر نیاز دارید:

سایتی طراحی کنید که باید باعث جلب توجه شود و همزمان کاربرپسند باشد. می‌توانید از تم VideoPro استفاده کنید.

در زیر یک راهنمای سریع و آسان برای ایجاد یک وب سایت مانند YouTube وجود دارد.

مرحله 1

میزبانی و نام دامنه را انتخاب کنید

هنگام انتخاب نام دامنه، به یاد داشته باشید که نام دامنه جدی است. نام دامنه برای یک وب سایت مانند نام یک شخص است.

مرحله 2

وردپرس را در دامنه خود نصب کنید

کار بعدی این است که یک وب سایت در وردپرس اجرا کنید. ما به شما توصیه می کنیم یک وب سایت مانند YouTube در وردپرس ایجاد کنید. وردپرس یک CMS منبع باز است که امکانات بسیاری را فراهم می کند.

دلایل اصلی ساخت YouTube مشابه سایت در وردپرس:

  • کاربر پسند

  • متن باز

  • به دانش کدگذاری احتیاج ندارد

  • افزونه های زیادی را برای شما فراهم می‌کند

مرحله 3 – یک تم اشتراک ویدیویی نصب کنید

برای اینکه سایت شما مانند YouTube به نظر برسد باید یک تم مناسب را در سایت وردپرس خود نصب کنید. این موضوع نه تنها ظاهر جذابی برای سایت شما ایجاد می‌کند، بلکه قابلیت جدیدی نیز به آن اضافه می کند تا مانند Youtube کار کند.

سخن آخر

با مشاهده مواردی مانند طراحی سایت، سئو، تبلیغات آنلاین و … می‌توان گفت آپارات از برترین وب سایت‌هایی است که در ایران یافت می‌شود. این وب سایت با در نظر گرفتن نیازهای اساسی و ارائه راهکارهای خلاقانه به رفع مشکلات و نیازهای مردم ایران در زمینه محتوای ویدئویی پرداخته و به موفقیت کاملی در این زمینه دست یافته است. با مشاهده موارد مختلف می توان دریافت آینده وب سایت آپارات بسیار روشن است و روز به روز شاهد رشد و گسترش آن خواهیم بود

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید