عمومی

فضای ابری چیست و چه کمکی به مدیریت سایت می کند؟

برخی از ما هنوز با این واقعیت که داده ها می توانند در فضایی غیر فیزیکی ذخیره شوند کنار نیامده ایم و فکر می کنیم همه چیز در سخت افزارها و هارد دیسک ها نهفته است. حال آن که بی آن که بدانیم در حال استفاده از فضاهای ابری زیادی هستیم. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و درباره فضای ابری بخوانید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: چطور از گوگل مپ در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

فضای ابری چیست؟

فضای ابری یک غول چراغ جادو است. اکثر ما بخصوص قدیمی تر ها عادت داشته ایم که اطلاعات را روی فضاهای سخت افزاری مثل هارد دیسک ها ذخیره کنیم. حال آن که در روش ذخیره سازی ابری در واقع داده ها را از طریق ارائه دهنده رایانش ابری که ذخیره سازی داده ها را به عنوان سرویس مدیریت و اداره می کند، در اینترنت ذخیره می کنیم. یعنی هر زمان و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشیم و با هر دستگاهی می توانیم دستی روی چراغ جادو بکشیم و هر اطلاعاتی که ذخیره کردیم را از غول جادو بخواهیم.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

فضای ابری چطور کار می کند؟

فضای ذخیره سازی ابر از یک فروشنده ابر شخص ثالث خریداری شده است که ظرفیت ذخیره سازی داده را دارد و از آن استفاده می کند و آن را از طریق اینترنت و در یک مدل پرداخت هزینه انجام می دهد. این فروشندگان فضای ذخیره سازی ابری با مدیریت ظرفیت ، امنیت و دوام ، داده ها را در دسترس برنامه های شما در سراسر جهان قرار می دهند.

برنامه ها از طریق پروتکل های ذخیره سازی سنتی یا مستقیماً از طریق API به ذخیره سازی ابر دسترسی پیدا می کنند. بسیاری از فروشندگان خدمات مکمل ارائه شده برای کمک به جمع آوری ، مدیریت ، ایمن سازی و تجزیه و تحلیل داده ها را در مقیاس گسترده ارائه می دهند.

استفاده از فضای ابری چه مزایایی دارد؟

کاهش هزینه خرید سخت افزار

با روش ذخیره سازی ابری شما هیچ سخت افزار گران قیمتی برای ذخیره اطلاعاتی که شاید در روز مبادا به دردتان بخورند ندارید. شما می توانید از فضاهای رایگان زیادی استفاده کنید و تا هر زمان که خودتان تعیین می کنید از آن استفاده کنید و این مقدار را افزایش و کاهش بدهید. در کنار این گزینه های رایگان مبالغ پرداختی برای فضای ابری نیز چندان زیاد نیست. چرا که فقط هزینه ذخیره سازی را که در واقع استفاده می کنید پرداخت کنید. داده هایی که کمتر به آنها دسترسی می یابند ، حتی می توانند به طور خودکار مطابق با قوانین قابل کنترل ، به طبقات کم هزینه منتقل شوند و باعث صرفه جویی در مقیاس شوند.

کاهش زمان توسعه

زمانی که تیم های توسعه آماده اجرا باشند هیچ مشکلی مربوط به زیر ساخت ها نباید سرعت آن ها را کم کند. فضای ذخیره سازی ابری به IT امکان می دهد تا مقدار دقیق ذخیره سازی مورد نیاز ، درست در زمان نیاز را به سرعت تحویل دهد. این اجازه می دهد تا IT به جای مدیریت سیستم های ذخیره سازی ، بر حل مشکلات پیچیده برنامه ها تمرکز کند.

مدیریت اطلاعات. متمرکز کردن ذخیره سازی در ابر ، یک نقطه نفوذ فوق العاده برای موارد استفاده جدید ایجاد می کند. با استفاده از سیاست های مدیریت چرخه ذخیره سازی فضای ابری ، می توانید کارهای قدرتمند مدیریت اطلاعات از جمله طبقه بندی خودکار یا قفل کردن داده ها را برای پشتیبانی از الزامات انطباق انجام دهید.

مدیریت بهتر اطلاعات

متمرکز کردن ذخیره سازی در ابر ، یک نقطه نفوذ فوق العاده برای موارد استفاده جدید ایجاد می کند. با استفاده از سیاست های مدیریت چرخه ذخیره سازی فضای ابری ، می توانید کارهای قدرتمند مدیریت اطلاعات از جمله طبقه بندی خودکار یا قفل کردن داده ها را برای پشتیبانی از الزامات انطباق انجام دهید.

شرایط ذخیره سازی از طریق فضای ابری

اطمینان از ایمنی ، ایمنی و در دسترس بودن اطلاعات مهم شرکت شما در صورت لزوم. چندین مورد اساسی در هنگام ذخیره سازی داده ها در ابر وجود دارد.

ماندگاری

دوام داده ها باید به صورت ایده آل در چندین مرکز و چندین دستگاه در هر مرکز ذخیره شوند. بلایای طبیعی ، خطاهای انسانی یا گسل های مکانیکی نباید منجر به از دست رفتن اطلاعات شود.

در دسترس بودن

دسترسی. همه داده ها باید در صورت نیاز در دسترس باشند ، اما بین داده های تولید و بایگانی تفاوت وجود دارد. فضای ذخیره سازی ابری مناسب ، تعادل درستی از زمان بازیابی و هزینه ارائه می دهد.

امنیت

امنیت. همه داده ها بصورت ایده آل رمزگذاری می شوند ، هم در حالت استراحت و هم در حین انتقال. مجوزها و کنترل های دسترسی باید به همان اندازه که در فضای ذخیره سازی محل کار می کنند ، در ابر نیز کار کنند.

انواع ذخیره سازی در فضای ابری

سه نوع ذخیره سازی داده ابری وجود دارد: ذخیره سازی آبجکت، ، ذخیره سازی پرونده و ذخیره سازی بلوک. هر کدام مزایای خاص خود را دارند و موارد استفاده خاص خود را دارند:

ذخیره سازی آبجکت

برنامه های کاربردی توسعه یافته در فضای ابری اغلب از ویژگی های گسترده مقیاس پذیری و فراداده ذخیره سازی شی object استفاده می کنند. راه حل های ذخیره سازی آبجکت مانند Amazon Simple Storage Service (S3) برای ساخت برنامه های مدرن از ابتدا که به مقیاس و انعطاف پذیری نیاز دارند ، ایده آل هستند و همچنین می توانند برای وارد کردن ذخیره داده های موجود برای تجزیه و تحلیل ، پشتیبان گیری یا بایگانی استفاده شوند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

ذخیره سازی پرونده

برخی از برنامه ها نیاز به دسترسی به پرونده های مشترک دارند و به سیستم پرونده نیاز دارند. این نوع ذخیره سازی اغلب با سرور Network Attached Storage (NAS) پشتیبانی می شود. راه حل های ذخیره سازی فایل مانند Amazon Elastic File System (EFS) برای موارد استفاده مانند مخازن محتوای بزرگ ، محیط های توسعه ، فروشگاه های رسانه یا دایرکتوری های خانه کاربر ایده آل هستند.

ذخیره سازی بلوک

سایر برنامه های سازمانی مانند پایگاه داده یا سیستم های ERP اغلب برای هر میزبان به ذخیره سازی با تأخیر کم و اختصاصی نیاز دارند. این فضای ذخیره سازی متصل مستقیم (DAS) یا یک شبکه ذخیره سازی (SAN) است. راه حلهای ذخیره سازی ابری مبتنی بر بلاک مانند Amazon Elastic Block Store (EBS) با هر سرور مجازی ارائه می شوند و تأخیر فوق العاده کم مورد نیاز برای بارهای با کارایی بالا را ارائه می دهند.

موارد استفاده از فضای ابری

1.بک آپ و بازیابی

تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی قسمت مهمی از اطمینان از محافظت و دسترسی به داده ها است ، اما همگام شدن با افزایش ظرفیت مورد نیاز می تواند یک چالش ثابت باشد. فضای ذخیره سازی ابری کم هزینه ، دوام بالا و مقیاس فوق العاده را برای راه حل های پشتیبان گیری و بازیابی به ارمغان می آورد. سیاست های مدیریت داده جاسازی شده مانند Amazon S3 Object Lifecycle Management می تواند داده ها را به طور خودکار به طبقات کم هزینه بر اساس تنظیمات فرکانس یا زمان منتقل کند و برای کمک به مطابقت با الزامات قانونی یا قانونی ، طاق های بایگانی نیز ایجاد شود. این مزایا امکان مقیاس عظیم در صنایعی مانند خدمات مالی ، مراقبت های بهداشتی و رسانه ها را فراهم می کند که حجم بالایی از داده ها را با نیاز به نگهداری طولانی مدت تولید می کنند.

  1. آزمایش و توسعه نرم افزار

محیط های آزمایش و توسعه نرم افزار معمولاً برای ساخت ، مدیریت و بهره برداری از محیط های ذخیره سازی جداگانه ، مستقل و تکراری نیاز دارند. علاوه بر زمان مورد نیاز ، هزینه های سرمایه پیش رو نیز می تواند گسترده باشد.

برخی از بزرگترین و با ارزش ترین شرکتهای جهان با استفاده از انعطاف پذیری ، عملکرد و هزینه کم ذخیره سازی ابری ، در زمان رکورد برنامه هایی را ایجاد کرده اند. حتی ساده ترین وب سایت های استاتیک را می توان با هزینه ای شگفت آور کم بهبود بخشید. توسعه دهندگان در سراسر جهان به گزینه های ذخیره سازی پرداخت به شما پرداخت می کنند که باعث از بین رفتن سردردهای مدیریتی و مقیاسی می شود.

  1. انتقال داده های ابری

در دسترس بودن ، دوام و مزایای هزینه ذخیره سازی ابری می تواند برای صاحبان مشاغل بسیار جذاب باشد ، اما دارندگان عملکرد فناوری اطلاعات سنتی مانند ذخیره سازی ، پشتیبان گیری ، شبکه ، امنیت و مدیران انطباق ممکن است در مورد واقعیت های انتقال مقدار زیادی داده به ابر سرویس های خدمات انتقال داده Cloud مانند AWS Import / Export Snowball می توانند با ذخیره هزینه های بالای شبکه ، زمان انتقال طولانی مدت و نگرانی های امنیتی ، فضای ذخیره سازی را در فضای ابر ساده کنند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

  1. بیگ دیتا و دریاچه داده

راه حل های ذخیره سازی سنتی در محل می توانند از نظر هزینه ، عملکرد و مقیاس پذیری متناقض باشند – به ویژه با گذشت زمان. پروژه های کلان داده به استخرهای ذخیره سازی در مقیاس بزرگ ، مقرون به صرفه ، بسیار در دسترس و امن نیاز دارند که معمولاً به آنها دریاچه داده می گویند.

دریاچه های داده ساخته شده بر روی ذخیره سازی اشیا information ، اطلاعات را به شکل اصلی خود حفظ می کنند و شامل فراداده غنی هستند که امکان استخراج انتخابی و استفاده برای تجزیه و تحلیل را فراهم می کند. دریاچه های داده ای مبتنی بر ابر می توانند در مرکز ذخیره سازی داده ها ، پردازش ، داده های بزرگ و موتورهای تحلیلی مانند آمازون Redshift ، آمازون RDS ، آمازون EMR و آمازون DynamoDB قرار بگیرند تا به شما کمک کنند پروژه بعدی خود را در مدت زمان کمتری با اهمیت بیشتری انجام دهید. .

جمع بندی

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید